Vi har ingen chance for at vinde i Parken, om vi så skulle møde Dybvads Serie 6 hold.Oldager skrev:Hvis vi og FCK skulle være så heldige og gode at gå videre sammen, så skal vi møde et FCK-hold uden Jørgensen og Toutouh. Det kunne betyde en mindre chance for faktisk at vinde i Parken!!!!!!!
- I den lidt mere seriøse afdeling...
Hvis man forestiller sig det scenarie (til Jinxy McJinx kan jeg fortælle at det bestemt ikke er noget jeg regner med vil ske), at vi efter 32. spillerunde ligger nummer 1, og skal forsvare en 1. plads i sidste runde - hvordan prioriterer man så, når der er en pokalfinale torsdag aften, og sæsonens vigtigste kamp få dage efter, søndag eftermiddag? Jeg er ikke i tvivl om hvor jeg ville spare spillere, hvis det er nødvendigt efter et langt og hårdt forår...
Det er simpelthen elendig planlægning. Er der ikke plads til at lægge pokalfinalen efter sæsonafslutningen pga. afstumpede FIFA/UEFA regler, så må man i det mindste lægge den på et tidspunkt hvor der er bedre muligheder for at de deltagende hold kan restituere før/efter kampen, eller smide den ind så tidligt at det ikke har indflydelse på det vigtige slutprogram. Det er sgu for dumt af DBU at man på den måde risikerer at klubberne er nødt til at nedprioritere den pokalturnering som DBU ellers selv gerne vil have have mere fokus på.
Men det er også totalt urimeligt at det ikke har kunnet lade sig gøre at få dispensation til at afholde pokalfinalen på Kr. himmelfartdag. Der er vel én spiller i ligaen som der er en minimal risiko for skal med til VM, og jeg er ret overbevist om at FCK ikke ville have voldsomt meget imod at skulle spille en eventuel finale uden bænkevarmeren Bolanos.