Selvfølgelig er der pres på ham.Jakobsen skrev: ↑9. sep 2026, 10:37Jeg håber virkelig, at man går rigtigt til det ude i AaB og der ikke er noget stort indre pres på ham. Han skal tilpasse sig og omvendt hvis det er rammesat rigtigt så bliver det jo en investering i at udvikle ham. Jeg havde dog også gerne set en fit Helenius han kunne dele spilletiden med.Ham der Emil skrev: ↑9. sep 2026, 10:08Helt enig i Brian. Han er hentet ind som "potential player", så jeg frygter, at man gør ham en bjørnetjeneste, ved allerede at kastet ham i ilden. Man kan frygte en ny Ementa, som har startet den nye sæson med 5 målinvolveringer i 5 kampe.Jakobsen skrev: ↑8. sep 2026, 22:49Den skæve formation der tror jeg faktisk er bedste bud. Vi får lidt en 3-4-3 og samtidig spiller alle en plads der passer til.baresi skrev: ↑8. sep 2026, 15:34jeg hører dig og giver dig delvis ret. Normann ser jeg som en meget dygtig mellemrums spiller trods han er kant og han kunne også lægge på en 10er hvis det var en 4-2-3-1. men om vi kalder det 3-4-3 eller 3-4-2-1 så tror jeg nu nok norman kan løse den. Kubel har lidt gange prøvet sig af som 8er hvilket han ikke er og enig i at han er decideret kant. jeg synes dog ikke vi skal have et system hvor de ikke spiller, så heller 4-2-3-1 med dem som kanter. Det kunne også være spændendeDGK skrev: ↑8. sep 2026, 15:08Enig i at det kunne være spændende - jeg ser bare ikke Kubel eller Normann som spillere som kan udfylde den rolle.baresi skrev: ↑8. sep 2026, 15:04
sådan her:
søndergaard - tiedemann - makolli (med arnorsson og pudel som backup)
Tibo - Kaasa - Jasson - Marc (her er håpnes og tielemanns på spring til det centrale og klart tielemanns som kommende starter)
Kubel - normann (her er møller, thomsen så de første på spring)
Brian
Kubel er kantspiller og lever af sin fart og Normann lever af at trække ind i banen til sit højreben. Ingen af de forcer kan de bruge i de positioner.
De kunne trække ud på kanten, ja. Men i det system er det Wingbacks der giver bredden.
Ergo jeg tror ikke de vil fungere derinde desværre.
Så passer det måske bedre til en Kaasa og Tielemanns?
søndergaard - tiedemann - makolli
Tibo - Håpnes - Tielemanns - Marc
Kaasa - Jasson
Brian
Tibo - søndergaard - tiedemann - makolli
håpnes/jasson - tielemanns
Kubel - kaasa/møller - normann
brian
Tibo kan så være den offensiveste af de to backs og Makolli kan spille hans lidt mere risikable forsvarsspil uden det bliver lige så farligt og samtidig kan han være en hybrid mellem back og stopper som man jo efterhånden har på mange hold.
Kubel og Normann kan få deres kanter, hvor jeg har en fidus til Kubel-Tibo samarbejdet. Det ligner noget der godt kan klikke.
Jeg ville dælme godt have en bedre 9'er end Brian, hvor jeg nok er lidt splittet. Jeg håber den her investering i spilletid lønner sig snart og egentlig er jeg også ret glad for, at han er rammesat som udviklingsspiller så målscoring ikke er et større tema.
Jeg kan måske godt blive lidt nervøs for midtbanen stadigvæk. Tielemans er vel at betragte som dybdeliggende playmaker og sådan en har vi også manglet, men bliver det for tyndt fysisk med ham, Kaasa og Jasson. Jaason (1,75), Kaasa (1,75), Tielemans (1,78) og Møller på (1,86). Bonde på 1,90 får jo ikke meget spilletid og Håpnes på 1,79 er også ret gennemsnitlig.
Det er dælme ikke på fysik vi vinder på derinde. Så kan man selvføglelig være Barca gode til at spille pasningsspil, men det er vi bare ikke og selv Peps Barca havde en Busquets på 1,89. Jeg håber virkelig at Bonde snart slår igennem/modnes for han er den mest klare 6'er type og jeg tror han kunne supplere de to offensive så godt hvis han blev udviklet til det.
Desværre har vi jo ikke nogen angrebsalternativer. Skvogaard og Kelvin John har ikke niveauet og jeg ser ikke lige AaB opfinde noget troværdigt ved at smide en kant eller offensiv midt ind som falsk 9'er. Mit andet valg til 9'eren lige nu tror jeg faktisk ville være Valdemar Møller pga. hans evne til at komme i feltet og hans evner som afslutter.
1. Helenius er den eneste anden angriber, og han er desværre vældig skadet hele tiden.
2. Der skal være pres på, hvis man er en klub med AaB's selvforståelse og historik - ellers bevæger vi os aldrig.
3. Pres er fint, når man er 21 år og jagter en karriere som professionel fodboldspiller i Europa.
At en 21-årig skal skånes, beskyttes og pakkes ind i vat må være en særlig dansk/AaB'sk forståelse af moderne fodbold.
Må jeg minde om Schjelderup, Yamal, Donnarumma, Nusa, Elanga, Isak og så videre og så videre og så videre, som alle var bærende spillere på deres hold, da de var samme alder og yngre.
Herhjemme kan vi bare nævne Franculino, Osorio, Hyseni, Froholdt, Otoa og mange andre.
Tiden er en anden. Og klart, hvis det lige handler om tilvænning til nyt land eller ny klub over et par måneder, men at man skal skånes for pres i den alder, er noget pjat.
Desuden taler vi dansk 1. division. Det er jo ikke just Camp Nou eller Westphalen, vi drøner rundt på, men Secma Ground, Monjasa Park og Pro Ventilation Arena.