Kamptråd: Randers FC - AaB, 28.08.2022

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4121
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Kamptråd: Randers FC - AaB, 28.08.2022

Indlæg af baresi » 25. aug 2022, 11:19

Moen skrev:
25. aug 2022, 10:16
emenike skrev:
25. aug 2022, 08:47
baresi skrev:
25. aug 2022, 08:38
Moen skrev:
24. aug 2022, 19:39
Giv mig samme start 11 som sidst. Alternativt Oli Ross som falsk 9'er
samme start 11er - men byt ementa for Makaric - han ligner en der vil score mål og ementa trænger til en pause.
og så er min akilleshæl Fossum - men det bliver nok for offensivt at sætte O.Ross ind
Enig, Makaric har gjort det fint i de indhop han har fået og virker generelt skarpere på bolden og til at finde positioner (selvom det stadig er noget han skal arbejde med). Hvis det bliver nødvendigt vil Ementa så netop være en fin joker at sætte på banen med 20-30 minutter tilbage overfor, forhåbentlig, lidt møre forsvarsspillere.

Ellers bør start-11'eren være den samme.
Jeg forstår ikke, hvad der lige pludselig skulle gøre Makaric til svaret på alle spørgsmålene. Han er stadig ikke nogen god opspilsstation, kan stadig ikke det store med bolden og indgår ikke særligt meget i spillet. AaB har ikke råd til en angriber som kun fungerer til at prikke den ind, inde i boksen. Hans assist imod Silkeborg var god og den chance han kom til imod Brøndby var fin, men han har altså ikke været nogen åbenbaring i sine indhop. Derimod har han vist sig skidt frem til træning i opstarten.
jeg tror faktisk ikke nødvendigvis han er løsningen, men jeg gad godt man så lidt bort fra ham som opspilsstation og tænkte at vi skal have en ind der fylder og slåsser mere i boksen og som ved hvor han skal stå i boksen. Der er han den bedste i truppen. Opspil og løbedueller, det er sgu ikke så godt. Men med prip, sousa, lucas og til dels fossum så bør der være mulighed for at han kan blive serveret i boksen.
Desuden synes jeg bare ementa ligner en ung spiller der trænger til et break, men han er spændende, men også så ung at en bænkplads ikke gør noget ift. udviklingen.

Alexis
Landshold
Landshold
Indlæg: 904
Tilmeldt: 3. maj 2014, 01:27
Favoritspiller: Martin P

Re: Kamptråd: Randers FC - AaB, 28.08.2022

Indlæg af Alexis » 25. aug 2022, 11:20

emenike skrev:
25. aug 2022, 10:34
Moen skrev:
25. aug 2022, 10:16
emenike skrev:
25. aug 2022, 08:47
baresi skrev:
25. aug 2022, 08:38
Moen skrev:
24. aug 2022, 19:39
Giv mig samme start 11 som sidst. Alternativt Oli Ross som falsk 9'er
samme start 11er - men byt ementa for Makaric - han ligner en der vil score mål og ementa trænger til en pause.
og så er min akilleshæl Fossum - men det bliver nok for offensivt at sætte O.Ross ind
Enig, Makaric har gjort det fint i de indhop han har fået og virker generelt skarpere på bolden og til at finde positioner (selvom det stadig er noget han skal arbejde med). Hvis det bliver nødvendigt vil Ementa så netop være en fin joker at sætte på banen med 20-30 minutter tilbage overfor, forhåbentlig, lidt møre forsvarsspillere.

Ellers bør start-11'eren være den samme.
Jeg forstår ikke, hvad der lige pludselig skulle gøre Makaric til svaret på alle spørgsmålene. Han er stadig ikke nogen god opspilsstation, kan stadig ikke det store med bolden og indgår ikke særligt meget i spillet. AaB har ikke råd til en angriber som kun fungerer til at prikke den ind, inde i boksen. Hans assist imod Silkeborg var god og den chance han kom til imod Brøndby var fin, men han har altså ikke været nogen åbenbaring i sine indhop. Derimod har han vist sig skidt frem til træning i opstarten.
Har heller ikke skrevet, at han nødvendigvis er svaret på alle spørgsmålene eller de offensive problemer vi har haft i sæsonstarten. Det handler mest af alt om, at Ementa trods lovende takter ligner en der er blevet kørt rovdrift på, især senest i Brøndby kampen, og kunne trænge til en pause. Det, sammenlagt med at Makaric i de få chancer han har fået har gjort det fornuftigt og var vores klart bedste angriber i fjor, gør at det kunne være en meget valid mulighed mod Randers, som han i øvrigt scorede mod i samtlige kampe med dem som modstander sidste sæson.

Men klart nok, han har trænet dårligt og er derfor også fortjent røget på bænken, så kravene til ham er selvfølgelig høje hvis han skal starte.
Og så kan vi bare heller ikke holde til at have en angriber løbende rundt der nærmest spiller fuld tid i samtlige kampe men stadigvæk står noteret for 0 mål og 0 assist. Så kan det godt være Ementa kan en række andre ting, men han er decideret ufarlig. Han er aldrig i feltet. Ind med Makaric. Det er en mand der lavede 10 mål sidste sæson på trods af han ofte blev skiftet ud efter 60-70 minutter. Ementa projektet var sjovt, men det er ikke lykkedes og han er ikke god nok til at starte i superligaen som ene angriber. Giv ham mere tid til at udvikle sig via nogle indhop og på træningsbanen.

OrkSatme
2. div
2. div
Indlæg: 162
Tilmeldt: 3. mar 2021, 19:20
Favoritspiller: Tulio de Melo / Melker Widell

Re: Kamptråd: Randers FC - AaB, 28.08.2022

Indlæg af OrkSatme » 26. aug 2022, 08:07

Alexis skrev:
25. aug 2022, 11:20
emenike skrev:
25. aug 2022, 10:34
Moen skrev:
25. aug 2022, 10:16
emenike skrev:
25. aug 2022, 08:47
baresi skrev:
25. aug 2022, 08:38
Moen skrev:
24. aug 2022, 19:39
Giv mig samme start 11 som sidst. Alternativt Oli Ross som falsk 9'er
samme start 11er - men byt ementa for Makaric - han ligner en der vil score mål og ementa trænger til en pause.
og så er min akilleshæl Fossum - men det bliver nok for offensivt at sætte O.Ross ind
Enig, Makaric har gjort det fint i de indhop han har fået og virker generelt skarpere på bolden og til at finde positioner (selvom det stadig er noget han skal arbejde med). Hvis det bliver nødvendigt vil Ementa så netop være en fin joker at sætte på banen med 20-30 minutter tilbage overfor, forhåbentlig, lidt møre forsvarsspillere.

Ellers bør start-11'eren være den samme.
Jeg forstår ikke, hvad der lige pludselig skulle gøre Makaric til svaret på alle spørgsmålene. Han er stadig ikke nogen god opspilsstation, kan stadig ikke det store med bolden og indgår ikke særligt meget i spillet. AaB har ikke råd til en angriber som kun fungerer til at prikke den ind, inde i boksen. Hans assist imod Silkeborg var god og den chance han kom til imod Brøndby var fin, men han har altså ikke været nogen åbenbaring i sine indhop. Derimod har han vist sig skidt frem til træning i opstarten.
Har heller ikke skrevet, at han nødvendigvis er svaret på alle spørgsmålene eller de offensive problemer vi har haft i sæsonstarten. Det handler mest af alt om, at Ementa trods lovende takter ligner en der er blevet kørt rovdrift på, især senest i Brøndby kampen, og kunne trænge til en pause. Det, sammenlagt med at Makaric i de få chancer han har fået har gjort det fornuftigt og var vores klart bedste angriber i fjor, gør at det kunne være en meget valid mulighed mod Randers, som han i øvrigt scorede mod i samtlige kampe med dem som modstander sidste sæson.

Men klart nok, han har trænet dårligt og er derfor også fortjent røget på bænken, så kravene til ham er selvfølgelig høje hvis han skal starte.
Og så kan vi bare heller ikke holde til at have en angriber løbende rundt der nærmest spiller fuld tid i samtlige kampe men stadigvæk står noteret for 0 mål og 0 assist. Så kan det godt være Ementa kan en række andre ting, men han er decideret ufarlig. Han er aldrig i feltet. Ind med Makaric. Det er en mand der lavede 10 mål sidste sæson på trods af han ofte blev skiftet ud efter 60-70 minutter. Ementa projektet var sjovt, men det er ikke lykkedes og han er ikke god nok til at starte i superligaen som ene angriber. Giv ham mere tid til at udvikle sig via nogle indhop og på træningsbanen.
At Ementa ikke har scoret, skyldes i højgrad også holdets samlede indsats. Vi har kun scoret 5* mål denne sæson, og Ementa var kunne sagtens have scoret 2 mod Horsens, der på mirakuløst vis fik dem væk fra stregen. I de andre kampe synes jeg han var været god til at modtage bolden og sende den videre og på den måde bidrage positivt, til vores offensive spil.

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4121
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Kamptråd: Randers FC - AaB, 28.08.2022

Indlæg af baresi » 26. aug 2022, 08:22

OrkSatme skrev:
26. aug 2022, 08:07
Alexis skrev:
25. aug 2022, 11:20
emenike skrev:
25. aug 2022, 10:34
Moen skrev:
25. aug 2022, 10:16
emenike skrev:
25. aug 2022, 08:47
baresi skrev:
25. aug 2022, 08:38


samme start 11er - men byt ementa for Makaric - han ligner en der vil score mål og ementa trænger til en pause.
og så er min akilleshæl Fossum - men det bliver nok for offensivt at sætte O.Ross ind
Enig, Makaric har gjort det fint i de indhop han har fået og virker generelt skarpere på bolden og til at finde positioner (selvom det stadig er noget han skal arbejde med). Hvis det bliver nødvendigt vil Ementa så netop være en fin joker at sætte på banen med 20-30 minutter tilbage overfor, forhåbentlig, lidt møre forsvarsspillere.

Ellers bør start-11'eren være den samme.
Jeg forstår ikke, hvad der lige pludselig skulle gøre Makaric til svaret på alle spørgsmålene. Han er stadig ikke nogen god opspilsstation, kan stadig ikke det store med bolden og indgår ikke særligt meget i spillet. AaB har ikke råd til en angriber som kun fungerer til at prikke den ind, inde i boksen. Hans assist imod Silkeborg var god og den chance han kom til imod Brøndby var fin, men han har altså ikke været nogen åbenbaring i sine indhop. Derimod har han vist sig skidt frem til træning i opstarten.
Har heller ikke skrevet, at han nødvendigvis er svaret på alle spørgsmålene eller de offensive problemer vi har haft i sæsonstarten. Det handler mest af alt om, at Ementa trods lovende takter ligner en der er blevet kørt rovdrift på, især senest i Brøndby kampen, og kunne trænge til en pause. Det, sammenlagt med at Makaric i de få chancer han har fået har gjort det fornuftigt og var vores klart bedste angriber i fjor, gør at det kunne være en meget valid mulighed mod Randers, som han i øvrigt scorede mod i samtlige kampe med dem som modstander sidste sæson.

Men klart nok, han har trænet dårligt og er derfor også fortjent røget på bænken, så kravene til ham er selvfølgelig høje hvis han skal starte.
Og så kan vi bare heller ikke holde til at have en angriber løbende rundt der nærmest spiller fuld tid i samtlige kampe men stadigvæk står noteret for 0 mål og 0 assist. Så kan det godt være Ementa kan en række andre ting, men han er decideret ufarlig. Han er aldrig i feltet. Ind med Makaric. Det er en mand der lavede 10 mål sidste sæson på trods af han ofte blev skiftet ud efter 60-70 minutter. Ementa projektet var sjovt, men det er ikke lykkedes og han er ikke god nok til at starte i superligaen som ene angriber. Giv ham mere tid til at udvikle sig via nogle indhop og på træningsbanen.
At Ementa ikke har scoret, skyldes i højgrad også holdets samlede indsats. Vi har kun scoret 5* mål denne sæson, og Ementa var kunne sagtens have scoret 2 mod Horsens, der på mirakuløst vis fik dem væk fra stregen. I de andre kampe synes jeg han var været god til at modtage bolden og sende den videre og på den måde bidrage positivt, til vores offensive spil.
tror også bare det er "hvad er man mest til" diskussionen - for kunne man klone de 2 så var det jo tæt på at være rigtigt spændende. Ementa har det Maka mangler og omvendt. Men i nuværende situation savner jeg for mit eget vedkommende BOKSSPILLEREN - ham der ligger derind og tager slagsmålene og ved hvor målet er. både med fødder og med låget. Og årsagen til jeg synes skiftet passer nu er:
Vores backs er blevet mere offensive
kombinationen af prip og sousa på kanterne, en lucas som 8er og en fossum med et par gode løb mv gør at vi har mere brug for boksspilleren (synes jeg) men kan sagtens se udviklingen i ementa - men det er jo også fair nok at der skal bygges på så ung en knægt.

Alexis
Landshold
Landshold
Indlæg: 904
Tilmeldt: 3. maj 2014, 01:27
Favoritspiller: Martin P

Re: Kamptråd: Randers FC - AaB, 28.08.2022

Indlæg af Alexis » 26. aug 2022, 08:29

OrkSatme skrev:
26. aug 2022, 08:07
Alexis skrev:
25. aug 2022, 11:20
emenike skrev:
25. aug 2022, 10:34
Moen skrev:
25. aug 2022, 10:16
emenike skrev:
25. aug 2022, 08:47
baresi skrev:
25. aug 2022, 08:38


samme start 11er - men byt ementa for Makaric - han ligner en der vil score mål og ementa trænger til en pause.
og så er min akilleshæl Fossum - men det bliver nok for offensivt at sætte O.Ross ind
Enig, Makaric har gjort det fint i de indhop han har fået og virker generelt skarpere på bolden og til at finde positioner (selvom det stadig er noget han skal arbejde med). Hvis det bliver nødvendigt vil Ementa så netop være en fin joker at sætte på banen med 20-30 minutter tilbage overfor, forhåbentlig, lidt møre forsvarsspillere.

Ellers bør start-11'eren være den samme.
Jeg forstår ikke, hvad der lige pludselig skulle gøre Makaric til svaret på alle spørgsmålene. Han er stadig ikke nogen god opspilsstation, kan stadig ikke det store med bolden og indgår ikke særligt meget i spillet. AaB har ikke råd til en angriber som kun fungerer til at prikke den ind, inde i boksen. Hans assist imod Silkeborg var god og den chance han kom til imod Brøndby var fin, men han har altså ikke været nogen åbenbaring i sine indhop. Derimod har han vist sig skidt frem til træning i opstarten.
Har heller ikke skrevet, at han nødvendigvis er svaret på alle spørgsmålene eller de offensive problemer vi har haft i sæsonstarten. Det handler mest af alt om, at Ementa trods lovende takter ligner en der er blevet kørt rovdrift på, især senest i Brøndby kampen, og kunne trænge til en pause. Det, sammenlagt med at Makaric i de få chancer han har fået har gjort det fornuftigt og var vores klart bedste angriber i fjor, gør at det kunne være en meget valid mulighed mod Randers, som han i øvrigt scorede mod i samtlige kampe med dem som modstander sidste sæson.

Men klart nok, han har trænet dårligt og er derfor også fortjent røget på bænken, så kravene til ham er selvfølgelig høje hvis han skal starte.
Og så kan vi bare heller ikke holde til at have en angriber løbende rundt der nærmest spiller fuld tid i samtlige kampe men stadigvæk står noteret for 0 mål og 0 assist. Så kan det godt være Ementa kan en række andre ting, men han er decideret ufarlig. Han er aldrig i feltet. Ind med Makaric. Det er en mand der lavede 10 mål sidste sæson på trods af han ofte blev skiftet ud efter 60-70 minutter. Ementa projektet var sjovt, men det er ikke lykkedes og han er ikke god nok til at starte i superligaen som ene angriber. Giv ham mere tid til at udvikle sig via nogle indhop og på træningsbanen.
At Ementa ikke har scoret, skyldes i højgrad også holdets samlede indsats. Vi har kun scoret 5* mål denne sæson, og Ementa var kunne sagtens have scoret 2 mod Horsens, der på mirakuløst vis fik dem væk fra stregen. I de andre kampe synes jeg han var været god til at modtage bolden og sende den videre og på den måde bidrage positivt, til vores offensive spil.
Enig i at han fungerer ganske fint som opspilsstation. Men han spiller alene helt på toppen, og så er du altså nødt til at lave mål. Jeg er helt sikker på at hvis Makaric havde startet i samtlige kampe denne sæson uden at score eller lave assist, så havde størstedelen af fansene krævet han blev bænket. Ementa har nogle kvaliteter der er brugbare, men jeg kan bare ikke lige helt finde ud af hvor og hvordan på banen det er bedst, men han fungerer absolut ikke som eneangriber i vores nuværende system så længe han aldrig er inde i feltet. Vi er bare mere målfarlige med makaric på banen. Det var vi sidste år, og det har vi også været i år når han er kommet ind. Heller ikke sundt for en ung spiller bare at blive ved med at spille uge efter uge selvom han ikke klarer det godt. Giv ham med ro og lidt plads til at udvikle sig til træning.

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2488
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Kamptråd: Randers FC - AaB, 28.08.2022

Indlæg af Moen » 26. aug 2022, 10:58

Posavec er ikke til træning i dag. Theo fra start?

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6762
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: Randers FC - AaB, 28.08.2022

Indlæg af FlæskeFrank » 26. aug 2022, 11:20

Moen skrev:
26. aug 2022, 10:58
Posavec er ikke til træning i dag. Theo fra start?
Underligt, for det er lidt sent med skavanker fra sidste kamp. Håber stadig på, at Posavec spiller søndag selvom jeg tror meget på Sander.
- FlæskeFrank

Krede
2. div
2. div
Indlæg: 178
Tilmeldt: 30. jul 2008, 22:48

Re: Kamptråd: Randers FC - AaB, 28.08.2022

Indlæg af Krede » 26. aug 2022, 12:14

Sousa fik ispose på lysken til træning i dag efter nogle hjørnespark og sad ude i 15 min. Humøret fejlede dog intet så tror ikke det er noget af betydning.

FlemmingG
Landshold
Landshold
Indlæg: 914
Tilmeldt: 12. mar 2014, 18:47

Re: Kamptråd: Randers FC - AaB, 28.08.2022

Indlæg af FlemmingG » 26. aug 2022, 20:24

Skal man bevare det mindste håb om en placering i top 6 efter gruppespillet, så er en sejr på søndag nærmest påkrævet.. til trods for en noget ujævn superligastart for FCK og FCM, så må de formodes at finde rytmen og de ender helt sikkert i top 6. AGF ser stærke ud i år og det samme med Silkeborg -> også top 6 for de to hold…
Brøndby er en svær størrelse, men mon ikke de får så meget styr på butikken at de klemmer sig med i top 6, dog højst sandsynligt på et af de ydre mandater..
Det efterlader os, Randers, VFF og FCN, som den sidste bejler til mesterskabsspillet. Vi møder en direkte konkurrent på søndag, så hvis vi mener det seriøst, så skal den kamp vindes. Gør vi til gengæld også det og tryller Inge noget spændende frem i de sidste dage af transfervinduet, så tror jeg på miraklet. Håber virkelig sejren i søndags har banket noget gejst og selvtillid ind i spillerne! Jeg tror på en 2-1 sejr. Lucas kommer endelig på tavlen igen og så Ross el Kramer med et mål efter en dødbold

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 7616
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: Randers FC - AaB, 28.08.2022

Indlæg af R Rosenberg » 26. aug 2022, 21:07

FlemmingG skrev:
26. aug 2022, 20:24
Skal man bevare det mindste håb om en placering i top 6 efter gruppespillet, så er en sejr på søndag nærmest påkrævet.. til trods for en noget ujævn superligastart for FCK og FCM, så må de formodes at finde rytmen og de ender helt sikkert i top 6. AGF ser stærke ud i år og det samme med Silkeborg -> også top 6 for de to hold…
Brøndby er en svær størrelse, men mon ikke de får så meget styr på butikken at de klemmer sig med i top 6, dog højst sandsynligt på et af de ydre mandater..
Det efterlader os, Randers, VFF og FCN, som den sidste bejler til mesterskabsspillet. Vi møder en direkte konkurrent på søndag, så hvis vi mener det seriøst, så skal den kamp vindes. Gør vi til gengæld også det og tryller Inge noget spændende frem i de sidste dage af transfervinduet, så tror jeg på miraklet. Håber virkelig sejren i søndags har banket noget gejst og selvtillid ind i spillerne! Jeg tror på en 2-1 sejr. Lucas kommer endelig på tavlen igen og så Ross el Kramer med et mål efter en dødbold
Som jeg ser ser det, er FCK og Ikast formodentlig de sikre kandidater. Silkeborg ligeså, selvom det er spændende, om de kan gabe over både superliga, pokal og Europa. FCN måske også, omend de sagtens kan begynde at sejle lige pludselig.

Det efterlader os med tre-fire pladser (jeg har ikke den vilde fidus til FCN), hvor vi bare er kommet dårligst fra land. Men jeg ser overhovedet ikke BIF som mere sikre end os. De spiller maje ringe. Her ser jeg Randers som et væsentligt mere stabilt hold.

AGF kan også sagtens nå at fucke totalt op (de har lige tabt til Horsens) igen igen. Viborg tror jeg ikke på.

Med en sejr i morgen har vi, uanset udfaldet af rundens øvrige kampe 4 point til top 6, og med 15 runder tilbage burde det ikke være en umulighed, omend det kræver en stime eller to.

Vores held med denne dårlige start er, at rigtig mange hold har smidt mange point.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4827
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53

Re: Kamptråd: Randers FC - AaB, 28.08.2022

Indlæg af Kristian » 26. aug 2022, 21:37

R Rosenberg skrev:
26. aug 2022, 21:07
FlemmingG skrev:
26. aug 2022, 20:24
Skal man bevare det mindste håb om en placering i top 6 efter gruppespillet, så er en sejr på søndag nærmest påkrævet.. til trods for en noget ujævn superligastart for FCK og FCM, så må de formodes at finde rytmen og de ender helt sikkert i top 6. AGF ser stærke ud i år og det samme med Silkeborg -> også top 6 for de to hold…
Brøndby er en svær størrelse, men mon ikke de får så meget styr på butikken at de klemmer sig med i top 6, dog højst sandsynligt på et af de ydre mandater..
Det efterlader os, Randers, VFF og FCN, som den sidste bejler til mesterskabsspillet. Vi møder en direkte konkurrent på søndag, så hvis vi mener det seriøst, så skal den kamp vindes. Gør vi til gengæld også det og tryller Inge noget spændende frem i de sidste dage af transfervinduet, så tror jeg på miraklet. Håber virkelig sejren i søndags har banket noget gejst og selvtillid ind i spillerne! Jeg tror på en 2-1 sejr. Lucas kommer endelig på tavlen igen og så Ross el Kramer med et mål efter en dødbold
Som jeg ser ser det, er FCK og Ikast formodentlig de sikre kandidater. Silkeborg ligeså, selvom det er spændende, om de kan gabe over både superliga, pokal og Europa. FCN måske også, omend de sagtens kan begynde at sejle lige pludselig.

Det efterlader os med tre-fire pladser (jeg har ikke den vilde fidus til FCN), hvor vi bare er kommet dårligst fra land. Men jeg ser overhovedet ikke BIF som mere sikre end os. De spiller maje ringe. Her ser jeg Randers som et væsentligt mere stabilt hold.

AGF kan også sagtens nå at fucke totalt op (de har lige tabt til Horsens) igen igen. Viborg tror jeg ikke på.

Med en sejr i morgen har vi, uanset udfaldet af rundens øvrige kampe 4 point til top 6, og med 15 runder tilbage burde det ikke være en umulighed, omend det kræver en stime eller to.

Vores held med denne dårlige start er, at rigtig mange hold har smidt mange point.
Så længe alle slår hinanden, så er intet umuligt og det bliver sindsygt tæt igen igen:)

Se nu bare på Horsens der slår AGF.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3460
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Kamptråd: Randers FC - AaB, 28.08.2022

Indlæg af Gnu » 27. aug 2022, 12:16

Top 6 er komplet urealistisk. Trods sejren over Brøndby er AaB jo stadig meget, meget langt fra et sammenhængende spilkoncept, hvor særligt offensiven mangler ideer og indarbejdede mønstre. Alle kampe er stadig et slagsmål, og dét er helt sikkert ikke nok til at samle det fornødne antal point sammen.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 5043
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Kamptråd: Randers FC - AaB, 28.08.2022

Indlæg af le Cid » 27. aug 2022, 13:15

Gnu skrev:
27. aug 2022, 12:16
Top 6 er komplet urealistisk. Trods sejren over Brøndby er AaB jo stadig meget, meget langt fra et sammenhængende spilkoncept, hvor særligt offensiven mangler ideer og indarbejdede mønstre. Alle kampe er stadig et slagsmål, og dét er helt sikkert ikke nok til at samle det fornødne antal point sammen.
Floskel-alarm: Sejre ændrer hold. Hvis man ikke har vundet i lang tid, kan man godt blive så bange for at fejle, at spillet bliver forkrampet.
Top 6 er bestemt ikke urealistisk, men det kræver, at holdet viser fremgang igen mod RendOs - og minimum får uafgjort.
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 7616
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: Randers FC - AaB, 28.08.2022

Indlæg af R Rosenberg » 27. aug 2022, 13:18

le Cid skrev:
27. aug 2022, 13:15
Gnu skrev:
27. aug 2022, 12:16
Top 6 er komplet urealistisk. Trods sejren over Brøndby er AaB jo stadig meget, meget langt fra et sammenhængende spilkoncept, hvor særligt offensiven mangler ideer og indarbejdede mønstre. Alle kampe er stadig et slagsmål, og dét er helt sikkert ikke nok til at samle det fornødne antal point sammen.
Floskel-alarm: Sejre ændrer hold. Hvis man ikke har vundet i lang tid, kan man godt blive så bange for at fejle, at spillet bliver forkrampet.
Top 6 er bestemt ikke urealistisk, men det kræver, at holdet viser fremgang igen mod RendOs - og minimum får uafgjort.
Som skrevet tidligere: Med sejr i morgen, er der max 4 point op med 15 runder tilbage, uanset resultater i runden. Det er absolut ingen umulighed, men omvendt skal der heller ikke mange uafgjort og nederlag til, mens de andre vinder, før den chance fordufter.

Men som du skriver, så virker sejre selvforstærkende, og vinder vi igen i morgen, så er er der for alvor boostet til selvtilliden.
Ædruelighedens stemme

Proppen
Superliga
Superliga
Indlæg: 578
Tilmeldt: 12. maj 2022, 13:53

Re: Kamptråd: Randers FC - AaB, 28.08.2022

Indlæg af Proppen » 27. aug 2022, 13:35

Gnu skrev:
27. aug 2022, 12:16
Top 6 er komplet urealistisk. Trods sejren over Brøndby er AaB jo stadig meget, meget langt fra et sammenhængende spilkoncept, hvor særligt offensiven mangler ideer og indarbejdede mønstre. Alle kampe er stadig et slagsmål, og dét er helt sikkert ikke nok til at samle det fornødne antal point sammen.
Ja, selvfølgelig er det urealistisk. Og endnu mere urealistik at tro, at vi skal indfri vores målsætning om top 4 (det er åbenbart ikke noget, Inge bliver målt på). Med det pointsnit, holdet har sat sammen under den nuværende træner, og med det generelle udtryk - defensivt såvel som offensivt - så kræver det i hvert fald et lille mirakel. Men igen - mirakler sker i fodbold ind i mellem. Jeg vil tillade mig at se hvert et point som noget, der sættes i banken til nedrykningskampen - og så samtidig stille spørgsmålstegn ved, om det er godt nok. Med sejr til Horsens i går, er et nederlag mod Randers i hvert fald endnu et hårdt slag i nedrykningskampen.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9845
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: Randers FC - AaB, 28.08.2022

Indlæg af Buzz Killington » 27. aug 2022, 13:48

Proppen skrev:
27. aug 2022, 13:35
Gnu skrev:
27. aug 2022, 12:16
Top 6 er komplet urealistisk. Trods sejren over Brøndby er AaB jo stadig meget, meget langt fra et sammenhængende spilkoncept, hvor særligt offensiven mangler ideer og indarbejdede mønstre. Alle kampe er stadig et slagsmål, og dét er helt sikkert ikke nok til at samle det fornødne antal point sammen.
Ja, selvfølgelig er det urealistisk. Og endnu mere urealistik at tro, at vi skal indfri vores målsætning om top 4 (det er åbenbart ikke noget, Inge bliver målt på). Med det pointsnit, holdet har sat sammen under den nuværende træner, og med det generelle udtryk - defensivt såvel som offensivt - så kræver det i hvert fald et lille mirakel. Men igen - mirakler sker i fodbold ind i mellem. Jeg vil tillade mig at se hvert et point som noget, der sættes i banken til nedrykningskampen - og så samtidig stille spørgsmålstegn ved, om det er godt nok. Med sejr til Horsens i går, er et nederlag mod Randers i hvert fald endnu et hårdt slag i nedrykningskampen.
Hvem siger Inge ikke skal måles på målsætningen?
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 7616
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: Randers FC - AaB, 28.08.2022

Indlæg af R Rosenberg » 27. aug 2022, 14:04

Proppen skrev:
27. aug 2022, 13:35
Gnu skrev:
27. aug 2022, 12:16
Top 6 er komplet urealistisk. Trods sejren over Brøndby er AaB jo stadig meget, meget langt fra et sammenhængende spilkoncept, hvor særligt offensiven mangler ideer og indarbejdede mønstre. Alle kampe er stadig et slagsmål, og dét er helt sikkert ikke nok til at samle det fornødne antal point sammen.
Ja, selvfølgelig er det urealistisk. Og endnu mere urealistik at tro, at vi skal indfri vores målsætning om top 4 (det er åbenbart ikke noget, Inge bliver målt på). Med det pointsnit, holdet har sat sammen under den nuværende træner, og med det generelle udtryk - defensivt såvel som offensivt - så kræver det i hvert fald et lille mirakel. Men igen - mirakler sker i fodbold ind i mellem. Jeg vil tillade mig at se hvert et point som noget, der sættes i banken til nedrykningskampen - og så samtidig stille spørgsmålstegn ved, om det er godt nok. Med sejr til Horsens i går, er et nederlag mod Randers i hvert fald endnu et hårdt slag i nedrykningskampen.
Anerkender du, at vi i skrivende stund har 4 point op til 6. pladsen med 16 kampe tilbage af grundspillet?

Anerkender du, at vi med en sejr i morgen, hvis de øvrige resultater flasker sig, har 1 point op til 6. pladsen med 15 kampe igen, og at vi med en sejr max. har 4 point op uanset de andre resultater?
Ædruelighedens stemme

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3460
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Kamptråd: Randers FC - AaB, 28.08.2022

Indlæg af Gnu » 27. aug 2022, 14:57

le Cid skrev:
27. aug 2022, 13:15
Gnu skrev:
27. aug 2022, 12:16
Top 6 er komplet urealistisk. Trods sejren over Brøndby er AaB jo stadig meget, meget langt fra et sammenhængende spilkoncept, hvor særligt offensiven mangler ideer og indarbejdede mønstre. Alle kampe er stadig et slagsmål, og dét er helt sikkert ikke nok til at samle det fornødne antal point sammen.
Floskel-alarm: Sejre ændrer hold. Hvis man ikke har vundet i lang tid, kan man godt blive så bange for at fejle, at spillet bliver forkrampet.
Top 6 er bestemt ikke urealistisk, men det kræver, at holdet viser fremgang igen mod RendOs - og minimum får uafgjort.
Ja, det er en floskel. En sejr kan gøre meget for selvtilliden, det anerkender jeg, men man må også se på den underliggende præstation, og det var jo ikke sådan at spillet på nogen måde var blændende. Presset var bedre, men spillet med bolden var stadig sløjt, og AaB skabte ikke ret meget.

Du glemmer desuden at nærmest alle hold foran AaB er bedre kørende, og selv om der kun er fire point op lige nu, så er der altså også fire hold, der skal overhales og en målscore, som skal forbedres væsentligt, hvis AaB skal gå i top 6. Så jo, det er totalt urealistisk.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Kamptråd: Randers FC - AaB, 28.08.2022

Indlæg af Patmand » 27. aug 2022, 15:12

Vi fik heldigvis en sejr mod et virkeligt svagt Brøndby-hold, men nu melder hverdagen sig. Jeg tror bestemt ikke vi vinder over ubesejrede Randers, uafgjort...måske.
Vi skal op mod et fysisk stærkt hold med et klart spilkoncept, noget som AaB overhovedet ikke har.

Jeg forstår ikke hvordan det offensive skal fungere med den måde Ementa bruges på, og jeg håber derfor han får en pause.
Jeg tror dog ikke Lars Friis har en anden plan parat, derfor forventer jeg nok engang et rodet udtryk.
Det positive AaB forhåbentligt kan tage med fra sejren mod Brøndby, er den indstilling spillerne kom med, det var imponerende at se hvor aggressive de var i deres pres gennem store dele af kampen.
Top-6 ser jeg som komplet umuligt. Tre af holdene vi skal overhale er Brøndby, FCM og FCK. Jeg anerkender at Brøndby ser ret svage ud.

SteenA
1. div
1. div
Indlæg: 368
Tilmeldt: 13. jun 2022, 12:05

Re: Kamptråd: Randers FC - AaB, 28.08.2022

Indlæg af SteenA » 27. aug 2022, 15:26

I den nuværende situation giver det ikke så meget mening at tale om top-6. Det er nødvendigt at tage en kamp af gangen og se om ikke der viser sig spillemæssig fremgang. Hvis man endelig skal tage en status på ligaen lige nu, så må man konstatere at Horsens og Viborg ligner hold, som kommer til at tage en del point. Horsens spiller væsentlig bedre end da de var i superligaen sidst. Så det store spørgsmål er måske nærmere, hvilket hold der kommer til at tage 11. pladsen i år, hvis man antager at Lyngby slutter sidst. Kan blive grimt for et af ligaens etablerede hold og både OB og AaB skal tage truslen alvorligt. Sæsonen er dog lang og Horsens må vel stadig være favorit til at tage Sorteper til sidst.

De sidste dage i transfervinduet kan dog sikkert give nogle svar om, hvilke klubber der får en svær sæson, både i forhold til hvad der kommer ind og ryger ud. Viborg uden Christian Sørensen er et noget andet hold.

Besvar