Kontraktudløb

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
jensemand57
Allstar
Allstar

Re: Kontraktudløb

Indlæg af jensemand57 » 30. sep 2012, 16:46

Jeg håber på kontrakforlængelse med de fleste på dette hold. Selvfølgelig med de muligheder for ændringer. Der er så meget talent i dette hold - trods nederlaget i dag - at mulighederne er rigtig store for sportslig succes. Hvis vi ser på sidste sæson, var det en sæson, hvor holdet blev stabiliseret, men med de udsving, som et ungt hold vil få. I denne sæson, har holdet også bevist, at de kan spille rigtig godt fodbold. Selvfølgelig er der et formdyk pt. Men de skal nok komme igen. Hvis vi bibeholder stammen, bliver næste sæson endnu mere spændende end vi ser i denne sæson, som jo ikke kan siges, at være en dårlig sæson pt.

Brugeravatar
YesAaBcan
1. div
1. div
Geografisk sted: her - hvor ellers?

Indlæg af YesAaBcan » 30. sep 2012, 20:02

Mon ikke Kusk tager endnu et kig på Lynges kontrakt oplæg og giver det en seriøs overvejelse.
"Dejligt at blive kaldt ung igen, i fodbolds mæssig sammenhæng" /Gaarde
"Jeg har svært ved at se, hvad der er mere interessant end AaB" /Lynge

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af 634 » 30. sep 2012, 20:22

YesAaBcan skrev:Mon ikke Kusk tager endnu et kig på Lynges kontrakt oplæg og giver det en seriøs overvejelse.
Han kræver nok feriepengene udbetalt med det samme, som Lynge afviser med sit arbejdsgiver ansvar med henvisning til overenskomst:)
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali

Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 4. okt 2012, 12:27

Så kom den første:

http://www.aabsport.dk/nyheder/2012/10/ ... gaard.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

En rigtig, rigtig god nyhed. Dalsgaard har udvilket sig eksplosivt, og man kan jo faktisk kun ærge sig over at vi "kun" har sikret ham 3 år frem i tiden.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 4. okt 2012, 12:44

Yankee skrev:Så kom den første:

http://www.aabsport.dk/nyheder/2012/10/ ... gaard.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

En rigtig, rigtig god nyhed. Dalsgaard har udvilket sig eksplosivt, og man kan jo faktisk kun ærge sig over at vi "kun" har sikret ham 3 år frem i tiden.
Ja, det kunne tyde på at Lynge mener 3 år er længe nok at binde sig for. Det mener jeg er en fejl, jeg synes vi som udgangspunkt skulle gå efter 5 årige kontrakter til vores yngre spillere.

Om det på kort sigt lige nu er en god idé er måske lidt tvivlsomt - medmindre vores nuværende succes holder. Prisen på vore spillere er nok i den høje ende, efter starten på efterårssæsonen. På længere sigt vill e det dog give nogle fordele. Man kunne optimere og skrive lange kontrakter med spillerne mens de er billige og der er bedre tid til at se spillerne an og forlænge (gerne længe inden kontraktudløb) med dem der viser sig at slå til.

Jeg er med på at det også kræver at spillerne vil være med, så det kræver at man ikke binder en spiller på en lærlingekontrakt, hvis han slår igennem og markerer sig som stamspiller. I de tilfælde må man give spilleren en ny kontrakt der afspejler hans nye værdi for klubben, uanset om man kunne holde ham på den billige formelt set. Det kræver selvfølgelig også at spillerne har tillid til at de får lov til at tage afsted, hvis muligheden byder sig, men den er vist allerede på plads i AaB.

Netop det, var det Bjerregaard gjorde så godt dengang han selv stod for kontrakterne i Brøndby. Spillerne var ikke bange for at lave lange kontrakter, for de havde tillid til at de blev behandlet ordenligt og kunne se at andre spiller med tilsvarende kontrakter kom afsted til udlandet til gode klubber.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 4. okt 2012, 13:23

Super forlængelse...

Jeg synes det er passende, at vi nu har papir på Dalle i 3 år.

Det er rigtigt, at det ville være rart med længere kontrakter til vores allerbedste spillere. Omvendt har netop de lange kontrakter tidligere været et problem, hvor man er kommet til at "hænge" på en spiller med mange skader og faldende niveau til en alt for høj løn.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 4. okt 2012, 13:30

Klaus skrev:Super forlængelse...

Jeg synes det er passende, at vi nu har papir på Dalle i 3 år.

Det er rigtigt, at det ville være rart med længere kontrakter til vores allerbedste spillere. Omvendt har netop de lange kontrakter tidligere været et problem, hvor man er kommet til at "hænge" på en spiller med mange skader og faldende niveau til en alt for høj løn.
Ja, Lynge har rigtig brændt fingrene en gang for længe siden, og jeg mener at det har gjort ham lidt for bange for de lange kontrakter. Pointen skulle jo være at man kunne optimere lidt på hvornår man skrev kontrakter, så man kunne skrive på de billige tidspunkter, og så man kunne sprede kontraktudløbene lidt længere ud end de har været, hvor vi efter CL-sæsonen mistede hele stammen på holdet og igen til foråret står til en stor udskiftning, hvis det ikke lykkes at forlænge dem vi gerne vil.

Det er rigtig at min indgangsvinkel ville betyde at man måske skulle betale lidt for at ophæve en kontrakt eller to, hvis nu en af talenterne eller nyindkøbene slet ikke slog til.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 4. okt 2012, 13:47

Problemet med at skrive de lange kontrakter er, at de er dyrere lige nu og her. Og vi fattes penge i ekstremt omfang lige nu.
Hvis man skriver for 3 år og skal have 100 per år for dette - ja så vil man jo have 120 per år (eksempelvis) for at binde sig for 5 år.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 4. okt 2012, 14:49

astonvilla skrev:Problemet med at skrive de lange kontrakter er, at de er dyrere lige nu og her. Og vi fattes penge i ekstremt omfang lige nu.
Hvis man skriver for 3 år og skal have 100 per år for dette - ja så vil man jo have 120 per år (eksempelvis) for at binde sig for 5 år.
Ja, det er en investering. Rationalet skulle jo så være at man måske slap for at betale 180.000 ved næste forlængelse eller gå glip af en transfersum enten helt eller delvist fordi kontrakten er på vej mod udløb.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 4. okt 2012, 14:57

En spiller som Patrick Kristensen kunne jeg godt se med en lang kontrakt. Vi kender hans niveau, og han har utrolig stor betydning for holdet, da han kan dække flere pladser. I perioder må han så finde sig i ikke at være stamspiller. Men over en længere periode vil Patrick komme til at spille rigtigt meget. Patricks værdi for holdet skyldes mest hans alsidighed og pålidelighed, mens han næppe har den store værdi for en ny klub, der typisk vil gå mere efter spidskompetencer på bestemte positioner. Samtidigt tror jeg også, det er vigtigt, at vi kan have en gruppe af spillere, som ikke har som primær ambition at bruge AaB som springbræt til større udfordringer. Det er disse spillere, der skaber kontinuitet i klubben.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 4. okt 2012, 15:21

Klaus skrev:En spiller som Patrick Kristensen kunne jeg godt se med en lang kontrakt. Vi kender hans niveau, og han har utrolig stor betydning for holdet, da han kan dække flere pladser. I perioder må han så finde sig i ikke at være stamspiller. Men over en længere periode vil Patrick komme til at spille rigtigt meget. Patricks værdi for holdet skyldes mest hans alsidighed og pålidelighed, mens han næppe har den store værdi for en ny klub, der typisk vil gå mere efter spidskompetencer på bestemte positioner. Samtidigt tror jeg også, det er vigtigt, at vi kan have en gruppe af spillere, som ikke har som primær ambition at bruge AaB som springbræt til større udfordringer. Det er disse spillere, der skaber kontinuitet i klubben.
Der vil dog næppe være den store gevinst i at skrive en lang kontrakt med ham. Jeg tror det er ovre de dage hvor man kan forvente han kunne sælges for et større millionbeløb eller det ville koste en forume at forlænge ham i konkurrence med andre klubber. Jeg må hellere understrege at jeg ikke ønsker de længere kontrakter for at binde spillere til klubben mod deres vilje (det ville Lynge heller aldrig gøre), men fx.

1) Femårs kontrakt med en 18-årig. der slår igennem efter to og som 20½-årig har været stamspiller i et havlt år. 2½ år tilbage af kontrakten.
vs.
2) Treårs kontrakt. Kontraktudløb på samme spiller om 6 mdr.

Skal vi nu forestille os at han reelle markedsværdi var steget fra en månedsløn omkring 30.000 til 60.000.
I begge tilfælde ville jeg så prøve at forlænge kontrakten til udløb 6 år efter den første kontrakt. Hvordan tror I forhandlingssiuationen ville se ud, hvis man gik hen til spilleren i eksempel 1 og foreslog ham at forlænge kontrakten med et år, mod at hæve hans løn til 55.000 (eller måske endda 60.000) vs. at have risikoen for at skulle ud i konkurrence med OB eller FCK eller et såret BIF med nye midler, der måske ville tilbyde 65-70.000.

Den største fordel kommer dog i det tilfælde at forhandlingerne strander. Der vil man i eks. 1 have 2,5 år til at få spilleren solgt videre til markedspris, mens man i eks 2 må formode at spilleren ville lade kontrakten løbe ud (eller lade ham gå for et symbolsk beløb for de sidste 6 mdr.)

Samtidig står man i en rigtig god forhandlingssituation, hvis der kommer udenlandske klubber ind i billedet, hvis de ved at der altid er lange kontrakter og at man ikke kan forvente at hente spillerne endnu billigere i næste transfervindue, hvis det ikke lykkes i det første.
Med venlig Hilsen
--
Robert

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Chris Rolfe

Indlæg af AllanPedersen » 4. okt 2012, 15:31

nu er det ikke for at være negativ på forhånd

men Lynge sagde jo han ville håndtere de her kontrakter samtidig..
hvordan tolker i at det kun er Dalle vi hører har skrevet ny kontrakt?

Jeg frygter altid det værste for AaB.. og det første jeg tænkte var
"Er det fordi alle de andre ikke er tilfredse med deres kontrakt udspil?"
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 4. okt 2012, 15:41

AllanPedersen skrev:nu er det ikke for at være negativ på forhånd...

Jeg frygter altid det værste for AaB...

Det opsummerer dine 436 indlæg meget godt.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 4. okt 2012, 15:53

AllanPedersen skrev:nu er det ikke for at være negativ på forhånd

Samtidig betyder altså næppe i samme sekund. Nærmere samme uge/måned.
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 4. okt 2012, 15:56

Poker-One-Kenobi skrev:
AllanPedersen skrev:nu er det ikke for at være negativ på forhånd...

Jeg frygter altid det værste for AaB...

Det opsummerer dine 436 indlæg meget godt.
Haha! ;)

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 4. okt 2012, 15:58

le Cid skrev:

Samtidig betyder altså næppe i samme sekund. Nærmere samme uge/måned.
Desuden er det yderst sjældent man i sportensverden, vælger at offentliggøre den slags i "bunker". Det bliver som ofte drysset ud i mediebilledet med nænsom hånd. Positiv spalteplads.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 4. okt 2012, 16:00

Jeg kan godt forstå hvis Lynge nogle synes det er op ad bakke, hvis folk tager hans ord så bogstavligt som du (og så efterfølgende beskylder ham for at være løgner, hvis det ikke holder 100%).

Jeg opfattede hans udtalelse som at han sammen med Kent skulle blive enig om hvem der skulle forlænges, så de havde styr på det inden de gik i gang med at forhandle. Jeg havde ikke forestillet mit han ville kalde ind til et bunkemøde og så fremlægge vilkårene for alle spillere på én gang.
Med venlig Hilsen
--
Robert

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 4. okt 2012, 16:05

Pastorius skrev:

Jeg kan godt forstå hvis Lynge nogle synes det er op ad bakke, hvis folk tager hans ord så bogstavligt som du (og så efterfølgende beskylder ham for at være løgner, hvis det ikke holder 100%).

Jeg opfattede hans udtalelse som at han sammen med Kent skulle blive enig om hvem der skulle forlænges, så de havde styr på det inden de gik i gang med at forhandle. Jeg havde ikke forestillet mit han ville kalde ind til et bunkemøde og så fremlægge vilkårene for alle spillere på én gang.
utroligt hvordan alt skal vendes til det her hver eneste gang...

I kan pege fingre alt det i vil hver eneste gang og sige det bare er andre der misforstår situationen
det ændre ikke i Lynges ansvar forhold til den situation vi står i nu.. selvom i så gerne vil tage det af hans skuldre..
Så kan vi lukke den der!?.. det er ikke min skyld AaB har røven i vandskorpen.. det er Lynges.

og dig Poker-one-kenobi.. Du brokker dig om nogen anden over jeg konstant er efter Lynge.. men jeg kan ikke skrive noget som helst
herinde.. jeg kan ikke kommentere på en feature i Fifa.. uden du er inde og skrive "OG JA DET ER VEL LYNGES SKYLD!"

kom videre i jeres liv

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 4. okt 2012, 16:13

AllanPedersen skrev: utroligt hvordan alt skal vendes til det her hver eneste gang...

Ligemeget hvad i siger og gør.. og ligemeget om det bare er mig der har misforstået den her sætning... så ændre det ikke Lynge står
tilbage med ansvaret for den situation vi er i... kan vi derefter lukke den?
Og Lynge må vel efterhånden have brændt fødderne mange gange nok til at vide
at som offentlig person bliver man taget bogstaveligt i det man siger... ikke min skyld hvis han ikke lærer af det.

og dig Poker-one-kenobi.. Du brokker dig om nogen anden over jeg konstant er efter Lynge.. men jeg kan ikke skrive noget som helst
herinde.. jeg kan ikke kommentere på en feature i Fifa.. uden du er inde og skrive "OG JA DET ER VEL LYNGES SKYLD!"

kom videre i jeres liv
Du får de svar dine indlæg fortjener - det gør du også næste gang.
Med venlig Hilsen
--
Robert

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 4. okt 2012, 16:14

Pastorius skrev:
AllanPedersen skrev: utroligt hvordan alt skal vendes til det her hver eneste gang...

Ligemeget hvad i siger og gør.. og ligemeget om det bare er mig der har misforstået den her sætning... så ændre det ikke Lynge står
tilbage med ansvaret for den situation vi er i... kan vi derefter lukke den?
Og Lynge må vel efterhånden have brændt fødderne mange gange nok til at vide
at som offentlig person bliver man taget bogstaveligt i det man siger... ikke min skyld hvis han ikke lærer af det.

kom videre i jeres liv
Du får de svar dine indlæg fortjener - det gør du også næste gang.
Min post spørger hvordan i tolker det.. og forklarer blot hvordan jeg tolker det.
Og snakker ikke om hvad der er rigtigt eller forker, eller om lynge Lyver om kontrakter.
Jeg begrunder det ligefrem og skriver at jeg nok bare frygter det værste.

Du kunne have valgt at skrive "sådan læser jeg det ikke"
Dig der konstant vil over i det her nivaue
hvilket gør din signatur meget ironisk
og af en familie far at være utrolig barnlig.

Besvar