Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
-
Sønderhof
- Allstar

- Favoritspiller: Thomas Augustinussen
Funky skrev: ↑25. jul 2026, 14:07
haghdk skrev: ↑25. jul 2026, 14:03
Funky skrev: ↑25. jul 2026, 13:49
R Rosenberg skrev: ↑25. jul 2026, 13:42
Funky skrev: ↑25. jul 2026, 11:49
Danni skrev: ↑25. jul 2026, 11:41
Jeg har ikke set kampen, da jeg er i den anden ende af landet, men jeg har fulgt med her og på flashscore i går. Jeg kan læse mig til, at der er meget delte meninger om Jasson’s præstation. Flashscore har en ret imponerende statistik på ham. Jeg ved, at statistik ikke siger hele sandheden, men ifølge statistikken har han flest berøringer af alle (fra begge hold vel at mærke) 113, hans procent på succesrige afleveringer er højst af alle 99% (81/82) og han har flest skud på mål af alle 5 stk. Han har også flest vellykkede driblinger af alle. De har ham også som man of the match med karakteren 9,1.
Jasson spillede overordnet set godt og var involveret i rigtig meget. Havde han været en ny spiller, vi havde hentet ind, så havde vi siddet og sagt: “Uha, det er da meget lovende”.
Det er et gear, som mange moderne spillere, der gerne vil videre eller have en ny kontrakt, har.
Den tanke har jeg også, men det er vel også fair nok. Samtidig får han mere tillid fra trænerne nu.
Jasson spillede godt i går. Han havde et dumt boldtab hvor han også får gult kort, men derudover så synes jeg det var en ret solid indsats.
Enig. Han er tilbage i start-11.
Jasson er vel den af vores midtbanespillere, der har gjort det mindst ringe det seneste år. Vi skal huske på at han hidtil i sin karriere har gjort sig på kanten, så det er sjældent godt eksempel på en omskoling. Han kommer i vejen for meget og hans lave tyngdepunkt kommer til sin ret, hvor hans manglede fart og slutprodukt ikke harmonere som kantspiller.
Det er fint at have en glimrende afleveringsrate, men det siger også noget om en 6’er type der aflevere markant mere til siden og tilbage, en der evner at diktere spillet.
Jeg synes måske han gør sig bedre på en af 8’er positionerne, hvor hans forcer kommer endnu bedre i spil.
-
martinaalborg
- Allstar

- Favoritspiller: Søren Thorst
- Geografisk sted: Aalborg
jens fup skrev: ↑25. jul 2026, 12:36
Adedeji var nok ringeste spiller på banen i går. Alt for mange dårlige beslutninger med bolden. Men var også svære betingelser generelt for offensiven fordi Hillerød lukkede Normann ned næsten hver gang han fik bolden. Japanske Brian gjorde det faktisk lovende og jeg er spændt på hvor meget ondt han kan gøre på et forsvar med mindre kapable stoppere end fx Thelander. Og så var Müller min MOTM og næsten mere vigtig for at der kom point på kontoen end Børstings kludemål. Ja ja, jeg ved godt at visse herinde aldrig vil anerkende Müller, men endda holde ham ansvarlig for Titanic's forlis, Puniske Krig og jordskælvet i San Francisco, men kan man ikke rose når roses bør, så er man direkte usaglig.
Ang. stemningen, så svingede det op og ned, men i det mindste kunne vi på Nord rimeligvis også selv uden at blive diktere stemningen. Jeg savner ikke ulovlig pyro eller protest-afbrydelser, der efterhånden er blevet kontraproduktive. ASC skal nok formå at komme ind i kampen med at skabe stemning.
Jeg er meget enig i forhold til stemningen .. det kan også blive for topstyret....og dejligt med nul afbrydelser og ulovligheder.
-
Sauer
- Allstar

Sønderhof skrev: ↑25. jul 2026, 14:44
Funky skrev: ↑25. jul 2026, 11:49
Jasson spillede overordnet set godt og var involveret i rigtig meget. Havde han været en ny spiller, vi havde hentet ind, så havde vi siddet og sagt: “Uha, det er da meget lovende”.
Det er et gear, som mange moderne spillere, der gerne vil videre eller have en ny kontrakt, har.
Den tanke har jeg også, men det er vel også fair nok. Samtidig får han mere tillid fra trænerne nu.
Jasson spillede godt i går. Han havde et dumt boldtab hvor han også får gult kort, men derudover så synes jeg det var en ret solid indsats.
Jasson er vel den af vores midtbanespillere, der har gjort det mindst ringe det seneste år. Vi skal huske på at han hidtil i sin karriere har gjort sig på kanten, så det er sjældent godt eksempel på en omskoling. Han kommer i vejen for meget og hans lave tyngdepunkt kommer til sin ret, hvor hans manglede fart og slutprodukt ikke harmonere som kantspiller.
Det er fint at have en glimrende afleveringsrate, men det siger også noget om en 6’er type der aflevere markant mere til siden og tilbage, en der evner at diktere spillet.
Jeg synes måske han gør sig bedre på en af 8’er positionerne, hvor hans forcer kommer endnu bedre i spil.
Jeg ved sgu ikke. Synes mest, jeg har bandet Jasson og en masse usigeligt dumme boldtab langt væk det seneste års tid. Jeg så ikke kampen i går, men lyder godt, hvis der var andre og mere lovende takter.
-
Martino1
- Superliga

- Favoritspiller: Winsnes
martinaalborg skrev: ↑25. jul 2026, 18:04
jens fup skrev: ↑25. jul 2026, 12:36
Adedeji var nok ringeste spiller på banen i går. Alt for mange dårlige beslutninger med bolden. Men var også svære betingelser generelt for offensiven fordi Hillerød lukkede Normann ned næsten hver gang han fik bolden. Japanske Brian gjorde det faktisk lovende og jeg er spændt på hvor meget ondt han kan gøre på et forsvar med mindre kapable stoppere end fx Thelander. Og så var Müller min MOTM og næsten mere vigtig for at der kom point på kontoen end Børstings kludemål. Ja ja, jeg ved godt at visse herinde aldrig vil anerkende Müller, men endda holde ham ansvarlig for Titanic's forlis, Puniske Krig og jordskælvet i San Francisco, men kan man ikke rose når roses bør, så er man direkte usaglig.
Ang. stemningen, så svingede det op og ned, men i det mindste kunne vi på Nord rimeligvis også selv uden at blive diktere stemningen. Jeg savner ikke ulovlig pyro eller protest-afbrydelser, der efterhånden er blevet kontraproduktive. ASC skal nok formå at komme ind i kampen med at skabe stemning.
Jeg er meget enig i forhold til stemningen .. det kan også blive for topstyret....og dejligt med nul afbrydelser og ulovligheder.
Sådan havde jeg det også - det var faktisk helt rart og ikke så selvhøjtideligt.
-
Jakobsen
- Allstar

- Favoritspiller: Augu
Sauer skrev: ↑25. jul 2026, 18:26
Jeg ved sgu ikke. Synes mest, jeg har bandet Jasson og en masse usigeligt dumme boldtab langt væk det seneste års tid. Jeg så ikke kampen i går, men lyder godt, hvis der var andre og mere lovende takter.
Jeg synes han var forfærdelig igen igår.
Det går simpelthen for langsomt når det er på bolden og det indebærer en kæmpe risiko når han varmer bolden eller tager for mange bevægelser. I værste fald vil en aggressiv modstander nå at snuppe bolden og kan sætte en hurtig omstilling i gang. Han slår gode aflveringer når han får masser af tid, men det kan vi ikke regne med. Selv ikke i 1. division.
RAUS RAUS SSE!
-
raekkeettre
- Allstar

- Favoritspiller: Lars Thomsen
Jakobsen skrev: ↑25. jul 2026, 23:35
Det går simpelthen for langsomt når det er på bolden og det indebærer en kæmpe risiko når han varmer bolden eller tager for mange bevægelser. I værste fald vil en aggressiv modstander nå at snuppe bolden og kan sætte en hurtig omstilling i gang. Han slår gode aflveringer når han får masser af tid, men det kan vi ikke regne med. Selv ikke i 1. division.
Jeg er faktisk super enig. Ville have ham ud i pausen...han vender med bolden når han ikke skal vende, når han er helt fri og kan vende, sende han bolden tilbage til forsvarsspillerne, han dribler på sygt farlige steder på banen og han løber ikke i bedre vinkler så forsvarsspillerne kan spille ham, det er som om han bliver bag en pressende modstander så han ikke kan få bolden. Han er alt andet end den 6'er vi SKAL bruge.
-
haghdk
- Landshold

- Favoritspiller: Robbie Fowler
raekkeettre skrev: ↑26. jul 2026, 10:16
Jakobsen skrev: ↑25. jul 2026, 23:35
Jeg er faktisk super enig. Ville have ham ud i pausen...han vender med bolden når han ikke skal vende, når han er helt fri og kan vende, sende han bolden tilbage til forsvarsspillerne, han dribler på sygt farlige steder på banen og han løber ikke i bedre vinkler så forsvarsspillerne kan spille ham, det er som om han bliver bag en pressende modstander så han ikke kan få bolden. Han er alt andet end den 6'er vi SKAL bruge.
Sjovt som man ser kampen forskelligt. Jeg er slet ikke enig i jeres betragtning. Synes han spillede en rigtig god kamp. Han lavede en kæmpe fejl da de stod på midten og spillede lidt frem og tilbage. Det kostede ham jo så også et gult kort fordi han så skulle til at rydde op. Men derfra synes jeg faktisk det var godt.
-
Remark
- 1. div

- Geografisk sted: Amager
Jasson var god, en enkelt fejl kostede et gult kort, men en meget fin indsats. Med tanke på han i sin tid var hentet ind som Bakiz-erstatning synes jeg Steffen Højer har fundet den rigtige plads for ham.
Müller var også god, igen. Han spillede jo faktisk et fint efterår, hvilket jo er glemt. Jeg siger ikke manden er superligamålmand, men for 1.division er han absolut godkendt.
Så dette er ikke et forsvar for SSE, men blot en nøgtern bedømmelse af to af de spillere, der kom til i 2024.
-
Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Decideret klasseredning af målmanden ved 42. minut.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
-
bonanza
- Landshold

- Favoritspiller: Rade Prica
- Geografisk sted: København S
CZC skrev: ↑24. jul 2026, 21:34
bonanza skrev: ↑24. jul 2026, 20:40
alb skrev: ↑24. jul 2026, 20:29
Satme øv at være Skovgaard når man ikke en gang kommer ind når Nwadike går ud. Det er lidt interessant
Skovgaard passer ikke til kampbilledet, AaB skal ramme Hillerød på omstillingerne i takt med at de jagter en udligninger og kommer højere op og stå. Det passer bedre med Thomsen, Møller, Kubel og Adededji. Godt kald fra bænken, ikke ned og stå med 11.
Det havde jo været en rigtig fin forklaring hvis AaB havde været foran på det tidspunkt.....
At man kommer foran 4 minutter senere, betyder intet for det taktiske valg der træffes. Kampen åbner og man skifter en færdig Nwadike ud, og vælger at sætte mere fart og bevægelighed end fysik op foran. Bevars, man kunne have kørt Skovgaard ind, men såvidt jeg husker mangler han stadig meget med ryggen mod mål. Jeg synes det giver al mulig mening at få noget fart, energi og bevægelighed ind, der er trodsalt 25 minutter tilbage af kampen og den er på nippet til at åbne. Når man er foran så er det lidt ærgeligt at have skiftet Skovgaard ind til et omstillingsspil. Hvis situationen derimod havde været anderledes og man skulle jagte en scoring mod afslutningen af kampen, er jeg sikker på at man sætter Skovgaard ind for at trykke boksen. Det var dog ikke nødvendigt. Det virker som velovervejede valg der træffes med udskiftningerne. Ikke for meget 1:1, men man prøver at ændre lidt på tingene, det kan jeg godt lide.
-
FIDEL
- Allstar

- Favoritspiller: Milan Makaric
Buzz Killington skrev: ↑26. jul 2026, 14:35
Fornuftig kamp af Müller, men decideret klasseredning er det ikke, idet der afsluttes lige på ham.
Han er fornuftig på stregen, men han kommer dog aldrig helt ud til stolperne, da han er for tung.
-
Funky
- Allstar

FIDEL skrev: ↑28. jul 2026, 11:47
Fornuftig kamp af Müller, men decideret klasseredning er det ikke, idet der afsluttes lige på ham.
Han er fornuftig på stregen, men han kommer dog aldrig helt ud til stolperne, da han er for tung.
De rapporterer nu i Nordjyske, at han er kommet tilbage i skarpere form efter sommerferien, så hvem ved, måske vi ser ham nå helt ud til stolperne i de kommende kampe.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
-
FIDEL
- Allstar

- Favoritspiller: Milan Makaric
Funky skrev: ↑28. jul 2026, 12:12
De rapporterer nu i Nordjyske, at han er kommet tilbage i skarpere form efter sommerferien, så hvem ved, måske vi ser ham nå helt ud til stolperne i de kommende kampe.
Det vil chokere mig, hvis det sker.
Cadeau til Müller for at komme tilbage i bedre form end tidligere, men det er for sent nu at tage sin målmandsgerning seriøst. Han SKAL simpelthen videre!
-
Funky
- Allstar

FIDEL skrev: ↑28. jul 2026, 12:23
Funky skrev: ↑28. jul 2026, 12:12
Det vil chokere mig, hvis det sker.
Cadeau til Müller for at komme tilbage i bedre form end tidligere, men det er for sent nu at tage sin målmandsgerning seriøst. Han SKAL simpelthen videre!
Det er vel set mange gange tidligere, at en spiller er kommet stærkere tilbage efter en pause, uden at det ligefrem betyder, vedkommende ikke har taget sit job seriøst. Anyways, Müller ryger jo kun videre, hvis den rette mulighed opstår, og hvis han indtil da er den bedste målmand, vi har, så skal han vel spille.
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
-
AlbertE
- Superliga

- Favoritspiller: Ingen
jonas386 skrev: ↑28. jul 2026, 13:20
Jeg kan mærke vi rykker op
Det gad jeg også godt jeg kunne mærke... det afhænger vidst lidt af hvordan transfermarkedet udvikler sig den næste månedstid..

-
Funky
- Allstar

AlbertE skrev: ↑28. jul 2026, 13:22
Det gad jeg også godt jeg kunne mærke... det afhænger vidst lidt af hvordan transfermarkedet udvikler sig den næste månedstid..
Måske endnu mere af, om Kaasa kan holde sig skadesfri, og hvor hurtigt og stabilt Helenius, Pudel og Tiedemann vender tilbage. Hvis de 4 spillere formår at levere en sæson på højt niveau, så har vi altså en ret stærk stamme på holdet.
Som jeg læser de seneste signaler fra Højer, så ser man faktisk mere på, om der skal noget ind på angrebssiden, end i forsvaret. Jeg tænker på hans udtalelser om, at man ikke kan “holde til”, hvis det tager Helenius 2 mdr mere at vende tilbage til holdet.
-
jens fup
- Superliga

- Favoritspiller: Søren Thorst, Søren Dissing, Calle Facius, David Nielsen
- Geografisk sted: Et langskud fra Hornevej
Det er ikke lige dér, jeg er, men for 2 måneder siden havde jeg ikke engang tro på top-6; det har jeg dog trods alt nu. Pudel og Tiede snart skadesfri og spilleklar, to spændende nyindkøb af hvilke Nwadike har vist sig fornuftigt frem (og div. siders oplysninger indikerer en rigtig dygtig HB), et hold der stod noget mere realistisk i sæsonåbneren, omend der er masser af plads til forbedringer - hvilket netop Pudel og Tiede vil være garanter for, hvis de kan ramme samme niveau som før skaderne. Oveni ser det ud til at spørgsmålet om målmand ikke længere handler om at vælge den mindst ringe, men den der rent faktisk er bedst og med opadgående formkurve.
'If you are first you are first.
If you are second you are nothing.'
Bill Shankly
-
jonas386
- Allstar

jens fup skrev: ↑28. jul 2026, 13:50
Det er ikke lige dér, jeg er, men for 2 måneder siden havde jeg ikke engang tro på top-6; det har jeg dog trods alt nu. Pudel og Tiede snart skadesfri og spilleklar, to spændende nyindkøb af hvilke Nwadike har vist sig fornuftigt frem (og div. siders oplysninger indikerer en rigtig dygtig HB), et hold der stod noget mere realistisk i sæsonåbneren, omend der er masser af plads til forbedringer - hvilket netop Pudel og Tiede vil være garanter for, hvis de kan ramme samme niveau som før skaderne. Oveni ser det ud til at spørgsmålet om målmand ikke længere handler om at vælge den mindst ringe, men den der rent faktisk er bedst og med opadgående formkurve.
Det er heller ikke andet end en fornemmelse der lige kom over mig, da jeg så highlights fra Hillerødkampen. Det er baseret på lige præcis 0, men jeg kan mærke at jeg ikke gider mere 1. division. Så spændende er det heller ikke.
-
haghdk
- Landshold

- Favoritspiller: Robbie Fowler
jonas386 skrev: ↑28. jul 2026, 14:01
jens fup skrev: ↑28. jul 2026, 13:50
Det er heller ikke andet end en fornemmelse der lige kom over mig, da jeg så highlights fra Hillerødkampen. Det er baseret på lige præcis 0, men jeg kan mærke at jeg ikke gider mere 1. division. Så spændende er det heller ikke.
Synes godt det kan være en fornemmelse du kan have noget i. Sæsonen er kun lige begyndt, men hvis Hillerødkampen er en rettesnor, så tror jeg ikke det er fuldkommen urealistisk at vi står med 9 point efter de tre første kampe. Det hele afhænger jo selvfølgelig af om Aarhus Fremad-kampen bliver som de to foregående udekampe mod dem.