Økonomisk stabilitet...

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Økonomisk stabilitet...

Indlæg af MrBangDK » 18. jul 2014, 13:41

AllanPedersen skrev:Hvorfor de skulle give rabat(ment favørkurs)?

Fordi vi som aktionærer gav lov til at vores aktieværdi blev nedsat fra 1kr til 0.25kr
Samtlige aktionærer har op til denne emission principelt set mistet 75% af deres aktieværdi.
Noget vi selv har givet klubben lov til, for på trods af medier og fans tit tror noget andet
Så bestemmer aktionærene om der skal være en emission eller ej, ikke ledelsen

Og det gav aktionærene lov til.. og som modydelse, ville aktionærene får fortegnsret
til favørkurs.

og favørkurs siger du selv er ulig markedsværdi.
Men de udbyder aktien til hele markedet efterfølgende til samme kurs som aktionærene får den til.
Ergo er den markedsværdien, i hvert fald til at starte med.
medmindre man satser på samtlige 251millioner aktier bliver købt af de nuværende aktionærer inden de når markedet.
Hvilket stadigvæk ikke er en vurdering de kan lave.
Hvad vil du have dem til.. 20 øre stykket? Eller hvor langt skal vi ned for at det er spiseligt?
Ska' vi hak'?

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Chris Rolfe

Indlæg af AllanPedersen » 18. jul 2014, 13:42

Mrsbang det er vel sådan set ligemeget..
Favørkurs er Favørkurs.. og er ikke markedskursen..

Om det så kun var 23 øre.. ville det stadig være under de 25 som de er værd... hvilket man jo så måtte sige er en favørkurs

Men de giver det jo ingen gang ud til de nuværende til aktieværdien (25 øre)
men til hvad de tror markedsværdien bliver (30 øre)

Det er ikke mig men AaB ledelsen der har lovet det her...
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar

Indlæg af MrBangDK » 18. jul 2014, 13:43

AllanPedersen skrev:Mrsbang det er vel sådan set ligemeget..
Favørkurs er Favørkurs.. og er ikke markedskursen..

Om det så kun var 23 øre.. ville det stadig være over de 25 som de er værd.

De giver det jo ingen gang ud til de nuværende til aktieværden (25 øre)
men til hvad de tror markedsværdien bliver (30 øre)

Det er ikke mig men AaB ledelsen der har lovet det her...
Men er det vigtigt for dig? Gør det en forskel på, om du vælger at købe?
Ska' vi hak'?

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 18. jul 2014, 13:44

er du helt blank eller hvad?
jeg er blevet lovet en favørkurs fordi jeg er nuværende aktionær
og fordi min nuværende aktieværdi er blevet skudt i sænk.

Selvfølgelig gør den en forskel.. om jeg skal bruge 60.000kr eller 50.000kr på at få den samme mængde aktier.. og dermed beskytte min nuværende investering..

Gør det nogen forskel for dig om en flaske cola koster 20kr eller 25kr.. drikker du ikke cola alligevel?..
idiotisk svar.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar

Indlæg af MrBangDK » 18. jul 2014, 13:49

AllanPedersen skrev:er du helt blank eller hvad?
og fordi min aktieværdi er blevet skudt i sænk.

Selvfølgelig gør den en forskel.. om jeg skal bruge 60.000kr eller 50.000kr på at få den samme mængde aktier.. og dermed beskytte min nuværende investering..

Gør det nogen forskel for dig om en flaske cola koster 20kr eller 25kr.. drikker du ikke cola alligevel?..
idiotisk svar.
Idiotisk svar - ja, lige præcis... (og ja, jeg fatter ikke noget om aktier)

Der er en forventning om, at når aktierne bliver udbudt frit på børsen, så bliver det til en væsentligt højere kurs end de 30øre du skal give. Du får mulighed for at købe 17stk til 30øre, for hver aktie du ejer I forvejen. Hvis du er ny aktionær, skal du give væsentligt mere. Er det så favørkurs eller er det bare dig der er sur?
Ska' vi hak'?

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 18. jul 2014, 13:53

Der er udstedt 251millioner aktier!!!! Det er ikke forventning det er en drøm..

Martin Bak
Landshold
Landshold
Geografisk sted: Vejgaard

Indlæg af Martin Bak » 18. jul 2014, 13:55

idiotisk svar.
du virker meget vred Allan ..... Tror du ikke, du skulle få dig en kæreste eller en hobby? så kunne det måske tænkes, at du kunne vende glad tilbage uden at kalde folk blanke eller deres indlæg idiotiske.
Chief Wiggum: All right, you scrawny beanpoles: becoming a cop is not something that happens overnight. It takes one solid weekend of training to get that badge.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar

Indlæg af MrBangDK » 18. jul 2014, 13:56

AllanPedersen skrev:Der er udstedt 251millioner aktier!!!! Det er ikke forventning det er en drøm..
Så med andre ord, så er det dine forventninger, som skal vendes til at AaB har fucket up.

Tror du en investorkreds ville gå med til at smide +30millioner ind i puljen, hvis de følte, at AaB havde løjet for dem og snød dem?
Ska' vi hak'?

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 18. jul 2014, 14:02

Investor gruppen har ikke fået nedsat deres aktieværdi vel? Det har vi som havde i forvejen..
Og ja mine svar bliver fjendtlige på så tankeløse tilbagemeldningen som 'betyder prisen noget?'

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar

Indlæg af MrBangDK » 18. jul 2014, 14:06

AllanPedersen skrev:Investor gruppen har ikke fået nedsat deres aktieværdi vel? Det har vi som havde i forvejen..
Og ja mine svar bliver fjendtlige på så tankeløse tilbagemeldningen som 'betyder prisen noget?'
Jeg undrer mig bare over, hvordan du kan fare så meget i flint over noget, som baseres på dine gisninger over, hvordan kursen måske bliver.... ??

Jeg spørger lige igen - har du skrevet til AaB for at høre om, hvorfor de har løjet over for dig?
Ska' vi hak'?

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 18. jul 2014, 14:10

Spørger du igen?

Jeg går gennem Aalborg trust ellers tak..
Ved godt herinde eksistere fejl hos ledelsen ikke... Kun set langt væk i bakspejlet.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar

Indlæg af MrBangDK » 18. jul 2014, 14:12

AllanPedersen skrev:Jeg går gennem Aalborg trust ellers tak..
Ved godt herinde eksistere fejl hos ledelsen ikke... Kun set langt væk i bakspejlet.
Det er en tåbelig påstand.. Men du er ikke kommet med et eneste argument, ud over din egen gisning om en kommende aktiekurs, som retfærdiggør dit udfald mod ledelsen.
Ska' vi hak'?

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 18. jul 2014, 14:13

Selvfølgelig har jeg det..

Aktie mængden gør at dette ikke er en favørpris
Ikke engang BIF hev de penge ind som klubben forventer

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar

Indlæg af MrBangDK » 18. jul 2014, 14:16

AllanPedersen skrev:Selvfølgelig har jeg det..

Aktie mængden gør at dette ikke er en favørpris
Ikke engang BIF hev de penge ind som klubben forventer
Nej, det har du ikke... Og lad nu være med at trække lorteklubben over dem alle ind i din argumentation...
Ska' vi hak'?

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 18. jul 2014, 14:19

Ok så jeg må ikke bruge emissioner fra en markant større klub end os, men som var i samme situation, som eksempel.
Hvad må jeg bruge? Kun en tidsmaskine?

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar

Indlæg af MrBangDK » 18. jul 2014, 14:25

AllanPedersen skrev:Ok så jeg må ikke bruge emissioner fra en markant større klub end os, men som var i samme situation, som eksempel.
Hvad må jeg bruge? Kun en tidsmaskine?
Brøndby?? Som var en klub i mega kaos, som ikke kunne finde en hovedsponsor, som havde en filantrop der kastede om sig med penge, etc. etc..

Sammenlignet med en klub, som har været igennem en omstillingsproces, hvor der er blevet vist økonomisk ansvarlighed, og hvor man har fundet en pisse god opskrift på success - og lige krydret med et mesterskab og en pokaltitel, som har fået hele Nordjylland op at stå.

100% samme situation som Brøndby....
Ska' vi hak'?

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 18. jul 2014, 14:33

Så lad os snakke om hvad jeg må bruge

Må jeg så brugte AaBs egne tidligere emissioner?.. dem hvor AaB henter over 40 millioner ind fra nuværende aktionærer? (inden det rammer markedet) ?

Hvad med det faktum at langt de fleste aktionærer der sidder i forvejen i AaB, har købt deres aktier for alt mellem 20 og 100kr.. og har vist tydeligt de gerne vil ud
Det så man da vi vandt DM... den første time var aktien høj.. efterfølgende faldt den helt ned til hvor den plejer at være.. fordi alle ville sælge og ikke nok ville købe.

Må jeg bruge det faktum at små aktionærene som det jo er (ikke investor gruppen) skal mere end fordoble vores egenkapital før aktierne er afhændet.

Hvilke argumenter synes du ville være ok at bruge?.. er der bare et af dem der er lidt ok?

UPDATE: Lad os droppe det, for jeg kunne komme med alle de argumenter der var i verden..
Jeg kunne sige 'ingen klub i dansk fodbold har nogensinde hentet så mange penge sat overfor deres egenkapital' og du ville sige
'ja ja, men de var ikke dobbelt mestrer'
Lige så stædig som jeg kan være er du x2

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar

Indlæg af MrBangDK » 18. jul 2014, 14:39

AllanPedersen skrev:Så lad os snakke om hvad jeg må bruge

Må jeg så brugte AaBs egne tidligere emissioner?.. dem hvor AaB henter over 40 millioner ind fra nuværende aktionærer? (inden det rammer markedet) ?

Hvad med det faktum at langt de fleste aktionærer der sidder i forvejen i AaB, har købt deres aktier for alt mellem 20 og 100kr.. og har vist tydeligt de gerne vil ud
Det så man da vi vandt DM... den første time var aktien høj.. efterfølgende faldt den helt ned til hvor den plejer at være.. fordi alle ville sælge og ikke nok ville købe.

Må jeg bruge det faktum at små aktionærene som det jo er (ikke investor gruppen) skal mere end fordoble vores egenkapital før aktierne er afhændet.

Hvilke argumenter synes du ville være ok at bruge?.. er der bare et af dem der er lidt ok?

UPDATE: Lad os droppe det, for jeg kunne komme med alle de argumenter der var i verden..
Jeg kunne sige 'ingen klub i dansk fodbold har nogensinde hentet så mange penge sat overfor deres egenkapital' og du ville sige
'ja ja, men de var ikke dobbelt mestrer'
Lige så stædig som jeg kan være er du x2
Jeg gi'r op... Du er sur og fred være med det.. Gå ud og få noget sol og damp lidt af. Du trænger til det!
Ska' vi hak'?

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Indlæg af sulakvelidze » 18. jul 2014, 17:56

Jeg har ikke kunnet finde noget om sidegevinster ved at blive aktionær. (Altså udover muligheden for at sælge sine aktier med fyrstelig gevinst, når AaB har vundet i Berlin). Er sådan noget som fribilletter, forkøbsret og arrangementer helt sløjfet, eller har jeg bare misforstået noget?

Jeg har tænkt mig at blive aktionær uanset hvad. Men ikke for at tjene penge, for fodboldaktier skal man vist som udgangspunkt regne som tabte penge. Så slipper man også for at blive ked af et fremtidigt kurstab og udvikle sig til en mavesur og belastende kværulant, som himler op over tabte penge.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 18. jul 2014, 20:31

idiotisk svar.
Synes virkelig du skal begynde at tænke over din måde at debatere på herinde. Høre da ingen steder hjemme, at angribe folk på denne måde så snart folk ikke er enige med dig. Og det sker tilsyneladende ret tit herinde efterhånden. Stram op.

Besvar