Runde 30: AaB - FC Fredericia, fredag den 17. Maj 2024

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
jonas386
Allstar
Allstar

Re: Runde 30: AaB - FC Fredericia, fredag den 17. Maj 2024

Indlæg af jonas386 » 18. maj 2024, 13:04

Funky skrev:
18. maj 2024, 12:37
jonas386 skrev:
18. maj 2024, 12:24
Så kun kampen med et halvt øje. Klassemål af Jørgensen, som jeg er enig i har løftet sig det sidste halve år. I Lyngby var han også klart bedst offensivt, scorede pænt med mål og var generelt ofte til stede omkring modstandernes felt. Vi har flere gange set, at han sparker godt til bolden, men omvendt har nogle udfordringer defensivt. Jeg tror også det er i det lys, at vi har forsøgt os med Otoa på backen, for at give højresiden mere frihed til at blæse frem. Jeg har ikke noget imod ideen, men er godt nok noget bekymret for Otoas holdbarhed. Hvis det er et problem der fortsætter ind i næste sæson, så skal man vel seriøst overveje om han kan holde til prof. fodbold.

Ud fra highligts, ligner det dog en typisk AaB-kamp. Fredericia har ingen problemer med at komme til chancer, og det er, foruden Jørgensens klassemål, et par gode aktioner af Posavec i buret, der skaffer de tre point.
Adedeji ser ud til at være med i meget. Jeg synes han har en fed pakke, med både fart, teknik og til tider fint overblik. Vi mangler at se noget til hans afslutningsspil, men jeg tror stadigvæk at der kunne være noget perspektiv i ham, også på superliganiveau.
Jeg synes, AaB havde noget mere styr på defensiven end du beskriver. Vi holder Fredericia ( og Sønderjyske i kampen forinden) langt bedre fra chancer end i de foregående kampe. Ja, de kom til noget, men at AaB vinder, det er sådant set fair nok. Posavec laver de redninger, en dygtig målmand skal, og det er han så heldigvis, hvorfor AaB bør losse sig selv over skinnebenene for at have forsøgt at køre ham ud på et sidespor og i stedet betragte ham som naturligt 1.valg næste sæson.
Så som sagt kun kampen halvt, men det er heller ikke nødvendigvis defensiven jeg er efter her, men at man som modstander med fhv. få og simple midler kan komme i farlige positioner omkring vores felt. Ift Posavec, så er han åbenlyst bedste mand i truppen, men jeg er ikke helt overbevist på superliganiveau ud fra det vi så sidste sæson. Jeg mener så heller ikke at vi skal hente ny mand for enhver pris, og der er flere andre positioner hvor vi har større udfordringer forud næste sæson.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

jonas386
Allstar
Allstar

Re: Runde 30: AaB - FC Fredericia, fredag den 17. Maj 2024

Indlæg af jonas386 » 18. maj 2024, 13:06

I øvrigt vil jeg gerne se Isak Jensen i AaB. Lejet ud til Viborg fra MLS, hvor han ikke har fået meget tid. Han var god i Sønderjyske, og nu igen i Viborg. Fylder 21 til vinter. Adedeji kan eks. rykke op i angrebet med Jensen og Jørgensen på siderne.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Besvar