Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
-
Patmand
- Allstar

Værdien af PS&E er lidt over en milliard, Brøndby IF cirka 200 mio. og AaB godt 29 mio.
Konklusionen mă være at stort set alt der er pumpet i AaB er pist væk, næsten samme historie med Brøndby mens PS&E stort set har en værdi, svarende til den kapital der er blevet tilført selskabet.
-
Nestor
- 1. div

Gamen skrev: ↑8. nov 2019, 12:15
Nestor skrev: ↑8. nov 2019, 12:08
Det virkeligt interessante bliver, hvordan klubberne og VIASAT vil håndtere den nye medievirkelighed, hvor flere og flere lever glimrende uden flow-TV.
Der ligger et uopdyrket marked, hvis man ville producere TV fra hjemmekampene og sælge dem som streaming.
Det har man erfaringer med fra Sverige, og dér er man gået tilbage til pakkeløsningen. Og nu fungerer Viaplay jo altså godt. Jeg tror ikke der ændres så meget. For dem som gerne vil se andre end sit eget hold bliver det jo så også væsentligt dyrere - ergo, færre seere.
Tendens går bare mod flere og flere specielt yngre mennesker, som ikke har nogen TV-pakker, så klubberne sidder på en tikkende bombe?
Vil man som AaB-fan betale i dyre domme for en gang Brøndby-TV som en del af prisen, for at se AaB spille i Farum mandag aften?
-
Pastorius
- Allstar

- Geografisk sted: Sorø
-
Kontakt:
Nestor skrev: ↑10. nov 2019, 15:05
Gamen skrev: ↑8. nov 2019, 12:15
Nestor skrev: ↑8. nov 2019, 12:08
Det virkeligt interessante bliver, hvordan klubberne og VIASAT vil håndtere den nye medievirkelighed, hvor flere og flere lever glimrende uden flow-TV.
Der ligger et uopdyrket marked, hvis man ville producere TV fra hjemmekampene og sælge dem som streaming.
Det har man erfaringer med fra Sverige, og dér er man gået tilbage til pakkeløsningen. Og nu fungerer Viaplay jo altså godt. Jeg tror ikke der ændres så meget. For dem som gerne vil se andre end sit eget hold bliver det jo så også væsentligt dyrere - ergo, færre seere.
Tendens går bare mod flere og flere specielt yngre mennesker, som ikke har nogen TV-pakker, så klubberne sidder på en tikkende bombe?
Vil man som AaB-fan betale i dyre domme for en gang Brøndby-TV som en del af prisen, for at se AaB spille i Farum mandag aften?
Jeg er over 50, og jeg er gået fuld streaming forlængst. Det er der flere andre i min omgangskreds og generation der også er. I mine børns generation tror jeg kun det er hardcore fodboldfans, der kunne finde på at købe en pakke eller et streaming abo. for at se fodbold. Det kommer til at gøre rigtig ondt.
Med venlig Hilsen
--
Robert
-
Gamen
Jeg mente ikke pakkeløsning som TV-pakker. Men pakkeløsning som streaming-abon.
Hvad jeg mente var at man havde prøvet salg af enkeltkampe, ud fra devisen om at folk så købte deres eget holds kampe til flere penge pr kamp - altså ligesom premierefilm f.eks.
Jeg tror bare ikke det virker, og i Sverige har langt de fleste fodboldfans jeg kender streaming-abonnement. Det andet er for dyrt, man vil hellere kunne vælge selektivt end skulle betale 59 kr. pr. kamp f.eks.
-
Pastorius
- Allstar

-
Kontakt:
Gamen skrev: ↑10. nov 2019, 17:26
Jeg mente ikke pakkeløsning som TV-pakker. Men pakkeløsning som streaming-abon.
Hvad jeg mente var at man havde prøvet salg af enkeltkampe, ud fra devisen om at folk så købte deres eget holds kampe til flere penge pr kamp - altså ligesom premierefilm f.eks.
Jeg tror bare ikke det virker, og i Sverige har langt de fleste fodboldfans jeg kender streaming-abonnement. Det andet er for dyrt, man vil hellere kunne vælge selektivt end skulle betale 59 kr. pr. kamp f.eks.
Nej, jeg tror det bliver svært. Prisen for diverse sport er ved at blive for høj. AaB er eneste grund til at jeg har Viaplay og Eurosport - jeg ser lidt af det andet også, nu jeg har det, men det ville aldrig være nok til at få mig til at punge ud. Oveni har jeg TV2 Play pga. NBA basket, og Fanseat for dansk basket. Jeg har fravalgt endnu et streaming abo for at kunne følge en dansker jeg kender i Svensk basket.
Med venlig Hilsen
--
Robert
-
Klaus
- Allstar

- Geografisk sted: Struer
Hvad var det nu den kanal hed, hvor man købte kampene enkeltvis???? Dengang var tiden ikke moden. Men kom muligheden nu ville jeg elske at købe streaming til alle AaBs udekampe. Jeg har også stor pakke hos Boxer på grund af AaB. Nu hvor jeg har den ser jeg også lidt bundesliga og en smule Premier League... Men kunne jeg nøjes med en AaB away pakke ville Jeg slå til...
-
Pastorius
- Allstar

-
Kontakt:
Klaus skrev: ↑10. nov 2019, 23:09
Hvad var det nu den kanal hed, hvor man købte kampene enkeltvis???? Dengang var tiden ikke moden. Men kom muligheden nu ville jeg elske at købe streaming til alle AaBs udekampe. Jeg har også stor pakke hos Boxer på grund af AaB. Nu hvor jeg har den ser jeg også lidt bundesliga og en smule Premier League... Men kunne jeg nøjes med en AaB away pakke ville Jeg slå til...
Jeg tror også jeg ville købe lidt mere end halvdelen af AaBøs kampe (resten kolliderer med basket eller golf), men jeg er ikke sikker på jeg ville gøre det, hvis prisen skulle svare til det samme jeg i dag smider i TV-pakkerne. Dét er problemet. Der kommer færre penge i kassen alt i alt, end der gør nu. Derfor er der ikke pay pr. view på superligaen.
Med venlig Hilsen
--
Robert