hje1980 skrev:AaB 85 95 99 08 skrev:hje1980 skrev:AaB 85 95 99 08 skrev:hje1980 skrev:AaB 85 95 99 08 skrev:Jeg så gerne Thelander i spil i stedet for KEP. Men vigtigst af alt skal der søges med lys og lygte efter en mere træfsikker angrebskonstellation end 70 minutters-Jønsson og så Jacobsen.
Ja for vi har jo kurs DIREKTE mod 1. division, med vores nuværende hold... lad os nu bare lukke AaB. Den skude synker... bedre bare at blive hjemme... Vi taber jo alligevel hver gang...
Jeg ved ikke, hvorfor du har behov for at poste det her indlæg - og så oven i købet to gange. Jeg har i hvert fald flere gange givet udtryk for, at det med den nuværende pointhøst ser OK ud i forhold til overlevelse.
Men det ændrer jo ikke på, at vi har meget svært ved at omsætte selv meget stort spilovertag til mål, og at vores angribere - hvoraf den ene nærmest konsekvent skal udskiftes efter 70 minutter med de begrænsede taktiske muligheder, det giver - brænder kæmpe chancer på samlebånd.
Det er så denne nærmest dårlige angrebs duo, der har været med til at skaffe den nuværende pointhøst. Det skal de vel også have kredit for???
Eller det er måske kun de andre på banen?
Selvfølgelig er det hele holdet, der vinder (og taber), så angriberne er også en del af de gode resultater.
Men du må da give mig så meget, at vores angribere - på de parametre, der er mest naturligt at måle angribere på - ikke leverer toppræstationer. De brænder store chancer på samlebånd og AK har været målløs i en pæn del kampe nu (hvor nyhedsværdien har lagt sig). Jeg siger bare, at de klart er holdets svageste led, og at træerne kunne have vokset næsten ind i himlen for os, hvis vi for alvor fik en angriber med klasse til (toppen af) superligaen.
Jamen helt enig... tror ikke der er nogen der ikke ønsker en angriber med superliga topklasse... problemet her er bare økonomi til at HENTE sådan en.
DEN har vi ikke! Hvert fald ikke på nuværende tidspunkt.
Det er muligt. Det er jo den sportslige ledelse, der må priotritere midlerne. Men vi har jo en bred trup på mange andre pladser. Under alle omstændigheder er det da tåbeligt at smide penge efter en spiller, som kun er her i tre kvart år, og som indtil videre ikke har haft luft til mere end 70 minutter, hvilket alvorligt begrænser vores taktiske muligheder i forhold til udskiftninger. Og vi har trods alt i hvert fald et kæmpe talent i truppen, som, mange har store forventninger til, som lige så godt kunne have fået chancen, når man ser, hvor ineffektive de aktuelt foretrukne på angrebspladserne er.
Angrebet har så afgjort været vores svageste led i de fleste kampe, så det er da natuligt med en debat om, dels hvad vi kan gøre for at forbedre dette frem mod næste kampe, dels om der blev disponeret rigtigt i transfervinduet (hvilket jeg som bekendt ikke mener der gjorde med det lidt forhastede salg af Helenius uden en klar strategi for, hvad alternativet skulle være, så vi endte med en hovsa-løsning).