Og så er der vel ved at være en mæthed hos mange, og det medfører at der skal lidt ekstra til, før de møder op.
Men den egentlige grund er selvfølgelig det manglende ølsalg.

TV2 viste målet og et interview i deres sportsnyheder 22.20. Det er det, jeg er stødt på indtil videre.Flower skrev:Hvilken stemning tilskuertallet taget i betragtning.
Noget helt andet er, hvor kan man se højdepunkter fra kampen?
Så vidt jeg kan læse mig til, er det Kanal 9 som har sendt kampen, deres hjemmeside er ubrugelig.
Hverken DR eller Tv2Nord har haft noget i deres aftenindslag.
You beat me to it. År efter år har vi samme diskussion, som om folk helt havde glemt at vi er i Danmark. Ingen klubber her i landet kan fylde deres stadion hvis holdet har spillet som et pund pølser i flere måneder, slet ikke en torsdag aften imod et totalt ukendt europæisk hold i en turnering hvor man resultatmæssigt begyndte at ligne slagtefår.NIN den fromme skrev:Jeg har lidt vanskeligt ved at forstå forundringen over det lave tilskuertal. Lad os antage at der er i omegnen af 2000-3000 die hard fans som bare vil se AaB på Aalborg stadion. Sol eller regn, Brøndby eller Silkeborg. De resterende i går, kom for at se europæisk fodbold nu det var på disse breddegrader og til en fornuftig pris. Så er der selvfølgelig nogle som er forhindret i at komme grundet geografi, arbejde, børn og hvad ved jeg. Resten der fylder stadion til kampene mod BIF, FCK, gudkampe osv. er fans som utvivlsomt holder med klubben, men solen står hverken op eller går ned med om AaB vinder eller taber. Og de kommer ikke på stadion med den formkurve vi har pt. For dem bliver weekenden ikke smadret fordi de røde taber også er det bare nemmere og mere bekvemmeligt med aftenkaffe og skærekage i sofaen. Det er hverken et specielt nordjysk eller AaB fænomen. Kig på FCK's haltende tilskuertal til europæiske kampe kontra lokal derbyet mod BIF. En helt anden ting er selvfølgelig, at det er ærgerligt at ikke flere tager turen på stadion, nu chancen er der.
Nej.frederikshavneren skrev:Jeg undrer mig også. Vi er havnet i en usexet gruppe, men 10 andre Superliga hold og deres fans misunder os alligevel. Alle hold har medgangfans, men måske fænomenet er endnu mere udbredt i Nordjylland?PeterS skrev:De 6-8000 der for 4 måneder siden festede og kunne alle AaB sange som ikke var på stadion i aften, hvor var i? Har AaB ikke vundet nok pokaler i denne sæson, til at i, turde spørge om udgangstilladelse hos lillemor? satme en latterlig og forkælet måde at være fodbold fan på.
Det er ærgerligt der ikke kommer flere, både fordi stadion bare er federe når det nærmer sig udsolgt og fordi at vores spillere der lige har vundet en historisk double, har fortjent opbakningen..
På sin vis er det lige før man ønsker, at alle disse guldgravere ikke bliver inviteret når vi vinder det næste mesterskab.

Enig x2, lad nu være med at svine folk for ikke at møde op, det nytter da slet ikke noget. Hvordan kan det overraske. Prøv at tjek dette link, her spiller vi Uefa-cup 32/1, efter et succesfuld CL gruppespil. http://www.transfermarkt.co.uk/spielber ... cht/933655" onclick="window.open(this.href);return false;. 8.000 tilskuere.limey skrev:You beat me to it. År efter år har vi samme diskussion, som om folk helt havde glemt at vi er i Danmark. Ingen klubber her i landet kan fylde deres stadion hvis holdet har spillet som et pund pølser i flere måneder, slet ikke en torsdag aften imod et totalt ukendt europæisk hold i en turnering hvor man resultatmæssigt begyndte at ligne slagtefår.NIN den fromme skrev:Jeg har lidt vanskeligt ved at forstå forundringen over det lave tilskuertal. Lad os antage at der er i omegnen af 2000-3000 die hard fans som bare vil se AaB på Aalborg stadion. Sol eller regn, Brøndby eller Silkeborg. De resterende i går, kom for at se europæisk fodbold nu det var på disse breddegrader og til en fornuftig pris. Så er der selvfølgelig nogle som er forhindret i at komme grundet geografi, arbejde, børn og hvad ved jeg. Resten der fylder stadion til kampene mod BIF, FCK, gudkampe osv. er fans som utvivlsomt holder med klubben, men solen står hverken op eller går ned med om AaB vinder eller taber. Og de kommer ikke på stadion med den formkurve vi har pt. For dem bliver weekenden ikke smadret fordi de røde taber også er det bare nemmere og mere bekvemmeligt med aftenkaffe og skærekage i sofaen. Det er hverken et specielt nordjysk eller AaB fænomen. Kig på FCK's haltende tilskuertal til europæiske kampe kontra lokal derbyet mod BIF. En helt anden ting er selvfølgelig, at det er ærgerligt at ikke flere tager turen på stadion, nu chancen er der.
Vær nu glad over at holdet for første gang leverede en 90 minutters koncentreret indsats og at både backs og midtbane endelig så farlige ud i kontraerne. Og sejren ikke mindst, der gør, at vi måske er tilbage i denne gruppe. Spiller vi pludselig med om avancement skal der nok komme mere gang i den på tribunen. Apropos, så så jeg kampen på et stream uden kommentatorspor. Der var faktisk en fin vokal og man kunne sagtens mærke stemning og opbakning kampen igennem.

Helt enig. Jeg forstår ikke at folk har så travlt med at kritisere de der prioriterer anderledes. Det er sådan her det er. Vi får aldrig 20.000 faste tilskuere. Tilskuertallet svinger. Det er ikke noget man behøver at svine de til der ikke var på stadion igår. De kan være ligeså meget AaB'ere som dem der var der. Jeg var der igår men glippede flere af de vigtige, store kampe i foråret. Er jeg rigtig fan? Jeg er akkurat ligeså meget fan som de der er der hver gang og som de der aldrig er der.NIN den fromme skrev:Jeg har lidt vanskeligt ved at forstå forundringen over det lave tilskuertal. Lad os antage at der er i omegnen af 2000-3000 die hard fans som bare vil se AaB på Aalborg stadion. Sol eller regn, Brøndby eller Silkeborg. De resterende i går, kom for at se europæisk fodbold nu det var på disse breddegrader og til en fornuftig pris. Så er der selvfølgelig nogle som er forhindret i at komme grundet geografi, arbejde, børn og hvad ved jeg. Resten der fylder stadion til kampene mod BIF, FCK, gudkampe osv. er fans som utvivlsomt holder med klubben, men solen står hverken op eller går ned med om AaB vinder eller taber. Og de kommer ikke på stadion med den formkurve vi har pt. For dem bliver weekenden ikke smadret fordi de røde taber også er det bare nemmere og mere bekvemmeligt med aftenkaffe og skærekage i sofaen. Det er hverken et specielt nordjysk eller AaB fænomen. Kig på FCK's haltende tilskuertal til europæiske kampe kontra lokal derbyet mod BIF. En helt anden ting er selvfølgelig, at det er ærgerligt at ikke flere tager turen på stadion, nu chancen er der.
AaBsports egne highlights:A_Strandfelt skrev:Ultra korte highlights fra UEFA: http://www.uefa.com/uefaeuropaleague/vi ... oplay=true" onclick="window.open(this.href);return false;

Men det skal vi ikke acceptere. Vi skal forsøge at ændre den kultur. Vi skal skabe noget omkring oplevelsen ved at se AaB spille, der gør at folk kommer på stadion, ligegyldigt hvad.Hovedet skrev: Vi har i Danmark ganske enkelt ikke en fankultur, hvor folk bare tropper op på stadion uanset hvad. Eksempelvis var der regelmæssigt gabende tomt på Brøndby Stadion i den periode, hvor pengene var væk og de sportslige præstationer i bund. Vi har ikke en eneste klub i Danmark, der bare tilnærmelsesvis kan måle sig med en klub som f.eks. Dortmund, hvad angår fankultur.
AaB har spillet skidt - ofte endda rigtigt skidt - gennem nu 2 måneder, kommer med 2 skrækkelige resultater fra EC og spiller samtidig mod en komplet ukendt modstander. Vi skal heller ikke glemme, at vi nu bevæger os ind i den mørke og kolde tid, hvor der er forvejen skal endnu mere til at trække folk af huse.
På stående fod kan jeg eksempelvis ikke erindre, at der nogensinde skulle have været en kamp spillet på den anden side af 1. oktober, der har trukket over 10.000 tilskuere - med undtagelse af CL-kampene i efteråret 2008.
Det handler ikk om at være fan eller ej.Køllen I Møllen skrev:Helt enig. Jeg forstår ikke at folk har så travlt med at kritisere de der prioriterer anderledes. Det er sådan her det er. Vi får aldrig 20.000 faste tilskuere. Tilskuertallet svinger. Det er ikke noget man behøver at svine de til der ikke var på stadion igår. De kan være ligeså meget AaB'ere som dem der var der. Jeg var der igår men glippede flere af de vigtige, store kampe i foråret. Er jeg rigtig fan? Jeg er akkurat ligeså meget fan som de der er der hver gang og som de der aldrig er der.NIN den fromme skrev:Jeg har lidt vanskeligt ved at forstå forundringen over det lave tilskuertal. Lad os antage at der er i omegnen af 2000-3000 die hard fans som bare vil se AaB på Aalborg stadion. Sol eller regn, Brøndby eller Silkeborg. De resterende i går, kom for at se europæisk fodbold nu det var på disse breddegrader og til en fornuftig pris. Så er der selvfølgelig nogle som er forhindret i at komme grundet geografi, arbejde, børn og hvad ved jeg. Resten der fylder stadion til kampene mod BIF, FCK, gudkampe osv. er fans som utvivlsomt holder med klubben, men solen står hverken op eller går ned med om AaB vinder eller taber. Og de kommer ikke på stadion med den formkurve vi har pt. For dem bliver weekenden ikke smadret fordi de røde taber også er det bare nemmere og mere bekvemmeligt med aftenkaffe og skærekage i sofaen. Det er hverken et specielt nordjysk eller AaB fænomen. Kig på FCK's haltende tilskuertal til europæiske kampe kontra lokal derbyet mod BIF. En helt anden ting er selvfølgelig, at det er ærgerligt at ikke flere tager turen på stadion, nu chancen er der.
Jeg kan godt følge dine ord, og man kunne godt ønske sig en fankultur i Aalborg, hvor der eksempelvis mindst var 8000 hver gang. Jeg synes personligt også, at AaBs tilskuertal generelt er for lave. Efter mange år som AaB-fan har jeg nået den konklusion, at den letteste og eneste måde for alvor at skabe høje tilskuertal på i Aalborg er sejre og godt spil.Bech skrev:Men det skal vi ikke acceptere. Vi skal forsøge at ændre den kultur. Vi skal skabe noget omkring oplevelsen ved at se AaB spille, der gør at folk kommer på stadion, ligegyldigt hvad.Hovedet skrev: Vi har i Danmark ganske enkelt ikke en fankultur, hvor folk bare tropper op på stadion uanset hvad. Eksempelvis var der regelmæssigt gabende tomt på Brøndby Stadion i den periode, hvor pengene var væk og de sportslige præstationer i bund. Vi har ikke en eneste klub i Danmark, der bare tilnærmelsesvis kan måle sig med en klub som f.eks. Dortmund, hvad angår fankultur.
AaB har spillet skidt - ofte endda rigtigt skidt - gennem nu 2 måneder, kommer med 2 skrækkelige resultater fra EC og spiller samtidig mod en komplet ukendt modstander. Vi skal heller ikke glemme, at vi nu bevæger os ind i den mørke og kolde tid, hvor der er forvejen skal endnu mere til at trække folk af huse.
På stående fod kan jeg eksempelvis ikke erindre, at der nogensinde skulle have været en kamp spillet på den anden side af 1. oktober, der har trukket over 10.000 tilskuere - med undtagelse af CL-kampene i efteråret 2008.

Jeg kan ikke se hvorfor folk der var på stadion igår skal have førsteprioritet.Frygah skrev:Fedt at se Helenius efter scoringen. Det er fandme en mand der er lettet og glad. Og at se holdkammeraterne juble med ham, er næsten lige så god. Dejligt at opleve det sammenhold vi ved der findes i truppen.
I forhold til tilskuertallet, så er det sgu skuffende. Man håber bare at den dag der er 30.000+ der vil se AaB mod et engelsk, tysk eller spansk tophold, så er det de folk der tropper op en dag som igår der får førsteprioritet, fremfor sofafans. At jeg så selv ville blive ramt af det, er bare ærgerligt. Desværre vil det være et umuligt system at administrere.

Nu er Struer jo langt fra noget hulastonvilla skrev: Derfor er det min holdning at man kan komme på stadion hvis man vil i 95% af alle tilfælde (såfremt man bor i nærområdet og ikke i Sorø eller et eller andet andet gudsjammerligt hul i jorden udenfor 9000).