AaB-Vejle

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
R Rosenberg
Allstar
Allstar

Re: AaB-Vejle

Indlæg af R Rosenberg » 27. apr 2025, 08:57

Funky skrev:
27. apr 2025, 08:34
R Rosenberg skrev:
27. apr 2025, 08:27
Jakobsen skrev:
27. apr 2025, 01:24
R Rosenberg skrev:
26. apr 2025, 18:53
Jakobsen skrev:
26. apr 2025, 18:37
Hmm. Den er svær.
Det havde givet sig selv lidt mere med Kramer. Jeg er dog spændt på om f.eks. Diakhite han se bedre ud i et mere defensivt system f.eks.
Jeg har dog nogle tanker til startopstillingen

- KJ frem på en wingback så han er en mindre liability
- Det leder meget naturligt til en tanke om tre stoppere. Den er dog svær på mandag da man så skal enten skal have Diakhite i spil eller spiller både Noel og Mukolli
- Jeg vil gerne have Helenius og Mathias Jørgensen sammen i front da vi alligevel ikke har nogen wings.
- Vi skal have en mere balancere midtbane. Jeg hælder mest til at Hernes og Davidsen spiller samtidig.
Så har vi reelt en offensiv midtbaneplads til Widell, Bomholt eller Oli Ross. Jeg går med Widell her, men jeg ville gerne se Oli Ross i en rolle som hængende bag de to angribere.

Skulle vi køre en variant uden tre stoppere mod Vejle holder jeg til en af disse der bolstrer holdet noget mere og tager højde for, at vi alligevel ikke har nogle wings.

Vince

K. Jørgensen, Diakhite, Pudel, Bruus

Davidsen

Hernes, Widell

Ross

Helenius, M. Jørgensen

Man kunne også overveje noget ala. SIFs juletræsformation.

Vince

Hernes, Davidsen, Widell

Ross, M. Jørgensen

Helenius

Der bliver også snakket Arnorsson, men jeg har det også lidt stramt med at bringe de unge i så vigtig en kamp.
Hvorfor er der, at der bare SKAL findes plads til Ross? Han er jo virkelig ringe, og vi har væsentligt bedre kort til midtbanen.
Jeg synes du ret uretfærdigt gør ham til scapegoat.
Vi kan ikke diskutere at hans slutprodukt i form af afslutninger ikke har været godt nok, men rigtigt mange chancer bliver skabt af ham. Han har ikke helt farten til at være kant og derfor synes jeg det giver god mening at spille ham som offensiv midt og med to opspilspunkter.
Jeg gør ikke nogen til scapegoat for noget som helst. Jeg synes blot, helt isoleret set, at Ross ikke er en ret god fodboldspiller. Selv om han er egen avl.
Arh. Fraregnet hans afslutninger leverer han nu ofte nogle gode offensive aktioner, hvad enten det er pasninger eller driblinger. Hans problem i den henseende har senest været, at én rigtig god aktion så er blevet efterfulgt af en tilsvarende dårlig i stedet for i det mindste en “jævn”.
Ja, der synes jeg jo så ikke just, at det er 1:1.

Mit problem med spillere som Ross (som jeg også troede meget på i begyndelsen), er at de i mangel af bedre/mangel af penge/strategi får alt, alt for mange kampe og fast. Vi har efterhånden set det utallige gange i denne klub.
Ædruelighedens stemme

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 27. apr 2025, 11:04

R Rosenberg skrev:
27. apr 2025, 08:57
Funky skrev:
27. apr 2025, 08:34
R Rosenberg skrev:
27. apr 2025, 08:27
Jakobsen skrev:
27. apr 2025, 01:24
R Rosenberg skrev:
26. apr 2025, 18:53
Jakobsen skrev:
26. apr 2025, 18:37
Hmm. Den er svær.
Det havde givet sig selv lidt mere med Kramer. Jeg er dog spændt på om f.eks. Diakhite han se bedre ud i et mere defensivt system f.eks.
Jeg har dog nogle tanker til startopstillingen

- KJ frem på en wingback så han er en mindre liability
- Det leder meget naturligt til en tanke om tre stoppere. Den er dog svær på mandag da man så skal enten skal have Diakhite i spil eller spiller både Noel og Mukolli
- Jeg vil gerne have Helenius og Mathias Jørgensen sammen i front da vi alligevel ikke har nogen wings.
- Vi skal have en mere balancere midtbane. Jeg hælder mest til at Hernes og Davidsen spiller samtidig.
Så har vi reelt en offensiv midtbaneplads til Widell, Bomholt eller Oli Ross. Jeg går med Widell her, men jeg ville gerne se Oli Ross i en rolle som hængende bag de to angribere.

Skulle vi køre en variant uden tre stoppere mod Vejle holder jeg til en af disse der bolstrer holdet noget mere og tager højde for, at vi alligevel ikke har nogle wings.

Vince

Davidsen

Hernes, Widell

Ross

Helenius, M. Jørgensen

Man kunne også overveje noget ala. SIFs juletræsformation.

Vince

Hernes, Davidsen, Widell

Ross, M. Jørgensen

Helenius

Der bliver også snakket Arnorsson, men jeg har det også lidt stramt med at bringe de unge i så vigtig en kamp.
Hvorfor er der, at der bare SKAL findes plads til Ross? Han er jo virkelig ringe, og vi har væsentligt bedre kort til midtbanen.
Jeg synes du ret uretfærdigt gør ham til scapegoat.
Vi kan ikke diskutere at hans slutprodukt i form af afslutninger ikke har været godt nok, men rigtigt mange chancer bliver skabt af ham. Han har ikke helt farten til at være kant og derfor synes jeg det giver god mening at spille ham som offensiv midt og med to opspilspunkter.
Jeg gør ikke nogen til scapegoat for noget som helst. Jeg synes blot, helt isoleret set, at Ross ikke er en ret god fodboldspiller. Selv om han er egen avl.
Arh. Fraregnet hans afslutninger leverer han nu ofte nogle gode offensive aktioner, hvad enten det er pasninger eller driblinger. Hans problem i den henseende har senest været, at én rigtig god aktion så er blevet efterfulgt af en tilsvarende dårlig i stedet for i det mindste en “jævn”.
Ja, der synes jeg jo så ikke just, at det er 1:1.

Mit problem med spillere som Ross (som jeg også troede meget på i begyndelsen), er at de i mangel af bedre/mangel af penge/strategi får alt, alt for mange kampe og fast. Vi har efterhånden set det utallige gange i denne klub.
Jeg syntes også han får for meget spilletid ift. hans ringe præstationer, men det er gældende for flere spilere i AaB og ikke mindst på den position.

Så er John pivringe i en kamp, så skiftede Menno til Ross - og så har det bare kørt i ring. Det er tragisk at se på, men det er også realiteterne ved den nuværende trup.

Nu skal vi have et resultat mod Vejle. AaB er klart Superligaens ringeste hold i foråret, men nu skal der altså præsteres.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 27. apr 2025, 13:22

Ross er IKKE 9’er. Ross er bedst, når han kan få lov at være med i opspillet fra midten og op.

Når det så er sagt, så har han ikke fungeret i ret meget under Menno. Lad os håbe, Wichmann kan få ham forløst.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Gentleman Finn » 27. apr 2025, 16:22

Så er vi a point med Lyngby med os med en kamp i hånden, der skulle jo ske når vi ikke fik en eneste sejr i de første 5 i kvalifikationsspillet.

Er vidst det rigtige tidspunkt vi fik fyret Van Dam på, for vi skal have clearet øverste etage og få noget frisk luft ind. Så må vi se om der kommer en effekt af det i morgen og de næste par kampe.

Lad os nu bare få et friskt pust energi i de sidste 5 kampe

andrii
2. div
2. div
Favoritspiller: Frank Strandli

Indlæg af andrii » 27. apr 2025, 21:26

Vi skal fra mit synspunkt helst have en venstrebenet på venstre back, så der kan komme noget fremadrettet i den side. Håber han spiller Arnorsson på pladsen i morgen. Han lavede et fint indhop mod Sønderjyske efter fadæsen i Silkeborg.

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 27. apr 2025, 21:30

andrii skrev:
27. apr 2025, 21:26
Vi skal fra mit synspunkt helst have en venstrebenet på venstre back, så der kan komme noget fremadrettet i den side. Håber han spiller Arnorsson på pladsen i morgen. Han lavede et fint indhop mod Sønderjyske efter fadæsen i Silkeborg.
Man kunne godt sætte Bruus i højre , arnorsson i Venstres
Bruus - makolli - pudel - arnorsson
KJ - travis - Widell - Bomholt
Helenius - MJ

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 27. apr 2025, 22:22

baresi skrev:
27. apr 2025, 21:30
andrii skrev:
Helenius - MJ
Det ser ikke helt tosset ud. Spørgsmålet er om Diakhite på trods af hans sidste elendige kamp, alligevel burde spille. Jeg synes egentlig han har været nogenlunde i duelspillet... Det er mere placeringsevnen plus spillet med bolden den er gal med. Så hvis vi nu stoppede med at spille så meget på tværs i bagkæden og Wichmann kunne forklare Diakhite, at han skal holde sig tæt på Onukgha hele tiden og ikke begynde at lege Maradona så kunne han måske rent faktisk give noget godt til holdet????

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 27. apr 2025, 22:24

Klaus skrev:
27. apr 2025, 22:22
baresi skrev:
andrii skrev:
Helenius - MJ
Det ser ikke helt tosset ud. Spørgsmålet er om Diakhite på trods af hans sidste elendige kamp, alligevel burde spille. Jeg synes egentlig han har været nogenlunde i duelspillet... Det er mere placeringsevnen plus spillet med bolden den er gal med. Så hvis vi nu stoppede med at spille så meget på tværs i bagkæden og Wichmann kunne forklare Diakhite, at han skal holde sig tæt på Onukgha hele tiden og ikke begynde at lege Maradona så kunne han måske rent faktisk give noget godt til holdet????
Jeg håber da på, Wichmann er = strammere taktisk styring, ikke mindst i defensiven. Det burde komme Diakhité til gode, og ja, vi har nok brug for, at han og Pudel spiller en ritti ritti go kamp i morgen, tak mange tak.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 27. apr 2025, 22:53

baresi skrev:
andrii skrev:
Helenius - MJ

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af 634 » 27. apr 2025, 23:10

Klaus skrev:
27. apr 2025, 22:53
baresi skrev:
andrii skrev:
Helenius - MJ
Makolli er markant mere tillidsvækkende end Diakhite, det forklare flere mig, og at spille hos Malmø FF og svensk u 21 er også større end det Diakhite har i sit CV.
Bomholt i center med Travis og med Bomholt som den offensive af de to. Widell til venstre, og jeg vil nok vælge Ross før KJ i højre midtbane. Enten KJ eller Bruus skal nok vælges til højre back, jeg har ellers svært ved at give dem genvalg efter deres seneste kamp som forsvarsspillere. Arnorsson før Marc nielsen og Mylian Jimenez som venstre back er oplagt.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali

Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Dennis Nielsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Dennis Nielsen » 28. apr 2025, 08:16

634 skrev:
27. apr 2025, 23:10
Klaus skrev:
baresi skrev:
andrii skrev:
Helenius - MJ
Makolli er markant mere tillidsvækkende end Diakhite, det forklare flere mig, og at spille hos Malmø FF og svensk u 21 er også større end det Diakhite har i sit CV.
Bomholt i center med Travis og med Bomholt som den offensive af de to. Widell til venstre, og jeg vil nok vælge Ross før KJ i højre midtbane. Enten KJ eller Bruus skal nok vælges til højre back, jeg har ellers svært ved at give dem genvalg efter deres seneste kamp som forsvarsspillere. Arnorsson før Marc nielsen og Mylian Jimenez som venstre back er oplagt.
Diakhité på banen = at sætte Mette Frederiksen til at passe minkfarmen.

Der skal simpelthen en sejr på kontoen. Vi har, så vidt jeg husker, Lyngby ude i sidste kamp. Derfor skal vi have et forspring inden den kamp.

Ligeledes skal vi have gang i Wichmanns æra med manér. Starter vi med en skuffelse, så er luften allerede på vej ud af den ballon.

For mig er det sat ret firkantet op - vinder vi = overlevelse.
Taber vi = 1 div.

haghdk
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af haghdk » 28. apr 2025, 09:20

Jeg er spændt på udtrykket i dag. Det kan måske give en indikation af overlevelseschancerne.

Vinder vi sløv halsende 1-0'er hvor vi nærmest skal kæmpe med alt for at bevare føringen, så er det hele måske lige meget, men er vi det bedste hold over hele banen, så kan det jo godt tegne positivt til de andre kampe.

Taber vi, er det hele jo selvfølgelig helt ligegyldigt.

Jeg er godt nok spændt.

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af 634 » 28. apr 2025, 09:21

Dennis Nielsen skrev:
28. apr 2025, 08:16
634 skrev:
27. apr 2025, 23:10
Klaus skrev:
baresi skrev:
andrii skrev:
Helenius - MJ
Diakhité på banen = at sætte Mette Frederiksen til at passe minkfarmen.

Der skal simpelthen en sejr på kontoen. Vi har, så vidt jeg husker, Lyngby ude i sidste kamp. Derfor skal vi have et forspring inden den kamp.

Ligeledes skal vi have gang i Wichmanns æra med manér. Starter vi med en skuffelse, så er luften allerede på vej ud af den ballon.

For mig er det sat ret firkantet op - vinder vi = overlevelse.
Taber vi = 1 div.
Det vil slet ikke være nok at vinde denne kamp, til at undgå nedrykning, men det vil give en retning til overlevelse.
Ja eksemplet med mette mink er passende
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali

Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Reyad
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Indlæg af Reyad » 28. apr 2025, 10:31

Jeg er enormt spændt på aftenens kamp. Især på udtrykket og attituden som Hamrén ville kalde det.

Hypen har gjort mig optimistisk. Men jeg var også ekstremt optimistisk før forårssæsonen. Wichmann virker som en mand der kan spille på flere måder. Og det virker til, at hans primære fokus hos AaB er defensiven - hvilket er fornuftigt. Vi har i den grad manglet struktur og sammenhængskraft.
Det håber jeg vi får at se i aften. Ligesom jeg håber vi ser ild i øjnene på spillerne.

Med en ny træner er det altid spændende med start-11.

Jeg tipper følgende:
Müller
KJ - Makolli - Pudel - Arnorsson
Jasson - Widell - Hernes - Isak/Ross
MJ - Helenius

Håber vi får flyttet MJ længere frem og får Helenius ind til opspillet og afslutningsfærdigheder. Personligt ville jeg nok også være fristet til at smide Widell på en kant med en friere rolle også få Jimenez/Davidsen ind på midten.

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 28. apr 2025, 10:36

Reyad skrev:
28. apr 2025, 10:31
Jeg er enormt spændt på aftenens kamp. Især på udtrykket og attituden som Hamrén ville kalde det.

Hypen har gjort mig optimistisk. Men jeg var også ekstremt optimistisk før forårssæsonen. Wichmann virker som en mand der kan spille på flere måder. Og det virker til, at hans primære fokus hos AaB er defensiven - hvilket er fornuftigt. Vi har i den grad manglet struktur og sammenhængskraft.
Det håber jeg vi får at se i aften. Ligesom jeg håber vi ser ild i øjnene på spillerne.

Jeg tipper følgende:
Müller
MJ - Helenius

Håber vi får flyttet MJ længere frem og får Helenius ind til opspillet og afslutningsfærdigheder. Personligt ville jeg nok også være fristet til at smide Widell på en kant med en friere rolle også få Jimenez/Davidsen ind på midten.
Jeg er også optimistisk mht. aftenens kamp, men synes Jasson skal holdes langt væk fra banen. Han tåger rundt på banen, som en hovedløs kylling, og er noget af det mest ineffektive AaB har haft i sin stald nogensinde. Eneste forcer han har er pres og energi.
Bomholt er en langt bedre spiller - både offensivt og defensivt, og bør starte imo.

Dongdongwh0
2. div
2. div

Indlæg af Dongdongwh0 » 28. apr 2025, 10:40

Helenius har præsteret mere de sidste 20 minutter end Ross har gjort hele denne halvsæson. Bare det at have en angriber man kan spille bolden op på, gør jeg jo en kæmpe forskel når vi er så ringe på bolden. Selvom Menno insisterede på at Müller spillede bolden ud, så endte han jo alligevel med at sparke bolden op til Ross der laver et halvt forsøg.

Brugeravatar
DGK
2. div
2. div
Favoritspiller: Søren Evigglad Frederiksen

Indlæg af DGK » 28. apr 2025, 10:48

Onugkha scorer i dag er vidst rimeligt at antage, så vi skal minimum score 2

Reyad
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Indlæg af Reyad » 28. apr 2025, 10:48

FIDEL skrev:
28. apr 2025, 10:36
Reyad skrev:

Jeg tipper følgende:
Müller
MJ - Helenius

Jeg er også optimistisk mht. aftenens kamp, men synes Jasson skal holdes langt væk fra banen. Han tåger rundt på banen, som en hovedløs kylling, og er noget af det mest ineffektive AaB har haft i sin stald nogensinde. Eneste forcer han har er pres og energi.
Bomholt er en langt bedre spiller - både offensivt og defensivt, og bør starte imo.
Tja. Synes ikke Jasson er værre end Isak, John, Ross eller andre ift ineffektivitet. Til gengæld har han et presspil også er jeg farvet af de træningskampe han spillede, da han ankom. Højt, højt niveau. Tror der er noget uforløst i ham. Håber KW kan forløse det. Bomholt er en fremragende spiller, men falder for ofte ud af kampene og hans intensitet er for lav til sådan en kamp som i dag, synes jeg. Især hvis han skulle på kanten.

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 28. apr 2025, 10:59

Reyad skrev:
28. apr 2025, 10:48
FIDEL skrev:
28. apr 2025, 10:36
Reyad skrev:

Jeg tipper følgende:
Müller
MJ - Helenius

Tja. Synes ikke Jasson er værre end Isak, John, Ross eller andre ift ineffektivitet. Til gengæld har han et presspil også er jeg farvet af de træningskampe han spillede, da han ankom. Højt, højt niveau. Tror der er noget uforløst i ham. Håber KW kan forløse det. Bomholt er en fremragende spiller, men falder for ofte ud af kampene og hans intensitet er for lav til sådan en kamp som i dag, synes jeg. Især hvis han skulle på kanten.
Ny træner, nyt system, mere opbakning til vores forsvar kan få flere spillere til at se bedre ud og ligefrem blomstre. Det er nødvendigt for at overleve, og jeg tror faktisk vi vinder de næste 2 kampe over Vejle og Sj. Kampene er så tætte, så der skal ikke meget til, før marginalerne hælder til vores side.

Ang. Jasson, så startede han rigtigt godt, men som mange andre spillere i AaB er han faldet i niveau. Jeg håber han løfter sit niveau, men han har hidtil manglet coolness omkring og i feltet. I mine øjne kunne vi lige så godt have beholdt Børsting, istedet for at satse på disse lottokuponer.

I øvrigt er det bemærkelsesværdigt, at vores spillere udtaler sig om f.eks. større tryghed, mere tydelighed og en klar plan pga. Wichmann. Det bekræfter mig i, at Menno blev fyret for sent. Det sejlede jo fuldstændigt under ham. Så er det mere forståeligt med alle de personlige fejl vores hold lavede.

Brugeravatar
Frank Buck
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Nomwethe
Geografisk sted: Tørring
Kontakt:

Indlæg af Frank Buck » 28. apr 2025, 11:47

Vanvittig vigtig kamp. Er det lykkedes for Wichman at give tydelige instrukser, så vi undgår alle de personlige fejl og usikkerheden?
Det er vel spørgsmålet i dag.

Baseret på hvad man hører fra spillerne nu, så har Menno vist ikke været særlig god til at kommunikere hvad han gerne ville have spillerne til at gøre. Hvilket også forklarer den slingre-vals vi har haft denne sæson, hvor det kun i små glimt har virket som om der egentlig var en plan.

Opstilling tror jeg ærligt talt ikke betyder så meget i dag - indstilling, koncentration og viljestyrke skal vinde denne kamp for os, så forhåbentlig vælger Wichman spillerne ud fra de kriterier.
““...and the funny thing was that people who weren't entirely certain they were right always argued much louder than other people, as if the main person they were trying to convince were themselves.””
― Terry Pratchett, The Bromeliad Trilogy

Besvar