AaB - Viborg Fodsports Forening, søndag d. 6. oktober 2013

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Re: AaB - Viborg Fodsports Forening, søndag d. 6. oktober 20

Indlæg af frederikshavneren » 7. okt 2013, 15:17

Fantastisk kamp. Intet mindre. Uagtet at Viborg var meget dårlige, så var det en overbevisende præstation. Det var en fornøjelse at overvære, hvordan holdet lige fra kick off satte Viborg under et stort pres. Det fortsatte tilmed i store dele af kampen, hvilket er lidt af et særsyn. I mange år har vi haft for vane at blive alt for passive og trække os for langt tilbage når vi er kommet foran (Augu har ofte været synonymt med dette). Der var en rigtig god bevægelighed på holdet og pasningsspillet var til tider på et meget højt niveau.

Viborg slap meget billigt. Reelt burde vi ha´ vundet med tenniscifre, men fremadrettet skal udnyttelsesprocenten højnes. Det kan godt ærgre lidt at AK og Thomsen ikke kom på scoringstavlen. De havde begge chancerne til at nette.

Bortset fra det meget lave tilskuertal og den matte stemning så var det eneste negative dødboldene. Defensivt var vi igen sårbare på dødbolde (det eneste punkt hvor Viborg var farlige), mens de offensive dødbolde var lige så harmløse som vanligt. Før GF kampen mener jeg at ha´ hørt i fodboldmagasinet på DR, at vi hidtil i Superligaen havde haft 55 hjørnespark uden at score på et eneste. Hvis vi tæller GF, Viborg og Gori kampene med må vi være på 70+ hjørnespark i sæsonen uden at ha´ scoret :@ Det må være negativ rekord! Selv Barcelona er skarpere på dødbolde. Det altoverskyggende problem ved dødboldene er manglen på en god server. Kusks indlæg er ikke præcise nok. Dues indlæg er marginalt bedre, men stadigvæk ikke gode nok.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 7. okt 2013, 16:54

Augu synonym med passivitet?!?! Du burde nægtes adgang til alle kampe.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 7. okt 2013, 18:08

Kasper skrev:Augu synonym med passivitet?!?! Du burde nægtes adgang til alle kampe.
Den der undrede jeg mig lidt over, indtil ti-øren faldt:

https://www.dropbox.com/s/p0qqz7nj9ynl1 ... .07.05.png" onclick="window.open(this.href);return false;
Med venlig Hilsen
--
Robert

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 7. okt 2013, 18:13

Kasper skrev:Augu synonym med passivitet?!?! Du burde nægtes adgang til alle kampe.
I mange år har holdet haft tendens til at trække sig tilbage når de kom foran. Under Hamrén æraen blev Augu ofte kritiseret her på sitet for, at trække sig langt på banen for at forsvare en føring (så vi nogle gange nærmest spillede med 3 centrale forsvarsspillere).

Nu skal denne diskussion ikke overskygge gårsdagens imponerende indsats. Jeg orker ikke at skrive mere om Augu andet end, at det pyntede at Würtz var tilbage i startopstillingen.

fish
Superliga
Superliga

Re: Sv: AaB - Viborg Fodsports Forening, søndag d. 6. oktobe

Indlæg af fish » 7. okt 2013, 18:37

Eneste der er at sætte på Würtz er det hold i nakken han må have af "kun" at kigge mod venstre angrebs side med hans afleveringer. I hvert fald i anden halvleg. Dalle have flere gange en motorvej fri uden at det blev belønnet med en aflevering.

jonas386
Allstar
Allstar

Re: Sv: AaB - Viborg Fodsports Forening, søndag d. 6. oktobe

Indlæg af jonas386 » 7. okt 2013, 18:56

fish skrev:Eneste der er at sætte på Würtz er det hold i nakken han må have af "kun" at kigge mod venstre angrebs side med hans afleveringer. I hvert fald i anden halvleg. Dalle have flere gange en motorvej fri uden at det blev belønnet med en aflevering.
Det synes jeg faktisk generelt har været et problem i vores kampe, altså at Dalle ikke bliver sat noget mere i scene. Der er ofte hvor han har oceaner af plads, når Kusk trækker ind i banen, men hvor den istedet spilles igennem midten, eller over til Thomsen/Ahlmann. Det er fint at holde på bolden, men Dalsgaard har altså en speed der gør han hurtigt kan komme i en 1-1 situation med keeperen.

Hvis vi skal være rigtigt farlige i vores opspil er det altså noget vi skal have bygget på, ved selvfølgelig ikke om andre også oplever dette, men det er egentlig eneste anke jeg har imod vores spil for tiden. Frygter dog lidt de næste par kampe, for det er desværre typisk AaB at spille en gang rædderlig fodbold efter præstationer som det vi så igår. Håber dog vi har tanket selvtillid nok til at tage i Parken og hente 3 point. Hvis vi kan det begynder det helt sikkert at se lyst ud.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Besvar