AaB-Vejle

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
AnyFellow
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Viborg

Re: AaB-Vejle

Indlæg af AnyFellow » 29. apr 2025, 15:17

DenSataniskeHest skrev:
29. apr 2025, 12:26
DU rammer den lige i røven.. Man kan kritisere Inge og Gaarde, men ingen af dem fejlede så massiv som SSE22, som stadig går rundt og undervurdere ligaen og hvad der kræves.... Det hold vi rykkede ned med, er bedre end det hold vi har nu... Mange af spillerne er jo max 1 div spillere....
Det giver jo ingen mening at mene at SSE22 fejlede mere massivt end Inge og Gaarde. Vi er ikke rykket ned endnu, omend pilen peger denne vej, men jeg vil til enhver tid mene, at Inge og Gaarde fejlede markant mere, da vi rykkede ned med et hold, der på papiret var klasser over det nuværende hold.
baresi skrev:
29. apr 2025, 10:44
Dette kunne erfaring satme også have hjulpet på.
Det er jeg fuldstændig uenig i nødvendigvis ville have gjort en forskel. Det AaB-hold der rykkede ned i 1. division havde markant mere erfaring og var på næsten alle pladser bedre besat end det nuværende hold. Alligevel lykkedes det ikke at hente det ene point, der var nødvendig for at blive i Superligaen i de sidste 3 kampe - vel og mærke mod bl.a. Lyngby og Silkeborg.

AaBager
1. div
1. div
Favoritspiller: Peter Rasmussen

Indlæg af AaBager » 29. apr 2025, 15:56

AnyFellow skrev:
29. apr 2025, 15:17
DenSataniskeHest skrev:
29. apr 2025, 12:26
DU rammer den lige i røven.. Man kan kritisere Inge og Gaarde, men ingen af dem fejlede så massiv som SSE22, som stadig går rundt og undervurdere ligaen og hvad der kræves.... Det hold vi rykkede ned med, er bedre end det hold vi har nu... Mange af spillerne er jo max 1 div spillere....
Det giver jo ingen mening at mene at SSE22 fejlede mere massivt end Inge og Gaarde. Vi er ikke rykket ned endnu, omend pilen peger denne vej, men jeg vil til enhver tid mene, at Inge og Gaarde fejlede markant mere, da vi rykkede ned med et hold, der på papiret var klasser over det nuværende hold.
baresi skrev:
29. apr 2025, 10:44
Dette kunne erfaring satme også have hjulpet på.
Det er jeg fuldstændig uenig i nødvendigvis ville have gjort en forskel. Det AaB-hold der rykkede ned i 1. division havde markant mere erfaring og var på næsten alle pladser bedre besat end det nuværende hold. Alligevel lykkedes det ikke at hente det ene point, der var nødvendig for at blive i Superligaen i de sidste 3 kampe - vel og mærke mod bl.a. Lyngby og Silkeborg.
Når man er forelsket, bliver ens udkårne ofte sat op på en piedestal og man er ikke i stand til at se noget som helst dårligt ved denne, uanset hvad man bliver budt.

Edit: sådan har jeg det i øvrigt selv med Oliver Ross
Legaliser pyro!

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 29. apr 2025, 16:14

Jeg kan sagtens se, at Thelander kan noget endnu. Og med den mentalitet vi gik på banen med i går, ville han have været vores bedste defensive spiller i truppen.

Men jeg kan også godt forstå, at man ikke ville have ham som en del af et hold med en høj forsvarskæde, hvor bolden skulle spilles op, fordi det er hans svageste områder som spiller. At man så på ingen måde har fundet et alternativ skriger til himlen.

Hvis vi har planer om at spille som i går, ligner SSE22 nogle kæmpe nødder for at lade ham gå. Som vi spillede under Menno ligner SSE22 nogle kæmpe nødder for at erstatte ham med Diakithe.

Jeg kan sagtens se, hvad det er SSE22 har prøvet på med klubben. De har bare ikke gjort det godt nok. Jeg tror såmænd ikke, de har undervurderet ligaen. Jeg tror bare, at de har været alt for dårlige i deres scouting. Alt for dårlige.

Jeg beder en lille bøn til, at Wichmann kan få et mirakel til at ske, men jeg har sværere og sværere ved at se den her trup rejse sig.

Altså vi er absurd ringe i foråret og hvis man ser bort fra de første to kampe i sæsonen er vi dårligste hold i ligaen. Og Vejle startede med at tabe 10(!!!!!!) kampe.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 29. apr 2025, 16:40

Kunji skrev:
29. apr 2025, 16:14
Jeg kan sagtens se, at Thelander kan noget endnu. Og med den mentalitet vi gik på banen med i går, ville han have været vores bedste defensive spiller i truppen.

Men jeg kan også godt forstå, at man ikke ville have ham som en del af et hold med en høj forsvarskæde, hvor bolden skulle spilles op, fordi det er hans svageste områder som spiller. At man så på ingen måde har fundet et alternativ skriger til himlen.

Hvis vi har planer om at spille som i går, ligner SSE22 nogle kæmpe nødder for at lade ham gå. Som vi spillede under Menno ligner SSE22 nogle kæmpe nødder for at erstatte ham med Diakithe.

Jeg kan sagtens se, hvad det er SSE22 har prøvet på med klubben. De har bare ikke gjort det godt nok. Jeg tror såmænd ikke, de har undervurderet ligaen. Jeg tror bare, at de har været alt for dårlige i deres scouting. Alt for dårlige.

Jeg beder en lille bøn til, at Wichmann kan få et mirakel til at ske, men jeg har sværere og sværere ved at se den her trup rejse sig.

Altså vi er absurd ringe i foråret og hvis man ser bort fra de første to kampe i sæsonen er vi dårligste hold i ligaen. Og Vejle startede med at tabe 10(!!!!!!) kampe.
Og det ironiske er netop, at det var scouting, fodboldforstand, knowhow og netværk, der skulle gøre os bedre for færre penge. Her er de dumpet med pomp og pragt.

Idéerne var fine og romantiske, men udførelsen katastrofal. Og jo grundlæggende en logisk konsekvens af mekanismerne i moderne fodbold: Dem med penge klarer sig, dem med mange penge vinder mesterskaber. Dem uden ryger ned.

Det undrer mig egentlig mest, at folk som Peters, Hitzlsperger, Kappmeier et al tror, at de kan sætte sig ud over denne logik. Hvis det er det, de tror...
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 29. apr 2025, 17:37

Jeg er nu af den holdning at det er alle de rigmænd der ikke stod i kø for at købe vores klub der er de rigtige skurke her.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Salle17
Allstar
Allstar

Indlæg af Salle17 » 29. apr 2025, 17:58

Buzz Killington skrev:
29. apr 2025, 17:37
Jeg er nu af den holdning at det er alle de rigmænd der ikke stod i kø for at købe vores klub der er de rigtige skurke her.
Hvorfor? Det er deres penge. Kan da godt forstå de ikke gider at investere det i et sort hul.

DenSataniskeHest
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Frank

Indlæg af DenSataniskeHest » 29. apr 2025, 18:33

Salle17 skrev:
29. apr 2025, 17:58
Buzz Killington skrev:
Hvorfor? Det er deres penge. Kan da godt forstå de ikke gider at investere det i et sort hul.
Problemet er bare når de samme rigmænd tager sportslige beslutninger.. Så som at fyre Friis som ikke har Inges ide, eller at sælge Ross lige før vindue blev lukket, eller at kræve hamren blev ansat, eller dyre inge of give bælum 15m

AaBager
1. div
1. div
Favoritspiller: Peter Rasmussen

Indlæg af AaBager » 29. apr 2025, 18:35

Buzz Killington skrev:
Ingen udenfor den tidligere ejerkreds, ved vel reelt hvor mange interessede købere der var? At der kun fandtes SSE der ville overtage klubben, tror jeg virkelig ikke på, når man ser på alle de overtagelser der sker af klubber på nærmest ugentlig basis. At ejerne gik med SSE og ikke andre, kan vi kritisere dem for, hvis det ender med endnu en nedrykning, men lad os nu se. De har sagt mange rigtige ting, nu mangler de bare at leve op til det.
Legaliser pyro!

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 29. apr 2025, 19:17

Jeg synes primært der er 3 skandaler, der hver især er afgørende for, hvad der er sket, og det er alle tre i forsvaret. Ahlmann skulle simpelthen have haft det års forlængelse han bad om. Man skulle have taget Dalle alvorligt de to gange han forsøgte at komme tilbage. Og endelig var behandlingen af Thelander uværdig og direkte idiotisk. Jeg synes pilen peger på en helt ufattelig ringe sportsdirektør... Prøv lige og se en trup vi står med efter sommerferien. Lejespillerne er væk. Kramer, Kasper Jørgensen og sikkert også Mathias Jørgensen må man forvente forsvinder.... Skulle vi overleve i år, ser det endnu sværere ud næste år.. :@

Og jo jeg skal sgu nok være på tribunen, men træls er det....

Besvar