Randers - AaB 11. november 2013

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Re: Randers - AaB 11. november 2013

Indlæg af Maglau » 8. nov 2013, 10:49

AaB 85 95 99 08 skrev:Selvfølgelig er det hele holdet, der vinder (og taber), så angriberne er også en del af de gode resultater.

Men du må da give mig så meget, at vores angribere - på de parametre, der er mest naturligt at måle angribere på - ikke leverer toppræstationer. De brænder store chancer på samlebånd og AK har været målløs i en pæn del kampe nu (hvor nyhedsværdien har lagt sig). Jeg siger bare, at de klart er holdets svageste led, og at træerne kunne have vokset næsten ind i himlen for os, hvis vi for alvor fik en angriber med klasse til (toppen af) superligaen.
Ævl, Jönssons fantastiske overblik og teknik gør at vi evner at holde bolden i spil langt inde på modstandernes banehalvdel. På den måde fremprovokere fejl hos forsvarsspillerne og spiller vores egne chancer større så andre også scorer mål. Selvfølgelig ville det være fantastisk hvis han også var en goalgetter, men det er faktisk ikke ret mange nr 10 der er, udover i ved, og måske Michu (spiller med nr men er ofte placeret som en 10er). Eller selvfølgelig alternativt havde Ronnie Schwartz som makker.
Når sæsonen er ovre vil Jönsson være i en sæson top 2 af AaB spillere.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 8. nov 2013, 16:37

hje1980 skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:
hje1980 skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:
hje1980 skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:Jeg så gerne Thelander i spil i stedet for KEP. Men vigtigst af alt skal der søges med lys og lygte efter en mere træfsikker angrebskonstellation end 70 minutters-Jønsson og så Jacobsen.
Ja for vi har jo kurs DIREKTE mod 1. division, med vores nuværende hold... lad os nu bare lukke AaB. Den skude synker... bedre bare at blive hjemme... Vi taber jo alligevel hver gang...
Jeg ved ikke, hvorfor du har behov for at poste det her indlæg - og så oven i købet to gange. Jeg har i hvert fald flere gange givet udtryk for, at det med den nuværende pointhøst ser OK ud i forhold til overlevelse.

Men det ændrer jo ikke på, at vi har meget svært ved at omsætte selv meget stort spilovertag til mål, og at vores angribere - hvoraf den ene nærmest konsekvent skal udskiftes efter 70 minutter med de begrænsede taktiske muligheder, det giver - brænder kæmpe chancer på samlebånd.
Det er så denne nærmest dårlige angrebs duo, der har været med til at skaffe den nuværende pointhøst. Det skal de vel også have kredit for???
Eller det er måske kun de andre på banen?
Selvfølgelig er det hele holdet, der vinder (og taber), så angriberne er også en del af de gode resultater.

Men du må da give mig så meget, at vores angribere - på de parametre, der er mest naturligt at måle angribere på - ikke leverer toppræstationer. De brænder store chancer på samlebånd og AK har været målløs i en pæn del kampe nu (hvor nyhedsværdien har lagt sig). Jeg siger bare, at de klart er holdets svageste led, og at træerne kunne have vokset næsten ind i himlen for os, hvis vi for alvor fik en angriber med klasse til (toppen af) superligaen.
Jamen helt enig... tror ikke der er nogen der ikke ønsker en angriber med superliga topklasse... problemet her er bare økonomi til at HENTE sådan en.
DEN har vi ikke! Hvert fald ikke på nuværende tidspunkt.
Det er muligt. Det er jo den sportslige ledelse, der må priotritere midlerne. Men vi har jo en bred trup på mange andre pladser. Under alle omstændigheder er det da tåbeligt at smide penge efter en spiller, som kun er her i tre kvart år, og som indtil videre ikke har haft luft til mere end 70 minutter, hvilket alvorligt begrænser vores taktiske muligheder i forhold til udskiftninger. Og vi har trods alt i hvert fald et kæmpe talent i truppen, som, mange har store forventninger til, som lige så godt kunne have fået chancen, når man ser, hvor ineffektive de aktuelt foretrukne på angrebspladserne er.

Angrebet har så afgjort været vores svageste led i de fleste kampe, så det er da natuligt med en debat om, dels hvad vi kan gøre for at forbedre dette frem mod næste kampe, dels om der blev disponeret rigtigt i transfervinduet (hvilket jeg som bekendt ikke mener der gjorde med det lidt forhastede salg af Helenius uden en klar strategi for, hvad alternativet skulle være, så vi endte med en hovsa-løsning).
Fodbold skal ses med hjertet!

Skipperen
Drenge
Drenge
Geografisk sted: Amager

Indlæg af Skipperen » 9. nov 2013, 06:24

AaB 85 95 99 08 :
Selv via elendige streams fra udlandet, er det ikke besvaerligt at se bade RJ og AK er en gevinst for holdet og har stor betydning.

De er begge to boldsoegende, kan saette deres modstandere af, de kan ligge bolden af til medspillere, og de kommer begge frem til afslutninger. De er med til at skabe overtalssituation, flow I spillet og varietet. At afslutninger saa ikke altid er af hoejeste kvalitet er desvaerre hvad du faar ved at foelge superligaen.

Desuden virker deres personligheder til at stemme overens med harmonien I truppen.

Men ud over maal, hvad maaler du saa en angriber paa.

Skips

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 9. nov 2013, 12:41

Skipperen skrev:AaB 85 95 99 08 :
Selv via elendige streams fra udlandet, er det ikke besvaerligt at se bade RJ og AK er en gevinst for holdet og har stor betydning.

De er begge to boldsoegende, kan saette deres modstandere af, de kan ligge bolden af til medspillere, og de kommer begge frem til afslutninger. De er med til at skabe overtalssituation, flow I spillet og varietet. At afslutninger saa ikke altid er af hoejeste kvalitet er desvaerre hvad du faar ved at foelge superligaen.

Desuden virker deres personligheder til at stemme overens med harmonien I truppen.

Skips
Det er svært at komme udenom, at angribere først og fremmest måles på antallet af mål eller kvaliteten af deres afslutninger. Og på de parametre er vi dælme dårligt kørende.

I næste række vil jeg lægge vægt på kvaliteterne som oplægget og i øvrigt evnerne til at medvirke til at opsætte spilovertag - som vi har haft uendeligt meget af - til mål. Her halter det også gevaldigt.

I tredje række vil jeg kigge på kvaliteterne i presspillet som vores første defensive boldværk og viljen til at kæmpe enden ud af bukserne. Her dumper især Jønsson med et brag. Læg dertil at han kun holder 70 minutter, så der altid skal ofres en udskiftning på ham. Det er i min bog bare ikke godt nok. AaB burde have ambitioner om mere. Men det virker som om den middelmådighedsattitude, som nu også har smadret økonomien, bare har bidt sig fast. Vi er nogen, der drømmer om mere.
Fodbold skal ses med hjertet!

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Indlæg af Mr. Larsen » 9. nov 2013, 13:08

AaB 85 95 99 08 skrev:

Skips
Det er svært at komme udenom, at angribere først og fremmest måles på antallet af mål eller kvaliteten af deres afslutninger. Og på de parametre er vi dælme dårligt kørende.

I næste række vil jeg lægge vægt på kvaliteterne som oplægget og i øvrigt evnerne til at medvirke til at opsætte spilovertag - som vi har haft uendeligt meget af - til mål. Her halter det også gevaldigt.

I tredje række vil jeg kigge på kvaliteterne i presspillet som vores første defensive boldværk og viljen til at kæmpe enden ud af bukserne. Her dumper især Jønsson med et brag. Læg dertil at han kun holder 70 minutter, så der altid skal ofres en udskiftning på ham. Det er i min bog bare ikke godt nok. AaB burde have ambitioner om mere. Men det virker som om den middelmådighedsattitude, som nu også har smadret økonomien, bare har bidt sig fast. Vi er nogen, der drømmer om mere.
Piv piv, vær dog glad vi ligger nr 2 i Superligaen med 4 mindste budget og snup dig en tudekiks :cool: :danmarkfan:
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

9520AaB
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Indlæg af 9520AaB » 9. nov 2013, 14:03

Det er lige før, at med de dårlige angribere vi har, ja så ender vi med at rykke ned, selvom vi vinder resten af kampene. Shit også :-(
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Skipperen
Drenge
Drenge
Geografisk sted: Amager

Indlæg af Skipperen » 9. nov 2013, 20:08

AaB 85 95 99 08
-------------------

For overhovedet at vaere en god angriber, saa skal man trods alt komme frem til chancerne og det synes jeg da baade RJ og AK goer? Ja de braender mange store chancer, men det er trods alt bedre end slet ikke at komme frem til noget som helst. Og faktum at de braaender mange er vel I bund og grund et udslag for at vi har evnerne til at dominere offensivt og bibeholde et pres naar vi nu er fremme ved modstanderens maal.

Mht deres defensive gerninger, saa er vi det hold der har lukket 2nd faerrest maal ind, plus vi stadig lever I pokalen (vaerende vi moedte et eller andet vestjysk hold sidst eller ej). Jeg synes det er 2 ret saa offensive anlagt spillere vi taler om, og hvis ikke de tog pres I det defensive, saa ville vi vel ogsaa have lukket flere maal ind mod os end tilfaeldet er.

Jeg synes bare det er en uretfaerdig tilgang til den spaendende offensive tilgang vi har. Jeg har stadig dybt siddende I mig de haarde sidste minutter af forrige season siddende I mig, og er super stolt over at vi er saa mere offensivt kreerende nu end vi har vaeret I en paen aaraekke.

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 10. nov 2013, 07:57

AaB 85 95 99 08 skrev:

Skips

Du skulle nødig snakke om middelmådighed. Du har trods enorm kvalitet i vores hold, nu bevidst over mange kampe nu, stadig kig mod nedrykningen. Det er da om noget middelmådigt at et hold der stabilt har ligget nr. 2 i ligaen STADIG nedrykning.

Og hvis det er Spalvis du tænker på som det store talent, så har han vist vist i BEGGE pokalkampe at han slet ikke er klar til at starte i superligaen.
Jönssons blik for spillet og tekniske niveau er i en absolut TOPKLASSE i Superligaen...

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 10. nov 2013, 13:43

http://nordjyske.dk/mobil-artikel/AaB-p ... 4e05a/1560" onclick="window.open(this.href);return false;
Würtz er blevet klar til kampen. Thomsen og RJ er derimod lidt tvivlsomme.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 10. nov 2013, 14:57

Bekræftet at Randers er uden Christian Keller - vigtigt.

http://www.bold.dk/nyt/Randers-uden-Borring-mod-AaB" onclick="window.open(this.href);return false;
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 10. nov 2013, 19:27

Er der nogen der ved hvor mange der ca kommer i Randers i morgen? Tænker på busser m.m

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 10. nov 2013, 19:51

Kristian skrev:Er der nogen der ved hvor mange der ca kommer i Randers i morgen? Tænker på busser m.m
Ved ikke hvor mange der tager turen sydpå. Der kommer vel max. 1 bus, da de fleste plejer at ta' med tog til Randers.

Brugeravatar
Flower
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Soren Evigglad
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Flower » 10. nov 2013, 20:57

frederikshavneren skrev:
Kristian skrev:Er der nogen der ved hvor mange der ca kommer i Randers i morgen? Tænker på busser m.m
Ved ikke hvor mange der tager turen sydpå. Der kommer vel max. 1 bus, da de fleste plejer at ta' med tog til Randers.
Er der ikke et eller andet som holder folk fra toget denne gang? Noget "vejarbejde" eller sådan noget. Vesttribunen har ihvertfald valgt bus denne gang, de sender en stor bus afsted.
- Winning doesn't really matter as long as you win.

Brugeravatar
Dot Bot
Allstar
Allstar

Indlæg af Dot Bot » 10. nov 2013, 21:08

Flower skrev:
frederikshavneren skrev:
Er der ikke et eller andet som holder folk fra toget denne gang? Noget "vejarbejde" eller sådan noget. Vesttribunen har ihvertfald valgt bus denne gang, de sender en stor bus afsted.
Pga. sporarbejde har det ikke vært muligt at få toget denne gang. Men Auxilia og Vesttribunen sender 2 busser. Derudover kommer ASC vel også med en, samt alle dem der kører selv.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 10. nov 2013, 21:18

Dot Bot skrev:
Flower skrev:
frederikshavneren skrev:
Pga. sporarbejde har det ikke vært muligt at få toget denne gang. Men Auxilia og Vesttribunen sender 2 busser. Derudover kommer ASC vel også med en, samt alle dem der kører selv.
Okay :-) jamen det lyder jo til vi alligevel bliver en del dernede denne gang også.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 10. nov 2013, 21:49

Det virker som et pænt antal. Ville gerne selv afsted, men tidspunktet er dårligt for mig. Desværre.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Gentleman Finn » 11. nov 2013, 01:42

Missede sidste Randers kamp, så tager revanche i dag. Vi plejer at have et fint fremmøde i Randers, så det skal nok blive godt.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 11. nov 2013, 06:02

Det er blevet understreget mange gange før, men lad os da lige gør det én gang til: Man kan diskutere kvaliteten af Superligaen, men man kan ikke påstå, at den ikke er jævnbyrdig. Randers har før dagens kamp samme pointantal som FCN (18) på den "øverst" nedrykningsplads. Vinder kronjyderne, rykker de op på en delt 3. plads i ligaen. Samtidig er Randers kampen startskuddet på hvad man godt kan betegne som et vanskeligt slutprogram for os, hvor vel kun Viborg hjemme, kan betegnes som en "sikker" tre points kamp. Efter Randers venter FCN som vi pr. tradition altid har det svært imod. Der efter Esbjerg ude og altså "sæsonafslutningen" hjemme mod Viborg. Med en liga som blev spået til at knække for et par runder siden, ser det tvært i mod ud til at holdene rykker endnu mere sammen og nægter at gøre SønderjyskE følgeskab under stregen. Derfor er det på godt dansk møg vigtigt, at vi holder fast nu og ikke mindst for hentet nogle point på udebane. Det er ikke fordi de andre vinder mere ude end vi gør, faktisk er GF og Ikast de eneste to hold der har magtet at hive tre sejre på fremmed græs mod vores to. Forskellen er blot, at nu og da spiller de andre uafgjort. Det gør vi ikke. Lad os nu komme i gang på udebane og hente minimum det ene point og holde fast frem mod vinterpausen. Det har både klubben, trænerne og ikke mindst spillerne fortjent.

Olly
2. div
2. div
Favoritspiller: Kjetil Wæhler

Indlæg af Olly » 11. nov 2013, 12:03

Det virker underligt omkring Christian Keller. Der er ikke nogen der omtaler han ikke er med(bold.dk-Randers FC hjemmeside), men de ligger meget vægt på at Jonas Borring har karentæne. Det vil da være værd at påpege at holdets normale anføre sidder ude med en skade. Men af truppen på Randers FC hjemmeside ser det godt nok ud til han ikke er med. Jeg vil godt nok gerne have helt bekræftet at han ikke er med.
Nu vil jeg ned og sætte 1.300 spir på en AaB sejr og så ellers kæmpe mig igennem de sidste 3,5 arbejdstimer inden jeg vil liste til Randers, og forhåbentlig være lidt rigere når jeg tager hjem :cool:

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 11. nov 2013, 12:26

Olly skrev:Det virker underligt omkring Christian Keller. Der er ikke nogen der omtaler han ikke er med(bold.dk-Randers FC hjemmeside), men de ligger meget vægt på at Jonas Borring har karentæne. Det vil da være værd at påpege at holdets normale anføre sidder ude med en skade. Men af truppen på Randers FC hjemmeside ser det godt nok ud til han ikke er med. Jeg vil godt nok gerne have helt bekræftet at han ikke er med.
Nu vil jeg ned og sætte 1.300 spir på en AaB sejr og så ellers kæmpe mig igennem de sidste 3,5 arbejdstimer inden jeg vil liste til Randers, og forhåbentlig være lidt rigere når jeg tager hjem :cool:
Randers FC fremhæver åbenbart ikke dem, der ikke er med pga. skader, idet hverken Fall eller Riise er nævnt heller

Nu håber jeg f*@£ing ikke du jinxer den ved at lægge penge på AaB!
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Besvar