Kamptråd: Vejle B - AaB 16/04/21 klokken 19:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
R Rosenberg
Allstar
Allstar

Re: Kamptråd: Vejle B - AaB 16/04/21 klokken 19:00

Indlæg af R Rosenberg » 16. apr 2021, 21:51

Pastorius skrev:
16. apr 2021, 21:47
Funky skrev:
16. apr 2021, 20:59
Nu var vi heldige at få point sidste kamp. Denne kamp var langt bedre, selv om jeg kan blive vanvittig af at se AaB-spillere lave tekniske fejl, og små Vejle-spillere spille sig ud af 2-3 AaB-spilleres pres. Vi ender med at være lidt uheldige ikke at vinde. Ærgerligt.
Men Lucas er tilbage, og der var lidt trylleri fra ham. Lækkert.
Tjo, men nederlag sidst og sejr i dag, så ville vi have haft et point mere.

Det er positivt at vi kan skabe så mange og så store chancer, tænk hvad det ikke kan blive til, når vi også begynder at spille godt.
Jeg synes, det var en vældig fin anden halvleg. Og man skal ikke forklejne betydningen af det psykologiske ovenpå et par rædderlige måneder.
Hvis Lucas kan holde og Hilje kommer tilbage, er der et næsten nyt hold.
Ædruelighedens stemme

Stegosaurus
Allstar
Allstar

Indlæg af Stegosaurus » 16. apr 2021, 21:52

Pastorius skrev:
16. apr 2021, 21:47
Funky skrev:
16. apr 2021, 20:59
Nu var vi heldige at få point sidste kamp. Denne kamp var langt bedre, selv om jeg kan blive vanvittig af at se AaB-spillere lave tekniske fejl, og små Vejle-spillere spille sig ud af 2-3 AaB-spilleres pres. Vi ender med at være lidt uheldige ikke at vinde. Ærgerligt.
Men Lucas er tilbage, og der var lidt trylleri fra ham. Lækkert.
Tjo, men nederlag sidst og sejr i dag, så ville vi have haft et point mere.

Det er positivt at vi kan skabe så mange og så store chancer, tænk hvad det ikke kan blive til, når vi også begynder at spille godt.
Ja, og tænk hvis vi havde slået OB? Eller FCK? Eller Horsens? Er din pointe, at mange point er bedre end få point?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 16. apr 2021, 22:05

R Rosenberg skrev:
16. apr 2021, 21:51
Jeg synes, det var en vældig fin anden halvleg. Og man skal ikke forklejne betydningen af det psykologiske ovenpå et par rædderlige måneder.
Han skulle tydeligt bruge lidt tid, til at finde sig til rette, og noget rusten er han jo, men ellers var det dejligt at se ham tilbage. Det skal nok blive godt.
Med venlig Hilsen
--
Robert

raekkeettre
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lars Thomsen

Indlæg af raekkeettre » 16. apr 2021, 22:12

gravballe skrev:
16. apr 2021, 21:05
doukas skrev:
16. apr 2021, 20:52
Ibiza Polar skrev:
16. apr 2021, 20:48
doukas skrev:
16. apr 2021, 20:46
Julgranen skrev:
16. apr 2021, 20:44
I dag har vi haft rigeligt med chancer til at vinde kampen.
Ja, for første gang under Cifuentes. Tillykke til alle AaBs fans.
I er (retteligt) konstant efter Julgranen, når han nævner Friis, imens I samtidig skal gøre ALT til en sarkastisk tilsvining af Cifuentes. Trættende.
Ja, fordi Julgranen griber alle tænkelige halmstrå for at rose Cifuentes. Helt oprindeligt, så synes jeg dagens kamp er opløftende. Eneste men er, at Vejles hold ikke er noget at råbe hurra for.
Ikke mere end modsatte lejr gør "AaB bliver udstillet af velje" var der en der skrev, hvad fanden blev vi så under Friis hvor Vejles træner med en simpel ændring satte AaB skat mat i 70 minutter
Eller med Poul Erik som træner i start 90'erne, og hvis vi gjorde den gang, er det helt okay at vi også gør det nu....Men til det det handler om, så er jeg lidt usikker på om det er fordi VB bliver trætte at vi får fadt i midten af de sidste 45, eller det er fordi vi finder et eller andet, Men noget sker der, også da Lucas kommer ind....Hold da op, der kan vi se hvad vores spillere mangler når kvalitet kommer ind. Lad os håber han er ved at finde formen oven på hans skade, for han alene kan give os 20%.

FlemmingG
Landshold
Landshold

Indlæg af FlemmingG » 16. apr 2021, 22:19

Julgranen skrev:
16. apr 2021, 21:13
Man må give Rufo lidt credit. Han bidrager med en del, og finder altså nogle gode rum i boksen. Også fin i presset. Han har fået en del røg herinde, men han gør sgu gode ting med jævne mellemrum.
Helt enig. Og så har han altså en evne til at komme til chancer. Flot mål idag, uheldig med stolpeskyddet fra en spidsvinkel.
Har scoret 2 mål i foråret og kun en halv hæl fra Kusk i kampen mod FCN, gør at han ikke er på 3 mål - og derved den næstmest scorende AaB spiller i foråret.
Han er ikke en stjerne, men synes absolut at han er et godt supplement til truppen

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 16. apr 2021, 23:58

Så kender man Tom igen. Han bør satse på en karriere som brandmand efter fodbolden.
Vi burde have vundet, og spillemæssigt var det fint i 2. Halvleg. Fremgang. Finder selv ud.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 17. apr 2021, 00:31

FlemmingG skrev:
16. apr 2021, 22:19
Julgranen skrev:
16. apr 2021, 21:13
Man må give Rufo lidt credit. Han bidrager med en del, og finder altså nogle gode rum i boksen. Også fin i presset. Han har fået en del røg herinde, men han gør sgu gode ting med jævne mellemrum.
Helt enig. Og så har han altså en evne til at komme til chancer. Flot mål idag, uheldig med stolpeskyddet fra en spidsvinkel.
Har scoret 2 mål i foråret og kun en halv hæl fra Kusk i kampen mod FCN, gør at han ikke er på 3 mål - og derved den næstmest scorende AaB spiller i foråret.
Han er ikke en stjerne, men synes absolut at han er et godt supplement til truppen
Altså Rufo kom ude af kampform, blev kastet ind på et dårligt fungerende hold i lidt for mange minutter og rendte så også ind i en skade.
Jeg tænker hans potentiale er til meget mere end at være et supplement til truppen.

Vi mangler desperat et solidt fundament at spille fra - vi var tættere på noget der kan fungere i dag end længe - og en skarp angriber. Får vi også en velfungerende højrekant og Lucas og Hiljemark tilbage på fuld styrke, kan det gå hen og bliver rigtig, rigtig sjovt.

...men nemt er det ikke, nu kommer vi så til at mangle Pedro i næste kamp, og så igen finde en måde at spille uden en eneste rigtig god defensiv midtbanespiller i truppen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 17. apr 2021, 07:43

Pastorius skrev:
17. apr 2021, 00:31

Vi mangler desperat et solidt fundament at spille fra - vi var tættere på noget der kan fungere i dag end længe - og en skarp angriber. Får vi også en velfungerende højrekant og Lucas og Hiljemark tilbage på fuld styrke, kan det gå hen og bliver rigtig, rigtig sjovt.
Jeg har bare stadig rigtigt svært ved at gennemskue planen og rollerne i den her hybrid-opstilling. Især oppe foran.

Man har en 10'er, som primært er presspiller. Fossum har løst den rolle godt, og det gjorde Rufo også igår. Så er der de to wingbacks, som ikke kommer ret meget til baglinjen eller i feltet. Reelt mener jeg opstillingen er en 5-3-2 og hvilke to typer skal man så bruge oppe foran? Kusk gør det jo glimrende uanset hvilken udgangsposition han har, men hvad forventes der af den anden angriber?

Er man tilfreds med at Vejle dominerer og kontrollerer kampen sålænge man skaber flere chancer? Igen synes jeg næsten alle AaBs kampe bliver nogle 50/50-opgør hvor det handler om skarphed i feltet og marginaler. Jeg savner at AaB tager ejerskab over kampe mod fx Lyngby og Vejle og dominerer de kampe - også selvom man kommer foran.

Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Indlæg af Julgranen » 17. apr 2021, 07:49

Yankee skrev:
17. apr 2021, 07:43
Jeg savner at AaB tager ejerskab over kampe mod fx Lyngby og Vejle og dominerer de kampe - også selvom man kommer foran.
Det tror jeg også træneren gør, og han sagde det jo selv i går. I udgangsformationen lå vi for lavt de sidste 20 min af 1. halvleg. Det var utilfredsstillende.
Så skifter vi formation og kommer langt bedre med, og igen ud med højt pres i 2. halvleg, som fungerede langt bedre for os.
Cifuentes’ stil er at være dominerende, derfor er der et stykke vej endnu.
Jeg synes meget handler om evnerne på bolden, og tro inde på banen. Vi skal turde stå højere.

Danni
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Indlæg af Danni » 17. apr 2021, 09:06

Pastorius skrev:
16. apr 2021, 22:05
R Rosenberg skrev:
16. apr 2021, 21:51
Han skulle tydeligt bruge lidt tid, til at finde sig til rette, og noget rusten er han jo, men ellers var det dejligt at se ham tilbage. Det skal nok blive godt.
Jeg synes virkelig, man tydeligt kan se den mand gør en forskel. Han fik godt og vel 20 min. og kunne nemt have lavet to assist på afleveringerne til Van Weert og Hannesbo.
Længe leve arbejderklassen!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 17. apr 2021, 09:19

Yankee skrev:
Jeg har bare stadig rigtigt svært ved at gennemskue planen og rollerne i den her hybrid-opstilling. Især oppe foran.

Man har en 10'er, som primært er presspiller. Fossum har løst den rolle godt, og det gjorde Rufo også igår. Så er der de to wingbacks, som ikke kommer ret meget til baglinjen eller i feltet. Reelt mener jeg opstillingen er en 5-3-2 og hvilke to typer skal man så bruge oppe foran? Kusk gør det jo glimrende uanset hvilken udgangsposition han har, men hvad forventes der af den anden angriber?

Er man tilfreds med at Vejle dominerer og kontrollerer kampen sålænge man skaber flere chancer? Igen synes jeg næsten alle AaBs kampe bliver nogle 50/50-opgør hvor det handler om skarphed i feltet og marginaler. Jeg savner at AaB tager ejerskab over kampe mod fx Lyngby og Vejle og dominerer de kampe - også selvom man kommer foran.
Det har jeg også - vi har delvist påtvunget - været nødt til at lave alt for mange ændringer. Det bliver hurtigt noget rod.Vi hviler absolut ikke i os selv.

Jeg synes planen i starten var tydelig. En mand på toppen (Samuelsen), der med det samme vi får bolden trækker dybt ned i banen, får bolden og vender rundt, og to kanter (Hannesbo og Prica) der så løber i de rummene på kanterne. Problemet er bare at det ikke tog vores modstandere så lang tid at få justeret og stoppet det - hvad plan B så er har jeg heller ingen idé om.

Vi har stadig for store huller i kvaliteten. I går var Hannesbo ikke så god og Samuelsen var elendig. Samtidig har vi stadig et problem med at spille bold i højresiden, denne gang med Pallesen og Ross. Det sætter resten af spillerne under et alt for stort pres. Næste gang er så også uden Pedro.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 17. apr 2021, 09:42

Yankee skrev:

Denne opstilling er heller i Martí's ønskede opstilling, og var egentlig heller ikke Friis', men lige nu er det var den opstilling der passer vores spillertyper bedst, og det er den opstilling der giver os flest point.

Jeg savner også at dominere en modstander, jeg tror desværre den ærgerlige konklusion er, at vi simpelthen ikke bedre end eksempelvis Vejle eller Sønderjyske uanset formation.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 17. apr 2021, 10:52

troelsh skrev:
17. apr 2021, 09:42
Yankee skrev:

Denne opstilling er heller i Martí's ønskede opstilling, og var egentlig heller ikke Friis', men lige nu er det var den opstilling der passer vores spillertyper bedst, og det er den opstilling der giver os flest point.

Jeg savner også at dominere en modstander, jeg tror desværre den ærgerlige konklusion er, at vi simpelthen ikke bedre end eksempelvis Vejle eller Sønderjyske uanset formation.
Vi skiftede formation flere gange i går, hvilket Cifuentes også fortæller her: https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/AaB ... sibilitet/

Paradoksalt nok blev vi først gode da vi kom over i den 4 back kæde, der ellers slet ikke har fungeret for os.

Jeg er i øvrigt helt enig med Yankee - vi er stadig meget langt fra at ligne et hold der hænger sammen og jeg kan ikke se tegninger til et holdbart spilkoncept. Jeg har det fint med en vis grad af taktisk fleksibilitet, men vores hyppige skift i både formation og spillestil generelt er efter min overbevisning klart et udtryk for, at vi ikke kan finde fodfæste med noget.

Samlet set var det bedre i går end det var mod Lyngby, men det skulle det satme også gerne være. Alligevel dominerer Vejle os i perioder i kampen, og selvom vi fik lavet de fleste chancer, så var det ikke en kamp som jeg følte vi havde kontrol over.

Og så var det i øvrigt helt rart ikke at have Granli med, det gav mere ro i forsvaret.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Dennis Nielsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Dennis Nielsen » 17. apr 2021, 11:16

Pastorius skrev:
17. apr 2021, 09:19
Yankee skrev:

Det har jeg også - vi har delvist påtvunget - været nødt til at lave alt for mange ændringer. Det bliver hurtigt noget rod.Vi hviler absolut ikke i os selv.

Jeg synes planen i starten var tydelig. En mand på toppen (Samuelsen), der med det samme vi får bolden trækker dybt ned i banen, får bolden og vender rundt, og to kanter (Hannesbo og Prica) der så løber i de rummene på kanterne. Problemet er bare at det ikke tog vores modstandere så lang tid at få justeret og stoppet det - hvad plan B så er har jeg heller ingen idé om.

Vi har stadig for store huller i kvaliteten. I går var Hannesbo ikke så god og Samuelsen var elendig. Samtidig har vi stadig et problem med at spille bold i højresiden, denne gang med Pallesen og Ross. Det sætter resten af spillerne under et alt for stort pres. Næste gang er så også uden Pedro.
2 rigtig gode indspark.

Uanset hvilken talkombination vi spiller, så mangler der grundlæggende mere bevægelse og bedre positionering.

Uanset om det var Wieghorst, Friis eller Marti, så virker vores spil til at følge en eller anden formel og fungerer formlen ikke, så mangler der den nødvendige bevægelse, positionering eller spilforståelse, til at rekreere på den oprindelige formel.

AaB har en rød tråd fra superliga holdet og ned, hvilket rent faktisk bekymrer mig, da denne formel mangler dynamik. Det handler ikke bare om bedre spillere - det er simpelthen noget, som en træner burde kunne ændre på. Spørgsmålet er selvfølge så, om denne type bold er for indgroet i den nuværende trup

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 17. apr 2021, 12:28

Sammenhængen mellem kæderne mangler stadig.

Trods afbrænder i går af van Weert håber jeg faktisk på kort forlængelse af kontrakt, for han kan noget for vores opspil de andre offensive ikke kan. De andre brænder ligeså store chancer. Men der skal stadig en ny ind.

Tror Samuelsen bænkes på onsdag. Han virker slidt.
- FlæskeFrank

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 17. apr 2021, 14:00

FlæskeFrank skrev:
17. apr 2021, 12:28
Sammenhængen mellem kæderne mangler stadig.

Trods afbrænder i går af van Weert håber jeg faktisk på kort forlængelse af kontrakt, for han kan noget for vores opspil de andre offensive ikke kan. De andre brænder ligeså store chancer. Men der skal stadig en ny ind.

Tror Samuelsen bænkes på onsdag. Han virker slidt.
Slidt eller skidt? Jeg synes mest det sidste. På Color Line med ham.
Ædruelighedens stemme

Besvar