Det var bare en indikation af at der ikke rigtig er nogen der tager sport seriøst nok, til at det skal behandles efter normale journalistiske kriterier.Viva i cazzi rossi skrev:Kan ikke helt forstå sammenligningen med sportsmedierne, de må gøre hvad de vil, da de betaler af egen lomme. Og hvem er det lige du mener, der bruger farvede kommentatorer? Hvis det er sportsmedierne, så fint, de må stadig gøre som de vil. Hvis det er P3, så anser jeg det for problematisk, men så længe de opfylder selve dækningen af kampen, kan jeg se igennem fingre med det. Public service delen kan måske godt anses for at indeholde en objektiv dækning af sådanne kampe, men det ved jeg intet om. Er ikke en diskussion, som jeg ville specielt langt ind i. Jeg syntes bare, at det ville være interessant at vide hvad P3s bevæggrunde har været, da de som en public service kanal, har andre prioriteter end kommercielle kanaler.Pastorius skrev:Public Service i sport er jo lige så stor en utopi, som det er at forvente seriøs journalistik med kildekritik og verificering af facts i sportsmedierne. Fx sætter man jo rask væk folk med specifikke tilhørsforhold til at være ekspertkommentatorer i op gør med den klub de er (eller var) tilknyttet, og en anden modstander.
DBU pokalen - 3. runde
Re: DBU pokalen - 3. runde
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
-
Viva i cazzi rossi
- 1. div

- Favoritspiller: Lasse Nielsen
Pointen er bare at public service forpligtelser er et offentligretligt krav og ikke et journalistisk kriterie. Hvilket betyder at det er jura og ikke smagsdommeri. Hvorved jeg syntes det er irrelevant, hvorledes de andre medier opfører sig.
Vi er slet ikke uenige i at der er forskel. Jeg tror bare ikke det bliver nemt at få nogen til at tage alvorligt at public service også skal gælde for noget så "useriøst" som sport.Viva i cazzi rossi skrev:Pointen er bare at public service forpligtelser er et offentligretligt krav og ikke et journalistisk kriterie. Hvilket betyder at det er jura og ikke smagsdommeri. Hvorved jeg syntes det er irrelevant, hvorledes de andre medier opfører sig.
Man kunne da prøve at skrive til Lasse Jensen om det er noget han gider rode med i "Mennesker og medier".
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
"Kære Lasse Jensen!Pastorius skrev:Vi er slet ikke uenige i at der er forskel. Jeg tror bare ikke det bliver nemt at få nogen til at tage alvorligt at public service også skal gælde for noget så "useriøst" som sport.Viva i cazzi rossi skrev:Pointen er bare at public service forpligtelser er et offentligretligt krav og ikke et journalistisk kriterie. Hvilket betyder at det er jura og ikke smagsdommeri. Hvorved jeg syntes det er irrelevant, hvorledes de andre medier opfører sig.
Man kunne da prøve at skrive til Lasse Jensen om det er noget han gider rode med i "Mennesker og medier".
Jeg har en idé til dit radioprogram. Kan du ikke lave noget om, hvordan de onde, løgnagtige københavnersvin i pressen ALDRIG sender noget om AaB i deres københavnerliderlighed, så vi mange, mange tusinder, der spændt lyttede, ikke hørte straffesparkkonkurrencen i Esbjerg? Og en anden gang var der en ond københavnerreporter, der havde taget en ko med ind på Aalborg stadion. Hvad giver du? For slet ikke at tale om hustrumorderen Morten Olsen, der fanme hellere udtager bolddrengene fra Brøndby end de fantastiske boldatleter fra AaB. Hader København!!
Mvh"
Præcis - der er en grund til jeg prøver at vride en velunderbygget konklusion ud af det datamateriale der er til rådighed, frem for at skrive til ham selv.BoT skrev: "Kære Lasse Jensen!
Jeg har en idé til dit radioprogram. Kan du ikke lave noget om, hvordan de onde, løgnagtige københavnersvin i pressen ALDRIG sender noget om AaB i deres københavnerliderlighed, så vi mange, mange tusinder, der spændt lyttede, ikke hørte straffesparkkonkurrencen i Esbjerg? Og en anden gang var der en ond københavnerreporter, der havde taget en ko med ind på Aalborg stadion. Hvad giver du? For slet ikke at tale om hustrumorderen Morten Olsen, der fanme hellere udtager bolddrengene fra Brøndby end de fantastiske boldatleter fra AaB. Hader København!!
Mvh"
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
- Lindmark
- Allstar

- Favoritspiller: Mattias Lindström
- Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW
Who the f*ck er Lasse Jensen?Pastorius skrev:Præcis - der er en grund til jeg prøver at vride en velunderbygget konklusion ud af det datamateriale der er til rådighed, frem for at skrive til ham selv.BoT skrev: "Kære Lasse Jensen!
Mvh"
Lindmark / Vendelbokartellet