AaB - Hobro

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Breezer
2. div
2. div
Indlæg: 205
Tilmeldt: 7. aug 2016, 23:37

Re: AaB - Hobro

Indlæg af Breezer » 2. aug 2025, 00:44

Efter kampen i dag er min tro på holdet godtnok røget ned. Vi mangler åbenlyst så meget kvalitet, det er helt absurd. Selv med de mest positive briller jeg har, så synes jeg simpelthen den nuværende trup ikke er dygtig nok - og udviklingspotentialet har jeg svært ved at se.

Håpnes er god, John er hurtig. Der er noget uforløst i Bomholt og Ross. Og hvis Makkoli får styr på sin disciplin og markering har vi Otoa 2.0. Men det er godtnok også alt jeg kan finde frem. Pudel, Børsting, Marc N, Kallesøe, Jason rykker os hverken frem eller tilbage. Der er ingen af dem som jeg ser kan løfte sig op, og trække de andre med.

Derudover har vi dødvægt som Jimenez, der virker til at have stemplet totalt ud mentalt, og en Seydel hvis største bidrag til klubben nok er at Bertram Skovgaard kan kigge på ham og se at det også kan lade sig gøre for ham at spille Bundesliga.

Jeg misunder ikke John Møller, at han skal formå at finde nogen der kan løfte holdet, samtidig med at de selv skal købe ind på at spille 1. Division. Vi er totalt blottet for selvtillid, og vi skal finde en måde at få skrabet nogle sejre sammen på. Jeg siger ikke vi rykker ned, men rammer vi ikke plet på transfers har jeg svært ved at se os løfte os til mere end en blød mellemvare.

Brugeravatar
KongGulerod
Landshold
Landshold
Indlæg: 856
Tilmeldt: 12. jul 2018, 01:36

Re: AaB - Hobro

Indlæg af KongGulerod » 2. aug 2025, 08:41

Håpnes ser rigtigt spændende ud. Det er spillere på det niveau som vi skal have ind. Dernæst er det tydeligt at vi får store problemer på midtbanen efter Bomholt går ud. Han er den eneste midtbanespiller, der tør forsøge en vending fejlvendt. Resten sender bolden direkte retur, når de modtager den med ryggen mod mål.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6760
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: AaB - Hobro

Indlæg af FlæskeFrank » 2. aug 2025, 09:21

Når jeg ser scoringen fra Hobro og sammenholder det med de kommentarer om, at Müller skulle have reddet.

Så må jeg bare konstatere, at de medfans er fuldstændig fodboldmæssig gået i stå for 20 år siden. Det kan godt være Schmeichel var tromlet ud i feltet, men den gang var en god angriber Erik Bo, som kun kunne løbe og skyde. Var Müller rendt i feltet var han blevet snydt af Klittens teknik og overblik eller måske bare så hurtig bolden går i dag - han kan ganske enkelt ikke løbe de 10 meter ift. Boldens hastighed.
- FlæskeFrank

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 7615
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: AaB - Hobro

Indlæg af R Rosenberg » 2. aug 2025, 09:38

FlæskeFrank skrev:
2. aug 2025, 09:21
Når jeg ser scoringen fra Hobro og sammenholder det med de kommentarer om, at Müller skulle have reddet.

Så må jeg bare konstatere, at de medfans er fuldstændig fodboldmæssig gået i stå for 20 år siden. Det kan godt være Schmeichel var tromlet ud i feltet, men den gang var en god angriber Erik Bo, som kun kunne løbe og skyde. Var Müller rendt i feltet var han blevet snydt af Klittens teknik og overblik eller måske bare så hurtig bolden går i dag - han kan ganske enkelt ikke løbe de 10 meter ift. Boldens hastighed.
Altså, jeg har læst tråden igennem, og der er da ikke én eneste, der mener, at Müller skulle have reddet den. Eller tager jeg fejl?
Ædruelighedens stemme

Remark
1. div
1. div
Indlæg: 489
Tilmeldt: 19. feb 2009, 11:35
Geografisk sted: Amager

Re: AaB - Hobro

Indlæg af Remark » 2. aug 2025, 09:55

Som det er med god vin, får du hvad du betaler for. AaB har med ejerskabet entydigt valgt at satse på unge spillere suppleret med udenlandske unge. Det betyder i bedste fald et midterhold i 1.division i denne sæson.

Olsson spiller sin tredje seniorkamp. Makolli sin 10. Valdemar Møller under 10 kampe. Der ligger alt for meget ansvar på spillere som Bomholt og Ross,i forhold til, hvor de er i deres karriere.

De nogle og tyve-årige med Marc Nielsen, Bjarne Pudel, Andrés Jasson , Kelvin John er heller ikke superrutineret.

Det giver store ledelsesopgaver til Vincent Müller, der stod en god kamp i går. Håpness, som jeg synes virker som rigtig god på det her niveau, og Børsting, der altid er garanti for en indsats.

Udenfor var Kallesøe og Helenius, der tilføjer noget rutine hvis de kan holde til at spille professionel fodbold.

Jeg kan ikke se, hvem der fra bænken i går skulle have gjort en forskel.

Så, vi får det, vi har betalt for. Måske det lønner sig på lang sigt?

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4117
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: AaB - Hobro

Indlæg af baresi » 2. aug 2025, 10:13

Remark skrev:
2. aug 2025, 09:55
Som det er med god vin, får du hvad du betaler for. AaB har med ejerskabet entydigt valgt at satse på unge spillere suppleret med udenlandske unge. Det betyder i bedste fald et midterhold i 1.division i denne sæson.

Olsson spiller sin tredje seniorkamp. Makolli sin 10. Valdemar Møller under 10 kampe. Der ligger alt for meget ansvar på spillere som Bomholt og Ross,i forhold til, hvor de er i deres karriere.

De nogle og tyve-årige med Marc Nielsen, Bjarne Pudel, Andrés Jasson , Kelvin John er heller ikke superrutineret.

Det giver store ledelsesopgaver til Vincent Müller, der stod en god kamp i går. Håpness, som jeg synes virker som rigtig god på det her niveau, og Børsting, der altid er garanti for en indsats.

Udenfor var Kallesøe og Helenius, der tilføjer noget rutine hvis de kan holde til at spille professionel fodbold.

Jeg kan ikke se, hvem der fra bænken i går skulle have gjort en forskel.

Så, vi får det, vi har betalt for. Måske det lønner sig på lang sigt?
Spot on.
Pris og kvalitet og eksekvering hænger sammen
Forstår godt højers kommentarer om at man ikke skal snakke oprykning lige nu.
Men hvis målsætningen i klubben ikke er oprykning er det jo en falliterklæring
Men udviklingen med at alt skal være ungt og uerfarent har nu vist sig helt slukket.
Højer siger det selv. Han savner mod og han savner kommunikation
Men er er jo ingen til at stille krav til hinanden
Kun kallesøe måske og klart Helenius hvis han er med…

Jeg håber inderligt de skifter gear på hornevej eller nærmer Hamburg og så fedtet den tegnebog op af lommen så vi igen kan kende AaB
Dejligt med en masse tid til de unge men de må ikke være bærende kræfter..
Højer har jeg en god fornemmelse af…

Brugeravatar
MortenN
Superliga
Superliga
Indlæg: 699
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:21
Favoritspiller: Strandli
Geografisk sted: Nibe

Re: AaB - Hobro

Indlæg af MortenN » 2. aug 2025, 10:44

baresi skrev:
2. aug 2025, 10:13
Remark skrev:
2. aug 2025, 09:55
Som det er med god vin, får du hvad du betaler for. AaB har med ejerskabet entydigt valgt at satse på unge spillere suppleret med udenlandske unge. Det betyder i bedste fald et midterhold i 1.division i denne sæson.

Olsson spiller sin tredje seniorkamp. Makolli sin 10. Valdemar Møller under 10 kampe. Der ligger alt for meget ansvar på spillere som Bomholt og Ross,i forhold til, hvor de er i deres karriere.

De nogle og tyve-årige med Marc Nielsen, Bjarne Pudel, Andrés Jasson , Kelvin John er heller ikke superrutineret.

Det giver store ledelsesopgaver til Vincent Müller, der stod en god kamp i går. Håpness, som jeg synes virker som rigtig god på det her niveau, og Børsting, der altid er garanti for en indsats.

Udenfor var Kallesøe og Helenius, der tilføjer noget rutine hvis de kan holde til at spille professionel fodbold.

Jeg kan ikke se, hvem der fra bænken i går skulle have gjort en forskel.

Så, vi får det, vi har betalt for. Måske det lønner sig på lang sigt?
Spot on.
Pris og kvalitet og eksekvering hænger sammen
Forstår godt højers kommentarer om at man ikke skal snakke oprykning lige nu.
Men hvis målsætningen i klubben ikke er oprykning er det jo en falliterklæring
Men udviklingen med at alt skal være ungt og uerfarent har nu vist sig helt slukket.
Højer siger det selv. Han savner mod og han savner kommunikation
Men er er jo ingen til at stille krav til hinanden
Kun kallesøe måske og klart Helenius hvis han er med…

Jeg håber inderligt de skifter gear på hornevej eller nærmer Hamburg og så fedtet den tegnebog op af lommen så vi igen kan kende AaB
Dejligt med en masse tid til de unge men de må ikke være bærende kræfter..
Højer har jeg en god fornemmelse af…
Der mangler godt nok noget rutine som de unge kan læne sig op af..
vi har alt for mange af vores store talenter der, som du også nævner, ikke har mange kampe i benene.
I min optik så er det noget af det vigtigste, at få nogen ind i start 11’er, som de unge reelt kan læne sig op af! Min drømme signing er stadigvæk Dalsgaard..
The games you play
Make people say
You're either weird or lonely

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 7615
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: AaB - Hobro

Indlæg af R Rosenberg » 2. aug 2025, 11:12

MortenN skrev:
2. aug 2025, 10:44
baresi skrev:
2. aug 2025, 10:13
Remark skrev:
2. aug 2025, 09:55
Som det er med god vin, får du hvad du betaler for. AaB har med ejerskabet entydigt valgt at satse på unge spillere suppleret med udenlandske unge. Det betyder i bedste fald et midterhold i 1.division i denne sæson.

Olsson spiller sin tredje seniorkamp. Makolli sin 10. Valdemar Møller under 10 kampe. Der ligger alt for meget ansvar på spillere som Bomholt og Ross,i forhold til, hvor de er i deres karriere.

De nogle og tyve-årige med Marc Nielsen, Bjarne Pudel, Andrés Jasson , Kelvin John er heller ikke superrutineret.

Det giver store ledelsesopgaver til Vincent Müller, der stod en god kamp i går. Håpness, som jeg synes virker som rigtig god på det her niveau, og Børsting, der altid er garanti for en indsats.

Udenfor var Kallesøe og Helenius, der tilføjer noget rutine hvis de kan holde til at spille professionel fodbold.

Jeg kan ikke se, hvem der fra bænken i går skulle have gjort en forskel.

Så, vi får det, vi har betalt for. Måske det lønner sig på lang sigt?
Spot on.
Pris og kvalitet og eksekvering hænger sammen
Forstår godt højers kommentarer om at man ikke skal snakke oprykning lige nu.
Men hvis målsætningen i klubben ikke er oprykning er det jo en falliterklæring
Men udviklingen med at alt skal være ungt og uerfarent har nu vist sig helt slukket.
Højer siger det selv. Han savner mod og han savner kommunikation
Men er er jo ingen til at stille krav til hinanden
Kun kallesøe måske og klart Helenius hvis han er med…

Jeg håber inderligt de skifter gear på hornevej eller nærmer Hamburg og så fedtet den tegnebog op af lommen så vi igen kan kende AaB
Dejligt med en masse tid til de unge men de må ikke være bærende kræfter..
Højer har jeg en god fornemmelse af…
Der mangler godt nok noget rutine som de unge kan læne sig op af..
vi har alt for mange af vores store talenter der, som du også nævner, ikke har mange kampe i benene.
I min optik så er det noget af det vigtigste, at få nogen ind i start 11’er, som de unge reelt kan læne sig op af! Min drømme signing er stadigvæk Dalsgaard..
Der mangler rutine i hobetal, ja. Men der mangler jo også kvalitet. Reel kvalitet. Dem med rutine er jo voldsomt ringe eller kronisk skadede.

Begge ting er så noget, vores dejlige, tyske ejere mener, vi ikke skal have. Og alligevel kan jeg se på Bernhard Peters' hjemmeside, at de fastholder top 10 i superligaen i 2025 og at være et top 3-hold i superligaen inden 2030.

Skal AaB være konkurrencedygtige i 1. division (for slet ikke at tale om at kunne overleve superligaen), skal vi have mindst 5-7 DYGTIGE og RUTINEREDE spillere ind. Har vi den stamme, kan spillere som John, Håpnes, Møller, Bomholt sagtens supplere det hold.

Det ved vi godt, ikke kommer til at ske med Bernhard Peters ved roret, så en tur i 2. division er nok mere sandsynligt, end at vi skulle kunne rykke op og overleve.
Ædruelighedens stemme

Balken
Drenge
Drenge
Indlæg: 42
Tilmeldt: 3. jun 2024, 19:25
Favoritspiller: Ahlmann

Re: AaB - Hobro

Indlæg af Balken » 2. aug 2025, 11:42

Jeg synes faktisk, at Jasson gør mange ting rigtig. Løber mange meter, gode afleveringer og altid udfordrende. Synes han virker som den oplagte afløser for Melker. Gad godt se ham i stedet for Børsting på den midtbane.

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4117
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: AaB - Hobro

Indlæg af baresi » 2. aug 2025, 11:57

R Rosenberg skrev:
2. aug 2025, 11:12
MortenN skrev:
2. aug 2025, 10:44
baresi skrev:
2. aug 2025, 10:13
Remark skrev:
2. aug 2025, 09:55
Som det er med god vin, får du hvad du betaler for. AaB har med ejerskabet entydigt valgt at satse på unge spillere suppleret med udenlandske unge. Det betyder i bedste fald et midterhold i 1.division i denne sæson.

Olsson spiller sin tredje seniorkamp. Makolli sin 10. Valdemar Møller under 10 kampe. Der ligger alt for meget ansvar på spillere som Bomholt og Ross,i forhold til, hvor de er i deres karriere.

De nogle og tyve-årige med Marc Nielsen, Bjarne Pudel, Andrés Jasson , Kelvin John er heller ikke superrutineret.

Det giver store ledelsesopgaver til Vincent Müller, der stod en god kamp i går. Håpness, som jeg synes virker som rigtig god på det her niveau, og Børsting, der altid er garanti for en indsats.

Udenfor var Kallesøe og Helenius, der tilføjer noget rutine hvis de kan holde til at spille professionel fodbold.

Jeg kan ikke se, hvem der fra bænken i går skulle have gjort en forskel.

Så, vi får det, vi har betalt for. Måske det lønner sig på lang sigt?
Spot on.
Pris og kvalitet og eksekvering hænger sammen
Forstår godt højers kommentarer om at man ikke skal snakke oprykning lige nu.
Men hvis målsætningen i klubben ikke er oprykning er det jo en falliterklæring
Men udviklingen med at alt skal være ungt og uerfarent har nu vist sig helt slukket.
Højer siger det selv. Han savner mod og han savner kommunikation
Men er er jo ingen til at stille krav til hinanden
Kun kallesøe måske og klart Helenius hvis han er med…

Jeg håber inderligt de skifter gear på hornevej eller nærmer Hamburg og så fedtet den tegnebog op af lommen så vi igen kan kende AaB
Dejligt med en masse tid til de unge men de må ikke være bærende kræfter..
Højer har jeg en god fornemmelse af…
Der mangler godt nok noget rutine som de unge kan læne sig op af..
vi har alt for mange af vores store talenter der, som du også nævner, ikke har mange kampe i benene.
I min optik så er det noget af det vigtigste, at få nogen ind i start 11’er, som de unge reelt kan læne sig op af! Min drømme signing er stadigvæk Dalsgaard..
Der mangler rutine i hobetal, ja. Men der mangler jo også kvalitet. Reel kvalitet. Dem med rutine er jo voldsomt ringe eller kronisk skadede.

Begge ting er så noget, vores dejlige, tyske ejere mener, vi ikke skal have. Og alligevel kan jeg se på Bernhard Peters' hjemmeside, at de fastholder top 10 i superligaen i 2025 og at være et top 3-hold i superligaen inden 2030.

Skal AaB være konkurrencedygtige i 1. division (for slet ikke at tale om at kunne overleve superligaen), skal vi have mindst 5-7 DYGTIGE og RUTINEREDE spillere ind. Har vi den stamme, kan spillere som John, Håpnes, Møller, Bomholt sagtens supplere det hold.

Det ved vi godt, ikke kommer til at ske med Bernhard Peters ved roret, så en tur i 2. division er nok mere sandsynligt, end at vi skulle kunne rykke op og overleve.
Mangler giga kvalitet helt enig. Erfaring kombineret med kvalitet.
Ig 5-7 er sgu nok ret præcist.
Peters og kumpanerne har sænket det her skib noget så eftertrykkeligt.
Jeg tror på ny sportschef og træner men det kræver investeringer nu i dette vindue bare for at være top6.
Duelund hjulsager c. Sørensen havde alle være stærke i den rød hvide
Men de er i Vejles røde farve.
Nu må vi finde noget kvalitet og når du siger 5-7 hvor er vi så henne - optimalt:
Målmand
1 midterforsvarer
1 venter back
1 8er
2 kanter
1 9er

Og skruet ned:
1 midterforsvarer
2 kanter
1 9er
Evt 1 8er

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 7615
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: AaB - Hobro

Indlæg af R Rosenberg » 2. aug 2025, 12:58

Balken skrev:
2. aug 2025, 11:42
Jeg synes faktisk, at Jasson gør mange ting rigtig. Løber mange meter, gode afleveringer og altid udfordrende. Synes han virker som den oplagte afløser for Melker. Gad godt se ham i stedet for Børsting på den midtbane.
Men det er jo bare sådan et godt eksempel på, hvor vant vi er blevet til, at tingene bare går ned, ned, ned, og at vi hele tiden nøjes.

Jasson er jo væsentligt ringere end Widell på ALLE parametre. Så selvom han skulle udfylde hans rolle, ville det jo blive endnu en nedgradering i rækken af mange.
Ædruelighedens stemme

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1251
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: AaB - Hobro

Indlæg af Sønderhof » 2. aug 2025, 13:15

baresi skrev:
2. aug 2025, 11:57
R Rosenberg skrev:
2. aug 2025, 11:12
MortenN skrev:
2. aug 2025, 10:44
baresi skrev:
2. aug 2025, 10:13
Remark skrev:
2. aug 2025, 09:55
Som det er med god vin, får du hvad du betaler for. AaB har med ejerskabet entydigt valgt at satse på unge spillere suppleret med udenlandske unge. Det betyder i bedste fald et midterhold i 1.division i denne sæson.

Olsson spiller sin tredje seniorkamp. Makolli sin 10. Valdemar Møller under 10 kampe. Der ligger alt for meget ansvar på spillere som Bomholt og Ross,i forhold til, hvor de er i deres karriere.

De nogle og tyve-årige med Marc Nielsen, Bjarne Pudel, Andrés Jasson , Kelvin John er heller ikke superrutineret.

Det giver store ledelsesopgaver til Vincent Müller, der stod en god kamp i går. Håpness, som jeg synes virker som rigtig god på det her niveau, og Børsting, der altid er garanti for en indsats.

Udenfor var Kallesøe og Helenius, der tilføjer noget rutine hvis de kan holde til at spille professionel fodbold.

Jeg kan ikke se, hvem der fra bænken i går skulle have gjort en forskel.

Så, vi får det, vi har betalt for. Måske det lønner sig på lang sigt?
Spot on.
Pris og kvalitet og eksekvering hænger sammen
Forstår godt højers kommentarer om at man ikke skal snakke oprykning lige nu.
Men hvis målsætningen i klubben ikke er oprykning er det jo en falliterklæring
Men udviklingen med at alt skal være ungt og uerfarent har nu vist sig helt slukket.
Højer siger det selv. Han savner mod og han savner kommunikation
Men er er jo ingen til at stille krav til hinanden
Kun kallesøe måske og klart Helenius hvis han er med…

Jeg håber inderligt de skifter gear på hornevej eller nærmer Hamburg og så fedtet den tegnebog op af lommen så vi igen kan kende AaB
Dejligt med en masse tid til de unge men de må ikke være bærende kræfter..
Højer har jeg en god fornemmelse af…
Der mangler godt nok noget rutine som de unge kan læne sig op af..
vi har alt for mange af vores store talenter der, som du også nævner, ikke har mange kampe i benene.
I min optik så er det noget af det vigtigste, at få nogen ind i start 11’er, som de unge reelt kan læne sig op af! Min drømme signing er stadigvæk Dalsgaard..
Der mangler rutine i hobetal, ja. Men der mangler jo også kvalitet. Reel kvalitet. Dem med rutine er jo voldsomt ringe eller kronisk skadede.

Begge ting er så noget, vores dejlige, tyske ejere mener, vi ikke skal have. Og alligevel kan jeg se på Bernhard Peters' hjemmeside, at de fastholder top 10 i superligaen i 2025 og at være et top 3-hold i superligaen inden 2030.

Skal AaB være konkurrencedygtige i 1. division (for slet ikke at tale om at kunne overleve superligaen), skal vi have mindst 5-7 DYGTIGE og RUTINEREDE spillere ind. Har vi den stamme, kan spillere som John, Håpnes, Møller, Bomholt sagtens supplere det hold.

Det ved vi godt, ikke kommer til at ske med Bernhard Peters ved roret, så en tur i 2. division er nok mere sandsynligt, end at vi skulle kunne rykke op og overleve.
Mangler giga kvalitet helt enig. Erfaring kombineret med kvalitet.
Ig 5-7 er sgu nok ret præcist.
Peters og kumpanerne har sænket det her skib noget så eftertrykkeligt.
Jeg tror på ny sportschef og træner men det kræver investeringer nu i dette vindue bare for at være top6.
Duelund hjulsager c. Sørensen havde alle være stærke i den rød hvide
Men de er i Vejles røde farve.
Nu må vi finde noget kvalitet og når du siger 5-7 hvor er vi så henne - optimalt:
Målmand
1 midterforsvarer
1 venter back
1 8er
2 kanter
1 9er

Og skruet ned:
1 midterforsvarer
2 kanter
1 9er
Evt 1 8er
Jeg vil meget heller at vi henter 3-4 seriøse kvalitetsspillere, end 6-7 i gode 1. div spillere. Selvom jeg også er utålmodig og det er tydligt for enhver at holdet skriger på forstærkninger, så håber jeg vi sigter højt, også selvom det betyder at vi må vente indtil lukningen på vinduet.

Vi står desværre et langt værre sted i dag, end da vi rykkede ned forrige sæson. Der er ingen ledere på holdet og den røde tråd fra rekruttering af spillere til spillestil er umulig at se. Hvad vil vi egentlig? Spille tålmodigt eller med højt pres og direkte? Det er der vel ingen der ved længere?

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4117
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: AaB - Hobro

Indlæg af baresi » 2. aug 2025, 13:33

R Rosenberg skrev:
2. aug 2025, 12:58
Balken skrev:
2. aug 2025, 11:42
Jeg synes faktisk, at Jasson gør mange ting rigtig. Løber mange meter, gode afleveringer og altid udfordrende. Synes han virker som den oplagte afløser for Melker. Gad godt se ham i stedet for Børsting på den midtbane.
Men det er jo bare sådan et godt eksempel på, hvor vant vi er blevet til, at tingene bare går ned, ned, ned, og at vi hele tiden nøjes.

Jasson er jo væsentligt ringere end Widell på ALLE parametre. Så selvom han skulle udfylde hans rolle, ville det jo blive endnu en nedgradering i rækken af mange.
jasson løb sig selv træt igår, og arbejder meget men heller ikke med kvalitet. han er leverpostej som meget af andet på holdet
Vi er blevet vant til at nøjes, også når vi snakker om at vi har hårde udekampe til at starte med i 1. div. jamen vi er AaB for fanden, vi skal ud at slå kolding, hillerød, hobro hjemme. bevares ikke med det hold vi har nu, for det er ikke godt nok.
Spillerne der spiller kan jo ikke klandres for de ikke er bedre, og bænken, ja det er svært at smide noget ind....

på nuv. hold har vi efter min mening følgende opdeling af holdet.

gode nok til 1. div.
kallesøe (han skal nok komme)
Håbnes - ser spændende ud
Bomholt dygtig og klog spiller men skal blive mere farlig
kelvin John - han ligner mere og mere en der kommer stille og roligt og har sgu flyttet sig.
helenius - stadig god nok.

kan gøre sig gældende men ikke pr natur start 11er:
- Pudel ( han vil det så gerne og han er SUPER cool altså, men også med store fejl i sit spil. god i det opbyggende mangler i det forsvarsmæssige
- marc N - måske kommer han, men der er vej endnu
- makolli - spændende ting i ham med bolden, fart og fysik, men han skal være centerforsvarer istedet for olsson
- maarup - kan ikke bedømme ham men han kommer med fin fysik og vilje og er god til truppen
- børsting - selvfølgelig en starter med nuværende hold, men han bliver aldrig en afgørende start 11er spiller, men mener han er vigtig nok for truppen. jeg har intet imod børsting der mangler bare kvalitet
- jasson - mener aldrig han bliver start 11 materiale - der er gode ting i ham, men den sidste kvalitet er der ikke.
- Muller (har simpelthen for mange udfald, jeg kan godt li ham, men han er ikke en dygtig nok målmand der skaber ro til forsvaret og det er et af vores problemer generelt. Folk er usikre på hinanden.

talenter der skal have tid men ikke faste startere:
- v. møller - skal nok blive til noget, men ikke stå med start 11er ansvar
- tcacenco - undrer mig over man ikke tør skifte ham ind han var god i træningskampene. Stor motor, fin fart og god teknik. ham tror jeg på
- arnorsson - jamen han er ung og har droppet selvtilliden et sted. han kommer igen.
- bonde - har set spændende ud og skal nok få en fremtid
- skovgård - spændende men han mangler fandme at arbejde når han kommer ind - der er lige nonchelant nok.

ikke gode nok:
M
- olsson (ny i gamet, men derfor skal han heller ikke være start 11er og jeg har ikke set en god nok bund til at han bør være foran en makolli i forsvaret)
- Ross - + 100 kampe og har stort set ikke noget slut produkt, vader rundt i bolden, kæmper ikke retur osv. han er færdig i AaB - desværre.
- jimenez - bare fyld
- seydel - ligegyldig
- amankwa - bliver aldrig til noget
-diagne - hmm man får ikke lov at se ham. super hurtig men får ingen minutter så må jo kategoriseres som for dårlig

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 7615
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: AaB - Hobro

Indlæg af R Rosenberg » 2. aug 2025, 13:36

Sønderhof skrev:
2. aug 2025, 13:15
baresi skrev:
2. aug 2025, 11:57
R Rosenberg skrev:
2. aug 2025, 11:12
MortenN skrev:
2. aug 2025, 10:44
baresi skrev:
2. aug 2025, 10:13
Remark skrev:
2. aug 2025, 09:55
Som det er med god vin, får du hvad du betaler for. AaB har med ejerskabet entydigt valgt at satse på unge spillere suppleret med udenlandske unge. Det betyder i bedste fald et midterhold i 1.division i denne sæson.

Olsson spiller sin tredje seniorkamp. Makolli sin 10. Valdemar Møller under 10 kampe. Der ligger alt for meget ansvar på spillere som Bomholt og Ross,i forhold til, hvor de er i deres karriere.

De nogle og tyve-årige med Marc Nielsen, Bjarne Pudel, Andrés Jasson , Kelvin John er heller ikke superrutineret.

Det giver store ledelsesopgaver til Vincent Müller, der stod en god kamp i går. Håpness, som jeg synes virker som rigtig god på det her niveau, og Børsting, der altid er garanti for en indsats.

Udenfor var Kallesøe og Helenius, der tilføjer noget rutine hvis de kan holde til at spille professionel fodbold.

Jeg kan ikke se, hvem der fra bænken i går skulle have gjort en forskel.

Så, vi får det, vi har betalt for. Måske det lønner sig på lang sigt?
Spot on.
Pris og kvalitet og eksekvering hænger sammen
Forstår godt højers kommentarer om at man ikke skal snakke oprykning lige nu.
Men hvis målsætningen i klubben ikke er oprykning er det jo en falliterklæring
Men udviklingen med at alt skal være ungt og uerfarent har nu vist sig helt slukket.
Højer siger det selv. Han savner mod og han savner kommunikation
Men er er jo ingen til at stille krav til hinanden
Kun kallesøe måske og klart Helenius hvis han er med…

Jeg håber inderligt de skifter gear på hornevej eller nærmer Hamburg og så fedtet den tegnebog op af lommen så vi igen kan kende AaB
Dejligt med en masse tid til de unge men de må ikke være bærende kræfter..
Højer har jeg en god fornemmelse af…
Der mangler godt nok noget rutine som de unge kan læne sig op af..
vi har alt for mange af vores store talenter der, som du også nævner, ikke har mange kampe i benene.
I min optik så er det noget af det vigtigste, at få nogen ind i start 11’er, som de unge reelt kan læne sig op af! Min drømme signing er stadigvæk Dalsgaard..
Der mangler rutine i hobetal, ja. Men der mangler jo også kvalitet. Reel kvalitet. Dem med rutine er jo voldsomt ringe eller kronisk skadede.

Begge ting er så noget, vores dejlige, tyske ejere mener, vi ikke skal have. Og alligevel kan jeg se på Bernhard Peters' hjemmeside, at de fastholder top 10 i superligaen i 2025 og at være et top 3-hold i superligaen inden 2030.

Skal AaB være konkurrencedygtige i 1. division (for slet ikke at tale om at kunne overleve superligaen), skal vi have mindst 5-7 DYGTIGE og RUTINEREDE spillere ind. Har vi den stamme, kan spillere som John, Håpnes, Møller, Bomholt sagtens supplere det hold.

Det ved vi godt, ikke kommer til at ske med Bernhard Peters ved roret, så en tur i 2. division er nok mere sandsynligt, end at vi skulle kunne rykke op og overleve.
Mangler giga kvalitet helt enig. Erfaring kombineret med kvalitet.
Ig 5-7 er sgu nok ret præcist.
Peters og kumpanerne har sænket det her skib noget så eftertrykkeligt.
Jeg tror på ny sportschef og træner men det kræver investeringer nu i dette vindue bare for at være top6.
Duelund hjulsager c. Sørensen havde alle være stærke i den rød hvide
Men de er i Vejles røde farve.
Nu må vi finde noget kvalitet og når du siger 5-7 hvor er vi så henne - optimalt:
Målmand
1 midterforsvarer
1 venter back
1 8er
2 kanter
1 9er

Og skruet ned:
1 midterforsvarer
2 kanter
1 9er
Evt 1 8er
Jeg vil meget heller at vi henter 3-4 seriøse kvalitetsspillere, end 6-7 i gode 1. div spillere. Selvom jeg også er utålmodig og det er tydligt for enhver at holdet skriger på forstærkninger, så håber jeg vi sigter højt, også selvom det betyder at vi må vente indtil lukningen på vinduet.

Vi står desværre et langt værre sted i dag, end da vi rykkede ned forrige sæson. Der er ingen ledere på holdet og den røde tråd fra rekruttering af spillere til spillestil er umulig at se. Hvad vil vi egentlig? Spille tålmodigt eller med højt pres og direkte? Det er der vel ingen der ved længere?
Problemet er bare, at 3-4 seriøse kvalitetsspillere slet ikke er nok, hvis vi skal skabe en decideret sandsynlig oprykning. 5-6 er nok mere realistisk.

Vi kan vel ikke gøre meget andet, end at sætte vores lid til Møllers og Højers netværk (begge må have gode sådanne). Og så kunne man håbe, at Vater Bernhard vil åbne muldvarpen lidt, så bare en smule af de 100 mio, vi har solgt for, kunne investeres i holdet.
De fucker jo deres egen investering op ved at lade være.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 2163
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: AaB - Hobro

Indlæg af Kasper » 2. aug 2025, 13:40

R Rosenberg skrev:
2. aug 2025, 13:36
Sønderhof skrev:
2. aug 2025, 13:15
baresi skrev:
2. aug 2025, 11:57
R Rosenberg skrev:
2. aug 2025, 11:12
MortenN skrev:
2. aug 2025, 10:44
baresi skrev:
2. aug 2025, 10:13


Spot on.
Pris og kvalitet og eksekvering hænger sammen
Forstår godt højers kommentarer om at man ikke skal snakke oprykning lige nu.
Men hvis målsætningen i klubben ikke er oprykning er det jo en falliterklæring
Men udviklingen med at alt skal være ungt og uerfarent har nu vist sig helt slukket.
Højer siger det selv. Han savner mod og han savner kommunikation
Men er er jo ingen til at stille krav til hinanden
Kun kallesøe måske og klart Helenius hvis han er med…

Jeg håber inderligt de skifter gear på hornevej eller nærmer Hamburg og så fedtet den tegnebog op af lommen så vi igen kan kende AaB
Dejligt med en masse tid til de unge men de må ikke være bærende kræfter..
Højer har jeg en god fornemmelse af…
Der mangler godt nok noget rutine som de unge kan læne sig op af..
vi har alt for mange af vores store talenter der, som du også nævner, ikke har mange kampe i benene.
I min optik så er det noget af det vigtigste, at få nogen ind i start 11’er, som de unge reelt kan læne sig op af! Min drømme signing er stadigvæk Dalsgaard..
Der mangler rutine i hobetal, ja. Men der mangler jo også kvalitet. Reel kvalitet. Dem med rutine er jo voldsomt ringe eller kronisk skadede.

Begge ting er så noget, vores dejlige, tyske ejere mener, vi ikke skal have. Og alligevel kan jeg se på Bernhard Peters' hjemmeside, at de fastholder top 10 i superligaen i 2025 og at være et top 3-hold i superligaen inden 2030.

Skal AaB være konkurrencedygtige i 1. division (for slet ikke at tale om at kunne overleve superligaen), skal vi have mindst 5-7 DYGTIGE og RUTINEREDE spillere ind. Har vi den stamme, kan spillere som John, Håpnes, Møller, Bomholt sagtens supplere det hold.

Det ved vi godt, ikke kommer til at ske med Bernhard Peters ved roret, så en tur i 2. division er nok mere sandsynligt, end at vi skulle kunne rykke op og overleve.
Mangler giga kvalitet helt enig. Erfaring kombineret med kvalitet.
Ig 5-7 er sgu nok ret præcist.
Peters og kumpanerne har sænket det her skib noget så eftertrykkeligt.
Jeg tror på ny sportschef og træner men det kræver investeringer nu i dette vindue bare for at være top6.
Duelund hjulsager c. Sørensen havde alle være stærke i den rød hvide
Men de er i Vejles røde farve.
Nu må vi finde noget kvalitet og når du siger 5-7 hvor er vi så henne - optimalt:
Målmand
1 midterforsvarer
1 venter back
1 8er
2 kanter
1 9er

Og skruet ned:
1 midterforsvarer
2 kanter
1 9er
Evt 1 8er
Jeg vil meget heller at vi henter 3-4 seriøse kvalitetsspillere, end 6-7 i gode 1. div spillere. Selvom jeg også er utålmodig og det er tydligt for enhver at holdet skriger på forstærkninger, så håber jeg vi sigter højt, også selvom det betyder at vi må vente indtil lukningen på vinduet.

Vi står desværre et langt værre sted i dag, end da vi rykkede ned forrige sæson. Der er ingen ledere på holdet og den røde tråd fra rekruttering af spillere til spillestil er umulig at se. Hvad vil vi egentlig? Spille tålmodigt eller med højt pres og direkte? Det er der vel ingen der ved længere?
Problemet er bare, at 3-4 seriøse kvalitetsspillere slet ikke er nok, hvis vi skal skabe en decideret sandsynlig oprykning. 5-6 er nok mere realistisk.

Vi kan vel ikke gøre meget andet, end at sætte vores lid til Møllers og Højers netværk (begge må have gode sådanne). Og så kunne man håbe, at Vater Bernhard vil åbne muldvarpen lidt, så bare en smule af de 100 mio, vi har solgt for, kunne investeres i holdet.
De fucker jo deres egen investering op ved at lade være.
Meget enig.
Men lad os nu se om Møller starter før tid, det kræver vel også at muldvarpen skal op.

De gambler fuldstændig med klubbens fremtid.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

kylling2
Miniput
Miniput
Indlæg: 2
Tilmeldt: 20. okt 2023, 07:10
Favoritspiller: Peter Rasmussen

Re: AaB - Hobro

Indlæg af kylling2 » 2. aug 2025, 13:48

Balken skrev:
2. aug 2025, 11:42
Jeg synes faktisk, at Jasson gør mange ting rigtig. Løber mange meter, gode afleveringer og altid udfordrende. Synes han virker som den oplagte afløser for Melker. Gad godt se ham i stedet for Børsting på den midtbane.
Jasson klart bedste spiller i går. Skete først noget for AaB da han kom ind.
Ross totalt håbløst, straffesparket og det gule kort, var eneste fornuftigt fra ham. Sælg ham for 1 kr hvis muligt

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1251
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: AaB - Hobro

Indlæg af Sønderhof » 2. aug 2025, 13:54

dp

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1251
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: AaB - Hobro

Indlæg af Sønderhof » 2. aug 2025, 14:06

R Rosenberg skrev:
2. aug 2025, 13:36
Sønderhof skrev:
2. aug 2025, 13:15
baresi skrev:
2. aug 2025, 11:57


Mangler giga kvalitet helt enig. Erfaring kombineret med kvalitet.
Ig 5-7 er sgu nok ret præcist.
Peters og kumpanerne har sænket det her skib noget så eftertrykkeligt.
Jeg tror på ny sportschef og træner men det kræver investeringer nu i dette vindue bare for at være top6.
Duelund hjulsager c. Sørensen havde alle være stærke i den rød hvide
Men de er i Vejles røde farve.
Nu må vi finde noget kvalitet og når du siger 5-7 hvor er vi så henne - optimalt:
Målmand
1 midterforsvarer
1 venter back
1 8er
2 kanter
1 9er

Og skruet ned:
1 midterforsvarer
2 kanter
1 9er
Evt 1 8er
Jeg vil meget heller at vi henter 3-4 seriøse kvalitetsspillere, end 6-7 i gode 1. div spillere. Selvom jeg også er utålmodig og det er tydligt for enhver at holdet skriger på forstærkninger, så håber jeg vi sigter højt, også selvom det betyder at vi må vente indtil lukningen på vinduet.

Vi står desværre et langt værre sted i dag, end da vi rykkede ned forrige sæson. Der er ingen ledere på holdet og den røde tråd fra rekruttering af spillere til spillestil er umulig at se. Hvad vil vi egentlig? Spille tålmodigt eller med højt pres og direkte? Det er der vel ingen der ved længere?
Problemet er bare, at 3-4 seriøse kvalitetsspillere slet ikke er nok, hvis vi skal skabe en decideret sandsynlig oprykning. 5-6 er nok mere realistisk.

Vi kan vel ikke gøre meget andet, end at sætte vores lid til Møllers og Højers netværk (begge må have gode sådanne). Og så kunne man håbe, at Vater Bernhard vil åbne muldvarpen lidt, så bare en smule af de 100 mio, vi har solgt for, kunne investeres i holdet.
De fucker jo deres egen investering op ved at lade være.
Jeg tror godt vi kan sammensætte et slagkraftigt hold der kan spille med om oprykning med tilgang af 3-4 spillere med godt superliganiveau.

Med den rigtige scouting kan det godt lade sig gøre, se bare lidt på hvad vores konkurrenter har hentet.
Randers hentede Lasse Berg Johnsen i den norske 1. div. Derudover en mærværdig succes med lynhurtige angribere fra lavere rangerede franske klubber.
Tonni Adamsen og Vallys og Salquist kom til SIF fra danske 1/2. div.
VFF har hentet en perlerække af udenlandske profiler, hvor vi også kan være med.

Det må alt andet lige også være nemmere at finde de rigtige spillere, hvis det "kun" er fire spillere, end hvis det er op mod 7 mand. Jeg orker ikke flere lejeaftaler og Caballo-Odada-løsninger. Vi skal have spillere ind der kan bygges videre på i 2-3 sæsoner.

Balken
Drenge
Drenge
Indlæg: 42
Tilmeldt: 3. jun 2024, 19:25
Favoritspiller: Ahlmann

Re: AaB - Hobro

Indlæg af Balken » 2. aug 2025, 14:36

R Rosenberg skrev:
2. aug 2025, 12:58
Balken skrev:
2. aug 2025, 11:42
Jeg synes faktisk, at Jasson gør mange ting rigtig. Løber mange meter, gode afleveringer og altid udfordrende. Synes han virker som den oplagte afløser for Melker. Gad godt se ham i stedet for Børsting på den midtbane.
Men det er jo bare sådan et godt eksempel på, hvor vant vi er blevet til, at tingene bare går ned, ned, ned, og at vi hele tiden nøjes.

Jasson er jo væsentligt ringere end Widell på ALLE parametre. Så selvom han skulle udfylde hans rolle, ville det jo blive endnu en nedgradering i rækken af mange.
Forstår hvad du mener. Melker var kvalitet, men synes ikke det er ens betydning med at Jasson ikke også kan blive det.

Jeg synes, at han gjorde det godt i starten af sidste sæson, indtil han mistede pladsen af en eller anden grund.

Synes også vi har set i denne opstart, at han faktisk har kvalitet. Han spillede en konge halvleg mod Hillerød i træningskampen, men også her var han ikke en del af de startende 11.

Synes i hvert fald Jasson fortjener chancen fra start snart.

Jonas_K
2. div
2. div
Indlæg: 171
Tilmeldt: 2. maj 2022, 19:37
Favoritspiller: Kusk

Re: AaB - Hobro

Indlæg af Jonas_K » 2. aug 2025, 14:59

FlæskeFrank skrev:
2. aug 2025, 09:21
Når jeg ser scoringen fra Hobro og sammenholder det med de kommentarer om, at Müller skulle have reddet.

Så må jeg bare konstatere, at de medfans er fuldstændig fodboldmæssig gået i stå for 20 år siden. Det kan godt være Schmeichel var tromlet ud i feltet, men den gang var en god angriber Erik Bo, som kun kunne løbe og skyde. Var Müller rendt i feltet var han blevet snydt af Klittens teknik og overblik eller måske bare så hurtig bolden går i dag - han kan ganske enkelt ikke løbe de 10 meter ift. Boldens hastighed.
Problemet er at Müller slet ikke prøver at redde den, prøv at se de mål imod AaB igennem i Müllers tid, han står alt for tit på flade fødder, og kigger på den går ind

Igen, en målmand redder 0% af de bolde han bare står og kigger efter.

Det handler for mig om at målmanden i det mindste prøver, og Müller kigger bare resignerende på bolden, når han mener den er udenfor rækkevidde.

Müller er qua sin løn udset som en af de erfarne og rutinerede, så hjælper det ikke holdet, at han altid bare står stille, hvis han ikke tror han kan redde den. Det viser et helt forkert udtryk overfor de spillere som spiller der seniorkamp nummer 1-3-5-10 i karrieren

Besvar