Kamptråd Horsens - AaB den 30. november

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Re: Kamptråd Horsens - AaB den 30. november

Indlæg af Lindmark » 30. nov 2025, 15:32

Korteste kamptråd jeg kan huske - og nu endda langt inde i 1. halvleg.

Da jeg desværre ikke kan se kampen vil jeg enormt gerne høre (læse) lidt om hvordan det går. Men jeg skal måske over til Nordjyskes blog, så...

Ultravigtig kamp, for hele stemningen i den kommende vinterpause - blandt supportere, investorer, spillere (inkl. potentielle spillere) og den øvrige stab.

Kom så AaB! :aabfan:
Lindmark / Vendelbokartellet

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 30. nov 2025, 15:35

Satans. Fin indøvet detalje på hjørnespark.

Altså vi er jo klart bedst. Desværre sidder man hele tiden med frygten for et koncentrationssvigt i defensiven, der kan koste dyrt.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 30. nov 2025, 15:35

Lindmark skrev:
30. nov 2025, 15:32

Da jeg desværre ikke kan se kampen vil jeg enormt gerne høre (læse) lidt om hvordan det går. Men jeg skal måske over til Nordjyskes blog, så...

Ultravigtig kamp, for hele stemningen i den kommende vinterpause - blandt supportere, investorer, spillere (inkl. potentielle spillere) og den øvrige stab.

Ekstremt flot første halv time. AaB sidder på spillet. Horsens har haft en stor chance efter et indlæg, men ellers har de været sat ud af spillet.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Belwas
2. div
2. div

Indlæg af Belwas » 30. nov 2025, 15:35

Lindmark skrev:
30. nov 2025, 15:32

AaB dominerer totalt kampen og har næsten bolden hele tiden. Spillet er fornuftigt dog uden rigtigt at blive farligt.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 30. nov 2025, 15:39

Jeg synes, det er ganske godkendte første 35 minutter af et ufærdigt hold, som kommer fra en stor blamage, imod et hold, som totalt trynede os sidst, de mødte os. Begge hold er ekstremt opmærksomme på ikke at give første mål væk. Horsens pakker sig totalt og har ikke andet at byde på end kontraer, lader det til. Det er ikke blevet farligt endnu, men vores midtbane har faktisk klaret sig okay. Og Patrick Olsen er allerede heldig med ikke at have raget et kort til sig.

Det ender med at se helt skidt ud, at vi ikke er kommet foran. Bedre end jeg havde forventet.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

jens fup
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Søren Thorst, Søren Dissing, Calle Facius, David Nielsen
Geografisk sted: Et langskud fra Hornevej

Indlæg af jens fup » 30. nov 2025, 15:39

Det er sådan en kamp hvor jeg frygter at man bagefter siger: "Vi havde spillet - de havde målet"
'If you are first you are first.
If you are second you are nothing.'
Bill Shankly

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 30. nov 2025, 15:39

AaB med største chance på stangen og nu en stor en til Håpnes. Vi skal altså kende vores besøgstid med det overtag her.

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar

Indlæg af Lindmark » 30. nov 2025, 15:40

Kunji skrev:
30. nov 2025, 15:35
Satans. Fin indøvet detalje på hjørnespark.

Altså vi er jo klart bedst. Desværre sidder man hele tiden med frygten for et koncentrationssvigt i defensiven, der kan koste dyrt.
Stolpe-ud... Sådan er det desværre ind imellem :|

PohlErDenNyeAugo
2. div
2. div
Favoritspiller: Augo
Geografisk sted: Skalborg

Indlæg af PohlErDenNyeAugo » 30. nov 2025, 15:40

Er jo nogle vilde beskrivelser i giver af de første 30 min. Kan desværre ikke se den, jeg kan dog for mit indre klart erindre den 0-3 oplevelse og ikke mindst spillernes præstation sidste lørdag.

Lyder dog dejligt hvis de har fået trylledrik, havregryn eller bare lyttet til træneren :aabfan: :aabfan:

Gogo forza de røde
:aabfan:

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar

Indlæg af Kunji » 30. nov 2025, 15:40

Kæmpe næsten-chance, hvor Håpnes’ aflevering simpelthen mangler kvalitet. Helenius har vel ikke en modstander indenfor 10-12 meter, hvis den slipper igennem.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 30. nov 2025, 15:46

Lidt svag dommerlinje at smide en ostemad efter Håpnes, som selv blev savet over i ankelhøjde af PO, uden det affødte nogen reaktion.

Normann havde gjort monster-ondt på der her Horsens-hold, hvis han havde spillet i stedet for Møller.
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar

Indlæg af Kunji » 30. nov 2025, 15:47

Lidt spøjs advarsel til Håpnes, når man tænker på, at både Bonde og Olsen har fået lov til at gå markant hårdere til den end det der.

Bonde har spillet en rigtig, rigtig flot halvleg i øvrigt. Han ligner ikke en 18-årig i dag.

dyhrmaN
Allstar
Allstar

Indlæg af dyhrmaN » 30. nov 2025, 15:48

Sætter også stor pris på disse lidt mere livefeed-agtige opdateringer fra folk der ser kampen - gennem et AaB perspektiv :)

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 30. nov 2025, 15:50

dyhrmaN skrev:
30. nov 2025, 15:48
Sætter også stor pris på disse lidt mere livefeedagtigr opdateringer fra folk der ser kampen - gennem et AaB perspektiv :)
Langt bedre 1. Halvleg, end jeg havde frygtet. Bevares, Horsens ligner også et hold, som er kørt tør på David Nielsen-taktik, det er dælme et kedeligt hold at se på. Men man kan faktisk sidde og ærgre sig over, at vi ikke fik omsat så mange gode situationer til farlige afslutninger.

Makolli ligner en klar forstærkning. Ikke overraskende. Noel har også overrasket mig positivt - men han har altså ikke Marc N’s indlægsfod.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 30. nov 2025, 15:51

Imponerende halvleg af Bonde. Der er krummer i ham.

AaB har været bedst i 1. halvleg. Stolpeskuddet efter en indøvet detalje på et hjørne havde fortjent en bedre skæbne.

Er der nogen der ved hvorfor Nordmann ikke er med? Skade?
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 30. nov 2025, 15:51

Bonde, Bomholt, Valdemar og Noel.

Det er simpelthen vidunderligt hvilke spillere der kommer op gennem rækkerne. Fantastiske præstationer i første halvleg.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 30. nov 2025, 15:55

Kasper skrev:
30. nov 2025, 15:51

Det er simpelthen vidunderligt hvilke spillere der kommer op gennem rækkerne. Fantastiske præstationer i første halvleg.
Hvordan er arbejdsfordelingen på midtbanen? Er Bonde rendyrket 6'er der frigiver Bomholt og Håpnes, eller er det mere balanceret? Bomholt skal bare i så mange placeringer imellem kæderne som muligt, så han kan komme ind og true med en afslutning. Selv hvis der ikke bliver mål, kan det ofte skabe kaos i feltet og tilfældige chancer til front-trioen.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 30. nov 2025, 15:55

Vi savner lige den sidste aktion i front..Normann havde været rigtig dejlig at have lige nu.

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar

Indlæg af Lindmark » 30. nov 2025, 15:55

Kasper skrev:
30. nov 2025, 15:51

Det der er bare smukt! Ungdommen længe leve (og så må lejesvendende gerne følge med) :aabfan:

Belwas
2. div
2. div

Indlæg af Belwas » 30. nov 2025, 15:57

Er bedste kvalitet på bolden meget længe. Vi løser både fase 1 og 2 utroligt sikkert, og sætter ikke Horsens i spil overhovedet med dumme boldtab. Horsens kan slet ikke komme i de dueller de gerne vil, vi spiller bare omkring dem.

Kampen bliver afgjort af bænkene tror jeg. Horsens må skifte tidligt med alle de kræfter de har brugt, og er afgørende AaB kan fastholde kvaliteten på bolden også efter udskiftninger.

Besvar