O.K. Det giver mening, med undtagelse af forlaenget spilletid scenariet.Yankee skrev:Dels spilles forlængelse og straffesparkskonkurrence altid i returkampen.MHJ skrev:Hvorfor er det en stor fordel at starte paa udebane?
Dels er det en fordel at have så stor viden om situationen og modstanderen i den kamp, hvor man bedst kan udnytte den. I returkampen ved begge hold præcis hvilke resultater de kan bruge og de kender hinanden bedre. Hvis denne viden forbedrer ens præstation med X% er det bedst at have den forbedrede viden i den kamp, hvor man i forvejen præsterer bedst, da værditilskrivningen vil være størst. Det omvendte gør sig så gældende for modstanderen.
Så når præmissen er at alle hold er bedre på hjemmebane end på udebane, så er det logisk set korrekt at det er bedst at starte ude.
4. kval.runde CL. AaB - APOEL - 20 august kl 20.45
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Re: 4. kval.runde CL. AaB - APOEL - 20 august kl 20.45
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Statistisk set er det oftest det hold som starter ude, der går videre.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Var det ikke så tæt på 50-50, at man næsten kan afvise det som en statistisk tilfældighed? Hvorom alting er: at spille på udebane indebærer den fordel, at man ikke behøver at være panisk angst for at slippe et af disse hjemmebanemål ind, der i rigtig mange tilfælde reelt er ligmed 2 scoringer til modstanderen. Et eksempel: Da Anders K. Jakobsen ud af det blå bragte AaB foran 2-0 i Zagreb, ændrede den samlede stilling sig med et trylleslag fra 1-1 til 3-1 til AaB. Øjeblikket før var det helt lige.Hanga skrev:Statistisk set er det oftest det hold som starter ude, der går videre.
- Køllen I Møllen
- Allstar

Det vil jo altid være en smagssag hvad man foretrækker.
Jeg tror at vi undervurderer betydningen af at spille hjemme. Tror det betyder mere for spillerne end vi regner med.
Personligt mener jeg dog at et boldspillende hold som AaB, som er offensivt orienteret og har gode muligheder for at score ude, bør have en stor fordel i forhold til de defensivt orienterede hold. Jeg tror simpelthen på at vi scorer ude hver gang. Mindst en gang. Og så er det altså rart at punktere den allerede der. Desuden, når vi starter ude, skal modstanderen frem for at sikre et godt udgangspunkt til returen. Der får vi så kontra-chancer (nej, det hedder ikke omstilling). Hvis vi starter hjemme er det ikke givet på forhånd at modstanderen skal fremad.
Jeg tror at vi undervurderer betydningen af at spille hjemme. Tror det betyder mere for spillerne end vi regner med.
Personligt mener jeg dog at et boldspillende hold som AaB, som er offensivt orienteret og har gode muligheder for at score ude, bør have en stor fordel i forhold til de defensivt orienterede hold. Jeg tror simpelthen på at vi scorer ude hver gang. Mindst en gang. Og så er det altså rart at punktere den allerede der. Desuden, når vi starter ude, skal modstanderen frem for at sikre et godt udgangspunkt til returen. Der får vi så kontra-chancer (nej, det hedder ikke omstilling). Hvis vi starter hjemme er det ikke givet på forhånd at modstanderen skal fremad.
Janteloven eksisterer IKKE!
- Gentleman Finn
- Allstar

- Geografisk sted: Aalborg
Sidste uefa chl kamp hjemme må vi godt kopiere til et vis punkt, ser self. gerne at vi er mere kyniske og er mere kølige på den sidste del af banen. Med et fyldt stadion er vi temmelig stærke hjemme, vores hjemmebane har været god for os når der er noget stort på spil, så jeg er håbefuld inden onsdagens kamp
Hvis præmissen er at AaB er bedre ude end hjemme, så er det tværtimod bedst at starte hjemme. Både i henhold til mit tidligere indlæg, men også ud fra en mere subjektiv analyse af at returkampene som regel er mere åbne og chancerige (og dermed giver bedre muligheder for kontraangreb). 0-0 hjemme og så ned og score et udebanemål. Det må i øvrigt også være medicinen mod APOEL for at vende tilbage til trådens humle.Køllen I Møllen skrev:Det vil jo altid være en smagssag hvad man foretrækker.
- Køllen I Møllen
- Allstar

Min præmis var bestemt ikke at AaB er bedre ude end hjemme. Jeg mente bare at AaB er et hold som kan noget fremad banen (eller det var vi ihvertfald sidste sæson). Og personligt kan har jeg det fint med at starte hjemme (og spille 0-0). Fordi jeg tror på at vi nok skal få scoret dernede.Yankee skrev:Hvis præmissen er at AaB er bedre ude end hjemme, så er det tværtimod bedst at starte hjemme. Både i henhold til mit tidligere indlæg, men også ud fra en mere subjektiv analyse af at returkampene som regel er mere åbne og chancerige (og dermed giver bedre muligheder for kontraangreb). 0-0 hjemme og så ned og score et udebanemål. Det må i øvrigt også være medicinen mod APOEL for at vende tilbage til trådens humle.Køllen I Møllen skrev:Det vil jo altid være en smagssag hvad man foretrækker.
Janteloven eksisterer IKKE!
-
Danni
- Landshold

- Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
- Geografisk sted: Vejgaard
Jeg tror også det kommer an på modstanderen og især dens fans. Altså hvor meget tryk der kan blive lagt på i en sidste og afgørende kamp. Hvis man skal spille den sidste kamp ude i en heksekeddel i en kamp der er åben, tror jeg det har meget at sige. Pga. af fansenes boykot nede i Zagreb, tror jeg, at det i de opgør var knap så afgørende, at vi sluttede ude. Jeg kan sagtens forestille mig, der kan blive lagt et godt tryk nede i Nicosia, hvis resultatet er åbent efter den første kamp. Jeg husker at FCK nærmest blev blæst ud dernede og var bagud allerede i 1. eller 2. minut.
Længe leve arbejderklassen!
- Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
APOEL taber Super Cup 2 -1. De er bagefter efter kun 11 sekunder! Ermis, som lige er blevet sendt ud af EL af Young Boys (samlet 3-0), scorede alle tre mål i kampen mod APOEL.
APOEL manager Giorgos Donis made just one change to the side which beat HJK Helsinki 2-0 last Wednesday with Giorgos Efrem, a new summer signing from Omonia, coming in for Constantinos Charalambides.
...
Try as they might, the champions simply could not muster any sustained pressure on Martin Bogatinov’s goal and it looked like Ermis would hold on for a well-earned victory but, on 92 minutes, Dragan Zarkovic put the ball in his own net from a Stathis Aloneftis corner.
However, the drama was not over. With the game set for penalties, Ermis earned a free-kick. Up stepped Taralidis who struck the ball beyond the reach of Tassos Kissas for an epic finish to an incredible match, handing Ermis victory in their first ever Super Cup appearance.
http://cyprus-mail.com/2014/08/13/ermis ... super-cup/" onclick="window.open(this.href);return false;
APOEL manager Giorgos Donis made just one change to the side which beat HJK Helsinki 2-0 last Wednesday with Giorgos Efrem, a new summer signing from Omonia, coming in for Constantinos Charalambides.
...
Try as they might, the champions simply could not muster any sustained pressure on Martin Bogatinov’s goal and it looked like Ermis would hold on for a well-earned victory but, on 92 minutes, Dragan Zarkovic put the ball in his own net from a Stathis Aloneftis corner.
However, the drama was not over. With the game set for penalties, Ermis earned a free-kick. Up stepped Taralidis who struck the ball beyond the reach of Tassos Kissas for an epic finish to an incredible match, handing Ermis victory in their first ever Super Cup appearance.
http://cyprus-mail.com/2014/08/13/ermis ... super-cup/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
Svært at vurdere niveauet, men det virker til at de skaber rigtig mange chancer... Det må godt nok være svært for PEA at vurdere noget ud fra en kamp...
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
Ja det er lidt en ulempe at PEA ikke rigtigt har kunnet spionere. Svært at vide hvor seriøst APOEL tog Super Cuppen, ud fra de få tilskuere at bedømme vil det være forståeligt hvis spillerne havde lidt svært ved at sætte sig op. Det er naturligvis en fordel hvis cyprioterne endnu ikke er oppe i fulde omdrejninger, men det betyder også at de kan være fuldt fokuseret på kampene mod os. Når der ikke rigtig er mulighed for at spionere inden kampen på onsdag, må trænerteamet samt PEA analysere kampene mod HJK Helsinki grundigt. Det ser ud til at cyprioterne rejser tidligt til det kolde nord for at blive "akklimatiseret" (ank. mandag aften).9800 skrev:Svært at vurdere niveauet, men det virker til at de skaber rigtig mange chancer... Det må godt nok være svært for PEA at vurdere noget ud fra en kamp...
Hva' får vi stadion i chl outfit til på tirsdag? Including chl hymne osv?
Guld? igen, igen...!
Re: Sv: 4. kval.runde CL. AaB - APOEL - 20 august kl 20.45
Gaarde har udtalt at han glæder sig til CL hymne, og er sikker på at når det er afgørende CL kval så blir stadion pakket ind i CL bannere.AMadsen skrev:Hva' får vi stadion i chl outfit til på tirsdag? Including chl hymne osv?
Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
-
frederikshavneren
- Allstar

Du får stadion for dig selv hvis du møder op tirsdag aften. Kampen spilles på onsdag. Ja til Play Off runden iklædes Aalborg Stadion CL outfit og CL hymnen afspilles før kick off.AMadsen skrev:Hva' får vi stadion i chl outfit til på tirsdag? Including chl hymne osv?
Jeg lagde ifm. Esbjerg kampen mærke til, at der var gjort klar til transformationen. Der stod en lift omme på parkeringspladsen bag sponsor tribunen og afdæknings materiale var placeret inde på stadion.
Det er godt at Risgård, Ene og Augu har prøvet at spille CL. Det mentale spiller en stor rolle da det er vigtigt, at spillerne ikke bliver påvirket af kampens betydning. Når de kommer ind på stadion og ser CL symbolerne og før start står linet op til afspilningen af CL hymnen så er det med at bevare fokus og ikke blive alt for nervøs.
Det taler også til cyprioterne fordel at de er noget mere rutinerede i dette game.
-
frederikshavneren
- Allstar

Nu er billetsalget startet på hjemmesiden. Der skal blive udsolgt til kampen! Kampen er enormt vigtig og klubben har meget prisværdigt valgt ikke at hæve priserne, det skal tilskuerne støtte op om ved et stort fremmøde. Til sammenligning koster billetterne til FCKs kamp mod Bayer op imod 300 kr. pr. stk.
Fremmødet og stemningen mod Esbjerg var meget middelmådig, men det revancheres forhåbentlig på onsdag.
Fremmødet og stemningen mod Esbjerg var meget middelmådig, men det revancheres forhåbentlig på onsdag.
- Ham der Emil
- Allstar

- Favoritspiller: David Beckham og Martin P
- Geografisk sted: 50939
Jeg forsøger pt. at få billetter til kampen onsdag. Skriver den også hos jer, at køen er pauset?
EDIT: Den gik videre nu...
EDIT: Den gik videre nu...
Et Hjerte - En Klub
Ja og at der er 50 eller flere foran enHam der Emil skrev:Jeg forsøger pt. at få billetter til kampen onsdag. Skriver den også hos jer, at køen er pauset?
Nu har jeg siddet i kø i 40 minutter. Der er intet sket. Den skriver stadig der er mere end 50 i kø foran en. Lukker de kun en ind ad gangen?Kristian skrev:Ja og at der er 50 eller flere foran enHam der Emil skrev:Jeg forsøger pt. at få billetter til kampen onsdag. Skriver den også hos jer, at køen er pauset?
- astonvilla
- Allstar

- Favoritspiller: Jozo
- Geografisk sted: 9000 !!!!
Som jeg husker det er det i denne sidste kval-runde fuld skrue med CL-glimmer - med CL hymne og udklædt stadion osv.
Er det forkert husket?
Er det forkert husket?
Bienvenu Bassogog!
- MrBangDK
- Allstar

- Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..
Det er helt rigtigt husket... Måske det kan give dig lidt af magien igenastonvilla skrev:Som jeg husker det er det i denne sidste kval-runde fuld skrue med CL-glimmer - med CL hymne og udklædt stadion osv.
Er det forkert husket?
Ska' vi hak'?