AaB-VFF

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB-VFF

Indlæg af Gentleman Finn » 30. mar 2025, 14:08

baresi skrev:
30. mar 2025, 13:46
Dalbjerg skrev:
30. mar 2025, 13:31
baresi skrev:
30. mar 2025, 12:58
Gentleman Finn skrev:
30. mar 2025, 12:02
Kunji skrev:
30. mar 2025, 11:52
De bliver ikke hævet, og det skal de heller ikke. Men de skal naturligvis alle tre på bænken (eller slet ikke udtages) til næste kamp, have en bøde og der skal kommunikeres ud. Jeg tvivler dog på, at andre end Hernes reelt havde startet inde alligevel.
En irettesættelse bør være nok, de 2 unge spillere er i gang med deres første seniorkampe. Men de skal vide at det ser uprofessionelt ud efter et nederlag, selvom det med garanti var en måde at drukne et stort nederlag. Jeg synes ikke der skal ske mere end det, folk har lidt for mange følelser i klemme herinde og overreagerer. Men det kan da godt tænkes at de ikke starter næste kamp. De 2 unge mener jeg er forkert at straffe så hårdt, så længe de forstår at de ikke skal gøre det igen, og at konsekvensen bliver anderledes hård.
En irettesættelse er naturligvis ikke nok når der er andre også unge sulte spillere på bænken der vil ind og vise deres værd - en Bomholt f.eks. - det skal straffes om det så blot er at de ikk udtages ellers sættes på bænken - fint.
Men selvfølgelig kan de ikke starte inde.
Den signal værdi er så ringe over for alle i og omkring klubben og mest af alt dem der kæmper for at få spilletid og lever op til værdierne.
Der skal sendes et signal om at alle står sammen nu - 9 kampe tilbage - så har man jo ikke råd til at rip rap og rup render ud på narrestreger fordi onkel Anders ikke giver dem en konsekvens.
Signalet skal være tydeligt - bøde og ud af start 11er en og giv plads til de andre der kommer
I øvrigt har Isak været en omvandrende skuffelse uden nogen form for vilje til at ændre kamp billedet.
Det var lørdag aften! Altså ikke i forlængelse af kampen..

Det var såvidt vides ikke langt efter midnat, og de var ikke overdrevet fulde..

Det er fuldstændig vanvittigt at læse folks reaktion herinde!
(en del fordi de ikke har forstået, at der IKKE er tale om fredag aften)

Klubben burde også holde sig for god til at udtrykke sig som de gør, medmindre der er nogle helt klare retningslinjer, som de har brudt!
Klubben var da formentlig helt vidende om, at truppen samlet har været ude og spise sammen..

Så håber da at klubben/truppen har nogle interne regler, som de tre spillere i et eller andet omfang har brudt..

Hvis det ikke er tilfældet, så synes jeg faktisk det er pinlig kommunikation fra klubben at tale om skuffelse..
Hvis ingen regler reelt er brudt, så burde klubben klart melde det ud og så sige, at de vil tage en generel drøftelse med truppen om, hvad som er velset og hvad som man bør holde sig fra..

Vildt at læse, at folk forventer en offentlig henrettelse oven på tyren på Vesterbro..
så lad os vende det på hovedet istedet til jer der synes det er i orden.
3 spillere er i byen, drikker, nogle ser dem drikke shots mv.
Om de er kvart, halv eller helfulde
om det er torsdag, fredag, lørdag, søndag eller......
Pointen er IKKE henrettelse, men at der helt naturligt skal ske en reaktion så truppen kan se sig selv i øjnene de sidste 9 kampe og kæmpe røven ud af bukserne.
I min verden sender man ikke det signal hvis de starter inde, og der har jeg respekt for vi har forskellige holdninger.
mener blot signal værdien lige nu er alt for stor ift. at man helt sikkert skal sætte dem ud af start 11eren næste gang, og at dem der så netop starter inde kommer med en helt anden ILD i øjnene end tilfældet var mod Viborg, og at man med fight og vilje går ned og slår Vejle
Nej men vi er enige om at vi skal forvente en reaktion fra spillertruppen til næste kamp. Men historien blev jo bragt forkert af Ekstrbladet til at starte med, som er nogle gigantiske løgnere. De 3 spillere skal dog ikke straffes, men man skal have en snak ned truppen om hvor meget folk holder øje lige nu, her i byen. Så det der med at gå ud og få en øl eller to, selv hvis det ikke er direkte efter kampen, det skal de holde sig fra. Fordi så kan det tolkes på alle mulige måder. Og det så vi jo så skete nu. Forstår godt at James udtaler sig sådan for en sikkerhedsskyld, men det er jo Ekstrbladet/Bold.dk journalister der mener at det er deres rolle, at skabe ballade uden de kender nogle informationer overhovedet, udover et billede.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 30. mar 2025, 14:11

Sauer skrev:
30. mar 2025, 12:40
Hanga skrev:
30. mar 2025, 11:44
YentotreKaffe skrev:
30. mar 2025, 11:41
Hanga skrev:
30. mar 2025, 11:36
baresi skrev:
30. mar 2025, 11:32
Forza skrev:
30. mar 2025, 11:26

Det er bare ikke god stil. Ha dog lidt respekt for den trøje i render rundt i. Især efter en så pinlig indsats på hjemmebane.
Viser da uden tvivl hvem der skal satses på for ikke at rykke ned. Og hvem der ikke skal.
Isak havde heller ikke en bare nogenlunde fight og løbe villighed i kampen.
Idioter mand - de skal bare straffes
håber at se noget helt andet mod Vejle….
Isak havde spillet sig ud af startopstillingen uanset, men der kan heller ikke være tvivl om at Hernes og Jasson også skal ud i skyggen et stygge tid ovenpå dette.

De ved udmærket godt at de som prof fodboldspillere ikke skal rende i byen midt i sæsonen, og da slet ikke ovenpå sådan en pinlig præstation fra holdet og dem selv. Det er at pisse på klubben, deres holdkammerater og alle der følger AaB.
Det er uprofessionelt, men vi skader også os selv ved at smide dem på bænken næste kamp. Det bør være nok at sende dem en advarsel om ikke at gøre det igen, 2 af dem er i gang med deres første seniorkampe.
Det er jeg meget uenig i.
Sådan en adfærd skal have konsekvenser der rækker længere end en advarsel. Jeg så godt at du skrev at de ikke er vant til livet som prof fodboldspiller og det har jeg svært ved at følge. De har jagtet den drøm hele deres liv og har alle været en del af meget prof ungdomssetup. De ved præcist hvad der forventes af dem og hvad man ikke bør gøre. Det valgte de at skide hul i.
Jeg synes også, det er et virkelig dårligt signal at sende, når man render i byen efter en kamp som i fredags.

Omvendt har jeg lige set en video med Kasper Schmeichel, som fortæller om, hvordan de tog i byen efter både sejre og nederlag i Leicester (også i mesterskabssæsonen) - og at byturene blev arrangeret af klubbens ejer, som sikrede den der “family feeling”, og man hurtigt kom videre fra dårlige kampe. Så der findes nok forskellige modeller for den slags. Måske det er mere lempeligt i England, hvor Isak og Hernes har fået deres fodboldopdragelse.

Hvis de har forbrudt sig mod et internt regelsæt, kan jeg måske godt se meningen med en slags “straf”. Uanset byturen var Isak og Jasson nok begge i fare for at blive sat af til næste kamp.

Men mest af alt håber jeg, man hurtigst muligt finder tilbage til at fokusere på overlevelse - og at de tre udviser lidt mere fingerspidsfornemmelse fremover.
Det lyder så netop til at være i forlængelse af et fælles arrangement med holdet. Selvom det måske ikke er så smart at tage videre på Stygge, glæder jeg mig mere over, at truppen samles til fælles middag dagen efter sådan en kamp.

Hvis det vitterligt drejer sig om en enkelt øl eller to efter holdets arrangement, er jeg mest ærgerlig over, at det overhovedet er blevet en historie. Også selvom det er udtryk for manglende situationsfornemmelse.

Dalbjerg
Allstar
Allstar

Indlæg af Dalbjerg » 30. mar 2025, 14:12

Gentleman Finn skrev:
30. mar 2025, 14:01
Dalbjerg skrev:
baresi skrev:
Gentleman Finn skrev:
Kunji skrev:
De bliver ikke hævet, og det skal de heller ikke. Men de skal naturligvis alle tre på bænken (eller slet ikke udtages) til næste kamp, have en bøde og der skal kommunikeres ud. Jeg tvivler dog på, at andre end Hernes reelt havde startet inde alligevel.
En irettesættelse bør være nok, de 2 unge spillere er i gang med deres første seniorkampe. Men de skal vide at det ser uprofessionelt ud efter et nederlag, selvom det med garanti var en måde at drukne et stort nederlag. Jeg synes ikke der skal ske mere end det, folk har lidt for mange følelser i klemme herinde og overreagerer. Men det kan da godt tænkes at de ikke starter næste kamp. De 2 unge mener jeg er forkert at straffe så hårdt, så længe de forstår at de ikke skal gøre det igen, og at konsekvensen bliver anderledes hård.
En irettesættelse er naturligvis ikke nok når der er andre også unge sulte spillere på bænken der vil ind og vise deres værd - en Bomholt f.eks. - det skal straffes om det så blot er at de ikk udtages ellers sættes på bænken - fint.
Den signal værdi er så ringe over for alle i og omkring klubben og mest af alt dem der kæmper for at få spilletid og lever op til værdierne.
Der skal sendes et signal om at alle står sammen nu - 9 kampe tilbage - så har man jo ikke råd til at rip rap og rup render ud på narrestreger fordi onkel Anders ikke giver dem en konsekvens.
Signalet skal være tydeligt - bøde og ud af start 11er en og giv plads til de andre der kommer
I øvrigt har Isak været en omvandrende skuffelse uden nogen form for vilje til at ændre kamp billedet.

Klubben burde også holde sig for god til at udtrykke sig som de gør, medmindre der er nogle helt klare retningslinjer, som de har brudt!
Klubben var da formentlig helt vidende om, at truppen samlet har været ude og spise sammen..

Så håber da at klubben/truppen har nogle interne regler, som de tre spillere i et eller andet omfang har brudt..

Hvis det ikke er tilfældet, så synes jeg faktisk det er pinlig kommunikation fra klubben at tale om skuffelse..
Hvis ingen regler reelt er brudt, så burde klubben klart melde det ud og så sige, at de vil tage en generel drøftelse med truppen om, hvad som er velset og hvad som man bør holde sig fra..

Vildt at læse, at folk forventer en offentlig henrettelse oven på tyren på Vesterbro..
Folk reagerede stærkt fordi Bold.dk, som er ejer af Ekstabladet, bragte historien som om at de tog ud i byen direkte efter kampen. Hvorimod den rigtige historie er at de spiste på restaurant med hele spillertruppen, og tog hjem ved midnat fra en bar. De løb altså ikke rundt inde i gaden og festede.

Det er jo fordi der er mange følelser på spil efter i fredags. Men folk reagerer på en historie hvor de selv digter på. Fordi de er utilfredse med præststionen. Men nu ved hele spillertruppen i hvert fald, at de skal holde sig fra alle barerne, hele foråret, om så de vinder eller taber. Fordi de kan risikere at der bliver taget billeder. Ingen af de 3 bør sanktioneres, men de ved nu at der er mange følelser på spil heroppe, mange elsker klubben og det er et vigtigt forår i genopbyggelsen af klubben. Så de skal holde sig langt væk fra barer selv når det kun er et par øl.
Jeg kan godt have læst artiklerne efter en evt redigering, men det tror jeg faktisk ikke, fordi læste den i formiddags..

Så tror at der hele tiden har stået at det var lørdag aften/natten til søndag (og natten er godt nok også en sjov formulering, hvis de virkelig gik hjem ved midnat..)

Men ja EB/bold.dk vidste udmærket godt, hvad de de gjorde, da de skrev underoverskriften, som giver indtryk af at det var lige efter kampen..

Men det står i artiklen helt tydeligt, hvornår det var..

Så folk må også gerne udvise bare en lille smule læseegenskaber, især når man læser EBs luderjournalistik..

Men ja, nu ved spillerne hvilken følelser som er på spil, og at det ikke kun er på træningsbanen og selve banen, som de skal koncentrere sig om..

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar

Indlæg af Gentleman Finn » 30. mar 2025, 14:19

Dalbjerg skrev:
30. mar 2025, 14:12
Gentleman Finn skrev:
Dalbjerg skrev:
baresi skrev:
Gentleman Finn skrev:
Kunji skrev:

Folk reagerede stærkt fordi Bold.dk, som er ejer af Ekstabladet, bragte historien som om at de tog ud i byen direkte efter kampen. Hvorimod den rigtige historie er at de spiste på restaurant med hele spillertruppen, og tog hjem ved midnat fra en bar. De løb altså ikke rundt inde i gaden og festede.

Det er jo fordi der er mange følelser på spil efter i fredags. Men folk reagerer på en historie hvor de selv digter på. Fordi de er utilfredse med præststionen. Men nu ved hele spillertruppen i hvert fald, at de skal holde sig fra alle barerne, hele foråret, om så de vinder eller taber. Fordi de kan risikere at der bliver taget billeder. Ingen af de 3 bør sanktioneres, men de ved nu at der er mange følelser på spil heroppe, mange elsker klubben og det er et vigtigt forår i genopbyggelsen af klubben. Så de skal holde sig langt væk fra barer selv når det kun er et par øl.
Jeg kan godt have læst artiklerne efter en evt redigering, men det tror jeg faktisk ikke, fordi læste den i formiddags..

Så tror at der hele tiden har stået at det var lørdag aften/natten til søndag (og natten er godt nok også en sjov formulering, hvis de virkelig gik hjem ved midnat..)

Men ja EB/bold.dk vidste udmærket godt, hvad de de gjorde, da de skrev underoverskriften, som giver indtryk af at det var lige efter kampen..

Så folk må også gerne udvise bare en lille smule læseegenskaber, især når man læser EBs luderjournalistik..

Men ja, nu ved spillerne hvilken følelser som er på spil, og at det ikke kun er på træningsbanen og selve banen, som de skal koncentrere sig om..
De må have rettet artiklen til så. Det gør de meget hos bold.dk

Men selv Nordjyske og AaB Inside er ude og sprede nyheden bag en betalingsvæg, hvor overskriften får det til at lyde værre end det er. De er jo med til at piske en stemning op, selvom de kun har været spottet op til midnat på stygge. Men det er bold.dk/EB journalister der er ude og mene der er deres job at starte drama og ballade i AaB.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 30. mar 2025, 14:54

Jeg er helt med på, at de ikke drak sig fulde eller festede til 4.30. Det er ikke pointen. Holdet har lige leveret en rædsom præstation, og så vælger de at tage i byen. Det er simpelthen så dårligt et look. Ja, de er unge, men de får løn for det her. At være professionel fodboldspiller er noget andet end stort set alle andre brancher - det skal man simpelthen vide, hvis man har været omkring Manchester og Newcastle i flere år.

Det skal have en konsekvens. Om den er stor eller lille er mig ligemeget, men det er urimeligt over for fans og holdkammerater, at man tillader den her historie - på det her tidspunkt.

Det er ikke medierne, der er skurken her.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Portland
1. div
1. div
Favoritspiller: Pallesen

Indlæg af Portland » 30. mar 2025, 14:56

Gentleman Finn skrev:
30. mar 2025, 14:19
Dalbjerg skrev:
30. mar 2025, 14:12
Gentleman Finn skrev:
Dalbjerg skrev:
baresi skrev:
Gentleman Finn skrev:

De må have rettet artiklen til så. Det gør de meget hos bold.dk

Men selv Nordjyske og AaB Inside er ude og sprede nyheden bag en betalingsvæg, hvor overskriften får det til at lyde værre end det er. De er jo med til at piske en stemning op, selvom de kun har været spottet op til midnat på stygge. Men det er bold.dk/EB journalister der er ude og mene der er deres job at starte drama og ballade i AaB.
Det er ikke EB/Bold der skaber drama, men spillerne som skaber drama.

calciomania
2. div
2. div

Indlæg af calciomania » 30. mar 2025, 14:57

Tja, vi har med helt unge gutter at gøre, omkring de 20. Jeg mener at det er for meget at forlange at så unge mennesker - uanset at de er fodboldspillere og tjener penge på det - skal kunne leve et rent munkeliv. Jeg er ikke forarget over at de tager i byen dagen efter en kamp, så længe de er friske og udhvilede til træningen mandag og det går jeg da ud fra, at de er.

Jeg tror bare, at hvis man kræver at fodboldspillere skel leve som rene munke, så er der for mange unge spillere, der ikke gider spille fodbold på topplan/professionelt niveau. Der skal være lidt tid til at have det sjovt engang imellem.

Selvfølgelig skal deres byture foregå med måde. Det dur f.eks. ikke hvis de kaster sig ud i slagsmål i Jomfru Ane Gade kl. 5 om morgenen eller går stangstive og bevidstløse rundt efter byturen. Men at de lige er ude og få en enkelt øl eller to kan ikke forarge mig.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 30. mar 2025, 15:01

Kunji skrev:
30. mar 2025, 14:54
Jeg er helt med på, at de ikke drak sig fulde eller festede til 4.30. Det er ikke pointen. Holdet har lige leveret en rædsom præstation, og så vælger de at tage i byen. Det er simpelthen så dårligt et look. Ja, de er unge, men de får løn for det her. At være professionel fodboldspiller er noget andet end stort set alle andre brancher - det skal man simpelthen vide, hvis man har været omkring Manchester og Newcastle i flere år.

Det skal have en konsekvens. Om den er stor eller lille er mig ligemeget, men det er urimeligt over for fans og holdkammerater, at man tillader den her historie - på det her tidspunkt.

Det er selvfølgelig relevant hvilken type "bytur" de havde sig... om de var nede at få en enkelt øl eller om det var mere end det. Ud fra beskrivelsen i bolds artikel lød det til at være lidt mere end bare et lille besøg og at de fik shots, men det kan selvfølgelig være kørt op.

Måske forventer jeg mere af vores spillere end de fleste. I elitesport i dag gør marginaler en forskel og AaB investerer meget i og forsøger at optimere spillernes træning, kost osv. Menno og klubben har endda fremhævet det som en del af vores strategi at vi skal stå den tand skarpere end vores konkurrenter og vi har trænet hårdt for at nå det mål - det harmonerer bare ikke særlig godt med alkohol og byture, så hælder man altså disse marginaler i toilettet.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 30. mar 2025, 15:10

Kunji skrev:
30. mar 2025, 14:54

Enig. Jeg er sådant set ikke ude i, at nogen skal have en "skurkerolle" i det hele taget, det er ikke en David Nielsen-historie, det handler bare om, at konkurrencen i truppen bør være så skarp og transparent, at når man træder ved siden af på den måde, så har konkurrenterne en fordel. Her tænker jeg på Davidsen, Bomholt, måske også John.
I øvrigt ville jeg selv uden denne historie mene, at den næste start-11 sagtens kunne være uden Aarøen og Jasson. De har simpelthen ikke vist nok. Hernes er en anden snak.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 30. mar 2025, 16:01

Sauer skrev:
30. mar 2025, 14:11
Sauer skrev:
30. mar 2025, 12:40
Hanga skrev:
30. mar 2025, 11:44
YentotreKaffe skrev:
30. mar 2025, 11:41
Hanga skrev:
30. mar 2025, 11:36
baresi skrev:
30. mar 2025, 11:32

Viser da uden tvivl hvem der skal satses på for ikke at rykke ned. Og hvem der ikke skal.
Isak havde heller ikke en bare nogenlunde fight og løbe villighed i kampen.
Idioter mand - de skal bare straffes
håber at se noget helt andet mod Vejle….
Isak havde spillet sig ud af startopstillingen uanset, men der kan heller ikke være tvivl om at Hernes og Jasson også skal ud i skyggen et stygge tid ovenpå dette.

De ved udmærket godt at de som prof fodboldspillere ikke skal rende i byen midt i sæsonen, og da slet ikke ovenpå sådan en pinlig præstation fra holdet og dem selv. Det er at pisse på klubben, deres holdkammerater og alle der følger AaB.
Det er uprofessionelt, men vi skader også os selv ved at smide dem på bænken næste kamp. Det bør være nok at sende dem en advarsel om ikke at gøre det igen, 2 af dem er i gang med deres første seniorkampe.
Det er jeg meget uenig i.
Sådan en adfærd skal have konsekvenser der rækker længere end en advarsel. Jeg så godt at du skrev at de ikke er vant til livet som prof fodboldspiller og det har jeg svært ved at følge. De har jagtet den drøm hele deres liv og har alle været en del af meget prof ungdomssetup. De ved præcist hvad der forventes af dem og hvad man ikke bør gøre. Det valgte de at skide hul i.
Jeg synes også, det er et virkelig dårligt signal at sende, når man render i byen efter en kamp som i fredags.

Omvendt har jeg lige set en video med Kasper Schmeichel, som fortæller om, hvordan de tog i byen efter både sejre og nederlag i Leicester (også i mesterskabssæsonen) - og at byturene blev arrangeret af klubbens ejer, som sikrede den der “family feeling”, og man hurtigt kom videre fra dårlige kampe. Så der findes nok forskellige modeller for den slags. Måske det er mere lempeligt i England, hvor Isak og Hernes har fået deres fodboldopdragelse.

Hvis de har forbrudt sig mod et internt regelsæt, kan jeg måske godt se meningen med en slags “straf”. Uanset byturen var Isak og Jasson nok begge i fare for at blive sat af til næste kamp.

Men mest af alt håber jeg, man hurtigst muligt finder tilbage til at fokusere på overlevelse - og at de tre udviser lidt mere fingerspidsfornemmelse fremover.
Det lyder så netop til at være i forlængelse af et fælles arrangement med holdet. Selvom det måske ikke er så smart at tage videre på Stygge, glæder jeg mig mere over, at truppen samles til fælles middag dagen efter sådan en kamp.

Hvis det vitterligt drejer sig om en enkelt øl eller to efter holdets arrangement, er jeg mest ærgerlig over, at det overhovedet er blevet en historie. Også selvom det er udtryk for manglende situationsfornemmelse.
De burde samles til fælles prygl i stedet. Og 23 minutters konstante halvflugtere direkte i skridtet fra Poul Buus.
Ædruelighedens stemme

Dalbjerg
Allstar
Allstar

Indlæg af Dalbjerg » 30. mar 2025, 16:55

Jeg har intet problem med at sige at medierne er skurkene her..

Jeg er ikke overrasket over deres valg, men medierne ved da udmærket, hvad de laver, når de fordrejer og vinkler en situation, så alle får et andet/værre billede på nethinden, når man læser underoverskriften.

Men jeg kan fornemme, at alle mener, at det er fint at truppen tager ud og spiser i Aalborg..
Jeg er lidt i tvivl om, hvorvidt det er okay, hvis de har drukket vin til den mad..
Men en øl senere på et værtshus, ja det er fuldstændig udenfor skiven..

Tjaaa, jeg synes folk er lidt sjove i deres argumentation..

Men jaja, håber spillerne har lært lidt om, at følelser tæller meget mere end objektive ting, når først medierne får folk op i gear på en søndag.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 30. mar 2025, 17:00

Dalbjerg skrev:
30. mar 2025, 16:55

Jeg er ikke overrasket over deres valg, men medierne ved da udmærket, hvad de laver, når de fordrejer og vinkler en situation, så alle får et andet/værre billede på nethinden, når man læser underoverskriften.

Men jeg kan fornemme, at alle mener, at det er fint at truppen tager ud og spiser i Aalborg..
Jeg er lidt i tvivl om, hvorvidt det er okay, hvis de har drukket vin til den mad..

Men jaja, håber spillerne har lært lidt om, at følelser tæller meget mere end objektive ting, når først medierne får folk op i gear på en søndag.
Du taler imod den logik og det værdisæt, som klubben selv har responderet på sagen ud fra. Just sayin'.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
bonanza
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: København S

Indlæg af bonanza » 30. mar 2025, 17:51

Jeg har faktisk ikke noget imod at de går i byen. Hvis de har fri. Så kan man diskutere hvor meget mening det giver, at man har fri dagene efter så vold pinligt et nederlag. Dog har truppen også brug for at socialisere sig. Ligesom alle andre der får et par øl i weekenden. Det er ikke alle spillere der har et familieliv eller en partner, så unge er de altså og det er hvad det er, så går man jo i byen.
Der skal selvfølgelig være en konsekvens her, men de skal ikke ud af kamptruppen eller på bænken medmindre de spiller sig af, eller andre spiller sig på. Vi skal huske, at det også er mennesker klubben arbejder med og der skal være nogle rammer der giver mening for det.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 30. mar 2025, 18:02

Funky skrev:
28. mar 2025, 21:29
Hovedet skrev:
28. mar 2025, 21:24
Mephisto2 skrev:
28. mar 2025, 20:44
Spillerne er bare ikke bedre.

Sådan er det, når det hele skal “koste gratis”.

Man kan ikke klare sig i Superligaen med det hold, når de fleste andre hvert år får helt penge ned i halsen - af ejerne eller ved gode salg.

SSE22 må vælge, hvad de vil. Det her setup går ikke i længden - og måske ikke engang i denne sæson.

Enten skal der bruges penge for at få et godt hold, som senere kan generere gode salg - eller også skal de finde en ny ejer.
Dette her har absolut intet med en strategi eller set-up at gøre. Enhver idiot kan finde ud af ikke at bruge penge og få budgetter til at gå i 0. Derfor er det også et spørgsmål om tid, før invasionen af nigerianere med grå hår på brystet bliver en realitet!

For at sætte det i relief: Før denne sæson havde AaB spillet omtrent 600 hjemmebanekampe i Superligaens historie, pokalkampe mod andre Superligahold og Europa Cup inklusive. Af disse blev to af dem tabt med 0-4! I denne sæson har AaB præsteret at tabe tre hjemmebanekampe med samme cifre!

Det er på ingen måde tilfældigt. Ganske vist er det lykkedes at hente enkelte point mod de øvrige bundhold, men dette kan ikke skjule, at dette hold mindst ligger en klasse under det ringeste AaB-hold overhovedet gennem 35 år. Og mindst to klasser under gennemsnitlige AaB-hold og tre klasser under de bedste AaB-hold. Vi har at gøre med en skandale af ubeskrivelig kaliber!

Det kan på overfladen lyde besnærende og ligefrem fremstå som "ansvarlighed" - realiteten er imidlertid, at den manglende kapitaltilførsel er et udtryk for afgrundsdyb uansvarlighed, for hvis AaB rykker ned i år, er det game over for topfodbold i Aalborg. Der er tale om nøjagtigt det samme overfladiske sniksnak som i Gaardeæraen efter 2014 - som lige præcis medvirkede til at føre AaB ud i dette kviksand, som tyskerne har banket os yderligere ned i ved at erstatte nabosønner med tilfældige udlændinge. Det eneste, der adskiller AaB fra at have indtaget en position i dansk fodbold som den, FC Midtjylland fra et mange gange ringere udgangspunkt har indtaget; er lige præcis en kompetent og ansvarlig ledelse.
Du kan skælde ud på SSE22 dagen lang - men med mindre, du har en investor stående klar med flere millioner, end de smed, så er det ligesom lidt beside the point. AaB er blevet købt på markedsvilkår. Markedet fandt det ikke attraktivt at fremtrylle stærkere investorer, som var villige til at hælde penge i store, sorte huller.
Men det var lige præcis hele formået med denne øvelse! SSE 22 var udmærket bevidst om AaBs tilstand, og eftersom det er investorgruppens erklærede mål - hvilket de i langt højere grad skal hænges op på - er, at AaB skal være et tophold i dansk fodbold; så må samme investorgruppe selvsagt investere det trecifrede millionbeløb, som dette mål vil kræve. I det mindste må man forlange, at SSE 22 investerer så mange penge i klubben, at klubben som et minimum kan holde samme kadence som under Gaardeæraen; som vel at mærke er den ringeste overhovedet i hele klubbens Superligahistorie.

SSE 22 er 100 % ansvarlige for alt, hvad der foregår i klubben - det er bedøvende ligegyldigt, hvad der fandt sted før deres ankomst. På samme måde var FC Midtjylland et hul i jorden, da Bentham kom til. Og uden hans penge ville det have været komplet umuligt for FCM at være en fast del af toppen af dansk, uagtet at klubben i øvrigt er ledet langt mere kompetent, ansvarligt og ambitiøst, end AaB har været - og i allerhøjeste grad er - siden 2014.

Det er en yderst skærpende omstændighed, at SSE22 havde over et år til at forberede sig på denne situation - og så kommer rendende med dette sammenrend af et discounthold, som ganske enkelt er uværdigt. SSE 22 er dermed 100 % ansvarlige, hvis AaB rykker ned - hvilket samtidig betyder, at hele deres alt for begrænsede investering er pist borte i deres eget skabte sorte hul, og at der ikke findes midler til endnu et kunstigt åndedræt.

Med det nuværende set-up - om man så må kalde det - er det utænkeligt, at AaB i næste sæson vil stille op med et hold, der kan rykke op fra 1. division - for her udvikler klubberne sig også og tager ikke hensyn til AaBs nu 10 år lange forfaldsperiode, som der nu er sat yderligere turbo på.

Enten må SSE 22 melde ærligt ud og erkende, at de ikke kan skabe grundlag for fodbold på seriøst niveau i landets tredjestørste kommune med 35 år Superligaeksistens og 4 mesterskaber bag sig. Eller også må de til lommerne i den helt store stil for at rette op på deres katastrofale gøren og laden gennem to år.

AaBWanKenobi
2. div
2. div

Indlæg af AaBWanKenobi » 30. mar 2025, 18:38

Hovedet skrev:
30. mar 2025, 18:02
Funky skrev:
28. mar 2025, 21:29
Hovedet skrev:
28. mar 2025, 21:24
Mephisto2 skrev:
28. mar 2025, 20:44
Spillerne er bare ikke bedre.

Sådan er det, når det hele skal “koste gratis”.

Man kan ikke klare sig i Superligaen med det hold, når de fleste andre hvert år får helt penge ned i halsen - af ejerne eller ved gode salg.

SSE22 må vælge, hvad de vil. Det her setup går ikke i længden - og måske ikke engang i denne sæson.

Enten skal der bruges penge for at få et godt hold, som senere kan generere gode salg - eller også skal de finde en ny ejer.
Dette her har absolut intet med en strategi eller set-up at gøre. Enhver idiot kan finde ud af ikke at bruge penge og få budgetter til at gå i 0. Derfor er det også et spørgsmål om tid, før invasionen af nigerianere med grå hår på brystet bliver en realitet!

For at sætte det i relief: Før denne sæson havde AaB spillet omtrent 600 hjemmebanekampe i Superligaens historie, pokalkampe mod andre Superligahold og Europa Cup inklusive. Af disse blev to af dem tabt med 0-4! I denne sæson har AaB præsteret at tabe tre hjemmebanekampe med samme cifre!

Det er på ingen måde tilfældigt. Ganske vist er det lykkedes at hente enkelte point mod de øvrige bundhold, men dette kan ikke skjule, at dette hold mindst ligger en klasse under det ringeste AaB-hold overhovedet gennem 35 år. Og mindst to klasser under gennemsnitlige AaB-hold og tre klasser under de bedste AaB-hold. Vi har at gøre med en skandale af ubeskrivelig kaliber!

Det kan på overfladen lyde besnærende og ligefrem fremstå som "ansvarlighed" - realiteten er imidlertid, at den manglende kapitaltilførsel er et udtryk for afgrundsdyb uansvarlighed, for hvis AaB rykker ned i år, er det game over for topfodbold i Aalborg. Der er tale om nøjagtigt det samme overfladiske sniksnak som i Gaardeæraen efter 2014 - som lige præcis medvirkede til at føre AaB ud i dette kviksand, som tyskerne har banket os yderligere ned i ved at erstatte nabosønner med tilfældige udlændinge. Det eneste, der adskiller AaB fra at have indtaget en position i dansk fodbold som den, FC Midtjylland fra et mange gange ringere udgangspunkt har indtaget; er lige præcis en kompetent og ansvarlig ledelse.
Du kan skælde ud på SSE22 dagen lang - men med mindre, du har en investor stående klar med flere millioner, end de smed, så er det ligesom lidt beside the point. AaB er blevet købt på markedsvilkår. Markedet fandt det ikke attraktivt at fremtrylle stærkere investorer, som var villige til at hælde penge i store, sorte huller.
Men det var lige præcis hele formået med denne øvelse! SSE 22 var udmærket bevidst om AaBs tilstand, og eftersom det er investorgruppens erklærede mål - hvilket de i langt højere grad skal hænges op på - er, at AaB skal være et tophold i dansk fodbold; så må samme investorgruppe selvsagt investere det trecifrede millionbeløb, som dette mål vil kræve. I det mindste må man forlange, at SSE 22 investerer så mange penge i klubben, at klubben som et minimum kan holde samme kadence som under Gaardeæraen; som vel at mærke er den ringeste overhovedet i hele klubbens Superligahistorie.

SSE 22 er 100 % ansvarlige for alt, hvad der foregår i klubben - det er bedøvende ligegyldigt, hvad der fandt sted før deres ankomst. På samme måde var FC Midtjylland et hul i jorden, da Bentham kom til. Og uden hans penge ville det have været komplet umuligt for FCM at være en fast del af toppen af dansk, uagtet at klubben i øvrigt er ledet langt mere kompetent, ansvarligt og ambitiøst, end AaB har været - og i allerhøjeste grad er - siden 2014.

Det er en yderst skærpende omstændighed, at SSE22 havde over et år til at forberede sig på denne situation - og så kommer rendende med dette sammenrend af et discounthold, som ganske enkelt er uværdigt. SSE 22 er dermed 100 % ansvarlige, hvis AaB rykker ned - hvilket samtidig betyder, at hele deres alt for begrænsede investering er pist borte i deres eget skabte sorte hul, og at der ikke findes midler til endnu et kunstigt åndedræt.

Med det nuværende set-up - om man så må kalde det - er det utænkeligt, at AaB i næste sæson vil stille op med et hold, der kan rykke op fra 1. division - for her udvikler klubberne sig også og tager ikke hensyn til AaBs nu 10 år lange forfaldsperiode, som der nu er sat yderligere turbo på.

Enten må SSE 22 melde ærligt ud og erkende, at de ikke kan skabe grundlag for fodbold på seriøst niveau i landets tredjestørste kommune med 35 år Superligaeksistens og 4 mesterskaber bag sig. Eller også må de til lommerne i den helt store stil for at rette op på deres katastrofale gøren og laden gennem to år.
Jeg er langt hen ad vejen enig!
1) Hele året i 1. div. var spildt ift. at forme en ny spillestil for holdet. Og Hiljemark-forløbet var underligt og endte underligt, selv om SSE 22 ikke har sagt andet end positivt om ham og det.

2) Indførslen af en ny spillestil blev reelt først igangsat med Menno, og nu ligger man, som man har redt, hvor man både skal overleve i SL + indføre en ret kompromisløs spillestil med et hold af spillere, hvor langt de fleste ikke ville kunne spille sig i start-11'eren hos vores nedrykningsrivaler.

3) I hele 2024 var over 8 ud af 10 kroner af omsætningen bundet, allerede før tømmermændene havde lagt sig 1. januar. Det siger sig selv, at det giver meget lidt mulighed for udvikling af en klub fx i form af faciliteter og at hente spillere af en nogenlunde kvalitet. Selv med de gode salg af Otoa og Widell ser det i bedste fald stadig knap nok ud at gå i nul i 2025.
Vi kan ikke forvente at sælge så godt hvert år, og slet ikke hvis vi skulle rykke ned igen i år. Og så vil vi se ind i yderligere to regnskabsår med en halvsæson i 1. div. og dertil hørende lavere salgsbeløb, TV-penge osv. osv.

Hvis ikke fremtiden for AaB skal se mørk ud, skal SSE 22 (eller andre) i den grad til lommerne, eller også skal der på mirakuløs vis spillerudvikles i turbofart.
Og alt det med 'topklub' kan jeg slet ikke se for mig indenfor de næste 10 år...

Dalbjerg
Allstar
Allstar

Indlæg af Dalbjerg » 30. mar 2025, 19:43

Funky skrev:
30. mar 2025, 17:00
Dalbjerg skrev:
30. mar 2025, 16:55

Du taler imod den logik og det værdisæt, som klubben selv har responderet på sagen ud fra. Just sayin'.
Den del har jeg kommenteret på tidligere i tråden..

Hvis det er tilfældet at der er nogle vel beskrevet interne regler/formulerede værdier, som de har forbrudt sig mod, ja så skal spætten selvfølgelig hakke på den ene eller anden måde..

Men jeg tror simpelthen ikke på, at man har det beskrevet, altså at man 24 timer efter en kamp, og med en efterfølgende fridag ikke må/bør tage en øl før midnat i Aalborg.

Hvis det er tilfældet (at det ikke er klart for spillerne hverken skriftligt eller mundtlig),så er det faktisk i min optik pinligt at klubben hopper med på mediernes limpind, og udtrykker skuffelse..

Så alt afhænger af de formelle eller uformelle regler som klubben/truppen måske/måske ikke har aftalt.

haghdk
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Robbie Fowler

Indlæg af haghdk » 31. mar 2025, 10:38

https://aabsport.dk/nyheder/2025/marts/ ... lubbesoeg/

En fin måde at håndtere det på. Tænker de har fået en "skider" af James Gow og så, I hvert fald for mig, bør den sag være ude af verden.

Vi er i så vigtig en fase af sæsonen, at jeg ikke mener at de bør straffes med en "karantænedag".

Dalbjerg
Allstar
Allstar

Indlæg af Dalbjerg » 31. mar 2025, 10:53

Kunne stadigvæk være interessant at vide, om der faktisk er nogle interne regler, som de direkte har forbrudt sig mod.. Men det svar får vi selvfølgelig ikke.
Men ja, nu er det fint håndteret lige meget hvad, men hvis der ikke er sket brud på nogle regler, men at man irettesætter dem for, at de burde vide noget, som ikke er beskrevet eller formuleret, ja så synes jeg faktisk, at det er lidt pinligt for AaB.
Men jaja, så har de unge spillere lært, at det evt. ikke altid er nok at kende kun de officielle regler.. Hvor uretfærdigt det kan føles nogle gange.

Bemærker iøvrigt at det samlet arrangement simplethen var det samme sted (formentlig Meat, men reelt er det samme sted)..
Det synes jeg undskylder de tre endnu mere, hvis vi er ude i at de har fået 2-5 genstande samlet over hele aftenen, og driblede hjem inden/omkring midnat.

Tror ikke på at der kommer noget godt ud af, at spillerne forventes at bo på et kloster med undtagelse af vinter og sommerpausen..

Håber bare at AaB som klub nu finder ud af, hvad de vil, og får lavet nogle klare interne regler..
Fordi med den her sag og deres håndtering, ja der er der ihvertfald ikke rigtig nogle tilbage, som kan huske den tur Wessam fik igennem medierne for at være ud og bowle en time for sent.. (hvilket dog klart var mod de regler, som truppen selv havde valgt, og som Wessam havde fejlfortolket, hvis jeg ikke husker helt forkert..)

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar

Indlæg af Gentleman Finn » 31. mar 2025, 11:55

Det er fint, så er den sag ude af verden. Det vil være passende hvis de træner hårdt, og spiller deres hidtil bedste kamp i sæsonen på søndag. Jeg har også en forventning om at vi ikke skyder os selv i foden, ved at vælge det hold der står bedst til at slå Vejle. Og hvis det er med Travis, Isak og Jasson, så forventer jeg at se dem spille rigtig god bold :cool:

Nordic
2. div
2. div
Favoritspiller: Højholt

Indlæg af Nordic » 31. mar 2025, 13:52

Der var for mange spillere i startopstillingen, der ikke var parate til at kæmpe og give sig 100% Jeg tænker især på Isak, Diakthite, Jiminez og Jasson. Jeg håber, at vi mod Vejle har skifte godt ud i startopstillingen. I det mindste har Jiminez karantæne:

----------------------Müller-----------------

K.Jørgensen...Kramer.Pudel.....M.Nielsen

...............Davidsen..Hernes...........
.....................Bomholt................
............Diagne.............Ross.........
...................M.Jørgensen...........

Besvar