DarkHorse9000 skrev: ↑31. maj 2026, 12:02
KomNuBare skrev: ↑31. maj 2026, 11:06
Laumag skrev: ↑31. maj 2026, 10:59
KomNuBare skrev: ↑30. maj 2026, 21:55
Man skal vide, at hvis man involverer sig med AaB, ikke mindst som ejer, så bærer man et ansvar helt udover det sædvanlige. Hvis det ikke er gået op for dem endnu, så gør det forhåbentligt snart.
Du skal vide kære investor - med midlerne som vi har sindssygt brug for - gør du ikke som vi fans (uden økonomisk indsigt eller forretnings sans) siger og vil, gør vi livet surt for dig på alle planer.
Men kom bare forhelvede med de penge.
Super god plan.
Sådan kan man jo ikke stille det op. Men hvis man ikke interesserer sig for AaB ve og vel, så skal man sgu da ikke være ejer af klubben.
Jeg kan faktisk godt forstå det samlet ejerskab er skeptiske. Eksempelet Horsens viser os igen penge ikke er alt. Tror vi på Møller og Højer kan omsætte en ekstra bevilling på 10 milioner til oprykning? Vi har spillet som en pose nøder hele foråret. Omsat det næsthøjeste budget til en 7 plads. Jeg ved ikke om de kan. Men jeg ved AaB inden årets udgang skal have tilføjet penge igen alene bare til driften.
Et ansvarligt ejerskab udskriver i det tilfælde ikke bare en blankocheck.
Selvfølgelig kan flere penge omsættes til sportslige succes især over tid.
Horsens transferstrategi er jo hjernedød med at købe mange spillere og også til pladser, hvor man har spillere. Jeg har også lidt svært ved at se den røde tråd i det Horsens gør.
Det handler jo om at lave de 3-4 signinger der løfter holdet.
Vi har i øvrigt set eksempler på det virker. 99 mesterskabet, hvor bestyrelsen spurgte Lynge og Backe hvad det mesterskab krævede og Backe sagde en priofil til hver kæde og Lynge sagde hvad det ville koste, eller i 11 hvor man hentede performancespillere ind der gjorde han endte med at redde sig.
Vi har selvfølgelig også set, hvad der sker hvis man giver pengene til Thomas Bælum og lader ham hente på papiret gode spillere, men som måske ikke var de rigtige. En ekstrabevilling er jo nødvendig ifht. at få lukket de huller der er i toppen af holdet. En ting er oprykning, men det handler også om at skabe et spillemæssigt fundament, hvor vores unge spillere kan blive bedre. Der er jo skræmmende nok ikke rigtigt nogen AaB spillere der er blevet bedre i den her sæson, hvor det har været et stort rod uden struktur.