Har BPTC fortsat en finger med i spillet?

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
pawsen
Miniput
Miniput

Har BPTC fortsat en finger med i spillet?

Indlæg af pawsen » 12. jun 2025, 23:39

En bekendt af mig, som er tæt på ledelsesgangen på Hornevej, har fået nys om, at Jens Rasmussen og Claus Fallingborg arbejder på en plan om at gøre Kenneth Cortsen til den kommende sportschef. Altså klubbens tidligere DS-træner, kvindetræner og nuværende børneudviklingstræner.
Det lyder rigtig godt med en nordjyde, men det bliver rigtig interessant, hvis man kigger på dynamikken mellem dem samt BPTC (Bernhard Peters, Jan Peters og Ole Jan Kappmeiers konsulentfirma).

Jens Rasmussen og Kenneth Cortsen har gennem en årrække været rigtig tætte, og Kenneth Cortsen har været Jens Rasmussens primære rådgiver i forbindelse med involveringen i AaB. Desuden spiller deres sønner på samme hold på akademiet. Kenneth Cortsen har gennem en lang årrække været en del af AaB af 1885, og det samme har formand for AaB af 1885, Claus Fallingborg. Kenneth Cortsen og Claus Fallingborg er tætte fortrolige, og Claus Fallingborg har igennem årene brugt Kenneth Cortsen som tæt sparringspartner.

Lad os se tilbage på tiden før SSE22 blev en del af AaB. Hvordan opstod forbindelsen mellem BPTC og AaB? Det gjorde den netop gennem Kenneth Cortsen, som kendte Ole Jan Kappmeier og Bernhard Peters. Kenneth Cortsen fik Jens Rasmussen med i SSE22, mens Claus Fallingborg fik investeringen stemt igennem i bestyrelsen i A/S, som han er medlem af i kraft af sit formandskab i AaB af 1885. Desuden kan det nævnes, at Kenneth Cortsen også kendte James Gow før AaB, da netop Kenneth Cortsen skaffede James Gow et job i Kina, inden han kom til AaB.

Det betyder altså, at vi kan ende i en situation, hvor Jens Rasmussen måske bliver majoritetsejer af klubben, Kenneth Cortsen bliver sportschef, mens Claus Fallingborg fortsat er i bestyrelsen for A/S samt formand for AaB af 1885. Altså de samme tre personer, som var hovedaktører i involveringen af BPTC.

Har BPTC en finger med i spillet? Kan I se Kenneth Cortsen som en kompetent sportschef, specielt med tanke på hans anbefaling af BPTC? Kan han se sig fri fra sin forbindelse til dem, hvis de sælger deres post i AaB? Har han kompetencerne til jobbet? Han har aldrig tidligere haft lignende jobs, det tætteste vi kommer på er DS-træner, kvindetræner og underviser på UCN...

https://www.tv2nord.dk/aalborg/kenneth- ... han-om-dem
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... uperligaen

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Re: Har BPTC fortsat en finger med i spillet?

Indlæg af Jakobsen » 13. jun 2025, 00:37

Hmm. Ved sgu ikke med Cortsen. Et lidt undervældende CV omend han lyder skarp i diverse podcasts, hvor han har medvirket. Omvendt synes jeg dog vi har lang empiri for, at unge eller uprøvede fodboldledere, som siger de rigtige overordnede ting ikke nødvendigvis eksekverer det godt. Kappmeier sagde sådan overordnet de rigtige ting, Gaarde lød utrolig reflekteret og selv Gow har sagt ting det er svært at være uenige i. Deres ekskvering var imidlertid til rotterne og selvom noget kan undskylds med uklar strategi og budget kan det altså ikke undskylde så ringe præstationer.
Derfor er jeg ikke på røven pga. et par gode podcastoptrædner.

At Cortsen er nordjyde vil jeg umiddelbart skide på. For mig vægter dygtighed og de rigtige værdier højere. Teoretikere der mest har siddet ude på uni i deres professionelle liv er som regel ikke mange potter p** værd i det rigtige liv. Univeristet er godt til forskning og at lære vores unge mennesker at tænke/give noget grundlæggende gods, men en forskerkarriere kombineret med noget breddefodbold gør dig ikke til nogen sportsdirektøråbenbaring. Jeg har haft undervisere ude på uni, som forskede i IT og klogede sig på hvad virksomheder bør gøre, men som ikke engang kunne finde ud af at vedhæfte filer til en e-mail.

Cortsen skal da have chancen, hvis han får jobbet, men jeg vil tillade mig at mene, at det er endnu et undervældende valg på posten. Det er da nok bedre end Henning Primdahl klonen fra Hobro, men det er nok også cirka that's it. Vi kan ikke trække de store CV'er lige nu, men vi bør da stadig kunne få bedre end Cortsen. Var Cortsen noget stort talent inden for det her havde han haft et job i topfodbold tidligere fremfor i en alder af næsten 50.
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold

Indlæg af emenike » 13. jun 2025, 06:22

Har længe tænkt på Cortsen som et godt bud til en bestyrelsespost i klubben qua hans viden og forskning indenfor sportsøkonomi. I den verden skulle han vel være et ret stort navn.

Som sportsdirektør? Hmm, der ville jeg klart hellere foretrække en der har erfaring med håndværket fra tidligere jobs i fodboldklubber.

Og så gør hans tidligere involvering med Peters og BPTC umiddelbart ikke tanken bedre.

haghdk
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af haghdk » 13. jun 2025, 06:53

Kan det ikke betyde at SSE22 ikke har trukket sig og så stadig bestemmer og deres udmelding vitterligt bare var et forsøg på at få os fans til at tie stille - eller tolker jeg helt forkert?

AlbertE
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Ingen

Indlæg af AlbertE » 13. jun 2025, 07:00

haghdk skrev:
13. jun 2025, 06:53
Kan det ikke betyde at SSE22 ikke har trukket sig og så stadig bestemmer og deres udmelding vitterligt bare var et forsøg på at få os fans til at tie stille - eller tolker jeg helt forkert?
Selvfølgelig bestemmer de stadigvæk man smider ikke millioner i sådan en foretagende for bare og overlade styringen til andre som går i en stikmodsat retning.

Red0Fox0Dk
Lilleput
Lilleput
Favoritspiller: Erik Bo

Indlæg af Red0Fox0Dk » 13. jun 2025, 07:07

emenike skrev:
13. jun 2025, 06:22
Har længe tænkt på Cortsen som et godt bud til en bestyrelsespost i klubben qua hans viden og forskning indenfor sportsøkonomi. I den verden skulle han vel være et ret stort navn.

Som sportsdirektør? Hmm, der ville jeg klart hellere foretrække en der har erfaring med håndværket fra tidligere jobs i fodboldklubber.

Og så gør hans tidligere involvering med Peters og BPTC umiddelbart ikke tanken bedre.
Med den relation / kendskab jeg har haft med Cortsen, så er det et klart "nej tak" herfra. Han er sig selv nærmest og falsk. Men folk kan jo øndre sig med årene.

Belwas
2. div
2. div

Indlæg af Belwas » 13. jun 2025, 07:20

AlbertE skrev:
13. jun 2025, 07:00
haghdk skrev:
13. jun 2025, 06:53
Selvfølgelig bestemmer de stadigvæk man smider ikke millioner i sådan en foretagende for bare og overlade styringen til andre som går i en stikmodsat retning.
Selvfølgelig er de involveret, tæt endda, på ansættelser i den sportslige ledelse. Skal bestyrelsen jo være.

De har trukket sig fra driften, altså det operationelle.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 13. jun 2025, 08:30

Om Cortsen har kompetencerne aner jeg ikke, men for satan det ville være et klogt signal fra SS'erne i Tyskland at sætte 1885 i føresædet. Hvis det lykkes må man jo håbe at der ligger en form for tysk selverkendelse bag – en erkendelse af at man faktisk har brug for den lokale forankring. Og at det ikke bare handler om at få en sympatisk kransekagefigur som alligevel bliver styret via Teams...
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

andrii
1. div
1. div
Favoritspiller: Frank Strandli

Indlæg af andrii » 13. jun 2025, 08:46

Red0Fox0Dk skrev:
13. jun 2025, 07:07
emenike skrev:

Med den relation / kendskab jeg har haft med Cortsen, så er det et klart "nej tak" herfra. Han er sig selv nærmest og falsk. Men folk kan jo øndre sig med årene.
Det er desværre også det jeg skuffende har erfaret om ham gennem de sidste mange år, og jeg hører ikke at det skulle være blevet bedre.

andrii
1. div
1. div

Indlæg af andrii » 13. jun 2025, 08:49

andrii skrev:
13. jun 2025, 08:46
Red0Fox0Dk skrev:
13. jun 2025, 07:07
emenike skrev:

Det er desværre også det jeg skuffende har erfaret om ham gennem de sidste mange år, og jeg hører ikke at det skulle være blevet bedre. Men umiddelbart brænder han udadtil for AaB. Vigtig er det bare, at det ikke overvejende er for "egen vindings skyld" han brænder, men fordi han faktisk mener det.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 13. jun 2025, 08:52

Buzz Killington skrev:
13. jun 2025, 08:30
Om Cortsen har kompetencerne aner jeg ikke, men for satan det ville være et klogt signal fra SS'erne i Tyskland at sætte 1885 i føresædet. Hvis det lykkes må man jo håbe at der ligger en form for tysk selverkendelse bag – en erkendelse af at man faktisk har brug for den lokale forankring. Og at det ikke bare handler om at få en sympatisk kransekagefigur som alligevel bliver styret via Teams...
Hmm mjaeh det skal jo heller ikke være en nordjyde bare fordi det skal være en nordjyde. Så er vi jo bombet tilbage til dogmerne under Gaarde.
Cortsen synes jeg bare ikke har nogen faglig profil der indikerer han er dygtig nok. Han er en forsker uden erfaring fra topfodbold og de skudsmål han får herinde gør mig bestemt ikke mere positivt stemt. Man skal have et tæt link til 1885, men jeg er ikke sikker på det nødvendigvis er 1885 der skal svinge taktstokken. Det virker jo også lidt som en klub, hvor tingene måske kan blive lidt indspiste mellem få familier i toppen.
RAUS RAUS SSE!

DarkHorse9000
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Oscar Hiljemark

Indlæg af DarkHorse9000 » 13. jun 2025, 09:36

Stor respekt for Cortsens intellektuelle bedrifter og sideløbende trænergerninger.

AaB skal bruge en håndværker ikke en akademiker. Mener ikke hans trænergerninger vejer tungt nok her. Det er en stor stilling og der skal bruges en mand med fingeren på pulsen.

Tjuga
Drenge
Drenge

Indlæg af Tjuga » 13. jun 2025, 09:42

Håber godt nok ikke denne historie holder vand. Jeg kender ikke Cortsen personlingt, men han er i mine øjne rasende inkompetent til en sådan stilling. En floskelkonge af episke dimensioner, som elsker at høre sig selv bruge fremmedord.

Hvis han får jobbet fordi han er gode venner med Fallingborg og Jens Rasmussen, så ville det jo være kammerateri af værste skuffe.
Hans relationer til BPTC-kredsen er jo heller ikke just et plus i bogen. Det ville også give en fornemmelse af at vi IKKE er på vej videre fra rædslerne under SSE/BPTC.

Ydesen nævner i den seneste Ripodsten, at SSE bestemt ikke har kastet håndklædet i ringen og at det nok er grunden til at det trækker ud med at lande en sportslig ledelse.

Cortsen ville være en klassisk SSE-rekruttering.

Martino1
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Winsnes

Indlæg af Martino1 » 13. jun 2025, 10:00

Tjuga skrev:
13. jun 2025, 09:42
Håber godt nok ikke denne historie holder vand. Jeg kender ikke Cortsen personlingt, men han er i mine øjne rasende inkompetent til en sådan stilling. En floskelkonge af episke dimensioner, som elsker at høre sig selv bruge fremmedord.

Hvis han får jobbet fordi han er gode venner med Fallingborg og Jens Rasmussen, så ville det jo være kammerateri af værste skuffe.
Hans relationer til BPTC-kredsen er jo heller ikke just et plus i bogen. Det ville også give en fornemmelse af at vi IKKE er på vej videre fra rædslerne under SSE/BPTC.

Ydesen nævner i den seneste Ripodsten, at SSE bestemt ikke har kastet håndklædet i ringen og at det nok er grunden til at det trækker ud med at lande en sportslig ledelse.

Cortsen ville være en klassisk SSE-rekruttering.
Hvis han kan tale med ligeså mange floskler som Figo er han jo perfekt til jobbet ;)

gwailo
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af gwailo » 13. jun 2025, 10:02

Som det bliver nævnt i Ripodsten, så skal vi bruge en der har rekrutteringserfaring, så ikke alt ansvar ligger på Ahlman (der er meget uerfaren) og Nagel. Den erfaring har Cortsen ikke. I den gamle artikel der bliver linket til fra tv2nord siger Cortsen om SSE22:

"Derudover har de en proven track record i international fodbold. De er kompetente og ved, hvad det drejer sig om, når du skal opbygge noget fra bunden eller være med til at sætte en ny retning."

Alene af den grund er han diskvalificeret.
// gwailo

andrii
1. div
1. div

Indlæg af andrii » 13. jun 2025, 10:48

gwailo skrev:
13. jun 2025, 10:02
Som det bliver nævnt i Ripodsten, så skal vi bruge en der har rekrutteringserfaring, så ikke alt ansvar ligger på Ahlman (der er meget uerfaren) og Nagel. Den erfaring har Cortsen ikke. I den gamle artikel der bliver linket til fra tv2nord siger Cortsen om SSE22:

"Derudover har de en proven track record i international fodbold. De er kompetente og ved, hvad det drejer sig om, når du skal opbygge noget fra bunden eller være med til at sætte en ny retning."

Alene af den grund er han diskvalificeret.
Ja, det kan man da i den grad kalde floksler, på bagkanten af det rod SSE22 pt. har efterladt! :cool:

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 13. jun 2025, 11:00

Nej tak til Cortsen.

Har ingen erfaring med det der er vigtigt for den rolle - og som flere nævner - er han virkelig kongen af tomme floskler uden indhold. Længer over Gaarde.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 13. jun 2025, 12:33

Kender intet til Cortsen. Men det vil altid være bekymrende, hvis vi hyrer folk på andet end deres kompetencer.

Vil også være lidt af et gamble, når Vesttribunen netop kaldte Gow ud på et manglende relevant CV.

Alpa Chino
Superliga
Superliga

Indlæg af Alpa Chino » 13. jun 2025, 13:45

Cortsen har jo INGEN kompetencer som sportsdirektør.

Så vil jeg sgu hellere have Jens Hammer Sørensen eller Glen Riddersholm.

Men seriøst så håber jeg på en af nedenstående:
Jakob Kryger, tidligere Vejle
Jesper Fredberg, tidligere Anderlecht
Jan Laursen, tidligere FC Nordsjælland
Joacim Jonsson, Vålerenga
Martin Ericsson, BK Häcken

Besvar