Sports excellence 22

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Sports excellence 22

Indlæg af doukas » 26. maj 2025, 20:48

R Rosenberg skrev:
26. maj 2025, 20:16
De seneste 2-3 sæsoner har Vest høstet den ene bunke ros efter den anden for at skabe en stemning og atmosfære, som aldrig tidligere er set i klubben. Da vi gamle røvhuller stod der hver anden weekend og på aways, nåede vi jer ikke til sokkeholderne. Det ved I, for I får det så ofte at vide af spillere, eksperter, medfans.

Men at I nu også på denne måde med dette tryk gør tysken entydigt klart med et kæmpe pres, det imponerer mig endnu mere.

I skider karneval et stykke og bruger hele jeres lørdag på at tage til en betydningsløs kamp i Lyngby, når I ellers kunne drikke bajere og kneppe i Kildeparken (gør man stadig det?) for at sende et massivt og entydigt budskab. Det er rørende.

Og så topper I den satme lige i aftes, I nat og i dag med plakater og massiv tilstedeværelse på Hornevej. Bravo!

Det kan godt være, at moderne fodbold handler om penge, og at de fleste penge kommer ad andre veje end ved tælleapparaterne og fadølsboderne. Men intet definerer Aalborg og klubben mere end jer disse år. Uden jer, intet AaB.

Og ingen kan gøre en større forskel i denne tid, hvor tyskerne skal ud af vagten. For fortsætter I jeres tryk, har de ingen anden udvej end bagdøren. Og I har 99% af folket bag jer.

Blot en ydmyg tak herfra - keep fighting for noget af det, vi alle har allermest kært. Og for os, der er blevet for gamle og magelige til at stå her, der og alle vegne. Tak!
+1
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

FlemmingG
Landshold
Landshold

Indlæg af FlemmingG » 26. maj 2025, 20:52

Bold har en længere artikel omkring Wichmanns fyring. Det var åbenbart en splittet bestyrelse, der tog beslutningen. Danskerne i bestyrelsen ville angiveligt gerne ha beholdt Wichmann, mens tyskerne mente han skulle ud..
Et af stridspunkterne skulle eftersigende være trupsammensætningen til næste sæson. Wichmann efterlyste flere erfarne spillere, mens tyskerne holder fast i ungdomslinien. Det strider så noget mod det, som Peters udtalte omkring Lyngby kampen, hvor han snakkede om at de har manglet erfaring og rutine i truppen..
Wichmann ville også gøre op med træningsmetodikken. Færre træninger med højere intensitet, mens tyskerne vil have flere træninger

Brugeravatar
spedalex
2. div
2. div
Favoritspiller: Simon Bræmer
Geografisk sted: Bruxelles

Indlæg af spedalex » 26. maj 2025, 21:06

Så på Twitter, at politiet var på Hornevej. Hvad handlede det om?

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 26. maj 2025, 21:07

R Rosenberg skrev:
De seneste 2-3 sæsoner har Vest høstet den ene bunke ros efter den anden for at skabe en stemning og atmosfære, som aldrig tidligere er set i klubben. Da vi gamle røvhuller stod der hver anden weekend og på aways, nåede vi jer ikke til sokkeholderne. Det ved I, for I får det så ofte at vide af spillere, eksperter, medfans.

Men at I nu også på denne måde med dette tryk gør tysken entydigt klart med et kæmpe pres, det imponerer mig endnu mere.

I skider karneval et stykke og bruger hele jeres lørdag på at tage til en betydningsløs kamp i Lyngby, når I ellers kunne drikke bajere og kneppe i Kildeparken (gør man stadig det?) for at sende et massivt og entydigt budskab. Det er rørende.

Og så topper I den satme lige i aftes, I nat og i dag med plakater og massiv tilstedeværelse på Hornevej. Bravo!

Det kan godt være, at moderne fodbold handler om penge, og at de fleste penge kommer ad andre veje end ved tælleapparaterne og fadølsboderne. Men intet definerer Aalborg og klubben mere end jer disse år. Uden jer, intet AaB.

Og ingen kan gøre en større forskel i denne tid, hvor tyskerne skal ud af vagten. For fortsætter I jeres tryk, har de ingen anden udvej end bagdøren. Og I har 99% af folket bag jer.

Blot en ydmyg tak herfra - keep fighting for noget af det, vi alle har allermest kært. Og for os, der er blevet for gamle og magelige til at stå her, der og alle vegne. Tak!
Fuldstændig på linje med dig. Det er kraftedme smukt.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

AaBager
1. div
1. div
Favoritspiller: Peter Rasmussen

Indlæg af AaBager » 26. maj 2025, 21:13

spedalex skrev:
26. maj 2025, 21:06
Fans var ude at hænge bannere op, ingen ballade, men SSE ringede til politiet for at smide dem væk. Moderklubben havde ikke noget imod de var der, ifølge deres opslag på instagram, hvad man så kan udlede af det.
Legaliser pyro!

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 26. maj 2025, 21:19

Bare lige et spørgsmål til jurakyndige i fodbold:

Der er moderklubben, der har licensen til at spille i danmarksturneringen, så vidt jeg forstår.

Hvad sker der, hvis de trækker den?
Kan de overhovedet trække den?
Og hvad er konstellationen, der gør, at moderklubben har licensen, men A/S, der benytter den?

Og nej, det er ikke for at advokere for noget, jeg er blot nysgerrig.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 26. maj 2025, 21:19

FlemmingG skrev:
26. maj 2025, 20:52
Bold har en længere artikel omkring Wichmanns fyring. Det var åbenbart en splittet bestyrelse, der tog beslutningen. Danskerne i bestyrelsen ville angiveligt gerne ha beholdt Wichmann, mens tyskerne mente han skulle ud..
Et af stridspunkterne skulle eftersigende være trupsammensætningen til næste sæson. Wichmann efterlyste flere erfarne spillere, mens tyskerne holder fast i ungdomslinien. Det strider så noget mod det, som Peters udtalte omkring Lyngby kampen, hvor han snakkede om at de har manglet erfaring og rutine i truppen..
Wichmann ville også gøre op med træningsmetodikken. Færre træninger med højere intensitet, mens tyskerne vil have flere træninger
Tænkte det nok.
Tyskerne vil jo erstatte Widell, Kramer, Kasper J, Hernes, Isak sikkert også Mathias J, med interne dvs u19 spillere.
Jeg forstår Wichmann for vi kommer ikke til at rykke op med et u19 hold.

Alpa Chino
Superliga
Superliga

Indlæg af Alpa Chino » 26. maj 2025, 21:23

Ala skrev:
26. maj 2025, 20:09
KongGulerod skrev:
26. maj 2025, 19:39
Bombommelom skrev:
26. maj 2025, 19:11
Har ikke før følt noget behov, for at deltage i de altid livlige debatter, men den seneste tids abnorme hændelser taget i betragtning, er det dagen, hvor man skal gøre en undtagelse.
Jeg kan fuldt ud tilslutte mig opfattelsen af, at ejerskabet har undervurderet situationen og forsømt at udvise rettidig omhu i forhold til de sportslige udfordringer. Efter min opfattelse udviser et stort flertal af debattørerne her på stedet forskellige grader af frustration over tingenes tilstand og ejerskabets ageren, hvilket jeg til fulde forstår.
Derimod vil jeg gerne anholde et forhold, som jeg vitterligt ikke forstår, nemlig at 2-3 debattører (ovenikøbet af den faste og normalt saglige slags) synes at kaste sig mere eller mindre helhjertet ind i et forsvar for ejerskabet og dettes ageren. Her må jeg, henset til, at der som nævnt er tale om, sædvanligvis fornuftige folk, naturligvis spørge mig selv, om der er noget, som disse debattører ved, som ikke er kommet resten af os til kundskab?

Har ejerskabet ikke fejlet i deres generelle vurdering af, hvad det krævede af investeringer i spillertruppen for at overleve i Superligaen?
Har ejerskabet ikke fejlet ved at skille sig af med traditionsbærere uden at have en plan for, hvordan man skabte en ny corp d'esprit i klubben?
Har ejerskabet ikke fejlet ved nægte at bruge en del af transferindtægterne på at tilføre truppen kvalitet?
Har ejerskabet ikke fejlet i deres strategi med hensyn til benyttelsen af ungdomsspillere og journey-men uden nogen særlige meritter?
Har ejerskabet ikke fejlet i deres langmodighed med den tidligere træner, der åbenbart ikke evnede at løfte det (retfærdigvis ganske svage) spillermateriale, som han havde til rådighed?
Har ejerskabet ikke fejlet ved at ansætte en træner, for så 5 kampe senere at melde ud, at de og han ikke ville samme vej?
Har ejerskabet ikke fejlet ved at tabe fanbasen på jorden?
Har ejerskabet ikke fejlet ved at skabe usikkerhed, for ikke at sige kaos, i klubben, hvilket må give sponsorer grund til at genoverveje deres engagement?

Hvordan man kan se ovennævnte ageren og herefter konstatere, at ejerskabet blot skal have mere tid, eller at Wichmann i øvrigt ikke var den rette træner, eller at de fans, der knap kan få luft for deres indebrændte frustrationer blot er en flok "Kassandraer", der bare vil se det negative i alt der er nyt, eller at man i hvert fald ikke må bruge det eneste magtmiddel man har til rådighed (ens egen tegnebog) fordi det jo i så fald vil skade klubben - angiveligt mere, end ejerskabets ageren skader klubben? Det forstår jeg simpelthen ikke - så kan jeg bedre sætte mig ind i den kyniske tankegang, der synes at være fremherskende hos ejerskabet, den er der i det mindste en (ganske vist efter min mening forfejlet) logik bag.
Jeg går ud fra, at du bl.a. refererer til nogle af mine indlæg. I så fald vil jeg gerne gøre én ting helt klart. Jeg er helt enig med dig og andre brugere i, at de har fejlet i allerhøjeste grad på stort set samtlige parametre. Jeg forsøger blot at nuancere debatten, da det bliver en kende for sort/hvidt til min smag. Dernæst og vigtigst af alt, så forsøger jeg at påpege det faktum, at vi ikke står med et bedre alternativ på hånden. Det eneste vi kender til på nuværende tidspunkt er en futsaltræner, der skaber sig på de sociale medier og angiveligt har været ude at hænge sedler op på Hornevej. Hvis det er det niveau den såkaldte investorkreds lægger for dagen, så kan vi da lige så godt dreje nøglen om og lukke butikken.
Det er ikke Saabye der har hængt dem op. Lad nu være med at digte en virkelighed ud fra et billede. Det er os der har hængt dem op.
Beklager, det virkede det bare til på hans Instagram. Uprofessionelt alligevel at poste det.

Brugeravatar
spedalex
2. div
2. div
Favoritspiller: Simon Bræmer
Geografisk sted: Bruxelles

Indlæg af spedalex » 26. maj 2025, 21:25

AaBager skrev:
26. maj 2025, 21:13
spedalex skrev:
26. maj 2025, 21:06
Fans var ude at hænge bannere op, ingen ballade, men SSE ringede til politiet for at smide dem væk. Moderklubben havde ikke noget imod de var der, ifølge deres opslag på instagram, hvad man så kan udlede af det.
Tak for opklaringen. Det er da også noget af et signal fra sse. Men

Brugeravatar
Krage
1. div
1. div
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Krage » 26. maj 2025, 22:01

Kasper skrev:
26. maj 2025, 21:07
R Rosenberg skrev:

Fuldstændig på linje med dig. Det er kraftedme smukt.
Stærkt skrevet - 100% enig :cheers:

Brugeravatar
Krage
1. div
1. div

Indlæg af Krage » 26. maj 2025, 22:03

troelsh skrev:
26. maj 2025, 21:19
FlemmingG skrev:
Tænkte det nok.
Tyskerne vil jo erstatte Widell, Kramer, Kasper J, Hernes, Isak sikkert også Mathias J, med interne dvs u19 spillere.
Det er det her man frygter. De siger en ting (brug for erfarne spillere) og gør noget andet (bruger u19). Vi har efterhånden set det flere gange. Det ender desværre skidt for vores klub :thumbsdown:

DenSataniskeHest
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Frank

Indlæg af DenSataniskeHest » 26. maj 2025, 22:05

troelsh skrev:
FlemmingG skrev:
Tænkte det nok.
Hvor har du det fra?

Brugeravatar
Krage
1. div
1. div

Indlæg af Krage » 26. maj 2025, 22:13

DenSataniskeHest skrev:
26. maj 2025, 22:05
troelsh skrev:
FlemmingG skrev:
Tænkte det nok.
Hvor har du det fra?
Uden jeg er 100% sikker og er heller ikke sikker på hvor bold har det fra men umiddelbart vil jeg tro det er fra disse artikler :
https://bold.dk/fodbold/klubber/AaB/nyh ... AaB-ejerne

https://bold.dk/fodbold/klubber/AaB/nyh ... d-tyskerne

Har dog ikke bold abonnement så kan ikke læse det hele i artikel nr 2

Dongdongwh0
2. div
2. div

Indlæg af Dongdongwh0 » 26. maj 2025, 22:16

Fordi det er hele baggrunden for Wichmanns fyring. Han kender NBL og ved hvad der skal til. Du rykker aldrig op med u19 spillere men det kan vores tyske klaphatte ikke forstå.

DenSataniskeHest
Allstar
Allstar

Indlæg af DenSataniskeHest » 26. maj 2025, 22:27

Dongdongwh0 skrev:
26. maj 2025, 22:16
Fordi det er hele baggrunden for Wichmanns fyring. Han kender NBL og ved hvad der skal til. Du rykker aldrig op med u19 spillere men det kan vores tyske klaphatte ikke forstå.
Nej det er vi enige om men deres erkendelse af de havde fejlet med ikke at få erfaring ind og det så kommer til det her nu må betyde man tager gerne flere år i første div

DenSataniskeHest
Allstar
Allstar

Indlæg af DenSataniskeHest » 26. maj 2025, 22:28

Krage skrev:
26. maj 2025, 22:13
DenSataniskeHest skrev:
26. maj 2025, 22:05
troelsh skrev:
FlemmingG skrev:
Tænkte det nok.
Hvor har du det fra?
Uden jeg er 100% sikker og er heller ikke sikker på hvor bold har det fra men umiddelbart vil jeg tro det er fra disse artikler :
https://bold.dk/fodbold/klubber/AaB/nyh ... AaB-ejerne

https://bold.dk/fodbold/klubber/AaB/nyh ... d-tyskerne

Har dog ikke bold abonnement så kan ikke læse det hele i artikel nr 2
Tak

Og fuck...

Noerresundby
Drenge
Drenge
Favoritspiller: Kusk

Indlæg af Noerresundby » 26. maj 2025, 22:36

Engang imellem er det jo fedt at være sure sammen. Men hvad er formålet egentlig?

SSE22 har ikke gjort det særlig godt. Det understreger nedrykningen. Betyder det at ALT hvad de har gjort er dårligt og de INTET godt har gjort? Måske, omend jeg ikke oplever at AaB har hoppet fra succes til succes under det tidligere ejerskab. Trærtimod har der i dette forum generelt været utilfredshed med Gaarde (jeg er fan af ham) IAO (jeg er ikke fan), ejere, bestyrelsesformænd, trænere og sågar spillere er løbende blevet hængt ud. Men blandt alle disse ulyksagligheder, der er SSE22 de værste…eller måske er de bare de sidste i en lang række.

Så lad os smide dem ud. Det er svært at smide en ejer ud, men en god måde er at gøre ejerskabet uinteressant. Så vi protesterer, bliver væk fra kampene, skaber dårlig stemning. SSE22 bliver trætte af at eje klubben, så de skrider. De kan gøre det pænt - ved at sælge klubben til højstbydende - eller de kan gøre det grimt - ved at lade klubben gå konkurs. Uanset vejen, så aner vi som fans ikke hvem den nye ejer er, om de har penge og om de har kompetencer. Hvem ved, måske ham columbianeren fra Vendsyssel har en fætter i Venezuela som har lidt skillinger til overs. Måske er det omvendt med landende. Who cares. Eller måske der kommer en ny nordjysk milliardær som heller ikke rigtigt aner sine levende råd, men gode intentioner har han mange af, så han hyrer Lucas, Kusk, Thelander, Thomsen, Børsting og Dalsgaard. Træner bliver Jesper Grønkjær. Nu skal det sgu være!

Måske bliver det en succes, men sandsynligvis ikke. Fordi fan-scenen er væk. Alle de engagerede fans er nu startet med petanque, håndbold, Viborg eller måske Ishockey. Fan-scenen forsvandt, fordi man blev sure.

Lige nu er fan-scenen i AaB lidt som EU i den globale verden. Man er stor, men har ingen indflydelse. EU mangler våben, og fan-scenen mangler penge. Så jeg håber at fan-scenen kan løfte i flok økonomisk. 10.000 tilhængere som køber aktier for 5000kr hver - det rykker helt vanvittigt. Mindre kan også gøre det. Og har man ingen penge, så må man se om man kan få audiens hos ejerskabet og bedre forstå deres strategi. Og leve med det.

For skrider I - alle I gode fans - så er der intet AaB. SSE22 taber på vejen. Men de største tabere er os selv.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 26. maj 2025, 22:39

R Rosenberg skrev:
Bare lige et spørgsmål til jurakyndige i fodbold:

Der er moderklubben, der har licensen til at spille i danmarksturneringen, så vidt jeg forstår.

Hvad sker der, hvis de trækker den?
Kan de overhovedet trække den?
Og hvad er konstellationen, der gør, at moderklubben har licensen, men A/S, der benytter den?

Og nej, det er ikke for at advokere for noget, jeg er blot nysgerrig.
Det kan de ikke. Licensen ejes af aktieselskabet. Jeg ved ikke om amatørafdelingen har nogle rettigheder ift. navnet, men tror det ikke
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Dongdongwh0
2. div
2. div

Indlæg af Dongdongwh0 » 26. maj 2025, 22:42

DenSataniskeHest skrev:
26. maj 2025, 22:27
Dongdongwh0 skrev:
26. maj 2025, 22:16
Nej det er vi enige om men deres erkendelse af de havde fejlet med ikke at få erfaring ind og det så kommer til det her nu må betyde man tager gerne flere år i første div
Præcis det er virkelig bekymrende. Danske fodboldklubbers økonomiske grundlag er én tlng; Superliga tv penge.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 26. maj 2025, 22:47

Ydesen mener at have opfattet på vandrørene ude på Hornevej i dag, at Gow mere eller mindre er blevet ofret primært pga. fanprotesterne (hvilket er endnu en indikation på manglende format), samt at spillertruppen i modsætning til fyringen af Menno ikke ser noget positivt i, at Wichmann er røget ud. Angående Wichmann er årsagen til hans fyring, at han har præsenteret bestyrelsen for en anden kurs, som han kunne stå inde for og mere eller mindre krævede. Danskerne i bestyrelsen ville hans vej, men de 50,1% sagde "raus".

Og shitshowet er kun lige begyndt ifølge Ydesen. Jeg ville ikke blive spor overrasket, hvis Tuxen Boll som den næste finder sig noget andet at lave i en virksomhed med en lidt mindre betændt ledelseskultur, han virker som en sympatisk fyr. Og hvor længe kan Ahlmann stå model for den måde, tingene kører på?

I øvrigt er SSE22 yderligere faldet i min agtelse for at tilkalde polisen fordi fans hængte bannere op. Hvor patetisk. Hvor usympatisk. Hvor helt igennem formatløst og underskudsagtigt og selvhøjtideligt.

Alt i alt: 0% tro på projektet herfra. Jeg er sgu nødt til at passe lidt på egen sindsstemning nu, så uanset hvad der sker i AaB det næste lange stykke tid og hvem de hiver ind, så vil jeg ikke investere nogen form for forventning eller bare håb i foretagendet. Korslagte arme og nordjysk ultra-skepsis indtil der er klippefast grundlag for andet.

Og selv i tilfælde af sportslig fremgang vil jeg nok have svært ved at mobilisere den store respekt for de kræfter, som sidder på magten i klubben lige nu. De seneste historier om, hvordan Gow og co. blev fjernstyret til at lægge pres på ikke bare Thelander men også Helenius med - åbenbart daglige - "opdateringsmøder" om, hvorvidt de snart havde fundet en ny arbejdsgiver for at tvinge dem ud, at man ikke møder op til nedrykningskampen, at man ikke stiller op til andet end et enkelt, kønsløst interview i dag, at man smider ansatte under bussen for at redde egen bagdel, at man fyrer en træner efter 5 kampe fordi man opdager, han faktisk ikke er en nikkedukke, basalt set at man røber når det er crunch time, at al ens snak om transparens og værdier bare har været ordgas...jeg har givet dem alle chancer og masser af benefit of the doubt. Jeg kunne sådant set nok have båret, hvis de havde sagt: "VI har i fællesskab fejlet sportsligt, der skal ikke rulle hoveder, men vi skal alle lære og nu gøre og præstere anderledes, konkret med Wichmann i spidsen for en ny kurs inden for kridtstregerne, og nu skal I bare høre, hvad det nærmere handler om". Men nej, i stedet dette maskefald. Slut nu.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Besvar