Krisen og nedrykningsspøgelset - mest for bitre debattører

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Mikki89
1. div
1. div
Favoritspiller: Lucas Andersen

Re: Krisen og nedrykningsspøgelset - mest for bitre debattører

Indlæg af Mikki89 » 12. apr 2021, 13:19

Julgranen skrev:
12. apr 2021, 13:15
Hanga skrev:
12. apr 2021, 13:07
Rigtig skidt hvis der er sandhed bag det. Vi har virkelig brug for at alle mand arbejder sammen og tror på projektet, ellers er det tæt på dødsdømt.
“Internt opgør”?

Det er da fuldt forståeligt, at der er nogen der er trætte af, at vi gået fra en ungdomstræner til en professionel træner.
Men bestyrelsen er godt nok nødt til at stå stejlt på deres kurs, ellers kan AaB godt glemme alt om top 4 de næste mange år.

Der er jo en grund til, at man har villet forandre alt fra træningsmiljø til trænersammensætning.
At vi på det punkt har været milevidt fra have et ligeså prof. setup som de klubber vi vil sammenligne os med.
En U-træner, sekunderet af to talenttrænere - det var dømt til at gå galt.
Fuldstændig enig. Vi bliver nødt til at forandre og så må bestyrelsen stå ved deres valg af den nye retning.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 12. apr 2021, 13:20

Hanga skrev:
Rigtig skidt hvis der er sandhed bag det. Vi har virkelig brug for at alle mand arbejder sammen og tror på projektet, ellers er det tæt på dødsdømt.
Hvis man ser på præstationskulturer generelt, så er det ikke så afgørende at alle er gode venner og enige om retningen. Det afgørende er at retningen er tydelig, og kursen bliver holdt.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 12. apr 2021, 13:20

Julgranen skrev:
Hanga skrev:
“Internt opgør”?

Det er da fuldt forståeligt, at der er nogen der er trætte af, at vi gået fra en ungdomstræner til en professionel træner.
Men bestyrelsen er godt nok nødt til at stå stejlt på deres kurs, ellers kan AaB godt glemme alt om top 4 de næste mange år.

Der er jo en grund til, at man har villet forandre alt fra træningsmiljø til trænersammensætning.
At vi på det punkt har været milevidt fra have et ligeså prof. setup som de klubber vi vil sammenligne os med.
Yes, men afgørende for at en forandring bliver succesfuld, er at man får de vigtigste interessenter med... det bliver ikke godt hvis truppen decideret modarbejder det. Men altså, hvis det bare er artiklen der henvises til, så ved jeg ikke hvor meget utilfredshed der er tale om. Det store spørgsmål er hvor meget oprør der reelt er. JSJ slår det stort op, men det kan være overdrevet.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar

Indlæg af Mephisto2 » 12. apr 2021, 13:20

Julgranen skrev:
12. apr 2021, 13:18
Mephisto2 skrev:
12. apr 2021, 13:14
Åbenbart flere, der har hørt rygtet.

https://twitter.com/mikkelottesen/statu ... 1063533568
Og du har forsøgt dig på den her før...
Der har været de rygter under alle trænere.

Spillertruppen ville også af med Jacob Friis.
Og Hamrén. Og Kent. Og Lars Søndergaard.

Vi har ovenikøbet ændret hele organisationen det sidste halvandet år. Det mest naturlige er modstand mod forandringer.
Hold nu op med altid at gøre alting til at personspørgsmål.

Jeg læser et rygte - fra en i øvrigt troværdig kilde - på Twitter. That's it, and that's that.

Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Indlæg af Julgranen » 12. apr 2021, 13:23

Mephisto2 skrev:
12. apr 2021, 13:20
Jeg læser en rygte - fra en i øvrigt troværdig kilde - på Twitter. That's it, and that's that.
Afgør du hvem der er troværdig og utroværdig? Jeg konstaterer bare, at de rygter har været der under alle trænere på denne side af årtusindskiftet.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar

Indlæg af Hanga » 12. apr 2021, 13:23

Lidt mere røg fra det potentielle bål.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 12. apr 2021, 13:25

Hanga skrev:
12. apr 2021, 13:23
Et bål som har brændt under alle trænere - det mener jeg absolut ikke man kan konkludere på.
Det væsentligste er hvordan ledelsen kommer igennem det.

Mikki89
1. div
1. div

Indlæg af Mikki89 » 12. apr 2021, 13:26

Mon ikke vi kan være sikre på, at dette bliver en del af den yderst kompetente optakt på viasat til aftenens kamp under overskriften "Magtkamp mellem Cifuentes og spillertruppen- hvem overlever?"
Daniel Ortvad vil selvfølgelig bruge hele sin kommentering til at se krisetegn i øst og vest og at truppen stadig kun træner fase 1. 😉

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 12. apr 2021, 13:28

Hanga skrev:
Julgranen skrev:
Hanga skrev:
“Internt opgør”?

Yes, men afgørende for at en forandring bliver succesfuld, er at man får de vigtigste interessenter med... det bliver ikke godt hvis truppen decideret modarbejder det. Men altså, hvis det bare er artiklen der henvises til, så ved jeg ikke hvor meget utilfredshed der er tale om. Det store spørgsmål er hvor meget oprør der reelt er. JSJ slår det stort op, men det kan være overdrevet.
Det afgørende er ikke at få alle interessenter med, bare nok til at opnå rimelige resultater i resten af sæsonen. Truppen består af sportsfolk, hvis de vinder mere end de taber, så bliver kritikken hul. Hvis der er nogen der reelt modarbejder træneren, så skal de væk.

Harmoni er overvurderet som resultatskabende foranstaltning. Det klassiske sportseksempel er det Tysklandshold, der alle dage har været fuldt af konflikter og store egoer der clasher, mens de har vundet VM-medalje efter VM-medalje.
Med venlig Hilsen
--
Robert

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 12. apr 2021, 13:30

Det er da positivt, hvis der er fyret lidt op under kedlerne. Hvis så Cifuentes, Inge og Bælum kan stå fast, så kan det bruges konstruktivt - nogen er naturligvis utilfredse, hvis vatindpakningsklubben, hvor alle er venner og hygge er i højsædet er under afvikling.
Ædruelighedens stemme

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 12. apr 2021, 13:31

Hanga skrev:
JSJ slår det stort op, men det kan være overdrevet.
Som jeg læser det, så er det også over truppen. Altså i selve organisationen.

På det punkt adskiller AaB sig en anelse fra andre virksomheder - man skal huske på det lidt ejendommelige i, at da AaB's organisation gik på skrump under de økonomisk magre år, så blev man reduceret til en lille, solid kerne af medarbejdere, der overlappede hinanden enormt på opgaver. De fleste er der vel endnu. Der er skiftet markant ud i salgsorganisation, men på poster som marketing, kommunikation, sportslig koordinator osv. har man stort set ikke skiftet ud.
Heller ikke efter at organisationen er vokset igen.

Om det kan være dér der er lidt utilfredshed vides ikke. Men det er jo en adm. direktørs ansvar at sørge for at der er lige dele kompetencer og kulturbærere i sådan en organisation.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar

Indlæg af Hanga » 12. apr 2021, 13:33

Julgranen skrev:
12. apr 2021, 13:25
Hanga skrev:
12. apr 2021, 13:23
Et bål som har brændt under alle trænere - det mener jeg absolut ikke man kan konkludere på.
Det væsentligste er hvordan ledelsen kommer igennem det.
Jeg kan godt huske at du har fortalt om utilfredshed med Kent, men jeg har ikke set eller hørt det andre steder. Ej heller set noget om utilfredshed med Friis. Der var lidt fra profilerne omkring Søndergaard og Wieghorst. især Risgaard grundet hans manglende spilletid. Men ellers gik det vel lige så meget på manglende forstærkning af truppen mv.

Men uanset hvad, så ser jeg gerne, at truppen købte ind på projektet og at der generelt skabes positivt om hvor vi skal hen. Det kan så godt være, at det måske kræver et lille opgør nu her, for at få rettet mentaliteten ind. Men det skal helst ikke udvikle sig. Og så forstærker det bare mit klare indtryk af, at Cifuentes slet ikke er lykkedes med de forandringer han har prøvet at lave. Desværre.

Men igen, alt dette forudsætter at det er sandt, og hvor meget der reelt er i det. Det kan være der ikke er en skid.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 12. apr 2021, 13:35

R Rosenberg skrev:
12. apr 2021, 13:30
Det er da positivt, hvis der er fyret lidt op under kedlerne. Hvis så Cifuentes, Inge og Bælum kan stå fast, så kan det bruges konstruktivt - nogen er naturligvis utilfredse, hvis vatindpakningsklubben, hvor alle er venner og hygge er i højsædet er under afvikling.
Ja, det var et signal der ikke var til at misforstå, da Inge fyrede de to assistenter - og dele af spillertruppen efter sigende ville have Friis samme vej.
Würtz var i sin tid som aktiv, og via spillerrådet, en af kritikerne af den slappe træningsmentalitet, og det kan meget vel være derfor man gjorde ham til assistent.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 12. apr 2021, 13:35

R Rosenberg skrev:
Nej, forandringer er ikke positive i sig selv. Det kan sagtens gå begge veje endnu. Harmoni er ikke en forudsætning for gode resultater, men det er heller ikke en forhindring.

Et af mine yndlingsudtryk er at man skal passe på hvad man ønsker sig, man risikerer at få det :)
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 12. apr 2021, 13:39

Pastorius skrev:
12. apr 2021, 13:28
Hanga skrev:
Julgranen skrev:
Hanga skrev:
“Internt opgør”?

Det afgørende er ikke at få alle interessenter med, bare nok til at opnå rimelige resultater i resten af sæsonen. Truppen består af sportsfolk, hvis de vinder mere end de taber, så bliver kritikken hul. Hvis der er nogen der reelt modarbejder træneren, så skal de væk.

Harmoni er overvurderet som resultatskabende foranstaltning. Det klassiske sportseksempel er det Tysklandshold, der alle dage har været fuldt af konflikter og store egoer der clasher, mens de har vundet VM-medalje efter VM-medalje.
Der er forskel på om der er disharmoni spillerne imellem, eller mellem spillertruppen og cheftræneren. Og ja, det er abenlyst relevant om det blot er en enkelt spiller eller hele truppen der er utilfredse, men hvis det er værst antaget, så går det selvfølgelig udover spillet. Det behøver ikke være pga. bevidste trodsreaktioner. Der er mange måder manglende tillid eller respekt også kan påvirke lyst og vilje.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 12. apr 2021, 13:44

Hanga skrev:
12. apr 2021, 13:33
Jeg kan godt huske at du har fortalt om utilfredshed med Kent, men jeg har ikke set eller hørt det andre steder. Ej heller set noget om utilfredshed med Friis. Der var lidt fra profilerne omkring Søndergaard og Wieghorst. især Risgaard grundet hans manglende spilletid. Men ellers gik det vel lige så meget på manglende forstærkning af truppen mv.
Der var ikke mange i og omkring AaB der var i tvivl om det under Kent. Der var ragnarok omkring nytår 10/11.
Spillerne var trætte af ham og hans træningsmetoder, og et spil der var stagneret totalt.

Friis-hændelsen blev bl.a. beskrevet af en bruger herinde, og jeg har også selv hørt en flig af det fra 3. mand.
At der simpelthen gik useriøsitet i den, og at flere ikke havde tiltro til hans projekt.

Indlæg af hje1980 » 9. jul 2020, 08:55
RØDESVIN skrev: ↑7. jul 2020, 20:31
Kan ikke uddybe det alt for meget da jeg har det fra en spiller i truppen.
Jeg har også hørt at truppen var rasende efter FCN nederlageret. Både på deres egen indsats, men mere på Friis, der efter kampen står foran truppen og nærmest gør det ligemeget for holdet at de netop har tabt 4-0.
At Friis ikke har mod/evner til at dele en skideballe ud til holdet når man levere sådan en indsats - som jo ikke er et engangstilfælde!!!"
Indlæg af RØDESVIN » 8. jul 2020, 19:22

Kun at de ikke har tillid til at han kan tage dem et skridt videre fra hvor de er nu og at der generelt ikke er ret stor tiltro og tillid til Friis i truppen.
Indlæg af RØDESVIN » 7. jul 2020, 19:14

Der er stor utilfredshed med Friis i truppen og en ingen tillid til at han kan få mere ud af tingene. Truppen ville gerne have været af med ham da der blev skiftet på assistent posterne.

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 12. apr 2021, 13:48

Julgranen skrev:
12. apr 2021, 13:35
R Rosenberg skrev:
Ja, det var et signal der ikke var til at misforstå, da Inge fyrede de to assistenter - og dele af spillertruppen efter sigende ville have Friis samme vej.
Würtz var i sin tid som aktiv, og via spillerrådet, en af kritikerne af den slappe træningsmentalitet, og det kan meget vel være derfor man gjorde ham til assistent.
jeg er fuldstændig enig i at det er fedt hvis der gøres op med kulturen, proffesionalisen, krav osv. HELT ENIG.

MEN for der er et MEN når det er en debat, og nu er det jo kun sagt ud fra de antagelser på twitter som jeg ikke aner har hold i virkeligheden.

trænerens opgave er dog OGSÅ at samle truppen og skabe motivation. Hvis en organisation ikke har motiverede medarbejdere, så fejler man tit ift. sin målsætninger og ikke mindst den enkeltes gøren og laden, effektivitet og tro på tingene.
og ingen over klubben betyder jo også at Bælum IAO og Cifu heller ikke er over klubben. CIfuentes opgave er at få det maximale ud af den trup man har og det maximale ud af de spillere man får ind. OG så skal han stå på mål for den retning og de målsætninger der er i klubben.
VI skal i top 6 og vi skal blive et top 4 hold i top 6.
jeg har skrevet det før og har kun fået det underbygget i nedrykningsslutspillet. Cifuentes har ikke præsteret mens han har været her ift. at opnå ting på den korte bane. for han skullei top 6 og der fejlede han.
Han har holdt fast i sit koncept, og har direkte udtrykt han ikke ville gå på kompromis.
Men nu kom vi ikke i top 6 og så lige pludselig så sadler vi om.

Den her del med at der er sadlet om nu er klart et udtryk for at der har været dialog i truppen (utilfredshed vil andre måske sige) men at der har været snak om hvad der virker og ikke virker. Han har ændret for sent og været for standhaftig på den korte bane.
AT der er en klar retning for den lange bane og at det er det man går efter også med køb og salg synes jeg er fedt. Det skal dog bakkes op af at man retter ind for målsætninger osv. og så er han ansat til at præstere. Så der er ikke flere undskyldninger næste sæson. Der har der været nok vinduer og der har der været nok tid til at implementere tiltag. Jeg er spændt og håber det bedste men jeg er bestemt ikke tilhænger af cifuentes, men prøver at sige det konstruktivt. (bare ikke altid under kampene) haha.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 12. apr 2021, 14:18

Julgranen skrev:
12. apr 2021, 13:44
Hanga skrev:
Der var ikke mange i og omkring AaB der var i tvivl om det under Kent. Der var ragnarok omkring nytår 10/11.
Spillerne var trætte af ham og hans træningsmetoder, og et spil der var stagneret totalt.

Friis-hændelsen blev bl.a. beskrevet af en bruger herinde, og jeg har også selv hørt en flig af det fra 3. mand.
At der simpelthen gik useriøsitet i den, og at flere ikke havde tiltro til hans projekt.

Jeg har også hørt at truppen var rasende efter FCN nederlageret. Både på deres egen indsats, men mere på Friis, der efter kampen står foran truppen og nærmest gør det ligemeget for holdet at de netop har tabt 4-0.
At Friis ikke har mod/evner til at dele en skideballe ud til holdet når man levere sådan en indsats - som jo ikke er et engangstilfælde!!!"

Kun at de ikke har tillid til at han kan tage dem et skridt videre fra hvor de er nu og at der generelt ikke er ret stor tiltro og tillid til Friis i truppen.

Der er stor utilfredshed med Friis i truppen og en ingen tillid til at han kan få mere ud af tingene. Truppen ville gerne have været af med ham da der blev skiftet på assistent posterne.
Pas nu på med at referere anonyme brugere på dette forum for ret hårde påstande og anklager. Det er jo decideret useriøst, og den slags sætter sig hurtigt fast herinde som sandheder.

Selvfølgelig opstår der utilfredshed i en stor spillertrup med trænerne - alt andet vil være mærkgeligt. Således er der selvfølgelig både under Kent, Hamrén, Friis og Cifuentes spillere, der synes, træneren er en kæmpe-idiot. Det tager jeg ikke så tungt.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 12. apr 2021, 14:26

BoT skrev:
12. apr 2021, 14:18
Julgranen skrev:
12. apr 2021, 13:44
Hanga skrev:

Pas nu på med at referere anonyme brugere på dette forum for ret hårde påstande og anklager. Det er jo decideret useriøst, og den slags sætter sig hurtigt fast herinde som sandheder.

Selvfølgelig opstår der utilfredshed i en stor spillertrup med trænerne - alt andet vil være mærkgeligt. Således er der selvfølgelig både under Kent, Hamrén, Friis og Cifuentes spillere, der synes, træneren er en kæmpe-idiot. Det tager jeg ikke så tungt.
Jeg tænker ikke at Rødesvin er mere anonym end de fleste andre herinde. At der har været utilfredshed med Friis efter vores dårlige resultater i foråret er lige så naturligt som at spillerne er utilfredse nu. Uanset om det er skrevet af en anonym kilde eller ej, er det da en overvejende sandsynlig historie. vi har at gøre med mennesker (spillerne) der kun er kommet dertil hvor de er, fordi de er konkurrencemennesker der vil gøre alt for at vinde. Det er der da ingen grund til at betvivle.

Om det er et varigt problem eller ej er ikke til at sige, men det blev bedre (selvom Julegranen vil hævde at det var ligegyldige kampe) i slutspillet. Hvad grunden var er svært at sige, men der blev faktisk handlet omkring den sportslige ledelse (assistenterne), så det er da nærliggende at tro at det var en faktor.

Der kommer helt sikkert også til at blive handlet i AaB inden næste vindue lukker, og så må vi evaluere på om det var spillernes utilfredshed eller udskiftningerne i truppen der er årsagen til om det så går godt eller skidt på det tidspunkt.
Med venlig Hilsen
--
Robert

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 12. apr 2021, 15:00

Jeg var i weekenden til noget jamsession på en smugkro. Steve-Dave gav den som sing a song writer med sin banjo, hvor han blandt andet parafrasede over en klassiker:

Ingen drømme
Ingen ambition
Gør det bedste
For at skuffe nogen

Når I spiller
Dovner alle alle mand
For at tabe
I gør det bedste I kan

Så jo, måske der er noget om snakken, og truppen trænger til en rusketur.
Ædruelighedens stemme

Besvar