Hor har du det fra? Thomsen har ikke spillet en eneste kamp som central midt i den her sæson. Og det er heller ikke den rolle han er tiltænkt på landsholdet.Eksil skrev:Thomsen er hentet ind som central midt og ikke kant når hen er Krohn-Dehli der skal erstattes. Hans direkte konkurrent der er Jacob PoulsenAaB 85 95 99 08 skrev:Hehe - ja. Havde gættet på, at selv Phiri havde større chance for at komme med.seamann skrev:Helt gak. Boysen eller Andrew burde være foran i køen.frederikshavneren skrev:Thomsen er efterudtaget til Åge Hareides første landsholdstrup. Han erstatter Krohn Dehli
Mere seriøst så er det mest bemærkelsesværdige vel, at Thomsen står foran folk som Kusk, Falk og Jacob Poulsen.
AaB'ere på diverse landshold
Re: AaB'ere på diverse landshold
Mon ikke han er hentet ind, fordi han er polyvant? :-p
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index
Det er mit bud. Thomsen har spillet den rolle på U21 og 8er rollen er også Krohn-Dehlis rolle på klubhold. Ingen af de to har speed og killerinstinkt nok til at være kantspiller på et landshold, især i noget der minder om en 4-2-3-1 eller 3-5-2.Sønderhof skrev:Hor har du det fra? Thomsen har ikke spillet en eneste kamp som central midt i den her sæson. Og det er heller ikke den rolle han er tiltænkt på landsholdet.Eksil skrev:Thomsen er hentet ind som central midt og ikke kant når hen er Krohn-Dehli der skal erstattes. Hans direkte konkurrent der er Jacob PoulsenAaB 85 95 99 08 skrev:Hehe - ja. Havde gættet på, at selv Phiri havde større chance for at komme med.seamann skrev:Helt gak. Boysen eller Andrew burde være foran i køen.frederikshavneren skrev:Thomsen er efterudtaget til Åge Hareides første landsholdstrup. Han erstatter Krohn Dehli
Mere seriøst så er det mest bemærkelsesværdige vel, at Thomsen står foran folk som Kusk, Falk og Jacob Poulsen.
Krohn-Dehli spiller venstrekant i Sevilla (med licens til at gå ind i banen). Så Thomsen er udtaget som direkte erstatning
-
9520AaB
- Allstar

- Favoritspiller: Maradona
- Geografisk sted: Skørping
AaB'ere på diverse landshold
Lige nøjagtig i Thomsen's tilfælde havde jeg håbet at han ville skulle spille venstrekant(med licens til at gå ind i banen og score), se det kunne vi bruge til nogetSoren skrev:Krohn-Dehli spiller venstrekant i Sevilla (med licens til at gå ind i banen). Så Thomsen er udtaget som direkte erstatning

Sent from my iPhone using Tapatalk
9520AaB skrev:Lige nøjagtig i Thomsen's tilfælde havde jeg håbet at han ville skulle spille venstrekant(med licens til at gå ind i banen og score), se det kunne vi bruge til nogetSoren skrev:Krohn-Dehli spiller venstrekant i Sevilla (med licens til at gå ind i banen). Så Thomsen er udtaget som direkte erstatning
Thomsen ville da passe perfekt i en 3-5-2 som wingback med den løbekapacitet han har. Lidt ligesom Liechsteiner fra Juve som løber solen sort hver kamp.
Schmeichel
AC - Kjær - Okore
Dalsgaard - Højbjerg - Eriksen - Delaney - Thomsen
Yus Poulsen - Braithwaite/Jørgensen/Vibe
Han er desværre ikke hurtig nok til en wingback
Han nå være udtaget oå sit spil sidste år , ikke hans spil i år
Dog en god halvleg imod AGF
Han nå være udtaget oå sit spil sidste år , ikke hans spil i år
Dog en god halvleg imod AGF
Du kan på ingen måde spille med en højrebenet venstre wingback i en 3-5-2. Derudover er Thomsen på ingen måde aggressiv eller hurtig nok til det. Hvis han skal spille bliver det centralt på midtenAK48hamas skrev:9520AaB skrev:Lige nøjagtig i Thomsen's tilfælde havde jeg håbet at han ville skulle spille venstrekant(med licens til at gå ind i banen og score), se det kunne vi bruge til nogetSoren skrev:Krohn-Dehli spiller venstrekant i Sevilla (med licens til at gå ind i banen). Så Thomsen er udtaget som direkte erstatning
Thomsen ville da passe perfekt i en 3-5-2 som wingback med den løbekapacitet han har. Lidt ligesom Liechsteiner fra Juve som løber solen sort hver kamp.
Schmeichel
AC - Kjær - Okore
Det kan man faktisk godt. Hvis den venstre af de centrale midtbanespillere tager mange dybe løb mod venstre giver det da i høj grad mening at wingbacken presser ind centralt og er en spilstation der, samt dækker af. Fiorentina spiller lidt et sådant koncept under Sousa med ret god succes. Jeg kan ikke huske navnet på spilleren som spiller den højre wingback, men han er venstrebenet og italiener.Alexis skrev:Du kan på ingen måde spille med en højrebenet venstre wingback i en 3-5-2. Derudover er Thomsen på ingen måde aggressiv eller hurtig nok til det. Hvis han skal spille bliver det centralt på midtenAK48hamas skrev:9520AaB skrev:Lige nøjagtig i Thomsen's tilfælde havde jeg håbet at han ville skulle spille venstrekant(med licens til at gå ind i banen og score), se det kunne vi bruge til nogetSoren skrev:Krohn-Dehli spiller venstrekant i Sevilla (med licens til at gå ind i banen). Så Thomsen er udtaget som direkte erstatning
Schmeichel
AC - Kjær - Okore
Jeg savner Winsnes
Fandt ham med lidt googling. https://en.wikipedia.org/wiki/Federico_Bernardeschi
Jeg savner Winsnes
Glædeligt du nævner Fiorentina, jeg er massiv Milan fan og ser generelt meget italiensk fodbold, og der har du helt ret i at de ofte spiller med Bernarderschi som højre wingback, men de spiller kun med 1 frontangriber, så når de angriber bliver det nærmere 3-4-3 eller 3-6-1, og så kan det selvfølgelig sagtens lade sig gøre når nu den forreste af de offensive midtbanespillere automatisk bliver skubbet derud, men i en klassisk 3-5-2 som den Juve spiller, kan det på ingen måde lade sig gøre, da det er essentielt i den formation at der spilles bredt og kommer indlæg fra wingbackMartino skrev:Det kan man faktisk godt. Hvis den venstre af de centrale midtbanespillere tager mange dybe løb mod venstre giver det da i høj grad mening at wingbacken presser ind centralt og er en spilstation der, samt dækker af. Fiorentina spiller lidt et sådant koncept under Sousa med ret god succes. Jeg kan ikke huske navnet på spilleren som spiller den højre wingback, men han er venstrebenet og italiener.Alexis skrev:Du kan på ingen måde spille med en højrebenet venstre wingback i en 3-5-2. Derudover er Thomsen på ingen måde aggressiv eller hurtig nok til det. Hvis han skal spille bliver det centralt på midtenAK48hamas skrev:9520AaB skrev:Lige nøjagtig i Thomsen's tilfælde havde jeg håbet at han ville skulle spille venstrekant(med licens til at gå ind i banen og score), se det kunne vi bruge til nogetSoren skrev:Krohn-Dehli spiller venstrekant i Sevilla (med licens til at gå ind i banen). Så Thomsen er udtaget som direkte erstatning
Schmeichel
AC - Kjær - Okore
Det har du selvfølgelig ret i. Der er mange spændende formationer og små justeringer til allerede kendte formationer. Jeg synes godt man kan spille en skæv 3-5-2 hvor den ene wingback bidrager med megen bredde og den anden mere er en slags skæv playmaker. Gad godt Hareide tør eksperimentere lidt med det taktiske efter år med taktisk ørkenvandring under Olsen og hvorfor så ikke kigge lidt mod Italien.
Jeg savner Winsnes
Hvis landsholdet vil stille op sådan er Thomsen ikke en kant imo, men det er Dalsgaard perfekt til.
Muligvis ja. Ville ønske Danmark havde mere at skyde med oppe foran. Nicolai Jørgensen eller Lasse Vibe er ikke højt nok niveau. Håber Viktor Fischer kommer igang, han må kunne spille en af de pladser oppe foran i en 3-5-2Eksil skrev: Hvis landsholdet vil stille op sådan er Thomsen ikke en kant imo, men det er Dalsgaard perfekt til.
Jeg savner Winsnes
Jeg har en ide om, at hvis Danmark går over til to angribere, så behøver de ikke være så all-round som MO forventede de var, men i højere grad udfylde nogle roller. Vibe og Jørgensen parringen er jeg ikke helt solgt på, men mellem Y Poulsen, Fischer, Vibe, Jørgensen, Duncan m.fl. skulle man kunne finde en brugbar kombination.Martino skrev:Muligvis ja. Ville ønske Danmark havde mere at skyde med oppe foran. Nicolai Jørgensen eller Lasse Vibe er ikke højt nok niveau. Håber Viktor Fischer kommer igang, han må kunne spille en af de pladser oppe foran i en 3-5-2Eksil skrev: Hvis landsholdet vil stille op sådan er Thomsen ikke en kant imo, men det er Dalsgaard perfekt til.
Jeg troede ikke jeg skulle sige det, men kunne godt se Duncan og Fischer oppe foran. Bendtner i form ville være foran Duncan, men spørgsmålet er om han nogensinde kommer det? En tysk bundklub eller en engelsk oprykker ville være ideel for Bendtner.Eksil skrev:Jeg har en ide om, at hvis Danmark går over til to angribere, så behøver de ikke være så all-round som MO forventede de var, men i højere grad udfylde nogle roller. Vibe og Jørgensen parringen er jeg ikke helt solgt på, men mellem Y Poulsen, Fischer, Vibe, Jørgensen, Duncan m.fl. skulle man kunne finde en brugbar kombination.Martino skrev:Muligvis ja. Ville ønske Danmark havde mere at skyde med oppe foran. Nicolai Jørgensen eller Lasse Vibe er ikke højt nok niveau. Håber Viktor Fischer kommer igang, han må kunne spille en af de pladser oppe foran i en 3-5-2Eksil skrev: Hvis landsholdet vil stille op sådan er Thomsen ikke en kant imo, men det er Dalsgaard perfekt til.
Jeg savner Winsnes
Må godt nok indrømme at jeg foretrækker at se Yous Poulsen på toppen frem for en af de to.Martino skrev:Jeg troede ikke jeg skulle sige det, men kunne godt se Duncan og Fischer oppe foran. Bendtner i form ville være foran Duncan, men spørgsmålet er om han nogensinde kommer det? En tysk bundklub eller en engelsk oprykker ville være ideel for Bendtner.Eksil skrev:Jeg har en ide om, at hvis Danmark går over til to angribere, så behøver de ikke være så all-round som MO forventede de var, men i højere grad udfylde nogle roller. Vibe og Jørgensen parringen er jeg ikke helt solgt på, men mellem Y Poulsen, Fischer, Vibe, Jørgensen, Duncan m.fl. skulle man kunne finde en brugbar kombination.Martino skrev:Muligvis ja. Ville ønske Danmark havde mere at skyde med oppe foran. Nicolai Jørgensen eller Lasse Vibe er ikke højt nok niveau. Håber Viktor Fischer kommer igang, han må kunne spille en af de pladser oppe foran i en 3-5-2Eksil skrev: Hvis landsholdet vil stille op sådan er Thomsen ikke en kant imo, men det er Dalsgaard perfekt til.
Nordmanden har taget konsekvensen af at Danmark ikke kan producere hæderlige backs og stiller med et 3 mands forsvar, wingbacks bestående af Risa og Dalsgaard (ingen af de to er alligevel særligt gode bagud), en boldstærk midtbane og et angreb bestående af en god tekniker i Nikolaj Jørgensen og en mere fysisk spiller i Y Poulsen. Jeg er fan.
Krydser fingre for Dalsgaard at han holder niveau i første forsøg.
Nogen der har set, hvordan Dalsgaard har gjort det?
Kæmpe fan af at sætte systemet efter de spillere man har tid rådighed i stedet for at sætte spiller ind i et system de ikke passer i. Er der 1 ting vi kan finde ud af i Danmark så er det sku at lave centrale forsvarsspillere. Agger, Kjær, AC, Vestergaard, Okore, Bjelland. Tror det bliver godtEksil skrev:Nordmanden har taget konsekvensen af at Danmark ikke kan producere hæderlige backs og stiller med et 3 mands forsvar, wingbacks bestående af Risa og Dalsgaard (ingen af de to er alligevel særligt gode bagud), en boldstærk midtbane og et angreb bestående af en god tekniker i Nikolaj Jørgensen og en mere fysisk spiller i Y Poulsen. Jeg er fan.