Spændende konklusion. Kan du underbygge den?Buzz Killington skrev: ↑19. dec 2020, 13:00Også en skrøne, søsat af gamle bitre røvhuller der er misundelige fordi de selv manglede omsorg i opvæksten.R Rosenberg skrev: ↑19. dec 2020, 12:56Curlingbørn.Buzz Killington skrev: ↑19. dec 2020, 12:50Der er intet der understøtter bodegaskrønen om at danske fodboldspillere er særligt skrøbelige eller dårligt forberedte på at tage til udlandet. Danmark er desuden et af de lande der har allerflest spillere i udlandske ligaer ift indbyggertal.R Rosenberg skrev: ↑19. dec 2020, 12:22Lillebror er sandt for dyden ingen gudbenådet fodboldspiller. Men han har, modsat 90% af de unge, danske spillere, udviklet sig/er født med et så anseeligt genital-appendix, at han kan finde ud af at gebærde sig i udlandet og ikke, som alle de andre, svagelige, vatindpakkede, curlingopdragede yoghurt-drenge, kommer rendende hjem til mors kødgryder efter en sæson eller to. Han skal nok drive det til noget, den gode Abildgaard, sine mangler til trods. Det er glædeligt.jonas386 skrev: ↑19. dec 2020, 12:01https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/abi ... ende-gang/
Abildgaard igen på rundens hold. Mon der kunne være interesse fra bedre ligaer efter sæsonen? Nu har jeg ikke set ham spille, men kontinuerligt på rundens hold i en liga på niveau med Belgien/Holland og landsholdsdebut (billlig baggrund eller ej) må gøre ham noget mere interessant end da han sad på bænken i AaB.
Imponerende hvis Abildgaard ender som den første rigtige succeshistorie (udover Mæhle) siden Grønkjær i udlandet.
AaB´ere i andre klubber / udlandet
-
R Rosenberg
- Allstar

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet
Ædruelighedens stemme
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Ikke endnu. Min PI fortæller at coronakrisen har skabt kø hos de fleste tidsskrifter indenfor mit felt, så vi venter stadig på artiklen går gennem peer review. Men vent i spænding på "Ungdommen nu til dags/observationer fra kælderen: hvorfor gammelbitterhed er, og altid har været, mega-nederen".R Rosenberg skrev: ↑19. dec 2020, 13:29Spændende konklusion. Kan du underbygge den?Buzz Killington skrev: ↑19. dec 2020, 13:00Også en skrøne, søsat af gamle bitre røvhuller der er misundelige fordi de selv manglede omsorg i opvæksten.R Rosenberg skrev: ↑19. dec 2020, 12:56Curlingbørn.Buzz Killington skrev: ↑19. dec 2020, 12:50Der er intet der understøtter bodegaskrønen om at danske fodboldspillere er særligt skrøbelige eller dårligt forberedte på at tage til udlandet. Danmark er desuden et af de lande der har allerflest spillere i udlandske ligaer ift indbyggertal.R Rosenberg skrev: ↑19. dec 2020, 12:22Lillebror er sandt for dyden ingen gudbenådet fodboldspiller. Men han har, modsat 90% af de unge, danske spillere, udviklet sig/er født med et så anseeligt genital-appendix, at han kan finde ud af at gebærde sig i udlandet og ikke, som alle de andre, svagelige, vatindpakkede, curlingopdragede yoghurt-drenge, kommer rendende hjem til mors kødgryder efter en sæson eller to. Han skal nok drive det til noget, den gode Abildgaard, sine mangler til trods. Det er glædeligt.jonas386 skrev: ↑19. dec 2020, 12:01https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/abi ... ende-gang/
Abildgaard igen på rundens hold. Mon der kunne være interesse fra bedre ligaer efter sæsonen? Nu har jeg ikke set ham spille, men kontinuerligt på rundens hold i en liga på niveau med Belgien/Holland og landsholdsdebut (billlig baggrund eller ej) må gøre ham noget mere interessant end da han sad på bænken i AaB.
Imponerende hvis Abildgaard ender som den første rigtige succeshistorie (udover Mæhle) siden Grønkjær i udlandet.
Hvis det er utilstrækkeligt, så kan du evt. overveje om bevisbyrden er særligt tung i og med det aldrig er blevet dokumenteret at unge nu til dags er mindre robuste end tidligere, eller at forældre er blevet mere laissez faire end deres egne forældre.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
-
R Rosenberg
- Allstar

Det er ret åbenlyst. Det kræver naturligvis, at du forlader dit kælderværelse og ser andet end skærmen. Men godt, at du altid er der på en studs - så lykkedes det nemlig igen.Buzz Killington skrev: ↑19. dec 2020, 14:34Ikke endnu. Min PI fortæller at coronakrisen har skabt kø hos de fleste tidsskrifter indenfor mit felt, så vi venter stadig på artiklen går gennem peer review. Men vent i spænding på "Ungdommen nu til dags/observationer fra kælderen: hvorfor gammelbitterhed er, og altid har været, mega-nederen".R Rosenberg skrev: ↑19. dec 2020, 13:29Spændende konklusion. Kan du underbygge den?Buzz Killington skrev: ↑19. dec 2020, 13:00Også en skrøne, søsat af gamle bitre røvhuller der er misundelige fordi de selv manglede omsorg i opvæksten.R Rosenberg skrev: ↑19. dec 2020, 12:56Curlingbørn.Buzz Killington skrev: ↑19. dec 2020, 12:50Der er intet der understøtter bodegaskrønen om at danske fodboldspillere er særligt skrøbelige eller dårligt forberedte på at tage til udlandet. Danmark er desuden et af de lande der har allerflest spillere i udlandske ligaer ift indbyggertal.R Rosenberg skrev: ↑19. dec 2020, 12:22
Lillebror er sandt for dyden ingen gudbenådet fodboldspiller. Men han har, modsat 90% af de unge, danske spillere, udviklet sig/er født med et så anseeligt genital-appendix, at han kan finde ud af at gebærde sig i udlandet og ikke, som alle de andre, svagelige, vatindpakkede, curlingopdragede yoghurt-drenge, kommer rendende hjem til mors kødgryder efter en sæson eller to. Han skal nok drive det til noget, den gode Abildgaard, sine mangler til trods. Det er glædeligt.
Hvis det er utilstrækkeligt, så kan du evt. overveje om bevisbyrden er særligt tung i og med det aldrig er blevet dokumenteret at unge nu til dags er mindre robuste end tidligere, eller at forældre er blevet mere laissez faire end deres egne forældre.
Ædruelighedens stemme
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/generel ... -i-rusland
Satme dejligt at se nogle af vores gamle drenge, gøre det fantastisk i udlandet.
Satme dejligt at se nogle af vores gamle drenge, gøre det fantastisk i udlandet.
- Brodernumsi
- Allstar

- Favoritspiller: Enevoldsen
- Geografisk sted: Vestbyen
Det er meget overraskende. En omvendt Ferreira.9000AA skrev: ↑26. dec 2020, 14:28https://www.tipsbladet.dk/nyhed/generel ... -i-rusland
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.
-
Aalborg frederikshavner
- Allstar

- Favoritspiller: Johansson
Oliver overvejer at afbryde lejeopholdet i FK Haugesund da han kun har fået yderst begrænset spilletid i den norske klub.
Oliver har ikke niveau til en klub med top 4 ambitioner så han ligner endnu et talent der må sorteres fra
Oliver har ikke niveau til en klub med top 4 ambitioner så han ligner endnu et talent der må sorteres fra
Og han overvejer at vende hjem for at konkurrere i AaB, nu der snart kommer en ny træner.Aalborg frederikshavner skrev: ↑27. dec 2020, 06:46Oliver overvejer at afbryde lejeopholdet i FK Haugesund da han kun har fået yderst begrænset spilletid i den norske klub.
Hvis man ikke kan komme på holdet i Haugesund, skal man nok ikke regne med at kunne i AaB.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Ja, tvillingeparret ligner de næste AaB-talenter, som vi må konstatere ganske enkelt ikke havde niveauet.
Lukas’ indsatser de seneste kampe har også været under al kritik.
Lukas’ indsatser de seneste kampe har også været under al kritik.
Det er ærgerligt at Lukas ikke har formået at udvikle sig nævneværdigt. Han viste glimt af potentiale (offensivt) i starten, men det er længe siden. De seneste par kampe har han alt andet end grebet chancen. Oliver har derimod aldrig vist en skid.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Jeg synes faktisk han har været fin på backen, men han bliver aldrig nogen klasse fløj - og jeg forstår så heller ikke hvad Feher har haft i hovedet da han synes det var en god ide.
Uden nogen yderligere sammenligning, så er der bare nogle typer der gør sig bedre på backen, selvom de skulle have kvaliteter til fløjen. I Klittens tilfælde synes jeg, at han kommer i fine overlap, slår nogle fine indlæg og generelt bare er meget spilbar i offensiven som back. På fløjen får han ikke bolden i løb, og skal i stedet selv sætte noget op - og det synes jeg så absolut ikke er hans force.
Havde han været højrebenet, havde Pallesen ikke spillet 100 kampe (hvilket selvfølgelig i sig selv er dybt problematisk).
Hans udvikling gik nok lidt i stå sammen med den lange skadespause, hvor jeg ellers kort inden var overbevist om, at Ahlmanns tid som fast mand var ved at nærme sig sin ende. På den korte bane (sæsonen og næste ud) synes jeg han er en fin nok som back-up til Ahlmann, imens vi venter på den unge Hannesboe, men det er da nok rigtigt at vi ikke får en superligaprofil ud af ham.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
-
R Rosenberg
- Allstar

Jeg var vældig imponeret af LK i hans debuttid. Husker, som mange, at han virkede mega aggressiv, pågående og med masser af teknisk offensivt talent. Og så begyndte han at blive ringe efter sin skade. Det kan naturligvis være psykologisk, så der er håb endnu.
OK derimod, er bare endnu en i perlerækken af "talenter" siden 2014, som AaB har spyttet ud på samlebånd. De der spillere, som er habile divisionsspillere (MC, Blåbber, Solkongen oma), men aldrig, in a perfect world, ville nå mere end 5 kampe på førsteholdet, før de blev skibet videre.
Og kan du ikke komme på hold hos Norges nummer 9, skal du naturligvis ikke engang have chancen for at drømme om at komme på et hold i dk, som ævler om top 4. Slet ikke, når du har været der, og det også var ringe dengang.
Har AaB skabt et reelt talent siden 2014, udover Mæhle?
OK derimod, er bare endnu en i perlerækken af "talenter" siden 2014, som AaB har spyttet ud på samlebånd. De der spillere, som er habile divisionsspillere (MC, Blåbber, Solkongen oma), men aldrig, in a perfect world, ville nå mere end 5 kampe på førsteholdet, før de blev skibet videre.
Og kan du ikke komme på hold hos Norges nummer 9, skal du naturligvis ikke engang have chancen for at drømme om at komme på et hold i dk, som ævler om top 4. Slet ikke, når du har været der, og det også var ringe dengang.
Ædruelighedens stemme
Spillere som Mæhle og Lucas for den sag skyld hænger ikke træerne i Danmark.R Rosenberg skrev: ↑27. dec 2020, 11:35Jeg var vældig imponeret af LK i hans debuttid. Husker, som mange, at han virkede mega aggressiv, pågående og med masser af teknisk offensivt talent. Og så begyndte han at blive ringe efter sin skade. Det kan naturligvis være psykologisk, så der er håb endnu.
Vi har skabt talenter, men slet ikke i nærheden af Mæhle kvalitet nej.
Kaufmann og Abildgaard er vel de spillere der har kunne klare sig andre steder end AaB af dem vi har haft de sidste år.
Abildgaard var før Mæhle, men jeg er enig. Synes også Kaufmann er et bud. Og så har jeg ikke afskrevet Ross helt. Okay, han har ikke set for godt ud på det sidste, men har også døjet en anelse med skader, og været en del af en defensiv, hvor evnerne på bolden har været meget begrænsede. Han bliver aldrig den forsvarsgeneral der suger bolde til sig og sikrer stabilitet i bagkæden. Men hvis vi spiller med tre folk dernede, så tror jeg han kan være en fin erstatning for Okore, hvis Thelander og en spillende forsvarer ala Granli tager de to andre pladser.Kristian skrev: ↑27. dec 2020, 12:02Spillere som Mæhle og Lucas for den sag skyld hænger ikke træerne i Danmark.R Rosenberg skrev: ↑27. dec 2020, 11:35Jeg var vældig imponeret af LK i hans debuttid. Husker, som mange, at han virkede mega aggressiv, pågående og med masser af teknisk offensivt talent. Og så begyndte han at blive ringe efter sin skade. Det kan naturligvis være psykologisk, så der er håb endnu.
Kaufmann og Abildgaard er vel de spillere der har kunne klare sig andre steder end AaB af dem vi har haft de sidste år.
At Kaufmann ikke har været en succes i FCK synes jeg er en helt fair indskydelse, men jeg synes også man kunne se hans kompetencer da han var hos os. Jeg ville ikke have noget imod hvis Inge får ham hentet tilbage til Aalborg til vinter eller måske sommer, når FCK formentlig har givet op på ham. For os var det et fint salg, men for Kaufmann forlod han nok AaB 6-12 måneder for tidligt.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Han skal ikke spille på den plads. De kampe/indhop han har haft som back har været fine. Han er en fornuftig backup for Ahlmann, og kan sikkert også tage over med tiden. Ærgerligt han ikke spiller i højre side, så havde han været selvskreven.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Jah, men måske skal man give dem lidt mere tid. Jeg ser mere råtalent i dem end mange andre. De er selvsagt ikke Superliga-kvalitet lige nu, men man kunne måske sende dem til 1. division i et års tid og se hvordan de kunne udvikle sig der. Det har gjort underværker for både Wessam og Sebastian Grønning og især ift. Grønning kan man godt ærgre sig over at AaB ikke har snor i ham - om ikke andet fordi han potentielt kan være nogle millioner værd.
Det er ikke for at være bagklog, for jeg havde aldrig set Grønning udvikle sig sådan - men man kan måske godt investere nogle penge i at holde snor i nogle udlejede talenter. Begge Klitten-brødrene har råtalent og jeg er overbevist om at de begge kan blive gode spillere hvis de rammer en god periode i den rigtige klub.
-
R Rosenberg
- Allstar

Jeg tænker ikke så meget på, hvor de hænger, men om AaB har skabt meget andet end metervare de seneste mange år.Kristian skrev: ↑27. dec 2020, 12:02Spillere som Mæhle og Lucas for den sag skyld hænger ikke træerne i Danmark.R Rosenberg skrev: ↑27. dec 2020, 11:35Jeg var vældig imponeret af LK i hans debuttid. Husker, som mange, at han virkede mega aggressiv, pågående og med masser af teknisk offensivt talent. Og så begyndte han at blive ringe efter sin skade. Det kan naturligvis være psykologisk, så der er håb endnu.
Og ja, Abildgaard er en fin case, men ret beset var han jo i den samme kategori som de andre ovennævnte i superligaen. Han var jo endog røget ret langt ud af holdet. At han er vokset kollosalt i Rusland, er jo konge, men han var vel aldrig det talent, hvor man tænkte "WOW", som man gjorde med Mæhle, Lucas Andersen, Kusk, Thomsen, Spalvis.
Kauf har jo heller ikke just overstrålet og brændt ligaen af, hverken i AaB eller FCK.
Min pointe er, at det er ved at være længe siden, at AaB har produceret meget andet end ligegyldig metervare. Og så undres jeg blot over, hvad der gør, at de reelle talenter popper op - om det bare er en tidsmæssig tilfældighed.
Ædruelighedens stemme
- Brodernumsi
- Allstar

- Favoritspiller: Enevoldsen
- Geografisk sted: Vestbyen
Nordjylland er for lille, til at producere større talenter hvert eller hvert andet år. De spillere, hvor du har tænkt 'wow', er stort set kun nordjyske drenge. Der er vel kun Spalvis, som du betegner som et talent, på trods af kun halvanden god sæson i hele sin karriere, og så Dalsgaard, der ikke har været 'naboens søn'.R Rosenberg skrev: ↑27. dec 2020, 14:41Jeg tænker ikke så meget på, hvor de hænger, men om AaB har skabt meget andet end metervare de seneste mange år.Kristian skrev: ↑27. dec 2020, 12:02Spillere som Mæhle og Lucas for den sag skyld hænger ikke træerne i Danmark.R Rosenberg skrev: ↑27. dec 2020, 11:35Jeg var vældig imponeret af LK i hans debuttid. Husker, som mange, at han virkede mega aggressiv, pågående og med masser af teknisk offensivt talent. Og så begyndte han at blive ringe efter sin skade. Det kan naturligvis være psykologisk, så der er håb endnu.
Og ja, Abildgaard er en fin case, men ret beset var han jo i den samme kategori som de andre ovennævnte i superligaen. Han var jo endog røget ret langt ud af holdet. At han er vokset kollosalt i Rusland, er jo konge, men han var vel aldrig det talent, hvor man tænkte "WOW", som man gjorde med Mæhle, Lucas Andersen, Kusk, Thomsen, Spalvis.
Kauf har jo heller ikke just overstrålet og brændt ligaen af, hverken i AaB eller FCK.
Min pointe er, at det er ved at være længe siden, at AaB har produceret meget andet end ligegyldig metervare. Og så undres jeg blot over, hvad der gør, at de reelle talenter popper op - om det bare er en tidsmæssig tilfældighed.
Hvis vi skal bevæge os udenfor Nordjylland, er der bare flere og mere attraktive klubber om buddet, og så vil vi se flere fejlskud, da vi skal tage flere chancer.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.
-
sulakvelidze
- Allstar

- Favoritspiller: Lukas Spalvis
God artikel om Den Røde Romario:
https://www.dr.dk/sporten/fodbold/roede ... kroner-paa
Var der ikke en tråd om tidligere AaB-spillere engang?
https://www.dr.dk/sporten/fodbold/roede ... kroner-paa
Var der ikke en tråd om tidligere AaB-spillere engang?
Klasse underholdning: https://m.youtube.com/user/VesttribunenTV
Ah, her skal vi jo også huske de mange skader, der utvivlsomt har bremset hans udvikling.
-
Aalborg frederikshavner
- Allstar

- Favoritspiller: Johansson
Dalle har netop udlignet for Brentford i kampen mod Bournemouth. Fint hovedstødsmål efter hjørnespark