Kasper Kusk

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Kasper Kusk

Indlæg af Brodernumsi » 10. mar 2022, 16:29

RicoBR02 skrev:
10. mar 2022, 14:52
Brodernumsi skrev:
10. mar 2022, 14:39
7-8 trænere i 3 forskellige klubber, har alle sendt ham på bænken, det er jo ikke tilfældigt eller fordi Kusk ikke lige passende ind i deres spillestil.
Det er en helt naturlig menneskelig reaktion, at begynde at lede efter løsninger, når der opstår problemer, og nogle herinde mener så at løsningen er Kusk. Han var god i 2014, og det skal han havde mange tak for, men han er bestemt ikke løsningen på vores nuværende problemer.
Kusk er ikke løsningen på vores problemer alene. Men jeg tror han vil kunne nå det gamle niveau med en ændring i vores opstilling og spillestil.
Inge burde fokusere på, at finde nogle kvalitets-wingbacks, de er nødvendige for at producere chancer i en 5-3-2-opstilling. Derudover skal vi have en Hijlemark/Solbakken-type til midtbanen. Så må vi leve med de tvivlsomme CF'er som spiller for os.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Indlæg af sulakvelidze » 10. mar 2022, 23:09

Jeg kender ikke løsningen på gåden om Kasper Kusk. Men jeg er sikker på, at den nemmeste måde at finde den, er at ringe og spørge Kent Nielsen til råds.

Om det så aldrig lykkes igen at forløse potentialet i AaB, vil jeg for event være taknemmelig over, at han var med til at skabe fuldstændig magiske øjeblikke som dette:

https://youtu.be/NZQDrB8TFJA?t=576

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 11. mar 2022, 07:36

sulakvelidze skrev:
10. mar 2022, 23:09
Jeg kender ikke løsningen på gåden om Kasper Kusk. Men jeg er sikker på, at den nemmeste måde at finde den, er at ringe og spørge Kent Nielsen til råds.

Om det så aldrig lykkes igen at forløse potentialet i AaB, vil jeg for event være taknemmelig over, at han var med til at skabe fuldstændig magiske øjeblikke som dette:

I de 45 år jeg har fulgt AaB står den kamp som en top 3 kamp af alle kampe. Især i underholdning og flot spil men også kvalitet.
Jeg vil ønske AaB bare i fem minutter i en kamp, i løbet af sæsonen kunne skabe et eller to af de angreb :aabfan:
Nøj hvor spillede vi lækkert bold den gang.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 11. mar 2022, 08:06

Maglau skrev:
11. mar 2022, 07:36
sulakvelidze skrev:

I de 45 år jeg har fulgt AaB står den kamp som en top 3 kamp af alle kampe. Især i underholdning og flot spil men også kvalitet.
Jeg vil ønske AaB bare i fem minutter i en kamp, i løbet af sæsonen kunne skabe et eller to af de angreb :aabfan:
Hold kæft, en offensiv ærgerrighed vi spillede med dengang. I dag foregår vores spil jo i slowmotion i forhold til det.
Ædruelighedens stemme

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 11. mar 2022, 08:23

R Rosenberg skrev:
11. mar 2022, 08:06
Maglau skrev:
11. mar 2022, 07:36
sulakvelidze skrev:

Hold kæft, en offensiv ærgerrighed vi spillede med dengang. I dag foregår vores spil jo i slowmotion i forhold til det.
Fuldstændig enig, jeg er dog sindssygt spændt på Friis indtog. Hvis han blot tager den model med han brugte i Viborg og kan overføre det til et AaB Hold, så er vi på rette vej igen. Men kæft vi spillede godt dengang.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 11. mar 2022, 09:09

baresi skrev:
11. mar 2022, 08:23
Fuldstændig enig, jeg er dog sindssygt spændt på Friis indtog. Hvis han blot tager den model med han brugte i Viborg og kan overføre det til et AaB Hold, så er vi på rette vej igen. Men kæft vi spillede godt dengang.
Det kan jo slet ikke sammenlignes. Det var et helt andet hold han overtog i Viborg, der bare skulle bygges videre på, og forventningerne er nogle helt andre. Dernede bliver de positivt overraskede over hver eneste sejr, og er fint tilfredse med uafgjort og nederlag, bare der spilles pæn fodbold. En stor del af hans meritter i Vff er netop ærefulde nederlag.

Jeg tænker ikke han slipper med det samme i AaB, og den virkelige opgave er at bygge en nyt hold i efteråret - stort set fra bunden.

Jeg ville elske at tage fejl, men hans mulighed for at lave ret meget om i foråret er meget begrænsede og fuldstændig afhængige af skader, karantæner og form hos de enkelte spillere i en meget smal trup. Det er første næste år ved den her tid vi reelt har mulighed for at vurdere om hans gejst smitter af på holdets spil eller om det bare er varm luft.

Han skal have så meget ro som vi magter at give ham og vi skal lade tvivlen komme ham til gode. At forvente mirakler her i foråret vil nok være at stramme den.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 11. mar 2022, 09:24

Pastorius skrev:
11. mar 2022, 09:09
Han skal have så meget ro som vi magter at give ham og vi skal lade tvivlen komme ham til gode. At forvente mirakler her i foråret vil nok være at stramme den.
Vil du så ikke starte næste sæson med at kræve 32 sejre, som du plejer ?!

Iøvrigt - kan tydeligt huske FCN-kampen i 2014 og Kusks overraskende skudtidspunkt. Men jeg synes også, at man tydeligt kan se, at fodbold har udviklet sig siden da(ikke bare i AaB men generelt). Tag f.eks. 2-2 kampen mod Manchester U i 2008 - fandtes der forsvarsspillerne dengang ? Man kan tvivle når man ser kampen. 8 år i fodbold er altså rigtig lang tid.

Jeg forventer klart et hold, som er løsnet op, som følge af top6 kvalifikationen og derfor vinder de to næste kampe mod OB og Brøndby. Derefter kan træneren gøre en forskel.

EDIT: AaB i 2014 og Silkeborg i 2022 er nok meget sammenlignelige. Forskellen er bare i 2022 er Silkeborg 11 point fra førstepladsen, mens AaB rendte med førstepladsen. Jeg ved godt, at AaB var fem point fra førstepladsen i 2014 efter runde 20, men viser måske meget godt den løbende udvikling i fodbold, at det som virkede for 8 år siden ikke giver samme resultat i dag.
- FlæskeFrank

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 11. mar 2022, 09:32

Pastorius skrev:
11. mar 2022, 09:09
baresi skrev:
11. mar 2022, 08:23
Det kan jo slet ikke sammenlignes. Det var et helt andet hold han overtog i Viborg, der bare skulle bygges videre på, og forventningerne er nogle helt andre. Dernede bliver de positivt overraskede over hver eneste sejr, og er fint tilfredse med uafgjort og nederlag, bare der spilles pæn fodbold. En stor del af hans meritter i Vff er netop ærefulde nederlag.

Jeg tænker ikke han slipper med det samme i AaB, og den virkelige opgave er at bygge en nyt hold i efteråret - stort set fra bunden.

Jeg ville elske at tage fejl, men hans mulighed for at lave ret meget om i foråret er meget begrænsede og fuldstændig afhængige af skader, karantæner og form hos de enkelte spillere i en meget smal trup. Det er første næste år ved den her tid vi reelt har mulighed for at vurdere om hans gejst smitter af på holdets spil eller om det bare er varm luft.

tror måske du misforstod mig lidt, for hører hvad du siger og det er jeg sikker på også sker. Jeg mener bare at den indstilling han har, og også bragte til Viborg, den håber jeg virkelig ER hans identitet, for hvis det er det, så kommer der pr. natur ændringer.
Så håber jeg blot på det allerede er i mesterskabs slutspillet, så vi bruger det til at prøve ny formation og spillestil og er langt bedre forberedt til næste sæson. Det er nok bare det der er mit ønske.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 11. mar 2022, 09:42

baresi skrev:
11. mar 2022, 09:32

tror måske du misforstod mig lidt, for hører hvad du siger og det er jeg sikker på også sker. Jeg mener bare at den indstilling han har, og også bragte til Viborg, den håber jeg virkelig ER hans identitet, for hvis det er det, så kommer der pr. natur ændringer.
Så håber jeg blot på det allerede er i mesterskabs slutspillet, så vi bruger det til at prøve ny formation og spillestil og er langt bedre forberedt til næste sæson. Det er nok bare det der er mit ønske.
En del af forklaringen på det gode Viborg-hold er jo også at Lars Friis overtog det fra Jacob Neestrup. Vi ser lige nu hvad Jacob Neestrup er ved at gøre ved FC København, hvor han har været de facto-træner i et halvt års tid. Han er simpelthen et enormt trænertalent og det er ærgerligt at det ikke har passet timingmæssigt med at man kunne få ham til Aalborg.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 11. mar 2022, 09:43

FlæskeFrank skrev:
11. mar 2022, 09:24

Vil du så ikke starte næste sæson med at kræve 32 sejre, som du plejer ?!
Det har aldrig været et krav - det er ren objektiv (så objektiv som jeg nu er i stand til, når det gælder AaB) vurdering.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Besvar