AaB'ere på diverse landshold

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1281
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af Spanky » 15. nov 2024, 13:44

jonas386 skrev:
15. nov 2024, 12:50
Spanky skrev:
15. nov 2024, 11:30
Fedt overblik - tak for det!

Ved du tilfældigvis om ham Mikkel Bro Hansen på U16-landsholdet er søn eller har anden relation til vores tidligere spiller Mads Bro Hansen?
Ingen relation. Har undersøgt det tidligere, fordi jeg havde samme tanke. Mads Bro Hansen har ingen søn der hedder Mikkel, og jeg fandt også frem til den faktiske far til Mikkel Bro, og det var ikke Mads. Blev nysgerrig fordi han skulle være et ret stort talent.

Her fra 2019

https://ugeavisen.dk/ugeavisenvejle/mad ... -i-klubben

"Vejle: Mads Bro Hansen 43 år. Gift med Marlene og bosat i Aarhus. Sammen har vi tre børn; Malou, Smilla og Mathias."
Tak, så er der styr på det.

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Indlæg: 1957
Tilmeldt: 15. jul 2005, 09:03
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af Lindmark » 16. nov 2024, 08:48

Spanky skrev:
15. nov 2024, 11:30
Fedt overblik - tak for det!

Ved du tilfældigvis om ham Mikkel Bro Hansen på U16-landsholdet er søn eller har anden relation til vores tidligere spiller Mads Bro Hansen?
Ja tak - super godt overblik til os der ikke følger så meget med i alle ungdomslandsholdene :)
Lindmark / Vendelbokartellet

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2488
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af Moen » 18. nov 2024, 11:04

Oliver Ross starter på toppen for det danske U20-landshold i dagens opgør mod Sydkorea.

Der er spillet en halv time og Danmark er bagud 0-1.

Kampen kan streames her: https://www.youtube.com/watch?app=deskt ... Uvbt5_IK0w

Soren
1. div
1. div
Indlæg: 389
Tilmeldt: 19. jan 2006, 00:11

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af Soren » 18. nov 2024, 12:50

Spanky skrev:
15. nov 2024, 13:44
jonas386 skrev:
15. nov 2024, 12:50
Spanky skrev:
15. nov 2024, 11:30
Fedt overblik - tak for det!

Ved du tilfældigvis om ham Mikkel Bro Hansen på U16-landsholdet er søn eller har anden relation til vores tidligere spiller Mads Bro Hansen?
Ingen relation. Har undersøgt det tidligere, fordi jeg havde samme tanke. Mads Bro Hansen har ingen søn der hedder Mikkel, og jeg fandt også frem til den faktiske far til Mikkel Bro, og det var ikke Mads. Blev nysgerrig fordi han skulle være et ret stort talent.

Her fra 2019

https://ugeavisen.dk/ugeavisenvejle/mad ... -i-klubben

"Vejle: Mads Bro Hansen 43 år. Gift med Marlene og bosat i Aarhus. Sammen har vi tre børn; Malou, Smilla og Mathias."
Tak, så er der styr på det.
Jeg tror at Mikkel Bro Hansen er nevø til Mads Bro Hansen

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 6759
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af Jakobsen » 22. nov 2024, 13:12

Jimenez har åbenbart forsøgt at opnå indonesisk pas for at kunne spille på deres landshold.
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... -kollapset

Synd for ham, men tror det er godt for AaB. Hvad får vi ud af, at en spiller er meget væk for at spille på et obskurt asiatisk landshold med megen rejsetid og tidsforskelle. Det slår mig heller ikke, at spillere bliver solgt for at spille for Indoneisen.
RAUS RAUS SSE!

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 7615
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af R Rosenberg » 22. nov 2024, 14:25

Jakobsen skrev:
22. nov 2024, 13:12
Jimenez har åbenbart forsøgt at opnå indonesisk pas for at kunne spille på deres landshold.
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... -kollapset

Synd for ham, men tror det er godt for AaB. Hvad får vi ud af, at en spiller er meget væk for at spille på et obskurt asiatisk landshold med megen rejsetid og tidsforskelle. Det slår mig heller ikke, at spillere bliver solgt for at spille for Indoneisen.
Thom Haye!
(Hvis kontrakt i øvrigt udløber til sommer)
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2488
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af Moen » 12. feb 2025, 10:26

6 AaB'ere udtaget til ungdomslandshold i februar :danmarkfan:

U17-landsholdet (2008) - Mini turnering i Algarve d. 12.-20. februar 2025
Johan Hvistendahl (højreback) (19 U-landskampe)
Malthe Egebæk Mortensen (midtbane) (17 U-landskampe)
Gustav Rubæk Tilsted (centerback) (2 U-landskampe)
Valdemar Rubæk Vestergaard (angriber) (6 U-landskampe / 2 mål)

U19-landsholdet (2006) - To-dags træningssamling i Køge d. 25. - 26. februar
Malthe Kjølby (centerback) (0 U-landskampe)
Malthe Holt (midtbane) (0 U-landskampe)

Kigger man på alle ungdomslandsholdenes seneste trupudtagelser, så har AaB minimum 2 spillere med på hvert af U16-U20-landsholdene og 14 spillere i alt :aabfan:

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 12535
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af jonas386 » 12. feb 2025, 12:34

Malthe holt har jeg aldrig hørt om før. Er det en ny spiller, eller hvordan?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
DGK
2. div
2. div
Indlæg: 219
Tilmeldt: 29. jan 2021, 10:24
Favoritspiller: Søren Evigglad Frederiksen

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af DGK » 12. feb 2025, 12:41

jonas386 skrev:
12. feb 2025, 12:34
Malthe holt har jeg aldrig hørt om før. Er det en ny spiller, eller hvordan?
Han er Malthe Højholts knap så høje lillebror

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 12535
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af jonas386 » 12. feb 2025, 12:45

DGK skrev:
12. feb 2025, 12:41
jonas386 skrev:
12. feb 2025, 12:34
Malthe holt har jeg aldrig hørt om før. Er det en ny spiller, eller hvordan?
Han er Malthe Højholts knap så høje lillebror
Har altid tænkt at Højholt må være anti-tesen til Laudrup. Men godt bud.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
DGK
2. div
2. div
Indlæg: 219
Tilmeldt: 29. jan 2021, 10:24
Favoritspiller: Søren Evigglad Frederiksen

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af DGK » 12. feb 2025, 12:56

jonas386 skrev:
12. feb 2025, 12:45
DGK skrev:
12. feb 2025, 12:41
jonas386 skrev:
12. feb 2025, 12:34
Malthe holt har jeg aldrig hørt om før. Er det en ny spiller, eller hvordan?
Han er Malthe Højholts knap så høje lillebror
Har altid tænkt at Højholt må være anti-tesen til Laudrup. Men godt bud.
:thumbsup:

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 3184
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af troelsh » 12. feb 2025, 15:01

Moen skrev:
12. feb 2025, 10:26
6 AaB'ere udtaget til ungdomslandshold i februar :danmarkfan:

U17-landsholdet (2008) - Mini turnering i Algarve d. 12.-20. februar 2025
Johan Hvistendahl (højreback) (19 U-landskampe)
Malthe Egebæk Mortensen (midtbane) (17 U-landskampe)
Gustav Rubæk Tilsted (centerback) (2 U-landskampe)
Valdemar Rubæk Vestergaard (angriber) (6 U-landskampe / 2 mål)

U19-landsholdet (2006) - To-dags træningssamling i Køge d. 25. - 26. februar
Malthe Kjølby (centerback) (0 U-landskampe)
Malthe Holt (midtbane) (0 U-landskampe)

Kigger man på alle ungdomslandsholdenes seneste trupudtagelser, så har AaB minimum 2 spillere med på hvert af U16-U20-landsholdene og 14 spillere i alt :aabfan:
Fedt! Men er det ikke lidt spøjst at Valdemar Møller ikke bliver udtaget, når han jo alt andet end lige må være længere fremme i AaBs interne hieraki?

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 12535
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af jonas386 » 12. feb 2025, 15:19

troelsh skrev:
12. feb 2025, 15:01
Moen skrev:
12. feb 2025, 10:26
6 AaB'ere udtaget til ungdomslandshold i februar :danmarkfan:

U17-landsholdet (2008) - Mini turnering i Algarve d. 12.-20. februar 2025
Johan Hvistendahl (højreback) (19 U-landskampe)
Malthe Egebæk Mortensen (midtbane) (17 U-landskampe)
Gustav Rubæk Tilsted (centerback) (2 U-landskampe)
Valdemar Rubæk Vestergaard (angriber) (6 U-landskampe / 2 mål)

U19-landsholdet (2006) - To-dags træningssamling i Køge d. 25. - 26. februar
Malthe Kjølby (centerback) (0 U-landskampe)
Malthe Holt (midtbane) (0 U-landskampe)

Kigger man på alle ungdomslandsholdenes seneste trupudtagelser, så har AaB minimum 2 spillere med på hvert af U16-U20-landsholdene og 14 spillere i alt :aabfan:
Fedt! Men er det ikke lidt spøjst at Valdemar Møller ikke bliver udtaget, når han jo alt andet end lige må være længere fremme i AaBs interne hieraki?
Jeg ved selvfølgelig ikke om Møller ville være i spil. Men det er jo bare en træningssamling. Når jeg lige kigger trupperne igennem, er der ikke mange navne jeg kender fra de andre superligahold. Jeg forestiller mig at Valdemar Møller og jævnaldrende omkring førsteholdene, er sorteret fra, fordi der er mere fidus i at de bliver i klubben og arbejder henimod spilletid.

Hvis det var en kvalkamp, og ligaerne alligevel havde landsholdspause, tror jeg begge trupper havde set anderledes ud
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2488
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af Moen » 12. feb 2025, 16:25

troelsh skrev:
12. feb 2025, 15:01
Fedt! Men er det ikke lidt spøjst at Valdemar Møller ikke bliver udtaget, når han jo alt andet end lige må være længere fremme i AaBs interne hieraki?
Valdemar Møller er fra årgang 2007 og var med til U18-landsholdets seneste samling i november, sammen med Bertil Grønkjær og Mads Samson.

De udtagne spillere til denne U19-landsholdssamling (2006) har det tilfælles, at ingen af dem har spillet U19-landskampe og kun lidt under halvdelen har spillet på U-landshold overhovedet. For et år siden var der en lignende U19-landsholdssamling, dog med lidt færre nye ansigter, hvor både Bomholt og Davidsen var blandt de udtagne for første gang. Som jeg husker det, var der en del afbud som gav plads til at teste nye ansigter.

Hvis jeg skulle komme med et gæt, så har DBU lært af forløbet med den seneste U19-årgang, og valgt at bruge samlingen til at udvide sin horisont, så man har flere valgmuligheder til truppen, hvis man kvalificerer sig til U19 EM igen og mange af truppens profiler melder afbud pga. førsteholdspligter. Ved slutrunden i sommeren 2024 var Bomholt og flere andre, som ved førnævnte samling var med U19-landsholdet for første gang, med i EM-truppen. Derudover var der 7 spillere fra årgang 2006 med, og det kan jeg godt forestille mig delvist var på grund af, at der ikke var flere "DBU"-2005'ere at tage af. Dog er sommerens slutrunde færdig næsten en måned før sæsonstart, så måske overfortolker jeg, og måske har de bedste spillere bare meldt afbud, fordi det er en to-dags samling uden kampe i midtugen efter forårssæsonen allerede er skudt igang.

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2488
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af Moen » 12. feb 2025, 16:40

jonas386 skrev:
12. feb 2025, 12:34
Malthe holt har jeg aldrig hørt om før. Er det en ny spiller, eller hvordan?
Han skiftede til AaB for 6 år siden, samtidig med Anders Noshe. I efteråret var han med i førsteholdets træningskamp mod Vendsyssel. Han er kommet lidt fra baghjul og udviklede sig en del i efteråret.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 12535
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af jonas386 » 12. feb 2025, 16:44

Moen skrev:
12. feb 2025, 16:25
troelsh skrev:
12. feb 2025, 15:01
Fedt! Men er det ikke lidt spøjst at Valdemar Møller ikke bliver udtaget, når han jo alt andet end lige må være længere fremme i AaBs interne hieraki?
Valdemar Møller er fra årgang 2007 og var med til U18-landsholdets seneste samling i november, sammen med Bertil Grønkjær og Mads Samson.

De udtagne spillere til denne U19-landsholdssamling (2006) har det tilfælles, at ingen af dem har spillet U19-landskampe og kun lidt under halvdelen har spillet på U-landshold overhovedet. For et år siden var der en lignende U19-landsholdssamling, dog med lidt færre nye ansigter, hvor både Bomholt og Davidsen var blandt de udtagne for første gang. Som jeg husker det, var der en del afbud som gav plads til at teste nye ansigter.

Hvis jeg skulle komme med et gæt, så har DBU lært af forløbet med den seneste U19-årgang, og valgt at bruge samlingen til at udvide sin horisont, så man har flere valgmuligheder til truppen, hvis man kvalificerer sig til U19 EM igen og mange af truppens profiler melder afbud pga. førsteholdspligter. Ved slutrunden i sommeren 2024 var Bomholt og flere andre, som ved førnævnte samling var med U19-landsholdet for første gang, med i EM-truppen. Derudover var der 7 spillere fra årgang 2006 med, og det kan jeg godt forestille mig delvist var på grund af, at der ikke var flere "DBU"-2005'ere at tage af. Dog er sommerens slutrunde færdig næsten en måned før sæsonstart, så måske overfortolker jeg, og måske har de bedste spillere bare meldt afbud, fordi det er en to-dags samling uden kampe i midtugen efter forårssæsonen allerede er skudt igang.
At DBU forsøger at udvide sit kendskab til årgangens spillere, tror jeg er et godt bud. Der er tre kampe for U-19 landsholdet allerede i Marts, og da det er en igangværende kval, har de vel fint styr på de første 15-18 spillere der skal udgøre truppen i Juni. Det er i hvert fald også svært at se hvad etablerede u-landsholdsspillere skal bruge en to-dages samling på, når der samtidig er mulighed for superligafodbold.

Bruger man ikke futurelandsholdene længere?
Han skiftede til AaB for 6 år siden, samtidig med Anders Noshe.
Tak. Det var mere om det var en af de spilere vi havde hentet i eks. B93 eller ikke var slået igennem i FCK/BIF.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Hybris
2. div
2. div
Indlæg: 180
Tilmeldt: 31. mar 2019, 14:48

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af Hybris » 21. mar 2025, 09:45

Melker udtaget til det svenske A-landshold. Kæmpe skulderklap til Widell og fortjent, at han får chancen. Den “case” bliver bare bedre og bedre.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 15958
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af Hanga » 21. mar 2025, 11:00

Hybris skrev:
21. mar 2025, 09:45
Melker udtaget til det svenske A-landshold. Kæmpe skulderklap til Widell og fortjent, at han får chancen. Den “case” bliver bare bedre og bedre.
Super fedt for Melker :aabfan:

Widell og Jørgensen er de bedste signings vi har lavet de seneste 10 år.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1281
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af Spanky » 21. mar 2025, 11:36

Hanga skrev:
21. mar 2025, 11:00
Hybris skrev:
21. mar 2025, 09:45
Melker udtaget til det svenske A-landshold. Kæmpe skulderklap til Widell og fortjent, at han får chancen. Den “case” bliver bare bedre og bedre.
Super fedt for Melker :aabfan:

Widell og Jørgensen er de bedste signings vi har lavet de seneste 10 år.
Rigtig fedt ja. Og fedt signal AaB kan sende til omverden med hele Widell-casen. Kom til klubben i 1. div., tog skidtet ind i SL, solgt til top-6 liga i Europa og udtaget til A-landhold - god historie!

PonySlaystation
Superliga
Superliga
Indlæg: 578
Tilmeldt: 31. aug 2021, 00:02

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af PonySlaystation » 21. mar 2025, 16:17

Hvem fortæller Swansea at vi har fortudt og at de ikke kan få ham alligevel? ;)

Besvar