AaB - Middelfart 14. september

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Pontoppi
1. div
1. div
Favoritspiller: Nomvethe

Re: AaB - Middelfart 14. september

Indlæg af Pontoppi » 15. sep 2025, 09:45

Kasper skrev:
15. sep 2025, 09:09
Valdemars mål. Helt utroligt lækkert. Det har alt. Genialt løb, perfekt aflevering, smuk førsteberøring og hele sekvensen bliver afsluttet med allerstørste coolness.
og så i sidste minuts overtid….

det er fedt når man ikke ‘bare’ er tilfreds
hjertet i nord :aabfan:

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 15. sep 2025, 09:56

Kasper skrev:
Valdemars mål. Helt utroligt lækkert. Det har alt. Genialt løb, perfekt aflevering, smuk førsteberøring og hele sekvensen bliver afsluttet med allerstørste coolness.
Jeg synes generelt Valdemar lavede et rigtig godt indhop. Vi har hele tiden vidst at knægten kan spille bold, men i går var første gang vi for alvor så det på senior niveau.

Det var så vidt jeg ved, også første gang han spillede på 8’eren hvor han er bedst, jeg håber han får mere tid på den position.

Håber også at Marcus Bonde får spilletid på 6’eren, han ser altså også lovende ud.

I øvrigt ret vildt at Maarup i går var helt ude af truppen, en spiller vi lige har betalt en transfersum for at hente.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 15. sep 2025, 09:57

Kasper skrev:
Enig. Jeg er en langt større sucker for den slags mål, end for langskudsmålene, som ofte er et enkelt flot touch, mens Valdemars mål var en hel sekvens af lækre ting.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 15. sep 2025, 10:45

BoT skrev:
15. sep 2025, 09:57
Kasper skrev:
Enig. Jeg er en langt større sucker for den slags mål, end for langskudsmålene, som ofte er et enkelt flot touch, mens Valdemars mål var en hel sekvens af lækre ting.
Johns første mål var lidt det samme: To rigtig fine aktioner af hhv Normann og Ross, og John står så bare på det helt rigtige sted som han skal.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Pontoppi
1. div
1. div

Indlæg af Pontoppi » 15. sep 2025, 10:57

troelsh skrev:
15. sep 2025, 09:56
I øvrigt ret vildt at Maarup i går var helt ude af truppen, en spiller vi lige har betalt en transfersum for at hente.
der er godt nok meget maarup kritik herinde

han er trupspiller og på første fuldtids kontrakt

Alpa Chino
Superliga
Superliga

Indlæg af Alpa Chino » 15. sep 2025, 11:01

Pontoppi skrev:
15. sep 2025, 10:57
troelsh skrev:

Hvilket er årsagen til at indkøbet kritiseres.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar

Indlæg af troelsh » 15. sep 2025, 11:02

Pontoppi skrev:
troelsh skrev:

Kritiserer jeg Maarup?

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 15. sep 2025, 11:09

troelsh skrev:
15. sep 2025, 11:02
Pontoppi skrev:
troelsh skrev:

Kritiserer jeg Maarup?
Nej men det ligger vel lidt implicit.
Hvilket er helt fair. Vi har betalt næsten en mio. kr. for ham og selvom han skal have tid til at bevise sig, så er der pt. ikke meget der tyder på, at de penge er godt brugt.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar

Indlæg af troelsh » 15. sep 2025, 11:13

Hanga skrev:
15. sep 2025, 11:09
troelsh skrev:
Pontoppi skrev:
troelsh skrev:

Kritiserer jeg Maarup?
Hvilket er helt fair. Vi har betalt næsten en mio. kr. for ham og selvom han skal have tid til at bevise sig, så er der pt. ikke meget der tyder på, at de penge er godt brugt.
Nej det gør ikke, det er jo ikke ham, han gør jo hvad han kan på træningsbanen må vi formode.
Det er rekrutteringen der kan kritiseres, og ja han skal have tid, det går bare ikke den rigtige vej når han er helt ude af truppen.

Pontoppi
1. div
1. div

Indlæg af Pontoppi » 15. sep 2025, 11:16

Hanga skrev:
Vi har betalt næsten en mio. kr. for ham og selvom han skal have tid til at bevise sig, så er der pt. ikke meget der tyder på, at de penge er godt brugt.
der vil altid være billige vild skud…. det er ikke i nærheden af at være lige så kritisabelt som fx helenius handlen

til gengæld har vi john til 50000 kr om måneden

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 15. sep 2025, 11:17

troelsh skrev:
15. sep 2025, 11:13
Hanga skrev:
troelsh skrev:
Pontoppi skrev:
troelsh skrev:

Kritiserer jeg Maarup?
Nej det gør ikke, det er jo ikke ham, han gør jo hvad han kan på træningsbanen må vi formode.
Det er rekrutteringen der kan kritiseres, og ja han skal have tid, det går bare ikke den rigtige vej når han er helt ude af truppen.
Måske man gerne vil undgå at lave samme fejl, som man gjorde med Ask - at kaste ham for løverne, selv om det var tydeligt, at han havde svært ved at omstille sig. Man kan da håbe.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

AaBager
1. div
1. div
Favoritspiller: Peter Rasmussen

Indlæg af AaBager » 15. sep 2025, 12:20

Der skal godt nok ikke meget til, før mange herinde falder til patten og accepterer vi har et elendigt ejerskab, uden evner, lyst og midler til at udvikle klubben. De skal ud og der er fantastisk at en gruppe gør deres del.
Legaliser pyro!

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 15. sep 2025, 12:33

AaBager skrev:
15. sep 2025, 12:20
Der skal godt nok ikke meget til, før mange herinde falder til patten og accepterer vi har et elendigt ejerskab, uden evner, lyst og midler til at udvikle klubben. De skal ud og der er fantastisk at en gruppe gør deres del.
Det er der vist kun enkelte, der "accepterer". Størstedelen herinde (og andre steder) synes dog, at det er ganske tåbeligt, at man ikke selv kan gennemskue, at man ikke skal skrive budskaber, som for størstedelen vil blive misforstået ift. hensigten.

Det er set et utal af gange at ellers helt beundringsværdige og legitime formål mister opbakning, når metoderne bliver tvivlsomme. Hvis først debatsiden begynder at vise modstand, så har man tabt bredden. Og det er tåbeligt, når praktisk talt ALLE AaB-fans var bag dem til at starte med.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 15. sep 2025, 12:36

Skønt med 3 points samt opløftende spil :aabfan:

Skal man give lidt kritik, så er det naturligvis, at vi igen tillader modstanderen alt for mange situationer i og omkring feltet. Vi tillader også for mange skud udenfor feltet. Så vores hold skal stadig blive bedre til 2. boldene og genpresset. Modstanderne skaber alt for mange halvfarlige situationer fordi vores spillere ikke går hårdt og effektivt nok ind i duellerne.

Brugernavn
Lilleput
Lilleput

Indlæg af Brugernavn » 15. sep 2025, 12:37

RicoBR02 skrev:
15. sep 2025, 07:14
@Klaus Der er ikke folk der begynder at blive væk fra vesttribunen pga protesterne, folk bliver væk fordi spillet har været elendigt, det er en tendens vi ser på hele stadion lige nu. Ingen grund til at skabe splid på den baggrund.
Wow. Det er godt nok et arrogant synspunkt. Du kender simpelthen alle på vesttribunen?

Det er faktuelt forkert. Det kan godt være, at du ikke kender nogen, der bliver væk - men det gør jeg. Og det er der sikkert også andre, der gør.

Nåja, AaBs elendighed hjælper ikke på fremmødet og er sikkert hovedårsagen til manglende fremmøde. Men der er flere og flere, der ikke vil tages til indtægt for budskaber som i går og som siver væk, fordi lysten ikke længere er der til at være en del af det fælleskab.

Der er ikke mange AaB-fans, der ikke er imod SSE. Men tag ikke fejl af, at budskaber som i går skaber splid mellem fans (uanset om man er imod SSE eller ej).

Og hvor latterligt er det lige, at man efterfølgende skal forklare, hvad et banner betyder eller ikke betyder? Kunne man ikke lige køre budskaber gennem en dansklærer næste gang? Eller måske prøve med helt almindelig sund fornuft.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 15. sep 2025, 12:41

AaBager skrev:
15. sep 2025, 12:20
Der er vist ikke mange herinde, der ikke ønsker SSE ud.

Men at man lave aktioner, hvor største delen ikke kan forstå det skjulte budskab, det er bare dumt!

Dem der står bag de bannere, og som har brug for at forklarer bagefter hvad det betyder, burde trække det igennem dansk bogen igen, inden man laver lignende.

RicoBR02
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Strandli

Indlæg af RicoBR02 » 15. sep 2025, 12:45

Brugernavn skrev:
15. sep 2025, 12:37
RicoBR02 skrev:
@Klaus Der er ikke folk der begynder at blive væk fra vesttribunen pga protesterne, folk bliver væk fordi spillet har været elendigt, det er en tendens vi ser på hele stadion lige nu. Ingen grund til at skabe splid på den baggrund.
Wow. Det er godt nok et arrogant synspunkt. Du kender simpelthen alle på vesttribunen?

Det er faktuelt forkert. Det kan godt være, at du ikke kender nogen, der bliver væk - men det gør jeg. Og det er der sikkert også andre, der gør.

Nåja, AaBs elendighed hjælper ikke på fremmødet og er sikkert hovedårsagen til manglende fremmøde. Men der er flere og flere, der ikke vil tages til indtægt for budskaber som i går og som siver væk, fordi lysten ikke længere er der til at være en del af det fælleskab.

Der er ikke mange AaB-fans, der ikke er imod SSE. Men tag ikke fejl af, at budskaber som i går skaber splid mellem fans (uanset om man er imod SSE eller ej).

Og hvor latterligt er det lige, at man efterfølgende skal forklare, hvad et banner betyder eller ikke betyder? Kunne man ikke lige køre budskaber gennem en dansklærer næste gang? Eller måske prøve med helt almindelig sund fornuft.
Vil mig gerne det faktuelle forkerte i det. Jeg kan se ud fra billetter solgt til vesttribunen at det intet har med protesterne at gøre, hverken bannerer eller andet. Folk på hele stadion bliver væk lige nu, det gør de fordi vi lige har tabt 5-1 til fremad. Det gør de fordi vi ikke havde vundet en hjemmekamp i 100 år. At man er imod protesterne og mener at folk går over stregen, det kan jeg sagtens forstå. Jeg er heller ikke enig i det hele. Men det får mig ikke til at blive væk.

Det er arrogant synspunkt du fremfører at fordi du kender et par stykker så har alle der bliver væk det på samme måde..

Men jeg gider ikke diskutere bannere osv.

Brugernavn
Lilleput
Lilleput

Indlæg af Brugernavn » 15. sep 2025, 13:09

RicoBR02 skrev:
15. sep 2025, 12:45
Brugernavn skrev:
RicoBR02 skrev:

Vil mig gerne det faktuelle forkerte i det. Jeg kan se ud fra billetter solgt til vesttribunen at det intet har med protesterne at gøre, hverken bannerer eller andet. Folk på hele stadion bliver væk lige nu, det gør de fordi vi lige har tabt 5-1 til fremad. Det gør de fordi vi ikke havde vundet en hjemmekamp i 100 år. At man er imod protesterne og mener at folk går over stregen, det kan jeg sagtens forstå. Jeg er heller ikke enig i det hele. Men det får mig ikke til at blive væk.

Det er arrogant synspunkt du fremfører at fordi du kender et par stykker så har alle der bliver væk det på samme måde..

Læs hvad der står, Rico. AaBs elendighed er hovedårsagen til manglende fremmøde. Men der er OGSÅ folk, der bliver væk pga. de skingre protester. Det er fint, at det ikke får dig til at blive væk. Jeg kommer også fortsat (om end lysten efterhånden er ikke-eksisterende). Men det er der andre, der ikke gør. Og det er et faktum (uanset hvad din analyse af billetsalg fortæller dig).

RicoBR02
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Strandli

Indlæg af RicoBR02 » 15. sep 2025, 13:40

Brugernavn skrev:
15. sep 2025, 13:09
RicoBR02 skrev:
15. sep 2025, 12:45
Brugernavn skrev:
RicoBR02 skrev:

Læs hvad der står, Rico. AaBs elendighed er hovedårsagen til manglende fremmøde. Men der er OGSÅ folk, der bliver væk pga. de skingre protester. Det er fint, at det ikke får dig til at blive væk. Jeg kommer også fortsat (om end lysten efterhånden er ikke-eksisterende). Men det er der andre, der ikke gør. Og det er et faktum (uanset hvad din analyse af billetsalg fortæller dig).
Det er vel ligeså meget et faktum som mit postulat? Hvis nu folk møder op igen på onsdag fordi modstanderen er fcm handler det så ikke længere om protester?

Brugernavn
Lilleput
Lilleput

Indlæg af Brugernavn » 15. sep 2025, 14:25

Rico, du skrev:
Der er ikke folk der begynder at blive væk fra vesttribunen pga protesterne, folk bliver væk fordi spillet har været elendigt, det er en tendens vi ser på hele stadion lige nu. Ingen grund til at skabe splid på den baggrund.
Der ER folk, der begynder at blive væk pga. protesterne. Jeg kender selv nogen. Men om det samlet set drejer sig om 10, 50, 100 eller 300 på vesttribunen, det ved jeg ikke. De ved ingen af os.

Nogen bliver aktivt væk pga. budskaberne - men det tænker jeg, er de færreste. Jeg tror i højere grad at nogen bliver væk pga. den generelle stemning, der er omkring AaB. Den er dårlig. Mest pga. spillet, ejerne, elendigheden, beslutningerne, spillerne osv... men også pga. den interne splid imellem os.

Og der ER splid mellem AaB-fans. Interne diskussioner og uoverensstemmelser. Både her på debatsiden, på tribunerne og i vennegrupper. Det er helt sikkert ikke alle, der oplever det - men tro ikke, at det ikke er der. Jeg oplever det selv. Og hvis du læser øvrige indlæg herinde, så vil du se, at også andre oplever det.

AaB har altid samlet os. Vidt forskellige mennesker med vidt forskellige holdninger. Det her, det splitter os. Hovedparten af fans er stærkt imod SSE - men mange står af pga. budskaberne eller metoderne.

Det triste er, at det kunne se ud til, at aktionerne i højere grad skader det interne AaB-fællesskab og samhørigheden på tværs af AaB-fans, end det skader SSE. Og når SSE på et tidspunkt forsvinder, hvad står vi så tilbage med?

Jeg er pro kampen mod SSE. Men vi skal ikke smide barnet ud med badevandet. Og det kunne jeg godt frygte, at vi er på vej til...

Over and out.

Besvar