Træningskamp AaB - Sandefjord - 20/02/26

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6607
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Træningskamp AaB - Sandefjord - 20/02/26

Indlæg af FIDEL » 20. feb 2026, 17:23

Bare en træningskamp og alt det der, men jeg er fanme spændt på, om vores hold kan klare presset. Tænk hvis nu vi taber til Hillerød. Med den målmand og midtbane vi har, så kan det godt blive grimt.

Brizzie1885
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 93
Tilmeldt: 29. jan 2025, 19:23
Favoritspiller: Widell

Re: Træningskamp AaB - Sandefjord - 20/02/26

Indlæg af Brizzie1885 » 20. feb 2026, 17:28

AlbertE skrev:
20. feb 2026, 17:12
Vi er rystende ringe, det tegner ikke positivt! det kommer til at kunne mærkes at vi ikke er blevet forstærket i vintervinduet, der er store mangler på holdet, folk der siger andet har våd jord i hovedet ;-).
Det der er det mest ynkelige fan-tænk jeg har hørt: "Alle der ikke panikker med mig, har våd jord i hovedet." Ren børnehave-logik.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 6757
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Træningskamp AaB - Sandefjord - 20/02/26

Indlæg af Jakobsen » 20. feb 2026, 17:33

Pontoppi skrev:
20. feb 2026, 16:08
Sapiens skrev:
20. feb 2026, 16:06
Ydesen nævner i starten det er et halvt reservehold, som desuden kun er halvt gennem deres opstart. Det er ikke imponerende fra vores side.
ja…. Så er det Ydesen der løber med en halv vind !! det er ikke noget halvt reservehold
Troværdighedsvurdering

Simon Ydesen: 100
SSEs lakaj: -100

Og jo det var et halvt reservehold. Af den start 11 Sandefjord kom med i dag var det kun fire spillere, som startede inde i over 20 ligakampe eller derover i sidste sæson.

Hadaya: 20 kampe (startet i 20)
Smaljovic: 26 kampe (startet i 25)
Walle Egeli: 25 kampe (startet i 12)
Carson Pedersen: 26 kampe (startet i 3)
Risan Mørk: 18 kampe (startet i 16)
Patoulidis: 29 kampe (startet i 26)
Hanstard: 10 kampe (startet i 2)
Melchior: 15 kampe (startet i 10)
Holm Mathisen: 17 kampe (startet i 2)
Vester: Ny
Lambrix: Ny
RAUS RAUS SSE!

Brizzie1885
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 93
Tilmeldt: 29. jan 2025, 19:23
Favoritspiller: Widell

Re: Træningskamp AaB - Sandefjord - 20/02/26

Indlæg af Brizzie1885 » 20. feb 2026, 17:49

Jakobsen skrev:
20. feb 2026, 17:33
Pontoppi skrev:
20. feb 2026, 16:08
Sapiens skrev:
20. feb 2026, 16:06
Ydesen nævner i starten det er et halvt reservehold, som desuden kun er halvt gennem deres opstart. Det er ikke imponerende fra vores side.
ja…. Så er det Ydesen der løber med en halv vind !! det er ikke noget halvt reservehold
Troværdighedsvurdering

Simon Ydesen: 100
SSEs lakaj: -100
Men lige netop denne gang, har lakajen jo faktisk ret. Hadaya, Smajlovic, Walle Egeli, Carson Pedersen, Patoulidis er alle faste start-11'ere. Vester, Lambrix, Hanstad er indkøbt mhp. at kunne spille fra start.

AaB-Jones
Allstar
Allstar
Indlæg: 1455
Tilmeldt: 7. jan 2006, 19:41

Re: Træningskamp AaB - Sandefjord - 20/02/26

Indlæg af AaB-Jones » 20. feb 2026, 17:50

Jakobsen skrev:
20. feb 2026, 17:33
Pontoppi skrev:
20. feb 2026, 16:08
Sapiens skrev:
20. feb 2026, 16:06
Ydesen nævner i starten det er et halvt reservehold, som desuden kun er halvt gennem deres opstart. Det er ikke imponerende fra vores side.
ja…. Så er det Ydesen der løber med en halv vind !! det er ikke noget halvt reservehold
Troværdighedsvurdering

Simon Ydesen: 100
SSEs lakaj: -100
Din vurdering af andres troværdighed er nok det mest ligegyldige, jeg kan forestille mig!
Pontoppi ved tydeligvis noget om både fodbold og ting i AaB, og at kalde ham SSEs lakaj er bare åndssvagt. I lighed med hovedparten af dine indlæg i øvrigt - tag dog luft ind, bare en gang imellem...

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 6757
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Træningskamp AaB - Sandefjord - 20/02/26

Indlæg af Jakobsen » 20. feb 2026, 17:51

Brizzie1885 skrev:
20. feb 2026, 17:49
Jakobsen skrev:
20. feb 2026, 17:33
Pontoppi skrev:
20. feb 2026, 16:08
Sapiens skrev:
20. feb 2026, 16:06
Ydesen nævner i starten det er et halvt reservehold, som desuden kun er halvt gennem deres opstart. Det er ikke imponerende fra vores side.
ja…. Så er det Ydesen der løber med en halv vind !! det er ikke noget halvt reservehold
Troværdighedsvurdering

Simon Ydesen: 100
SSEs lakaj: -100
Men lige netop denne gang, har lakajen jo faktisk ret. Hadaya, Smajlovic, Walle Egeli, Carson Pedersen, Patoulidis er alle faste start-11'ere. Vester, Lambrix, Hanstad er indkøbt mhp. at kunne spille fra start.
Se min opgørelse overfor. Lambrix kommer i øvrigt fra næstbedste række i Holland så næppe et kæmpe scoop hverken i Norge eller Danmark.
RAUS RAUS SSE!

AlbertE
Superliga
Superliga
Indlæg: 701
Tilmeldt: 29. maj 2023, 14:19
Favoritspiller: Ingen

Re: Træningskamp AaB - Sandefjord - 20/02/26

Indlæg af AlbertE » 20. feb 2026, 17:51

Brizzie1885 skrev:
20. feb 2026, 17:28
AlbertE skrev:
20. feb 2026, 17:12
Vi er rystende ringe, det tegner ikke positivt! det kommer til at kunne mærkes at vi ikke er blevet forstærket i vintervinduet, der er store mangler på holdet, folk der siger andet har våd jord i hovedet ;-).
Det der er det mest ynkelige fan-tænk jeg har hørt: "Alle der ikke panikker med mig, har våd jord i hovedet." Ren børnehave-logik.
Jeg er da ligeglad med hvad du synes om mit '' ynk'', din latterlige ubrugelige kommentar er også virkelig nødvendig for debatten det kan jeg godt se, pas nu bare dig selv basse :-)

Brizzie1885
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 93
Tilmeldt: 29. jan 2025, 19:23
Favoritspiller: Widell

Re: Træningskamp AaB - Sandefjord - 20/02/26

Indlæg af Brizzie1885 » 20. feb 2026, 17:53

Jakobsen skrev:
20. feb 2026, 17:51
Brizzie1885 skrev:
20. feb 2026, 17:49
Jakobsen skrev:
20. feb 2026, 17:33
Pontoppi skrev:
20. feb 2026, 16:08
Sapiens skrev:
20. feb 2026, 16:06
Ydesen nævner i starten det er et halvt reservehold, som desuden kun er halvt gennem deres opstart. Det er ikke imponerende fra vores side.
ja…. Så er det Ydesen der løber med en halv vind !! det er ikke noget halvt reservehold
Troværdighedsvurdering

Simon Ydesen: 100
SSEs lakaj: -100
Men lige netop denne gang, har lakajen jo faktisk ret. Hadaya, Smajlovic, Walle Egeli, Carson Pedersen, Patoulidis er alle faste start-11'ere. Vester, Lambrix, Hanstad er indkøbt mhp. at kunne spille fra start.
Se min opgørelse overfor. Lambrix kommer i øvrigt fra næstbedste række i Holland så næppe et kæmpe scoop hverken i Norge eller Danmark.
Hvor kom Widell og Mathias fra?

AlbertE
Superliga
Superliga
Indlæg: 701
Tilmeldt: 29. maj 2023, 14:19
Favoritspiller: Ingen

Re: Træningskamp AaB - Sandefjord - 20/02/26

Indlæg af AlbertE » 20. feb 2026, 18:02

Brizzie1885 skrev:
20. feb 2026, 17:53
Jakobsen skrev:
20. feb 2026, 17:51
Brizzie1885 skrev:
20. feb 2026, 17:49
Jakobsen skrev:
20. feb 2026, 17:33
Pontoppi skrev:
20. feb 2026, 16:08
Sapiens skrev:
20. feb 2026, 16:06
Ydesen nævner i starten det er et halvt reservehold, som desuden kun er halvt gennem deres opstart. Det er ikke imponerende fra vores side.
ja…. Så er det Ydesen der løber med en halv vind !! det er ikke noget halvt reservehold
Troværdighedsvurdering

Simon Ydesen: 100
SSEs lakaj: -100
Men lige netop denne gang, har lakajen jo faktisk ret. Hadaya, Smajlovic, Walle Egeli, Carson Pedersen, Patoulidis er alle faste start-11'ere. Vester, Lambrix, Hanstad er indkøbt mhp. at kunne spille fra start.
Se min opgørelse overfor. Lambrix kommer i øvrigt fra næstbedste række i Holland så næppe et kæmpe scoop hverken i Norge eller Danmark.
Hvor kom Widell og Mathias fra?
Svenske og danske lavere rækker, Men vi hentede vidst Mylian Jimenez, Rody de boer fra Holland og de har virkelig været gode, og tyske lavere rækker hentede vi også lidt guld i Seydel, Müller, diakhite kæmpe scoops!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 16012
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Træningskamp AaB - Sandefjord - 20/02/26

Indlæg af Funky » 20. feb 2026, 18:12

Tilbage til kampen…

Jeg vil mene, Marc N og Andersson roligt kan bruges fra start.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4116
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Træningskamp AaB - Sandefjord - 20/02/26

Indlæg af baresi » 20. feb 2026, 18:13

FIDEL skrev:
20. feb 2026, 17:23
Bare en træningskamp og alt det der, men jeg er fanme spændt på, om vores hold kan klare presset. Tænk hvis nu vi taber til Hillerød. Med den målmand og midtbane vi har, så kan det godt blive grimt.
Og alt det pis med at man rekrutterer ved at spillerne vokser med 2 måneders opstart.
Truppen er i kæmpe mangel på kvalitet og det spil AaB vil spille har man for gud ved hvilken gang ikke spillere til.
Det er ikke nok bonde og møller f.eks. er et talent - mentalt skal man også være klar til at kunne håndtere pres og være dominerende på den led…
Målmand og midtbane er helt væk og vi mangler stadig en 9er

Brizzie1885
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 93
Tilmeldt: 29. jan 2025, 19:23
Favoritspiller: Widell

Re: Træningskamp AaB - Sandefjord - 20/02/26

Indlæg af Brizzie1885 » 20. feb 2026, 18:26

AlbertE skrev:
20. feb 2026, 18:02
Brizzie1885 skrev:
20. feb 2026, 17:53
Jakobsen skrev:
20. feb 2026, 17:51
Brizzie1885 skrev:
20. feb 2026, 17:49
Jakobsen skrev:
20. feb 2026, 17:33
Pontoppi skrev:
20. feb 2026, 16:08


ja…. Så er det Ydesen der løber med en halv vind !! det er ikke noget halvt reservehold
Troværdighedsvurdering

Simon Ydesen: 100
SSEs lakaj: -100
Men lige netop denne gang, har lakajen jo faktisk ret. Hadaya, Smajlovic, Walle Egeli, Carson Pedersen, Patoulidis er alle faste start-11'ere. Vester, Lambrix, Hanstad er indkøbt mhp. at kunne spille fra start.
Se min opgørelse overfor. Lambrix kommer i øvrigt fra næstbedste række i Holland så næppe et kæmpe scoop hverken i Norge eller Danmark.
Hvor kom Widell og Mathias fra?
Svenske og danske lavere rækker, Men vi hentede vidst Mylian Jimenez, Rody de boer fra Holland og de har virkelig været gode, og tyske lavere rækker hentede vi også lidt guld i Seydel, Müller, diakhite kæmpe scoops!
At vi havde et elendigt scouting-setup under SSE, skulle det være et argument for, at man ikke kan finde guld i de lavere divisioner?

DenSataniskeHest
Allstar
Allstar
Indlæg: 1216
Tilmeldt: 12. apr 2023, 22:47
Favoritspiller: Frank

Re: Træningskamp AaB - Sandefjord - 20/02/26

Indlæg af DenSataniskeHest » 20. feb 2026, 18:36

Jonas_K skrev:
20. feb 2026, 16:30
Sapiens skrev:
20. feb 2026, 16:20
Det er sjovt at se hvordan Sandefjords målmand rent faktisk redder bolde.

Gad vide om vi kommer til at opleve det med Müller.
Müller er godt nok den dårligste AaB målmand i så mange år jeg kan huske tilbage

Er der nogen med insiderviden, som kan fortælle om fx Poul Buus er tilfreds med ham ift træning osv?

Muller kan koste en potentiel oprykning
Muller kostede nedrykningen sammen med alle de 100% chancer der blev brændt

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 3184
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Træningskamp AaB - Sandefjord - 20/02/26

Indlæg af troelsh » 20. feb 2026, 18:53

Funky skrev:
20. feb 2026, 18:12
Tilbage til kampen…

Jeg vil mene, Marc N og Andersson roligt kan bruges fra start.
Fuldstændig enig, der kom gode indlæg fra Marc N, og skaber vores største chance.
Noel ligner desværre den næste i rækken af Blåbjerg, Magnus C og Børsting talenter, men jeg synes altså heller ikke den back plads klæder ham.

AlbertE
Superliga
Superliga
Indlæg: 701
Tilmeldt: 29. maj 2023, 14:19
Favoritspiller: Ingen

Re: Træningskamp AaB - Sandefjord - 20/02/26

Indlæg af AlbertE » 20. feb 2026, 18:54

Brizzie1885 skrev:
20. feb 2026, 18:26
AlbertE skrev:
20. feb 2026, 18:02
Brizzie1885 skrev:
20. feb 2026, 17:53
Jakobsen skrev:
20. feb 2026, 17:51
Brizzie1885 skrev:
20. feb 2026, 17:49
Jakobsen skrev:
20. feb 2026, 17:33


Troværdighedsvurdering

Simon Ydesen: 100
SSEs lakaj: -100
Men lige netop denne gang, har lakajen jo faktisk ret. Hadaya, Smajlovic, Walle Egeli, Carson Pedersen, Patoulidis er alle faste start-11'ere. Vester, Lambrix, Hanstad er indkøbt mhp. at kunne spille fra start.
Se min opgørelse overfor. Lambrix kommer i øvrigt fra næstbedste række i Holland så næppe et kæmpe scoop hverken i Norge eller Danmark.
Hvor kom Widell og Mathias fra?
Svenske og danske lavere rækker, Men vi hentede vidst Mylian Jimenez, Rody de boer fra Holland og de har virkelig været gode, og tyske lavere rækker hentede vi også lidt guld i Seydel, Müller, diakhite kæmpe scoops!
At vi havde et elendigt scouting-setup under SSE, skulle det være et argument for, at man ikke kan finde guld i de lavere divisioner?
det må være noget du har bildt dig selv ind, mig bekendt er der ingen der har påstået det her i tråden,men der er som reelt mere skrald end guld i de lavere rækkere.

forhold dig til hvad der bliver skrevet i stedet for og forvrænge ting det er simpelthen en dårlig vane folk har.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 7615
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Træningskamp AaB - Sandefjord - 20/02/26

Indlæg af R Rosenberg » 20. feb 2026, 19:02

Nå, nok sundt nok, at både spillerne og vi fans lige kommer lidt ned på jorden igen.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 15958
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Træningskamp AaB - Sandefjord - 20/02/26

Indlæg af Hanga » 20. feb 2026, 19:12

R Rosenberg skrev:
20. feb 2026, 19:02
Nå, nok sundt nok, at både spillerne og vi fans lige kommer lidt ned på jorden igen.
Det var tydeligvis det der skulle til :P ;)

Dejligt at vi bliver pillet helt ned inden sæsonstart.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brizzie1885
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 93
Tilmeldt: 29. jan 2025, 19:23
Favoritspiller: Widell

Re: Træningskamp AaB - Sandefjord - 20/02/26

Indlæg af Brizzie1885 » 20. feb 2026, 19:40

AlbertE skrev:
20. feb 2026, 18:54
Brizzie1885 skrev:
20. feb 2026, 18:26
AlbertE skrev:
20. feb 2026, 18:02
Brizzie1885 skrev:
20. feb 2026, 17:53
Jakobsen skrev:
20. feb 2026, 17:51
Brizzie1885 skrev:
20. feb 2026, 17:49


Men lige netop denne gang, har lakajen jo faktisk ret. Hadaya, Smajlovic, Walle Egeli, Carson Pedersen, Patoulidis er alle faste start-11'ere. Vester, Lambrix, Hanstad er indkøbt mhp. at kunne spille fra start.
Se min opgørelse overfor. Lambrix kommer i øvrigt fra næstbedste række i Holland så næppe et kæmpe scoop hverken i Norge eller Danmark.
Hvor kom Widell og Mathias fra?
Svenske og danske lavere rækker, Men vi hentede vidst Mylian Jimenez, Rody de boer fra Holland og de har virkelig været gode, og tyske lavere rækker hentede vi også lidt guld i Seydel, Müller, diakhite kæmpe scoops!
At vi havde et elendigt scouting-setup under SSE, skulle det være et argument for, at man ikke kan finde guld i de lavere divisioner?
det må være noget du har bildt dig selv ind, mig bekendt er der ingen der har påstået det her i tråden,men der er som reelt mere skrald end guld i de lavere rækkere.

forhold dig til hvad der bliver skrevet i stedet for og forvrænge ting det er simpelthen en dårlig vane folk har.
Det er altså ikke mig, der forvrænger noget. Du bruger tidligere fejlslagne transfers fra lavere ligaer som argument for, at det generelt er en dårlig idé at hente spillere derfra. Selvfølgelig er der mere middelmådighed end stjerner i lavere rækker. Det gælder også i Superligaen. Det siger jo intet i sig selv.

Spørgsmålet er ikke, om der findes skrald. Spørgsmålet er, om man kan finde værdi.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 4225
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Træningskamp AaB - Sandefjord - 20/02/26

Indlæg af Gentleman Finn » 20. feb 2026, 20:16

Den midtbane skal jo være Bonde, Jasson og hvem, en af Kaasa/Håpnes? Jeg så ikke kampen, spillede Kaasa?

Og hvad skete der med Kallesøe?

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 16012
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Træningskamp AaB - Sandefjord - 20/02/26

Indlæg af Funky » 20. feb 2026, 20:18

troelsh skrev:
20. feb 2026, 18:53
Funky skrev:
20. feb 2026, 18:12
Tilbage til kampen…

Jeg vil mene, Marc N og Andersson roligt kan bruges fra start.
Fuldstændig enig, der kom gode indlæg fra Marc N, og skaber vores største chance.
Noel ligner desværre den næste i rækken af Blåbjerg, Magnus C og Børsting talenter, men jeg synes altså heller ikke den back plads klæder ham.
Jeg har aldrig forstået ideen med Noel ude på den back. Han kan blive en dygtig centerforsvarer!
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Besvar