Champions League kvalifikation

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Re: Champions League kvalifikation

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 12. maj 2014, 09:09

Er det rigtigt forstået at vi indtræder i 3. kvalifikationsrunde, og derfor skal slå 2 hold ud for at kvalificere os? Og hvordan er det med europa league, skal vi spille kvalifikation hvis vi ryger ud af ch l kval, henholdvist 3. og 4. runde?

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 12. maj 2014, 09:19

Poker-One-Kenobi skrev:Er det rigtigt forstået at vi indtræder i 3. kvalifikationsrunde, og derfor skal slå 2 hold ud for at kvalificere os? Og hvordan er det med europa league, skal vi spille kvalifikation hvis vi ryger ud af ch l kval, henholdvist 3. og 4. runde?
Ja vi indtræder i 3. kvalifikationsrunde (det gør suppens sølvvinder ligeledes, men sølvvinderen får ualmindelig svært ved at kvalificere sig til CL gruppespillet). Vi skal slå 2 hold ud for at kvalificere os til CL gruppespillet. Uanset hvad er vi minimum garanteret 4 europæiske kampe. Hvis vi vinder i 3. kvalifikationsrunde skal vi spille CL playoff om en plads i gruppespillet. Taber vi i 3. kvalifikationsrunde skal vi spille play off om en plads i EL gruppespillet.

Det er fantastisk at vi er mestre, men det er en anelse bittert at det netop sker på et tidspunkt hvor Danmark har mistet den direkte plads i CL gruppespillet. Vi får nemmere ved at komme i gruppespillet end suppens sølvvinder der kan se frem til meget hård modstand, men som useedet får vi det også svært. Potentielle modstandere som vi kan møde er Red Bull Salzburg, Steaua Bukarest, Celtic, BATE Borisov, Sparta Prag, Dinamo Zagreb, Ludogorets Razgrad (bulgarsk hold) og Maccabi Tel Aviv (Pricas klub). Det bliver ikkel ligefrem nemt...

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 12. maj 2014, 09:20

Poker-One-Kenobi skrev:Er det rigtigt forstået at vi indtræder i 3. kvalifikationsrunde, og derfor skal slå 2 hold ud for at kvalificere os? Og hvordan er det med europa league, skal vi spille kvalifikation hvis vi ryger ud af ch l kval, henholdvist 3. og 4. runde?
Vi indtræder i 3. kvalifikationsrunde.

Vinderen af 4. kvalifikationsrunde kommer i det forjættede land

Hvis vi taber i 3. kvalifikationsrunde, skal vi spille Play-off til Euroleague gruppespil

Hvis vi taber i 4. kvalifikationsrunder ryger vi i Euroleague gruppespil
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Indlæg af Brodernumsi » 12. maj 2014, 09:54

frederikshavneren skrev:
Ja vi indtræder i 3. kvalifikationsrunde (det gør suppens sølvvinder ligeledes, men sølvvinderen får ualmindelig svært ved at kvalificere sig til CL gruppespillet). Vi skal slå 2 hold ud for at kvalificere os til CL gruppespillet. Uanset hvad er vi minimum garanteret 4 europæiske kampe. Hvis vi vinder i 3. kvalifikationsrunde skal vi spille CL playoff om en plads i gruppespillet. Taber vi i 3. kvalifikationsrunde skal vi spille play off om en plads i EL gruppespillet.

Det er fantastisk at vi er mestre, men det er en anelse bittert at det netop sker på et tidspunkt hvor Danmark har mistet den direkte plads i CL gruppespillet. Vi får nemmere ved at komme i gruppespillet end suppens sølvvinder der kan se frem til meget hård modstand, men som useedet får vi det også svært. Potentielle modstandere som vi kan møde er Red Bull Salzburg, Steaua Bukarest, Celtic, BATE Borisov, Sparta Prag, Dinamo Zagreb, Ludogorets Razgrad (bulgarsk hold) og Maccabi Tel Aviv (Pricas klub). Det bliver ikkel ligefrem nemt...
I min optik skal vi undgå Bate og RedBull, de andre har vi en ok chance imod.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 12. maj 2014, 10:23

Måske er dette indlæg præget af sejrsrusen, men jeg er forholdvis optimistisk nu i forhold til Europa. Vi spiller bedst imod store hold der vil frem ad banen, gerne vil spille den rundt og som ikke nødvendigvis holder kæderne tæt sammen. Læg dertil, at vi er bedst som underdogs og ikke har nogle spillere til et opslidende VM i Sydamerika i sommerpausen, men kan koncentrere sig om at holde formen ved lige i den danske sommer. Jeg tror på det!

Brugeravatar
larsdahl
1. div
1. div
Geografisk sted: Horsens

Indlæg af larsdahl » 12. maj 2014, 10:56

Brodernumsi skrev: I min optik skal vi undgå Bate og RedBull, de andre har vi en ok chance imod.
Celtic, Steaua Bukarest og Sparta Prag er altså klassehold, hvor vi vil få det rigtigt svært.

Vil også meget gerne undgå Ludogorets Razgrad. Her er deres europæiske resultater fra denne sæson:
Slovan Bratislava Svk Ludogorets Razgrad Bul 2-1 0-3
Ludogorets Razgrad Bul Partizan Belgrade Srb 2-1 1-0
Ludogorets Razgrad Bul FC Basel Sui 2-4 0-2
PSV Eindhoven Ned Ludogorets Razgrad Bul 0-2 0-2
Ludogorets Razgrad Bul Dinamo Zagreb Cro 3-0 2-1
Chernomorets Odesa Ukr Ludogorets Razgrad Bul 0-1 1-1
Lazio Roma Ita Ludogorets Razgrad Bul 0-1 3-3
Ludogorets Razgrad Bul Valencia Esp 0-3 0-1

De har alså slået Partizan Beograd to gange, PSV to gange og Dinamo Zagreb to gange, samt gået videre samlet mod Lazio efter en sejr og en uafgjort. Vil tro, at de er en klasse over os.

BATE, Tel-Aviv eller Zagreb vil jeg vurdere giver de bedste muligheder for at gå videre.

Der er også muligheden for at møde mesterholdet fra enten Polen, Cypern, Moldova eller Slovenien afhængig af, hvem der vinder disse mesterskaber. En august away til Cypern kunne være klasse... :cool:

tegnuj123
Drenge
Drenge

Indlæg af tegnuj123 » 12. maj 2014, 11:37

Hvornår er der lodtrækning til CL-kval?
Frisbeetarianism is the belief that when you die, your soul goes up on the roof and gets stuck (George Carlin)

Brugeravatar
larsdahl
1. div
1. div

Indlæg af larsdahl » 12. maj 2014, 12:14

tegnuj123 skrev:Hvornår er der lodtrækning til CL-kval?
18. juli trækkes der lod til 3. kvalifikationsrunde til CL.

8. august trækkes der lod til 4. kvalifikationsrunde til CL og EL.

http://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uef ... r2014.html

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 12. maj 2014, 22:38

Der skal vist mere end almindeligt lodtrækningsheld til at nå cl gruppespil.

Hvilke hold kan vi løbe ind i, hvis vi taber 3 kval runde og skal spille el kval?
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
larsdahl
1. div
1. div

Indlæg af larsdahl » 13. maj 2014, 00:38

Brent skrev:Der skal vist mere end almindeligt lodtrækningsheld til at nå cl gruppespil.

Hvilke hold kan vi løbe ind i, hvis vi taber 3 kval runde og skal spille el kval?
Der bliver 62 hold i EL kval. runde 4. Det er alt for tidligt at sige hvilke 31 hold, der bliver seedet. Pt er de bedste hold:
Inter, Borussia Mönchengladbach (som dog ikke er sikker på seedning), FC Rostov, Dinamo Kiev, Victoria Plzen, PSV og Twente.
Der kommer yderligere to hold fra Spanien, to fra Frankrig og et fra England, der måske også vi være seedet.
Med 31 seedede hold kommer der helt sikkert også nogle mere overkommelige modstandere, men det kommer meget an på hvor mange overraskelser der kommer i 3. kvalifikationsrunde i både CL og EL.

Mig bekendt vil det ikke være muligt at møde FCK, selv om de skulle være et af de seedede hold i EL kval. runde 4.

charles
Ynglinge
Ynglinge
Favoritspiller: Jens Madsen, Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Århus

Indlæg af charles » 13. maj 2014, 03:33

Jeg var på fodboldtur til Prag i starten af april.

Her overværede jeg lokalopgøret mellem Sparta og Slavia, henholdvis top og bundhold.

Stemning var fin. 19000 tilskuere.

Det fodboldmæssige lod noget tilbage. Måske fordi man har nydt AaB næsten hele sæsonen. (det var samme weekend vi slog de pisgule).

I tempo og teknisk kunnen er vores mandskab en klasse over (mindst - når det kører), Sparta Prag, i forhold til hvad jeg så i den kamp.

Det kan selvfølgelig have været en dårlig kamp fra deres side. de vandt dog 3-0, så vidt jeg husker.

Agesen
Ynglinge
Ynglinge

Indlæg af Agesen » 13. maj 2014, 12:54

charles skrev:Jeg var på fodboldtur til Prag i starten af april.

Her overværede jeg lokalopgøret mellem Sparta og Slavia, henholdvis top og bundhold.

Det fodboldmæssige lod noget tilbage. Måske fordi man har nydt AaB næsten hele sæsonen. (det var samme weekend vi slog de pisgule).

I tempo og teknisk kunnen er vores mandskab en klasse over (mindst - når det kører), Sparta Prag, i forhold til hvad jeg så i den kamp.

Det kan selvfølgelig have været en dårlig kamp fra deres side. de vandt dog 3-0, så vidt jeg husker.

Jeg var til det andet "Prag-derby", Sparta mod Dukla, weekenden efter. Slet ikke samme intensitet på tribunen, kunne jeg forså på de lokale. Men Jeg var imponeret af Sparta, de kørte Dukla på røv og albuer og vinder også sikkert. Sparta er bestemt ikke et hold vi skal håbe på at trække efter min bedste overbevisning.

Skulle det dog ske kunne det være en fuldstændig vild tur. 12 - 15 timer i bus, fed by og ikke mindst øl til 8 kr på stadion!!!

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 13. maj 2014, 13:07

Agesen skrev: Skulle det dog ske kunne det være en fuldstændig vild tur. 12 - 15 timer i bus, fed by og ikke mindst øl til 8 kr på stadion!!!
Er der ikke altid kun lys øl, når det er Europa-cup?

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 13. maj 2014, 14:07

charles skrev:Jeg var på fodboldtur til Prag i starten af april.

Uanset hvem der bliver modstanderen så bliver det svært. Af de potentielle modstandere som vi kan møde gælder det om at undgå Red Bull Salzburg. Østrigerne har et meget stærkt hold og så sent som i indeværende EL fejede de Esbjerg af banen samt knuste Ajax. Selvfølgelig kan der ske meget i det kommende transfervindue og hvis de mister deres giftige angrebsduo vil det svække østrigerne. En potentiel re match mod Celtic er sikkert et drømmescenarie for skotterne, de var virkelig pige sure i lang tid over deres nederag i alleren i CL 2008.

Af modstanderne som de ser ud lige nu tror jeg at vi måske vil have en fin chance mod Maccabi Tel Aviv. Israelsk fodbold er udmærket og for nogle år siden klarede de sig fint internationalt, men lige som danske hold har de israelske hold ikke imponeret europæisk i de seneste sæsoner. Derudover vil det også betyde et glædeligt gensyn med Rade, med mindre han forlader israelerne denne sommer. Israelske hold plejer at være tekniske stærke, men med mangler organisatorisk og i duel spillet.

Agesen
Ynglinge
Ynglinge

Indlæg af Agesen » 13. maj 2014, 14:32

limey skrev:
Agesen skrev: Skulle det dog ske kunne det være en fuldstændig vild tur. 12 - 15 timer i bus, fed by og ikke mindst øl til 8 kr på stadion!!!
Er der ikke altid kun lys øl, når det er Europa-cup?

Jo, du har hvis en pointe. Men det var ca. samme priser rundt omkring i byen :thumbsup: :thumbsup:

Narildsen
2. div
2. div
Geografisk sted: Odense

Indlæg af Narildsen » 14. maj 2014, 16:15

At møde Malmø ville ikke give nemme kampe, men til gengæld ville der være mulighed for enorm opbakning på udebane!!

Tyskeren
Allstar
Allstar

Indlæg af Tyskeren » 15. maj 2014, 22:35

Spørger lige dumt.. Hvis vi ikke kommer i CL, kommer vi så i gruppespil i Europa Lauge?

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 15. maj 2014, 23:00

Tyskeren skrev:Spørger lige dumt.. Hvis vi ikke kommer i CL, kommer vi så i gruppespil i Europa Lauge?
Det er dækket i detaljer tidligere i tråden. Det afhænger af hvornår vi falder i CL kvalen.

Brugeravatar
AMadsen
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Støvring, Nordjylland

Indlæg af AMadsen » 16. maj 2014, 15:02

Eksil skrev:
Tyskeren skrev:Spørger lige dumt.. Hvis vi ikke kommer i CL, kommer vi så i gruppespil i Europa Lauge?
Det er dækket i detaljer tidligere i tråden. Det afhænger af hvornår vi falder i CL kvalen.

Falder? vi falder ingen steder! vi skal i det gruppespil :thumbsup: :danmarkfan:
Guld? igen, igen...!

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 16. maj 2014, 15:19

Er "næsten" ligeglad med hvilket... Bare den står på gruppespil, så vi for alvor får fyldt pengekassen op, og får givet nogle europæiske erfaringer tilmed unge drenge, som også gør dem mere værd...

Besvar