AaB - Bif, Søndag d. 13 April 2014

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: AaB - Bif, Søndag d. 13 April 2014

Indlæg af Mr. Larsen » 11. apr 2014, 16:04

hje1980 skrev: Rammer vi niveau tror jeg på en sikker sejr... 2-0 eller 3-1.
Lige der er vi ikke uenige overhovedet, spørgsmålet er bare om vi gør det?

Presset er et helt andet når man ligger nr 1 så langt fremme i sæsonen, kan spillerne klare det?

Puhha det er hårdt at skulle vente helt til Søndag på at få svar ! :)
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Fastland
2. div
2. div
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Indlæg af Fastland » 11. apr 2014, 17:02

Jeg er mere spændt på, at se hvordan vi klarer det uden Würtz på midten. Han er vores suverænt bedste i pres spillet og til, at erobre bolden på midten, hvilket havde været ret vigtigt mod Brøndby. Så det bliver spændene, at se hvem der overtager. :)

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 11. apr 2014, 17:12

Jeg har en fornemmelse af at OB hjælper os i morgen. Jeg tror at OB som minimum spiller uafgjort i Herning. Fynboernes nøglespillere som Emil Larsen, Rasmus Falk og Baskim Kadrii er ved at være oppe i omdrejninger.
Det er et rigtig stærkt offensivt trekløver som kan gøre ondt på alle hold. Hvis fynboerne får bedre styr på deres forsvar mod skades- og karantæneramte FCM så venter der et godt resultat til fynboerne og os.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Gentleman Finn » 11. apr 2014, 18:17

Spillerne behøver ikke at tænke meget på mesterskabskamp etc. Vi er ikke tvunget til at vinde, og der er masser af kampe tilbage. Vi plejer stort set altid at se rødt når bif gæster os, tror de pisgule får på munden hvis vi får det hele til at spille, det er naturligvis et handicap uden Würtz dog, som skal løses. Sidste gang tog PK rollen, og gjorde det perfekt, Augo synes jeg dog også så ret fit ud og fin med bolden imod Horsens. Kan vi få en klassekamp fra Augo kommer vi stort set ikke til at mærke det.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 11. apr 2014, 22:35

Gentleman Finn skrev:Spillerne behøver ikke at tænke meget på mesterskabskamp etc. Vi er ikke tvunget til at vinde, og der er masser af kampe tilbage. Vi plejer stort set altid at se rødt når bif gæster os, tror de pisgule får på munden hvis vi får det hele til at spille, det er naturligvis et handicap uden Würtz dog, som skal løses. Sidste gang tog PK rollen, og gjorde det perfekt, Augo synes jeg dog også så ret fit ud og fin med bolden imod Horsens. Kan vi få en klassekamp fra Augo kommer vi stort set ikke til at mærke det.
Til gengæld kan man måske forestille sig at spillerne begynder at tælle lidt på fingrene, og se at man reelt set er sikret medaljer med en sejr mod de gule. 13 points forspring med 21 point at spille om kan ikke smides væk, det ville være helt usandsynligt. Lad os håbe de ikke tænker for meget over det.

Hvad angår mesterskabskampen anser jeg faktisk Brøndby som den måske værste konkurrent lige nu, til trods for at vi kun er 1 point foran FCM. Jeg bryder mig absolut ikke om den vane de har med at vinde kampe, som de nærmest ikke har gjort sig fortjent til at få point i, og frygter det kunne blive scenariet på søndag. Dog vil jeg mene de er chanceløse, hvis vi rammer topniveauet, som vi heldigvis har gode traditioner for at gøre mod dem.

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 11. apr 2014, 22:42

Jeg er meget nervøs for om vores midtbane kan modstå det pres som BIF givetvis vil lægge på os. Jeg synes kampen i Brøndby gav nogle panderynker i forhold til vores evne til at matche dem fysisk i presspillet, og med Würtz ude ser jeg ikke dette blive nemmere.

Jeg er mere rolig i forhold til vores forsvar end sidste kamp i Brøndby, hvor Thelander og KEP ikke så særlig sikre ud, men jeg er sgu usikker på om de bliver skærmet nok af, når Würtz er ude.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 11. apr 2014, 22:43

Jeg er egentlig også rimelig afslappet omkring kampen søndag, der plejer at være tænding på mod BIF, det er en modstander alle gerne vil slå. Og vi har ikke den der dårlige vane med at gå helt ned med flaget når vi møder dem ligesom FCK i parken.
Når det er sagt så har jeg dog en lille frygt for at BIF får et træls point stik imod spil og chancer. Lad os håbe det ikke sker, og at vi kan tage de 3 point.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 12. apr 2014, 13:45

Frygah skrev:Jeg er meget nervøs for om vores midtbane kan modstå det pres som BIF givetvis vil lægge på os. Jeg synes kampen i Brøndby gav nogle panderynker i forhold til vores evne til at matche dem fysisk i presspillet, og med Würtz ude ser jeg ikke dette blive nemmere.

Jeg er mere rolig i forhold til vores forsvar end sidste kamp i Brøndby, hvor Thelander og KEP ikke så særlig sikre ud, men jeg er sgu usikker på om de bliver skærmet nok af, når Würtz er ude.
Jeg gør mig de samme tanker ang. vores midtbane. Det er et kæmpe tab at vi må undvære Würtz, det bliver helt afgørende hvordan vi får løst det. Det er ikke optimalt men hvis Patrick beholdes som højre back, så tror jeg at jeg vil foretrække Thomsen som afløser for Würtz. Thomsen har løbekapaciteten til at spille pladsen, derudover er Thomsen også en habil pasningsspiller. Så kan Due afløse på fløjen.

Jeg må ærligt indrømme at jeg ikke har den store fidus til Augu. Han er milevidt fra fordums niveau og han passer ikke længere til vores spillestil. Han er alt for langsom, varmer bolden og smider alt for mange bolde væk. Defensivt kan Augu sikkert gøre det ok, men det vil koste meget offensivt at have ham med. Det vil ihvertfald efterlade et stort ansvar til Risgård, der så får en endnu større rolle offensivt.

Brugeravatar
Jacob
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Belgien

Indlæg af Jacob » 12. apr 2014, 13:47

Så er truppen udtaget - Dalsgaard er med. Sandsynligvis som en indskiftningsmulighed de sidste 20 min hvis han kan holde til det pt.
http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2014 ... aften.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Life is good..... AaB is better!

slammer
2. div
2. div
Geografisk sted: Malmø

Indlæg af slammer » 12. apr 2014, 13:49

Hvordan hænger det sammen med nyheden fra tidligere i dag hvor Dalsgaard melder ud, at han nok er færdig for sæsonen.....! Er det spin og i givet fald i hvilken retning?

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 12. apr 2014, 13:49

Det bliver sikkert Augo på den centrale midt efter formiddagens træning. Kent har fuld tillid til ham. Kent gjorde en del ud af at organisere forsvarsspillet, og The Lander trænede med ansigtsmaske på.
frederikshavneren skrev:
Frygah skrev:Jeg er meget nervøs for om vores midtbane kan modstå det pres som BIF givetvis vil lægge på os. Jeg synes kampen i Brøndby gav nogle panderynker i forhold til vores evne til at matche dem fysisk i presspillet, og med Würtz ude ser jeg ikke dette blive nemmere.

Jeg gør mig de samme tanker ang. vores midtbane. Det er et kæmpe tab at vi må undvære Würtz, det bliver helt afgørende hvordan vi får løst det. Det er ikke optimalt men hvis Patrick beholdes som højre back, så tror jeg at jeg vil foretrække Thomsen som afløser for Würtz. Thomsen har løbekapaciteten til at spille pladsen, derudover er Thomsen også en habil pasningsspiller. Så kan Due afløse på fløjen.

Jeg må ærligt indrømme at jeg ikke har den store fidus til Augu. Han er milevidt fra fordums niveau og han passer ikke længere til vores spillestil. Han er alt for langsom, varmer bolden og smider alt for mange bolde væk. Defensivt kan Augu sikkert gøre det ok, men det vil koste meget offensivt at have ham med. Det vil ihvertfald efterlade et stort ansvar til Risgård, der så får en endnu større rolle offensivt.

Brugeravatar
Jacob
Superliga
Superliga

Indlæg af Jacob » 12. apr 2014, 13:54

slammer skrev:Hvordan hænger det sammen med nyheden fra tidligere i dag hvor Dalsgaard melder ud, at han nok er færdig for sæsonen.....! Er det spin og i givet fald i hvilken retning?
Ingen ide - men jeg medgiver dig, at begge historier ikke kan passe. Nu kan Dalsgaard jo selvfølgelig nemt sorteres fra da der pt er udtaget 20 mand, men det er lidt et underligt stunt hvis han er færdig for sæsonen.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Kontakt:

Indlæg af Elscorpio » 12. apr 2014, 13:55

Et udsolgt stadion burde også give det nødvendige rygstød, så må vi håbe alle sponsorerne dukker op på Enggaard - ellers bliver der ikke udsolgt :@

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af Erasmus Montanus » 12. apr 2014, 13:59

Efter en artikel på bold.dk, hvor Dalsgaard betegnes som værende ude for resten af sæsonen, så udtager Kent ham alligevel. Truppen skal dog have fjernet to spillere(?), så han kan jo nok blive siet fra, og selv hvis han er med, så er det kun som indskifter.

Jeg ser helst at Thomsen bliver på den fløj, hvor han har succes. Desuden vil vi, hvis Thomsen placeres på den centrale midtbane, erstatte suppens bedste defensive midtbanespiller med en offensiv midtbanespiller, og det tror jeg ikke vores hold, med så offensive back, kan holde til.
Jeg ser meget gerne PK på midten, for han har trods alt defensive evner krydret med godt pasningsspil, men det efterlader selvfølgelig et spørgsmålstegn ved højre back. Jeg vil helst ikke se Risgård tynger af for meget defensivt arbejde.

Chrisitan Rye er en mulighed, men det vil være at kaste en ung knejt ind i et inferno af ild og det der er værre, som f.eks. Antipas og hans høje albuer. Augo passer ikke ind i det spil, som vi gerne vil spille.

Opstilling:

Larsen
PK/Kasper P.-KEP-Thelander-Ahlmann
Kusk-Risgård-Rye/PK-Thomsen
Jönsson-Spalvis
Gode intentioner, dårlig eksekvering.

Brugeravatar
Jacob
Superliga
Superliga

Indlæg af Jacob » 12. apr 2014, 14:08

Oldager skrev:Efter en artikel på bold.dk, hvor Dalsgaard betegnes som værende ude for resten af sæsonen, så udtager Kent ham alligevel. Truppen skal dog have fjernet to spillere(?), så han kan jo nok blive siet fra, og selv hvis han er med, så er det kun som indskifter.

Jeg ser helst at Thomsen bliver på den fløj, hvor han har succes. Desuden vil vi, hvis Thomsen placeres på den centrale midtbane, erstatte suppens bedste defensive midtbanespiller med en offensiv midtbanespiller, og det tror jeg ikke vores hold, med så offensive back, kan holde til.
Jeg ser meget gerne PK på midten, for han har trods alt defensive evner krydret med godt pasningsspil, men det efterlader selvfølgelig et spørgsmålstegn ved højre back. Jeg vil helst ikke se Risgård tynger af for meget defensivt arbejde.

Chrisitan Rye er en mulighed, men det vil være at kaste en ung knejt ind i et inferno af ild og det der er værre, som f.eks. Antipas og hans høje albuer. Augo passer ikke ind i det spil, som vi gerne vil spille.

Opstilling:

Larsen
PK/Kasper P.-KEP-Thelander-Ahlmann
Kusk-Risgård-Rye/PK-Thomsen
Jönsson-Spalvis
Det er jeg uenig i - vi skal begrænse udskiftningerne i start-11 - det ville hæmme vores sammenspillede hold. Augo ind som direkte erstatning (med et rent defensivt fokus, tror jeg faktisk at han gøre det ok der) og lad os ikke eksperimentere med andre ændringer.

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 12. apr 2014, 14:08

Elscorpio skrev:Et udsolgt stadion burde også give det nødvendige rygstød, så må vi håbe alle sponsorerne dukker op på Enggaard - ellers bliver der ikke udsolgt :@
AaB kunne jo pænt have spurgt sponsorerne om de agter at anvende alle deres fribilletter. Det vil sgu være lidt træls igen, igen at opleve en tom sponsortribune. Tror vi lander på
ca. 12.500 tilskuere, der er altid mange sponsorbilletter som ikke bliver benyttet.

Det bliver spændende at se hvordan holdet reagerer på at vi nu er det jagede bytte. Det er en helt anden situation at være førerholdet, nu er vi de jagede som har et sultent og aggressivt ulvekobbel efter os.

Det er helt vildt som Thomas Frank roser os i medierne, men han gør det helt sikkert meget bevidst. Han er god til at underspille Brøndbys rolle, men bortset fra forsvaret har Pestegnen et rigtig godt hold, men det mangler også bare andet med alle de millioner som der er smidt i holdet. Jeg kan godt frygte at Brøndby vil stå lavt og lukke mellemrummene ned, hvilket vil være et stort problem for os. Vi er gode når vi kan spille i mellemrummene, men når udehold som f.eks. Slagelse, AGF og Gori lukker mellemrummene ned så har vi problemer.

Brugeravatar
Jacob
Superliga
Superliga

Indlæg af Jacob » 12. apr 2014, 14:11

frederikshavneren skrev:
Elscorpio skrev:Et udsolgt stadion burde også give det nødvendige rygstød, så må vi håbe alle sponsorerne dukker op på Enggaard - ellers bliver der ikke udsolgt :@
AaB kunne jo pænt have spurgt sponsorerne om de agter at anvende alle deres fribilletter. Det vil sgu være lidt træls igen, igen at opleve en tom sponsortribune. Tror vi lander på
ca. 12.500 tilskuere, der er altid mange sponsorbilletter som ikke bliver benyttet.

Det bliver spændende at se hvordan holdet reagerer på at vi nu er det jagede bytte. Det er en helt anden situation at være førerholdet, nu er vi de jagede som har et sultent og aggressivt ulvekobbel efter os.

Det er helt vildt som Thomas Frank roser os i medierne, men han gør det helt sikkert meget bevidst. Han er god til at underspille Brøndbys rolle, men bortset fra forsvaret har Pestegnen et rigtig godt hold, men det mangler også bare andet med alle de millioner som der er smidt i holdet. Jeg kan godt frygte at Brøndby vil stå lavt og lukke mellemrummene ned, hvilket vil være et stort problem for os. Vi er gode når vi kan spille i mellemrummene, men når udehold som f.eks. Slagelse, AGF og Gori lukker mellemrummene ned så har vi problemer.
Enig i at Brøndbys svaghed er forsvaret, men det er altså også så skidt kørende at det kan påvirke resten af deres spil. Jeg syntes denne lugter af (endnu) en målrig kamp, hvor vi heller ikke holder nullet. Jeg har dog en god fornemmelse igen for denne kamp - måske 3-2 eller 3-1 til os.

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 12. apr 2014, 14:19

Jeg tror faktisk at vi får hjælp fra OB og AGF i denne runde. Senere i eftermiddag gæster OB Herning, her tror jeg at fynboerne minimum henter uafgjort. Midtjyderne er hårdt plaget af skader og karantæner og så vidt jeg ved mangler de nøglespillere som Sviasjenko, Bak Bach Gak, Izunna, Igboun og Duncan. Det er fem nøglespillere som Ikast mangler, hvilket fynboerne godt kan udnytte. Emil Larsen, Rasmus Falk og Baskim Kadrii skal nok gøre ondt på midtjyderne.

Modsat os så er AGF gode i Parken. De tager jævnligt point på Østerbro., hvilket jeg også tror at de gør i morgen eftermiddag. Århusianerne er stærke når de står kompakt på udebane og kan køre kontraangreb.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Indlæg af Spanky » 12. apr 2014, 14:44

Enig med dem som skriver vi skal lave så få ændringer som overhovedet muligt. Det er Kent heldigvis også enig i - ud fra dagens træning ryger Ahlmann og Augo ind i startelleveren på bekostning af Due og Wurtz. Jeg tror og håber Augo leverer en brandkamp i morgen.

Hvad angår Dalle er det lidt mere mystik. Jeg læser i morges, at han selv forventer at være ude resten af sæsonen. Jeg tager ud og overvære dages træningspas, hvor jeg ikke ser skyggen af manden. Jeg kommer hjem og ser han er udtaget til truppen. Dalle udtaler dog også, at han maks. er klar til 15 min., hvilket dog også kan være meget(guld) værd for os. Vi så i starten af efteråret, hvor han i flere kampe kom ind og gjorde en forskel, bl.a. i kampen mod BIF. Mon han er klar til samme rolle i morgen? Det bliver sgu spændende.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 12. apr 2014, 14:48

Desværre har OB et andet problem, nemlig at de fucking stinker. Selvom FCM har halvdelen af starteren ude, midterforsvaret er skrøbeligt, Juelsgaard ringe defensivt, Jakob Poulsen skuffende og Rilwan Hassan kun viser hvad han kan i glimt, så har jeg stadig FCM som favorit. OBs hold bliver ofte snakket op til at være bedre end bundkampen, men det er bare ikke rigtigt tilfældet. Jeg håber på OB, men det ville slet ikke undre mig hvis FCM tager den alligevel.

Skulle vi nu være så heldige at AGF og OB får point, så skulle det dog slet ikke undre mig at vi selv fucker op når vi har en unik mulighed for at distancere os i toppen, og høgte BIF og FCK endegyldigt af.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Besvar