Kamptråd: Esbjerg FB - AaB, mandag d. 2. marts 2015

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Eksil
Allstar
Allstar

Re: Kamptråd: Esbjerg FB - AaB, mandag d. 2. marts 2015

Indlæg af Eksil » 2. mar 2015, 09:12

hje1980 skrev:Ro på... Vi får Ahlmann tilbage og når alle er klar er der 7 mand til 4 pladser. Det er nok!

Så kan man altid diskutere kvaliteten af alle 7 mand... Men antallet er nok!
Er han allerede klar til bænken i næste kamp?

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 2. mar 2015, 09:29

Eksil skrev:
hje1980 skrev:Ro på... Vi får Ahlmann tilbage og når alle er klar er der 7 mand til 4 pladser. Det er nok!

Nej, men det er han inden næste vindue. Formentlig rykkes Rokkedal også op i truppen til sommer, så allerede der er der en tilgang. Så skal eventuelle salg self. resultere i en erstatning, men det er en anden sag.
Aalborg BK 1885!

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 2. mar 2015, 09:46

Søgaard skrev:
Eksil skrev:

Nej, men det er han inden næste vindue. Formentlig rykkes Rokkedal også op i truppen til sommer, så allerede der er der en tilgang. Så skal eventuelle salg self. resultere i en erstatning, men det er en anden sag.
Fair nok, men min kommentar var også mere kortsigtet og rettet på dagens kamp. Det rokker ikke rigtigt på at vi har 6 spillere til 4 pladser.

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af mich1596 » 2. mar 2015, 11:44

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... g-fb-AaB-1

Også tipsbladet melder Levken ude.
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Kenneth K » 2. mar 2015, 12:19

Jeg har svært ved at se, hvordan Helenius skulle have spillet sig af. For det første. Og for det andet, så lad os da for pokker se, om vi ikke kan få noget kontinuitet på toppen i vores opstilling. Det synes jeg også, at det virker til, at Kent forsøger med; både på baggrund af træningskampe og de hidtige officielle kampe. Helenius virker til, at være den klart foretrukne angriber lige nu - måske også dels fordi, at han som den eneste (udover AK) er totalt fit.

Imidlertid tror jeg dog desværre, at vi taber med et par stykker i dag. Esbjerg ude er altid noget møg. Ligesom det er med Esbjerg hjemme.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 2. mar 2015, 12:32

Kenneth K skrev:Jeg har svært ved at se, hvordan Helenius skulle have spillet sig af. For det første. Og for det andet, så lad os da for pokker se, om vi ikke kan få noget kontinuitet på toppen i vores opstilling. Det synes jeg også, at det virker til, at Kent forsøger med; både på baggrund af træningskampe og de hidtige officielle kampe. Helenius virker til, at være den klart foretrukne angriber lige nu - måske også dels fordi, at han som den eneste (udover AK) er totalt fit.

Imidlertid tror jeg dog desværre, at vi taber med et par stykker i dag. Esbjerg ude er altid noget møg. Ligesom det er med Esbjerg hjemme.
Et mål i 18 Superliga runder (ser bort fra målene Helenius har scoret på straffespark). Det er et snit som næsten er ringere end det Curth præsterede i de seneste sæsoner.
Jeg forstår ikke hvorfor Helenius åbenbart er fredet hos Kent og herinde. Alle andre angribere med tilsvarende stats var blevet høvlet ned herinde.

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 2. mar 2015, 13:02

Eksil skrev:

Nej men til næste kamp er Thelander med igen, og Blåbjerg/Patrick kan igen tage plads på venstre back.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 2. mar 2015, 13:44

Forsvaret er vel den lidt ubekendte størrelse i foråret. De to faste startere i midterforsvaret er altid hver især væk et par kampe i en halvsæson, så reserverne skal træde til.

Men jeg mener, at Kasper Pedersen har mere kvalitet end Esbjergs Daniel Stenderup, så jeg er ikke nervøs.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
AnyFellow
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af AnyFellow » 2. mar 2015, 13:56

Iflg. bold.dk er Lekven med for Esbjerg.
http://www.bold.dk/nyt/lekven-og-mensah-klar-mod-AaB

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 2. mar 2015, 15:12

Men bemandingen i bagkæden er da generelt bekymrende - særligt taget i betragtning af, at vi med den nuværende offensiv og en taktik, som tilsyneladende handler om at undgå at afslutte på mål, som det klare udgangspunkt skal holde nullet for at være sikre på at få point.
Fodbold skal ses med hjertet!

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 2. mar 2015, 16:25

Nordjyske gætter baseret ud fra gårsdagens træning på at AK og Jönsson starter i front, mens Helenius og Ene må tage plads på bænken (dels for at spare dem i det tætte kampprogram).

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 2. mar 2015, 16:29

Jönsson og AK kunne altså være en uhyggelig giftning sammensætning. En med blik for medspilleren og en med blik for målet.

Det bliver målrigt.
- FlæskeFrank

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 2. mar 2015, 17:07

FlæskeFrank skrev:Jönsson og AK kunne altså være en uhyggelig giftning sammensætning. En med blik for medspilleren og en med blik for målet.

Det bliver målrigt.
Hehe, det er jo ikke ligefrem, fordi målene er væltet ind i denne sæson i nogen af enderne. Traditionelt er vores kampe mod Esbjerg næsten altid uhyre tætte og målfattige, og jeg forudser en lignende kamp i aften.

Jeg havde nok foretrukket, at Jönsson var blevet sparet til aftenens kamp og anvendt som joker i torsdagens pokalopgør.

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 2. mar 2015, 18:06

Bekræftet startopstilling:

Larsen
Dalsgaard - KEP - Kasper P. - Blåbjerg
Børsting - Würtz - Risgård - Thomsen
Jönsson
AK

:aabfan:

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 2. mar 2015, 18:07

Jeg synes godt nok at ham der Kent ryster posen til hver ny kamp. Vi er ude af EL nu, jeg synes ikke det kan forsvares længere. Nu må vi se om han bliver ved eller om Kent har en ideal opstilling i de næste kampe.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 2. mar 2015, 18:11

Provst i Brovst skrev:Jeg synes godt nok at ham der Kent ryster posen til hver ny kamp. Vi er ude af EL nu, jeg synes ikke det kan forsvares længere. Nu må vi se om han bliver ved eller om Kent har en ideal opstilling i de næste kampe.
Jeg er træt af han har bænket Helenius - jeg synes han er kommet godt igang, og han bliver kun bedre og bedre jo mere han spiller.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 2. mar 2015, 18:13

Sjovt at Bruhn pludselig står efter Børsting
- FlæskeFrank

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 2. mar 2015, 18:14

Pastorius skrev:
Provst i Brovst skrev:Jeg synes godt nok at ham der Kent ryster posen til hver ny kamp. Vi er ude af EL nu, jeg synes ikke det kan forsvares længere. Nu må vi se om han bliver ved eller om Kent har en ideal opstilling i de næste kampe.
Jeg er træt af han har bænket Helenius - jeg synes han er kommet godt igang, og han bliver kun bedre og bedre jo mere han spiller.
Helenius har givet den 100 procent over de seneste kampe, hvilket er skønt, men nok også har kostet.

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 2. mar 2015, 18:17

Lekven starter inde for Esbjerg. Tror at vi vil stå kompakt på banen da vi ellers vil få det svært mod Esbjergs lynhurtige omstillinger. Lynhurtige Lasse Rise mod langsomme KEP og Kasper P. , det kan godt blive et problem.

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 2. mar 2015, 18:18

Pastorius skrev:
Fint at Helenius er bænket. Der holder ikke at spille med en angriber der stort set kun scorer på straffespark.

Besvar