FC København - AaB, søndag d. 20. oktober 2013
Re: FC København - AaB, søndag d. 20. oktober 2013
ved godt det er off topic.
men jeg kan virkelig ikke se fornuften i at ville udvide superligaen.
man kan bare se i 1 division, hvor meget bedre ligaen blev, da man skiftede fra 16 til 12 hold.
det samme ville ske hvis man i superligaen udvidere til 14 eller 16 hold. forskellen mellem top 5 og bund 5 ville simpelthen være for stor, og man ville få en del kampe over en sæson, der ikke er spændende, fordi resultatet vil være kendt på forhånd.
ikke som nu, hvor alle kan slå alle.
skulle det endelig være, kunne det være sjovt at lave det til en liga med 14 hold, hvor den 3 dårligste i superligaen, skulle spille play-off mod nummer 3 i 1 division.
men tror stadig man ville få samme problem med at niveauet er for stort.
men jeg kan virkelig ikke se fornuften i at ville udvide superligaen.
man kan bare se i 1 division, hvor meget bedre ligaen blev, da man skiftede fra 16 til 12 hold.
det samme ville ske hvis man i superligaen udvidere til 14 eller 16 hold. forskellen mellem top 5 og bund 5 ville simpelthen være for stor, og man ville få en del kampe over en sæson, der ikke er spændende, fordi resultatet vil være kendt på forhånd.
ikke som nu, hvor alle kan slå alle.
skulle det endelig være, kunne det være sjovt at lave det til en liga med 14 hold, hvor den 3 dårligste i superligaen, skulle spille play-off mod nummer 3 i 1 division.
men tror stadig man ville få samme problem med at niveauet er for stort.
lynge er gud!
- alithebeast
- Allstar

- Geografisk sted: Sønderholm
Det er ihvertfald et af de ringeste argumenter.12mand skrev:... forskellen mellem top 5 og bund 5 ville simpelthen være for stor...
I denne sæson er sidste års danske CL-deltager sovset ind i nedrykningskampen, mens begge oprykkere ligger i top 6 efter alle hold har mødt hinanden(eller V.Sjælland er godt nok nummer 7, men med samme pointantal som nummer 6). Desuden ville begge oprykkere sidste sæson have kvalificeret sig til europæisk fodbold via ligaen, hvis ikke det var fordi, det ene oprykkerhold havde vundet pokalturneringen.
Jeg tror hverken Horsens, Vejle, Lyngby eller Silkeborg ville blive prygelknabe, som holdene i den øverste række ser ud nu.
Hader København!
Hold nu kæfte, det var klassespillere - bare lige for at nævne en: Nomvethe var fantastisk.alithebeast skrev:Guuud. Vi har kunne score efter hjørne.Elscorpio skrev:Mon ikke de sidste 2 minutter i denne video kan få humøret lidt op (jeg mener det er vores sidste sejr i Parken):
Fantastisk hold.
Ja klassespillere på begge hold - det viser tydeligt hvor ringe superligaen er blevet i forhold til tidligere. Se på FCK hold den gang og så nu - det er helt vildt hvor meget det er faldet i niveau - uden at være i økonomisk krise som AaB.
AaB's pengeproblemer har godt nok betydet et ringe hold (selvom vi ligger nr. 2)
Der er vel næppe en eneste AaB spiller i dag, der kunne komme på bronzeholdet i 2007.
AaB's pengeproblemer har godt nok betydet et ringe hold (selvom vi ligger nr. 2)
Der er vel næppe en eneste AaB spiller i dag, der kunne komme på bronzeholdet i 2007.
http://www.bold.dk/nyt/Kent-Nielsen-Kan ... -paa-dagen" onclick="window.open(this.href);return false;
hvor har kent bare evigt ret!
men jeg er stadig bange for vi skal være godt tilfreds med uafgjort. ved sgu ikke hvad der sker for drengene når de kommer i parken. det er som om de prøver at begrænse skaderne, fordi de tror de har tabt på forhånd.
kom nu for helvede drenge, og lad os se jer gå efter 3 point, og spil de der klamme missekatte ud af banen!
hvor har kent bare evigt ret!
men jeg er stadig bange for vi skal være godt tilfreds med uafgjort. ved sgu ikke hvad der sker for drengene når de kommer i parken. det er som om de prøver at begrænse skaderne, fordi de tror de har tabt på forhånd.
kom nu for helvede drenge, og lad os se jer gå efter 3 point, og spil de der klamme missekatte ud af banen!
lynge er gud!
Kombineret med det velkendte AaB syndrom, nemlig at spille som lort når der er forventninger, så bør det blive en 4-0 til fck...
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... e=1&ref=nf" onclick="window.open(this.href);return false;
Er ikke sikker på hvor jeg skulle smide den her, men det er fandeme lamt.
- doukas
- Allstar

- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
Kan godt lide kommentaren:jonas386 skrev:https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... e=1&ref=nf
Han skulle bare vide, at langt de fleste af de ledende stillinger i København er besat af, ja jyder.Københavnertosse skrev:"Ufatteligt at en jyde en borgmester i København, men det slutter forhåbentlig snart. !!!!
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
Eller bare at FCK er ejet af jyderdoukas skrev:Kan godt lide kommentaren:jonas386 skrev:https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... e=1&ref=nf
Han skulle bare vide, at langt de fleste af de ledende stillinger i København er besat af, ja jyder.Københavnertosse skrev:"Ufatteligt at en jyde en borgmester i København, men det slutter forhåbentlig snart. !!!!
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
Sjovt, jeg har det næsten omvendt. Selvfølgelig ville klassespillere som Rade og Nomvethe pynte, men set over en bred kam synes jeg vores hold er bedre i dag på næsten alle positioner.hundekiks skrev: Der er vel næppe en eneste AaB spiller i dag, der kunne komme på bronzeholdet i 2007.
Teknisk er det nuværende hold langt bedre, og talenterne er betydeligt større.
Rasmus Würtz :-)hundekiks skrev:Ja klassespillere på begge hold - det viser tydeligt hvor ringe superligaen er blevet i forhold til tidligere. Se på FCK hold den gang og så nu - det er helt vildt hvor meget det er faldet i niveau - uden at være i økonomisk krise som AaB.
Ahlmann kunne snildt slå Martin P af.hundekiks skrev:Ja klassespillere på begge hold - det viser tydeligt hvor ringe superligaen er blevet i forhold til tidligere. Se på FCK hold den gang og så nu - det er helt vildt hvor meget det er faldet i niveau - uden at være i økonomisk krise som AaB.
Men den nuværende Augo kunne ikke slå den daværende Augo af
Dalsgaard kunne muligvis også være et bud, selvom Allan Olesen selvfølgelig var god. Kan pludselig ikke huske hvem vi havde på den anden kant, men mon ikke Kusk kunne klemme sig ind ligeledes.
Ene var mere stabil i sit nivue... så nej...jonas386 skrev:Dalsgaard kunne muligvis også være et bud, selvom Allan Olesen selvfølgelig var god. Kan pludselig ikke huske hvem vi havde på den anden kant, men mon ikke Kusk kunne klemme sig ind ligeledes.
Lindstrøm var den anden kant og han er vel på samme niveau som Kusk.
Augo spillede ikke mange kampe var skadet hele tiden. Fredrik Winsnes reagerede midten som jeg husker det.
Augo spillede ikke mange kampe var skadet hele tiden. Fredrik Winsnes reagerede midten som jeg husker det.
Ene fik vel også først sit gennembrud for alvor sæsonen efter. I 2007 var han vel 18, eller sådan.
Lindstrøm er rigtig, men selvom jeg godt kan lide Lindstrøm, ville jeg nok foretrække Kusk over svenskeren.
Lindstrøm er rigtig, men selvom jeg godt kan lide Lindstrøm, ville jeg nok foretrække Kusk over svenskeren.
-
andreasaab89
- Allstar

Belgien har vel ikke været meget bedre hvis overhovedet bedre på såvel klub som landsholdsplan set over de sidste 4-5 år??Yankee skrev:Problemet med den nuværende liga er at 10-11 hold hver eneste sæson skal forholde sig til nedrykning på et eller andet tidspunkt i løbet af sæsonen. Det gør at næsten alle hold spiller meget forsigtig både på banen og på transfermarkedet, og kun sjældent tør tænke langsigtet.
I Holland og Belgien har de mange rigtigt dårlige hold i deres ligaer - hold, der ville få det svært i Superligaen. Dermed skabes ro for de 5-10 største klubber, der ikke konstant skal fokusere på om de nu spiller i Ligaen næste år. Det tvinger samtidig de 4-6 bedste hold til at tage ansvaret for at skabe kampene, hvilket er en evne danske spillere altid har manglet. Et typisk symptom på dette er at Superligaen er en af de ligaer, hvor færrest kampe ender med hjemmesejr. Især sammenlignet med Belgien og Holland. 9-10 af Superligaholdene kan bedst lide når modstanderen har bolden og det er et problem for vores talentudvikling og i sidste ende for vores landshold. Samtidig er det også skyld i dårligere resultater når vi står overfor velorganiserede kontramaskiner fra diverse Østlande i de tidlige kvalifikationsrunder til Europa League og CL. De danske hold mangler simpelthen evnen til at dominere disse kampe selvom de gerne har 60% boldbesiddelse.
Der er så stadig et spørgsmål om økonomi og faciliteter, hvor Danmark slet ikke kan følge med Belgien eller Holland. Men denne diskussion hører nok også til i en anden tråd.
Vores landshold har da været bedre end deres (tro det eller ej) og FCK i Champions league (gået i 1/8 finalen) mv. har da været bedre end såvel anderlect, standard liege etc. hvilket vel også ses af europa ranglisten ?
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud
Øhhh men du kan jo betragte de sidste 4-5 års udvikling som grundlag for hvordan tingene ser ud i dag, og her er Belgien Danmark klart overlegneandreasaab89 skrev:Belgien har vel ikke været meget bedre hvis overhovedet bedre på såvel klub som landsholdsplan set over de sidste 4-5 år??Yankee skrev:Problemet med den nuværende liga er at 10-11 hold hver eneste sæson skal forholde sig til nedrykning på et eller andet tidspunkt i løbet af sæsonen. Det gør at næsten alle hold spiller meget forsigtig både på banen og på transfermarkedet, og kun sjældent tør tænke langsigtet.
I Holland og Belgien har de mange rigtigt dårlige hold i deres ligaer - hold, der ville få det svært i Superligaen. Dermed skabes ro for de 5-10 største klubber, der ikke konstant skal fokusere på om de nu spiller i Ligaen næste år. Det tvinger samtidig de 4-6 bedste hold til at tage ansvaret for at skabe kampene, hvilket er en evne danske spillere altid har manglet. Et typisk symptom på dette er at Superligaen er en af de ligaer, hvor færrest kampe ender med hjemmesejr. Især sammenlignet med Belgien og Holland. 9-10 af Superligaholdene kan bedst lide når modstanderen har bolden og det er et problem for vores talentudvikling og i sidste ende for vores landshold. Samtidig er det også skyld i dårligere resultater når vi står overfor velorganiserede kontramaskiner fra diverse Østlande i de tidlige kvalifikationsrunder til Europa League og CL. De danske hold mangler simpelthen evnen til at dominere disse kampe selvom de gerne har 60% boldbesiddelse.
Der er så stadig et spørgsmål om økonomi og faciliteter, hvor Danmark slet ikke kan følge med Belgien eller Holland. Men denne diskussion hører nok også til i en anden tråd.
Vores landshold har da været bedre end deres (tro det eller ej) og FCK i Champions league (gået i 1/8 finalen) mv. har da været bedre end såvel anderlect, standard liege etc. hvilket vel også ses af europa ranglisten ?
På UEFAs ligarangliste, der er vurderet over de sidste 5 sæsoner, ligger Belgien nr. 10 og Danmark nr. 19.andreasaab89 skrev: Belgien har vel ikke været meget bedre hvis overhovedet bedre på såvel klub som landsholdsplan set over de sidste 4-5 år??
Skal love for FCV gør hvad de kan for at hjælpe os lidt på vej. 3 point i dag vil være fantastisk. Med de andre resultater indtil nu.