Kamptråd: Sønderjyske - AaB, søndag d. 23. marts 2014

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
jonas386
Allstar
Allstar

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, søndag d. 23. marts 2014

Indlæg af jonas386 » 21. mar 2014, 23:53

EfB er for langt bagefter til vi skal koncentrere os om dem. FCK skal muligvis kigge sig lidt over skulderen efter BIF og FCK, men de er 11 point efter os, og der er 33 point at spille om, jeg ser det simpelthen ikke ske.

Det er dog næppe i den her runde der bliver rokeret det store, hvertfald ikke i toppen. Men det er selvfølgelig superligaen, så mærkeligere ting er selvfølgelig sket før. Jeg tror vi vinder, men jeg frygter virkelig en runde hvor vi smider 2 trælse point i Haderslev, mens de 2 københavnere tager 2 point på os, og bønderne distancerer sig med yderligere 2 point.

For silvan, ventetiden er ulidelig.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

seamann

Indlæg af seamann » 22. mar 2014, 00:03

jonas386 skrev:EfB er for langt bagefter til vi skal koncentrere os om dem. FCK skal muligvis kigge sig lidt over skulderen efter BIF og FCK, men de er 11 point efter os, og der er 33 point at spille om, jeg ser det simpelthen ikke ske.

Det er dog næppe i den her runde der bliver rokeret det store, hvertfald ikke i toppen. Men det er selvfølgelig superligaen, så mærkeligere ting er selvfølgelig sket før. Jeg tror vi vinder, men jeg frygter virkelig en runde hvor vi smider 2 trælse point i Haderslev, mens de 2 københavnere tager 2 point på os, og bønderne distancerer sig med yderligere 2 point.

For silvan, ventetiden er ulidelig.
Selvom der kan være lidt selvsving i kbh, tvivler jeg på de har nået det narcissistiske niveau, at de er bekymret for at blive overhalet af sig selv.

Og intet af det er relevant ift kampen søndag kl. 14.00.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 22. mar 2014, 00:25

Der skulle naturligvis stå EfB.

Og nej, de andre kampe er ikke relevante for vores kamp mod SE, men vi er noget så langt hen i sæsonen hvor vi altså sagtens kan kigge på holdene omkring os, og hvordan de præsterer uden det er komplet irrelevant for kampen.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Indlæg af Brodernumsi » 22. mar 2014, 01:49

Jeg deler på ingen måde folks bange anelser for denne kamp. Som sagt flere gange i tråden, Sønderjyske kommer ikke til at spille som FCV, de skal vinde, og vores offensiv kan spille det de er bedst til, omstillinger. Jeg tror på en sikker sejr, 1-3 eller 1-4.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

andreasaab89
Allstar
Allstar

Indlæg af andreasaab89 » 22. mar 2014, 08:36

Jeg tror også det bliver vigtigt hvilken linje dommeren har i denne kamp.
Mod FCM lod dommeren spillerne gå vanvittigt hårdt til hinanden. FCM spillere (især de mørke) fik lov til at lave sindsyge taklinger, rive folk ned bagfra, bruge armene i uhørt grad, gå i ryggen af AaB'spillerne mv. uden det blev straffet med frispark og kort.

Vi skal håbe på en anden linje i Haderslev med en dommer der slår hårdt ned på spillerne hvis de laver svinske ting og gerne hvor de gule kort sidder lidt løst.
Hvis dommeren tilladder haderslev at gå fuldstændigt svinsk hårdt til os får vi det mega svært. Jeg husker en kamp dernede engang hvor Curth blev alvorligt skadet hvor vi simpelthen blev smadret fysisk som hvis vi havde været på værtshus og ikke spillet fodbold.

BTW Kusk får karantæne ved næste gule kort. Men hvis vi ser på vores kampe er Kusk jo nærmest aldrig inde i dueller mv. så det er vel egentlig realistisk at han godt kan køre de 11 kampe igennem uden at tage et gult? eller reelt er det kun 10 kampe for han må godt tage gult i den sidste.
Nogen der har et snit på ham. omkring gult pr. kamp ?
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Indlæg af Elscorpio » 22. mar 2014, 09:19

andreasaab89 skrev:Jeg tror også det bliver vigtigt hvilken linje dommeren har i denne kamp.
Dommer Anders Poulsen
Linjedommer(e) Henrik Larsen og Jannik Vinther
4. dommer Allan Staal

Umiddelbart ringer det ikke en klokke med hvilken linie de plejer at ligge i superligakampene

birk
Allstar
Allstar

Indlæg af birk » 22. mar 2014, 09:21

AaB gik da lige så meget til stålet som Fc Midtjylland, og det er da ok at man gør det. Gider jo ikke de spanske tilstande, hvor de falder, bare der er en flue der rører en .

Brugeravatar
Trickster
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Lynge Jakobsen

Indlæg af Trickster » 22. mar 2014, 10:12

birk skrev:AaB gik da lige så meget til stålet som Fc Midtjylland, og det er da ok at man gør det. Gider jo ikke de spanske tilstande, hvor de falder, bare der er en flue der rører en .
Så når en flue rører dig, så falder en spiller i Spanien?
Hair is not a right: it´s a privilege!

andreasaab89
Allstar
Allstar

Indlæg af andreasaab89 » 22. mar 2014, 10:28

birk skrev:AaB gik da lige så meget til stålet som Fc Midtjylland, og det er da ok at man gør det. Gider jo ikke de spanske tilstande, hvor de falder, bare der er en flue der rører en .
AaB gik også meget til den. Men der var flere episoder hvor kampen kom fuldstændig ud af kontrol, hvor især de sorte FCM spillere gik i ryggen af AaB spillerne konstant uden at dommeren trådte ind. Han skulle på et tidspunkt midt i kampen have styret kampen lidt bedre.

Jeg syntes ikke nogle spillere skal filme.
Min pointe gik mere på at det kan være en fordel for os hvis vi får en dommer med en lidt blødere linje i forhold til en der tilladder samme form for agressivitet som mod FCM fordi agressiviteten er det eneste kort Sønderjyske kan trække. Hvis dommeren konstant dømmer frispark til os og giver gule kort til Sydtyske hver gang de går over stregen kan det virkelig trække kampen til vores fordel.
AaB er min trosretning

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 22. mar 2014, 12:16

Anders Poulsen snitter 2,77 kort pr. kamp denne sæson og det er absolut blandt det laveste af alle dommere. Kunne godt indikerer at han tillader relativt hårdt spil. Sidste sæson delte han suverænt færrest kort ud af alle med 2,38 kort pr. kamp over 16 kampe.

Han har ikke dømt et straffe i sine 13 kampe denne sæson
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Kontakt:

Indlæg af Elscorpio » 22. mar 2014, 16:10

Truppen udtaget til imorgen:

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2014 ... jyske.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Dalsgård, Gilli og AK stadig skadet

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 22. mar 2014, 17:48

FCM har lige set MEGET ordinære ud i en halvleg mod bundholdet FCN, jeg tror sgu de er ved at gå kolde under presset. Sejr imorgen og så er vi favoritter til det der guld, vores pil peger op og deres ser ud til at pege kraftigt ned af.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af Erasmus Montanus » 22. mar 2014, 18:01

Interessant med Bruhn i truppen i stedet for SF. Håber vi kommer til at se noget til ham her i foråret.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.

andreasaab89
Allstar
Allstar

Indlæg af andreasaab89 » 22. mar 2014, 18:23

Oldager skrev:Interessant med Bruhn i truppen i stedet for SF. Håber vi kommer til at se noget til ham her i foråret.
Hvis Bruun, Gilli eller Victor Ahlmann har talentet til at blive vores næste kantspillere (Kusk/Thomsen) skal de stille og roligt slues ind.
Kusk tyger nok til sommer og så håber jeg vi kan få thomsen til at tage 1 år mere. Det giver kontinuitet og ro på til løbende at sluse nye ind.
AaB er min trosretning

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 22. mar 2014, 18:25

Oldager skrev:Interessant med Bruhn i truppen i stedet for SF. Håber vi kommer til at se noget til ham her i foråret.
Jeg er noget spændt på den trupsammensætning, vi får at se til næste sæson. Udover adskillige fornuftige salgsvarer, så er der kontraktudløb og altså også spillere som SF, som tilsyneladende er vejet og fundet for let efterhånden (min fortolkning). Forhåbentlig bliver udskiftningen ikke for voldsom.

andreasaab89
Allstar
Allstar

Indlæg af andreasaab89 » 22. mar 2014, 18:31

Poker-One-Kenobi skrev:FCM har lige set MEGET ordinære ud i en halvleg mod bundholdet FCN, jeg tror sgu de er ved at gå kolde under presset. Sejr imorgen og så er vi favoritter til det der guld, vores pil peger op og deres ser ud til at pege kraftigt ned af.
FCM er udelukkende farlige på dødbolde idag mod FCN. I det generelle spil har de intet vist.
Men mon ikke de får prikket en ind til sidst. Det skulle lige ligne!
AaB er min trosretning

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 22. mar 2014, 18:33

andreasaab89 skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:FCM har lige set MEGET ordinære ud i en halvleg mod bundholdet FCN, jeg tror sgu de er ved at gå kolde under presset. Sejr imorgen og så er vi favoritter til det der guld, vores pil peger op og deres ser ud til at pege kraftigt ned af.
FCM er udelukkende farlige på dødbolde idag mod FCN. I det generelle spil har de intet vist.
Men mon ikke de får prikket en ind til sidst. Det skulle lige ligne!

Det håber jeg virkelig de gør, alt andet ville være drønuretfærdigt...

andreasaab89
Allstar
Allstar

Indlæg af andreasaab89 » 22. mar 2014, 18:35

SÅDAN

FCN 1-0 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
AaB er min trosretning

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 22. mar 2014, 18:36

Omvendt igen kan jeg sagtens forstå det må være svært for FCM. Man lægger ud som lyn og torden og skaber ret hurtigt et kæmpe forspring, på 13 point eller sådan, til den største mesterskabsfavorit. Op til vinterpausen er man stadig foran med 6 point til den eneste, ifølge medierne, konkurrent. Vi er 4 point efter, men mister vores bedste defensive mand i Lasse mens FCM henter Jakob Poulsen hjem. Lægger lidt svagt ud med et nederlag til OB for derefter at gennemsmadre FCK i parken, og er efter 20 runder foran med 8 point ned til FCK. For derefter at spille en småskidt kamp mod SønderjyskE, men hiver alligevel en 2-0 sejr hjem. På det tidspunkt forstår jeg sagtens man tror den er hjemme, vi har en smal trup, FCK er for langt bagefter, og man tager altså også point selvom man spiller skidt. Det må også have været svært at holde benene på jorden internt i truppen. Især når man ved at en sejr mod os ville sikre mesterskabet mere eller mindr.e

Så taber de til os, og spiller ringe mod FCN idag, og med lidt held, for os, kan deres store forspring været hentet allerede i morgen.

Aaaaaabech :aabfan: :aabfan: :aabfan: :aabfan:

Det held kom så mens jeg skrev det her indlæg.

Forsatan da.

andreasaab89
Allstar
Allstar

Indlæg af andreasaab89 » 22. mar 2014, 18:39

Danny Olsen betød rigtig rigtig meget for FCM i efteråret
Prøv at se alle de mål han har lavet på få kampe for AGF og været en forskel på dem....

Han har tidligere i karrieren været en dygtig kant, men har virkelig fundet sig selv på den centrale midtbane med en oprydder bag sig.
AaB er min trosretning

Besvar