Tjaeh blandet kamp. De første 35 minutter var høj klasse og vi viste køligheden og satte Randers totalt til vægs. Derefter bliver holdet alt for passive og det skal de have kritik for det skal de simpelthen ikke. Randers hverken evnede eller nåede at udnytte det i 1. halvleg og gudskelov for det ellers var det blevet en anden kamp. I starten af 2. halvleg fortsætter billedet og jeg var ret nervøs for hestene ville få det mål, som ville ændre balancen i kampen og var meget tæt på at se resten af kampen fra terrassen så jeg kunne kæderyge, men så kom i 2. halvleg bed vi os gudskelov godt ind i kampen igen og afgører det. Vi fik generelt vist et godt bundniveau idag, men vi må ikke blive så passive i kampene - en dag vil det gå galt. Vores to største profiler idag er helt klart Kusken og Dalle, som imponerer mig gang på gang og nu hvor Kusken også er blevet målfarlig er det rigtigt godt. Det er helt utroligt den eksplosive udvikling han har taget fra i vinters, hvor han var en totalt overset og nærmest glemt marginalspiller til nu at være vores bedste offensive kort. Derudover må jeg rose Würtz's arbejde ved 3-0 målet. Den fight han leverede der var simpelthen forbilledelig og helt outstanding. Mht. Helenius er jeg noget splittet idag, han laver to gode assists, som fortjener ros. Men jeg synes derimod, at han tilbyder sig ALT ALT for lidt for sine medspillere idag ifht. til selv at blive målfarlig. Der var et par gange, hvor han blev forsøgt sat i scene, hvor han ikke løb og man mest af alt havde lyst til at råbe "Så løb dog!".
Mht. spillesystemet er det svært at kritisere på en dag, hvor vi vandt 4-0. Vi var heldige og skarpe i at score når vi havde chancerne. Men jeg synes generelt, at holdet har noget sværere ved at komme frem til lige så store chancer i 4-4-2 systemet som vi havde i 4-2-3-1 systemet, hvor der var mere ide i spillet. Det er selvfølgelig svært at bænke Curth med tre mål i to kampe, men jeg tror vi vil nå et højere spillemæssigt niveau i 4-2-3-1 og derfor skabe flere chancer og derved bedre forudsætninger for at blive ved med at vinde.