Grunden til, at jeg skriver det her, er simpel: Jeg er dybt frustreret. Det, der foregår i AaB lige nu, er simpelthen tragisk. I sæsonen 2013/14 blev vi både mestre og pokalvindere – alt pegede i den rigtige retning, og fremtiden så lys ud. Året efter endte vi som nummer 5 og gik videre fra gruppespillet i Europa League. I de følgende sæsoner lå vi stabilt i midten af tabellen, ofte på en 5. plads, og selv i sværere år undgik vi nedrykning uden de store problemer.
Men stille og roligt begyndte vi at glide baglæns. I starten målte vi os med klubber som Brøndby, FCK, FCM, FCN og AGF. Men i takt med at årene gik, blev det i stedet hold som Silkeborg, Viborg, Lyngby, Horsens og Sønderjyske, vi skulle matche. Det burde have været et klart advarselssignal – og det blinkede med kæmpestore røde lamper.
Katastrofen indtraf i sæsonen 2022/23. Vi hentede blot ét point i de sidste fire kampe og rykkede ned i 1. division – med en trup, der efter min vurdering var alt for god til det. Det var en sæson fyldt med besynderlige beslutninger, men intet var mere uforståeligt end fyringen af Lars Friis og ansættelsen af Erik Hamrén – især i lyset af de resultater Friis netop havde leveret (sejr over Brøndby, nederlag til Randers, sejr over FCM og uafgjort mod Lyngby).
Så trådte SSE22 ind på scenen – og det er dér, vi står nu. Efter en – ganske vist forventet, men rodet – oprykning, begyndte forandringerne for alvor. Erfarne spillere blev forsøgt frosset ud (nogle med held), et væld af uprøvede spillere blev hentet ind, og en træner uden erfaring fra seniorfodbold blev ansat. Resten kender vi: Klubbens – måske i lang tid – sidste Superligasæson endte som endnu et mareridt. En af de mest uforståelige beslutninger i sæsonen 2024/25 var, at man i vinterpausen – hvor truppen havde åbenlyse huller – valgte at hente to norske lejespillere uden nævneværdig førsteholdserfaring. Det var et klart tegn på, hvor galt det står til.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Men hvad skal der så ske fremover for at komme på ret køl ?
Som jeg ser det, så er der absolut ingen tvivl om at SSE22 skal ud af klubben HELT ud af klubben, når man 1 kamp inde i sæsonen ikke har fået sportschef og cheftræner på plads, så larmer det helt vildt meget af amatørisme. Når man tror man kan fylde et nordjysk Superligahold med ALDI-discount og overleve som nyoprykker, så larmer det helt vildt meget af amatørisme. Når man fyrer sin nyansatte cheftræner efter 4 kampe og begrundelsen er at man ikke vil i samme retning, så larmer det helt vanvittigt meget af amatørisme. Der er 100% sikkert flere ting der er så hamrende amatøragtigt ved de tyskere hvis jeg tænker lidt mere over tingene ...... nåårh ja, at man siger nej tak til en Dalsgaard (mere end en gang), det stinker også af amatørisme, så kære SSE22, vil i ikke nok fucke ud af mit AaB, for jeg kender ikke min elskede klub mere !!
Der er brug for at vaske tavlen fuldstændig ren, få alle SSE22 fejlkøbene ud af klubben (eller på 2. holdet i Jyllandsserien, hvis de er gode nok)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Meningen med dette indlæg var måske ikke så meget debat, men jeg fik da nogle af mine frustrationer ud.
Forza AaB