3. runde. OB - AaB - UDE - Lørdag 02.08.2014 kl. 17.00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Re: 3. runde. OB - AaB - UDE - Lørdag 02.08.2014 kl. 17.00

Indlæg af Buzz Killington » 31. jul 2014, 17:10

Selvom vi tabte var det positivt at se hvor dybt Kents organisation sidder i alle spillerne. Selv om vi er 5-6 spillere fra idealopstillingen, var det tydeligt at se vi formåede at holde vores koncept. Derfor tror jeg også vi kan få en sejr mod OB, selv hvis vi også skulle komme til at mangle Risgård. Og med alle de skader er det jo bare positivt at vi får mulighed for at give kamptræning til andet geled. Håber på igen at se Børsting på højre, og så kan Wich tage Risgårds plads, med mindre Thomsen er helt klar (han skal ikke forcere sit comeback).

For OB's vedkomne har de vaeret skraemmende daarlige i deres foerste to kampe mod to andre potentielle nedrykkere. De giver tonsvis af chancer vaek, og er samtidig tandloese i den anden ende. Det var ikke heldige sejre til Hobro og FCV mod spil og chancer, men sandsynlige udfald for et hold der efter 3 elendige aar endnu ikke paa hos traeneren har erkendt deres rolle som bundhold, skoent spillermaterialet siger noget helt andet.

OB vs. HOBRO 1-2

Billede

FCV vs. OB 3-1
Billede

Jeg tror Kent hurtigt kan faa spillerne til at rette fokus mod OB-kampen, og saa boer der vaere gode muligheder for fuld pointhoest.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 31. jul 2014, 17:17

frederikshavneren skrev:Shit happens. Videre til næste kamp. Kampene falder tæt i denne periode, men desværre gør skades situationen at det nok ikke kan skiftes så meget som ønsket.

Mulig line up i Odense:

Larsen
Patrick - Kasper P. - KEP - Blåbjerg
Wichmann - Würtz - Augu - Thrane
AK - Spalvis
Den mest mærkværdige opstilling længe set.

1. Hvorfor skal Thelanders bænkes?

2. Würtz-Augu er bare et stort no-go

3. Hvorfor skal Enevoldsen bænkes?
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 31. jul 2014, 17:27

MHJ skrev:Selvom vi tabte var det positivt at se hvor dybt Kents organisation sidder i alle spillerne. Selv om vi er 5-6 spillere fra idealopstillingen, var det tydeligt at se vi formåede at holde vores koncept. Derfor tror jeg også vi kan få en sejr mod OB, selv hvis vi også skulle komme til at mangle Risgård. Og med alle de skader er det jo bare positivt at vi får mulighed for at give kamptræning til andet geled. Håber på igen at se Børsting på højre, og så kan Wich tage Risgårds plads, med mindre Thomsen er helt klar (han skal ikke forcere sit comeback).

For OB's vedkomne har de vaeret skraemmende daarlige i deres foerste to kampe mod to andre potentielle nedrykkere. De giver tonsvis af chancer vaek, og er samtidig tandloese i den anden ende. Det var ikke heldige sejre til Hobro og FCV mod spil og chancer, men sandsynlige udfald for et hold der efter 3 elendige aar endnu ikke paa hos traeneren har erkendt deres rolle som bundhold, skoent spillermaterialet siger noget helt andet.

OB vs. HOBRO 1-2

Billede

FCV vs. OB 3-1
Billede

Jeg tror Kent hurtigt kan faa spillerne til at rette fokus mod OB-kampen, og saa boer der vaere gode muligheder for fuld pointhoest.
Enig. Det er fascinerende, at vi på trods af et hav af skader og manglede form ved flere nøglespillere stadig ikke bar tør holde fast i vores spilkoncept, men også evner det.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 31. jul 2014, 17:52

doukas skrev:
frederikshavneren skrev:Shit happens. Videre til næste kamp. Kampene falder tæt i denne periode, men desværre gør skades situationen at det nok ikke kan skiftes så meget som ønsket.

Mulig line up i Odense:

Larsen
AK - Spalvis

De skal ikke bænkes fordi de har spillet dårligt, men fordi at der skal roteres lidt på holdet pga. kampprogrammet. Især Ene kan nok godt trænge til et hvil. Der skal spilles 5 kampe på 15 dage (Ikast hjemme, Zagreb hjemme, OB ude, Zagreb ude samt Farum hjemme).

På et tidspunkt skal der nye kræfter på banen, det slider voldsomt på spillerne hvis der ikke gives hvil til nøglespillerne. Jeg kan godt se det fornuftige i f.eks. at starte med Kasper P. på lørdag.

Jeg er enig i at duoen Würtz-Augu ikke er optimal, men det lader ikke til at Kent ønsker at anvende Wichmann centralt.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 31. jul 2014, 17:57

Jeg håber bestemt Børsting får chancen igen på kanten, og helenius får chancen fra start.
Muligt lineup:

Larsen

Pk kep thelander blåbjerg

Børsting wichmann Augo ene

Ak helenius

Udskiftninger
Hvis würtz er klar skal han have spilletid på bekostning af Augo
Thomsen skal også have minutter i benene

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 31. jul 2014, 18:48

frederikshavneren skrev:
doukas skrev:

Mulig line up i Odense:

Larsen
AK - Spalvis

De skal ikke bænkes fordi de har spillet dårligt, men fordi at der skal roteres lidt på holdet pga. kampprogrammet. Især Ene kan nok godt trænge til et hvil. Der skal spilles 5 kampe på 15 dage (Ikast hjemme, Zagreb hjemme, OB ude, Zagreb ude samt Farum hjemme).

På et tidspunkt skal der nye kræfter på banen, det slider voldsomt på spillerne hvis der ikke gives hvil til nøglespillerne. Jeg kan godt se det fornuftige i f.eks. at starte med Kasper P. på lørdag.

Jeg er enig i at duoen Würtz-Augu ikke er optimal, men det lader ikke til at Kent ønsker at anvende Wichmann centralt.
Thelander er jo i super form, han tager altså ikke skade af at spille hver 3-4 dag hvis træningen dosseres rigtigt. De er jo ikke fyraftensproffer. Hvis vi skal sylte nogle kampe, så må det være pokalen.

Enevoldsen skal selvfølgelig blive ved at bygge på (ved at spille kampe) og derfor synes jeg han skal starte inde.

Forstår ikke hvorfor Kent ikke bruger Wichmann centralt, jeg ser ham som den perfekte arvtager for Risgaard, og håber virkelig Wichmann prøver at lære af Risgaard
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 1. aug 2014, 08:42

De eneste, der kunne komme på tale til et hvil er Augu og Ene. Og ingen af dem kan rigtigt undværes, så jeg tror ikke vi ser de store udskiftninger.

Jeg tror Børsting eller Bruhn bliver foretrukket frem for Wichmann, der ellers spillede en flot kamp mod Zagreb. Vi har brug for mere fart og gennembrudsstyrke mod et OB-hold, der stadig er meget sårbare overfor omstillinger.

Hverken Helenius eller Thomsen er i nærheden af topformen, hvilket man så tydeligt i onsdags. Derfor er det bedre at lade dem få 20-30 minutter og så måske bringe dem i spil i Zagreb.

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 1. aug 2014, 08:53

frederikshavneren skrev:
doukas skrev:

Mulig line up i Odense:

Larsen
AK - Spalvis

Wichmann spillede centralt den 7. maj i Farum (tak for den fødselsdagsgave)

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Indlæg af Spanky » 1. aug 2014, 09:01

Tvivler på Risgård spiller i morgen. Han er vores vigtigste spiller og skal vi bare have en mikroskopisk chance for videre avancement mod Zagreb kræver det at han er på 100%, derfor tror jeg har spares i morgne.

Tror vi kommer til at spille med Augo og Würtz centralt i Odense. Det har selvfølgelig sine begrænsninger da de minder meget om hinanden ikke desto mindre tror jeg Kent vælger den løsning.

Jeg tror på genvalg til de to angribere også selvom specielt Spalvis ikke har imponeret mig i sæsonstarten. De sidste tre gange vi har været i Odense har vi lavet min. 3 kasser, så det lugter lidt af at der er mulighed for Spalvis kan få sparket målkontoen i gang dernede

Tror det bliver noget i stil med følgende line-up:

Larsen
Paddy, KEP. Thelander, Blåbjerg
Ene, Augo, Würtz, Børsting
AK, Spalvis

Så skal Helenius og Thomsen gerne ind og have min. en halv time og Ene skal nok kun spille en halvleg.

Jeg sælger gerne OB-kampen for at vi kan stille med det mest slagkraftige hold i Zagreb overhovedet. Jeg var ikke imponeret af kroaterne i Aalborg. Skal vi have mulighed for at udnytte den minimale chance der er mod Zagreb skal vi stille hold i Odense efter at holdet kan blive så stærkt og udhvilet som muligt mod Zagreb.

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 1. aug 2014, 09:21

Vi er tre kampe inde i sæsonen, der er pause i superligaen efter femte runde og dobbelt pause igen efter sjette runde. Det er altså ikke nødvendigt at spare spillere nu.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 1. aug 2014, 09:33

Målmand og forsvaret er givet på forhånd efter min mening.

Augu-Wurtz på midten er udelukket IMO og jeg tror heldigvis Kent deler denne holdning. Vi har en del kanter i truppen, så jeg er ret sikker på han vælger at smide Wichmann ind ved siden af Augu/Wurtz. På kanten må Thrane, Børsting og Bruhn kæmpe om pladsen overfor Ene.

Helenius har intet vist til at fortjene en startplads endnu. Derfor synes jeg heller ikke han skal starte inde endnu. Vores nuværende angrebsduo har ikke fået hul på bylden med målene med omvendt knokler de for holdet, så jeg foretrækker dem i starteren.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 1. aug 2014, 09:53

Forza skrev:Helenius har intet vist til at fortjene en startplads endnu.
Han skal jo lige netop have en startplads, for at få noget kamptræning og forhåbentlig vise at han er på vej frem. Han får intet ud af at spille mod Brabrand og 20 minutter hist og her. AK og Spalvis gør det godt rent arbejdsmæssigt, men man har hentet Helenius, så skal man også prøve at få ham sparket i gang.
Aalborg BK 1885!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 1. aug 2014, 10:39

Hvad skal man med en stor trup, hvis ikke man tør skifte ud ?

På højrekanten bør en kantspiller få chancen(Thrane, Andreas Bruhn eller Børsting).

Augu er ved at vise sit gamle jeg, han viste vel blot sidst i kampen i onsdags at han har ikke spillet regelmæssigt længe og derfor løber tør for energi.

Det er klart et bedre OB-mandskab vi møder end OB i de to foregående kampe. De har fjernet usikkerheden om 1. målmand, de har sikret sig en venstreback og dermed også frigivet islandet power til midtbanen. Falk var syg i sidste kamp. Jo så det bliver desværre ikke en walkover. Men selv med et par "reserver" hos os burde vi vinde.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 1. aug 2014, 10:52

FlæskeFrank skrev:Det er klart et bedre OB-mandskab vi møder end OB i de to foregående kampe. De har fjernet usikkerheden om 1. målmand, de har sikret sig en venstreback og dermed også frigivet islandet power til midtbanen. Falk var syg i sidste kamp. Jo så det bliver desværre ikke en walkover. Men selv med et par "reserver" hos os burde vi vinde.
De sår så til gengæld tvivl om at Høeg kan være klar mens de også må undvære Kryger i forsvaret. Så det er mulig debut til en 18 årig i midterforsvarer, som så består af en ung gut og Lasse Nielsen, med Kasper Larsen og Kirkeskov som debutant på backs. Hvis ikke vi kan splitte det forsvar i atomer, så fortjener vi ikke at vinde..

Frygter dog for skader. Kirkeskov og Spelmann har ævlet om at gå til stålet, og deres eneste chance er vel nok at overmatche os fysisk. Dommer er Tykgaard - ved ikke hvor meget han vil tillade, kan se han har dømt OB 10 gange, de har kun tabt 1.
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 1. aug 2014, 11:09

Søgaard skrev:
FlæskeFrank skrev:Det er klart et bedre OB-mandskab vi møder end OB i de to foregående kampe. De har fjernet usikkerheden om 1. målmand, de har sikret sig en venstreback og dermed også frigivet islandet power til midtbanen. Falk var syg i sidste kamp. Jo så det bliver desværre ikke en walkover. Men selv med et par "reserver" hos os burde vi vinde.
De sår så til gengæld tvivl om at Høeg kan være klar mens de også må undvære Kryger i forsvaret. Så det er mulig debut til en 18 årig i midterforsvarer, som så består af en ung gut og Lasse Nielsen, med Kasper Larsen og Kirkeskov som debutant på backs. Hvis ikke vi kan splitte det forsvar i atomer, så fortjener vi ikke at vinde..

Frygter dog for skader. Kirkeskov og Spelmann har ævlet om at gå til stålet, og deres eneste chance er vel nok at overmatche os fysisk. Dommer er Tykgaard - ved ikke hvor meget han vil tillade, kan se han har dømt OB 10 gange, de har kun tabt 1.
Tykgaard plejer ikke at være lig med AaB-venlige domme, såvidt jeg lige husker.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 1. aug 2014, 11:31

Selvfølgelig skal vi snart have Helenius igang, men hvis han ikke er frisk til mere end en halvleg skal han stadig starte ude. Würtz tror jeg heller ikke er klar til en start ovenpå hans skade, men tror han får spilletid, så han er klar til Zagreb kampen.
Tror det byder på denne opstilling lørdag

Larsen
Paddy, KEP. Thelander, Blåbjerg
Ene, Augo, Wickmann, Børsting
AK, Spalvis

De 3 indskiftere (hvis der ikke opstår flere skader):
Würtz istedet for Augo
Helenius i stedet for Spalvis eller AK
Bruhn istedet for Ene

Vores hold er minimum en klasse over OB's selvom vi har mange skader. Og deres forsvar skal vi kunne splitte af ellers fortjener vi ikke at vinde.
Tror dog vi vinde 0-2.

Brugeravatar
budo
Superliga
Superliga

Re: Sv: 3. runde. OB - AaB - UDE - Lørdag 02.08.2014 kl. 17.

Indlæg af budo » 1. aug 2014, 12:16

Synes godt nok folk er hurtig ude med kritik af vores angribere. Vi har spillet 3 kampe og AK har scoret 1 og fremtvinge et straffe. Det synes jeg egentligt er ret godt. Spalvis har måske lige mangler det sidste held, men han er kommet til chancerne og har potentialet.

Ro på folkens, vi ved jo at de kan.
"At komme hjem til det her - og jeg mener virkelig hjem, for AaB er min klub - det er helt fantastisk." - Rizzi efter pokaltriumfen

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Geografisk sted: DK

Indlæg af Halil » 1. aug 2014, 12:22

Ob har heller ikke et par spillere klar. Desuden har deres defensiv været håbløs. Faktisk har alt været fuldstændigt håbløst i de to første kampe for Ob.

Kør hårdt på Falk og Larsen, så har AaB rigtigt gode muligheder mod Ob.
Uden Synd Ingen Frelse

Reyad
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Indlæg af Reyad » 1. aug 2014, 12:35

Ifølge en Nordjyske journalist på Twitter, så er Würtz og Thomsen i spil til startplads og det ligner at Kasper P tager over for KEP.

Positivt med Würtz og Thomsen.

Brugeravatar
Glenn Francisco
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Søren Frederiksen
Geografisk sted: København

Indlæg af Glenn Francisco » 1. aug 2014, 12:43

OB ser ikke skræmmende ud.

OB's trup mod AaB:
Mikkel Kirkeskov