Jeg sagtens begrunde, jeg kørte bare samme stil, som det opslag jeg først svarede på, for på den måde at udstille dumheden i det.jonas386 skrev: ↑12. aug 2025, 10:33Er det ikke det du selv gør, når du påstår Wichmann ville have sikret overlevelse? Hvorfor er dine (ubegrundende) antagelser bedre end mine?AaBager skrev: ↑12. aug 2025, 10:29Ha ha, du forstår at lave sjov.jonas386 skrev: ↑12. aug 2025, 10:12Hvad er mellemregningerne da? Træneren der fik 15% af kampene, hentede 4% af pointene, det var imod modstandere som VB, Lyngby og SønderjyskE - i tre kampe imod de direkte modstandere hentede han et point. Det er selvfølgelig bedre end de 0 han hentede imod de sidste to, men ikke noget der i en eneste sæson vil give overlevelse. Mentaliteten på holdet var heller ikke bedre end at vi kollapsede i slutningen af SIF-kampen i næstsidste runde, hvor vi endegyldigt endte med at rykke ned. Det var elendigt og utilgiveligt hele vejen rundt.R Rosenberg skrev: ↑12. aug 2025, 10:00Drop det. Der findes ingen mellemregninger hos dem, der ikke kan lide Wichmann.AaBager skrev: ↑12. aug 2025, 09:39Var Wichmann blevet ansat ved vinterpausen, var vi blevet i SL.alithebeast skrev: ↑11. aug 2025, 19:57
Wichmann var et kæmpe fejlcast, og der var intet i sol, måne eller stjerner, der tilsagde at en sommerpause havde ændret det.
Han endte med 1 point og en målscore på 6-12 på trods af det mest jammerlige pindsvinefodbold nogensinde. Mandens pointsnit som AaB-træner endte på 0,2(!) - Bruce Rioch havde et snit på 0,8 og Pehrsson på 1,22, hvis man er ringere end Rioch og fik over et point mindre i snit end Pehrsson, så burde man næsten selv have set, at man manglede kompetencer.
I øvrigt, så virker det for mig at se lettere vanvittigt at være så (på mange punkter med rette) kritisk over for trupsammensætningen, snakke om aldi-skrald, lejesvende og discount, og samtidig tro nedrykningen kunne være undgået, hvis bare vi havde haft divisionstræneren der præsterede lige præcis 0 sejre i lidt længere tid. Men det er nok mellemregningerne jeg misser her.
Chancen for overlevelse var formentlig større hvis vi havde beholdt Menno og at spillerne ikke begyndte at køre deres eget show inde på banen, frem for at følge trænerens anvisningerDit lange skriv og %udregninger, får det til at virke til at du seriøst mener, at man kan vurdere en træners niveau på de få kampe han fik AaB, fremfor hans andre meritter.
I følge mig, har en trup som vores, en trup der er dårligere end vores konkurrenter, brug for en træner der kan skrue en defensiv sammen. Det kunne Menno slet ikke, men det har KW vist han kan i Kolding og især i Union Berlin, hvor KW havde ansvaret for det defensive og skabte det 3. bedste forsvar i BL, målt på mål imod.
At påstå at KW havde ansvaret for, at lukke mål ind sent i Silkeborgkampen er uretfærdigt, grænsende til latterligt, når det er sket hele sæsonen under Menno. Det er en frygt der er skabt i truppen over hele sæsonen og som tager mere end 3-4 kampe at smide.
Jeg havde håbet at KW kunne vende skibet, men han blev hyret for sent. Fair nok, hvis du tror at Menno havde formået det, men så må du være en af de eneste, efter at have set Silkeborgkampen.

