Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
af frederikshavneren » 11. jan 2016, 07:06
Fabbe skrev:Når Kuhn erklærer, at han var skuffet over at blive forbigået til cheftrænerposten i AaB, så dræber det myten om den lykkelige assistent, der nærmest var evigt salig men sin titel, og det er en uventet dramatisering af trænerskiftet sidste sommer, som pludselig lægger et uventet hårdt pres på Lars Søndergaard og i sidste ende også Allan Gaarde.
Hvis Malmø klarer sig godt i foråret og hvis AaB falder bare en smule fra nuværende position, så kommer spekulationerne: Var det flotte efterår Kuhns fortjeneste? Traf AaB et rigtigt møgvalg?
Gamle mediedrillerier om kammerateri - og endnu værre - indavl - i AaB kan vende tilbage i københavnermedierne, nu hvor valget faldt på en gammel AaB-dreng på bekostning af bornholmeren, som viste sig at være en af Nordens mest eftertragtede.
Så vil alle de eksperter, som fik et chok med Kuhns klubskifte pludselig være de, der hele tiden kunne se det komme.
Det er rigtig flot at Kuhn har fået jobbet i Malmö FF, men ifølge svenske mediespekulationer så var han ikke førstevalget. Hjulmand bl.a. skulle have takket nej til jobbet.
Kuhn har haft kæmpe betydning i AaB, men jeg tror stadigvæk at Gaarde traf det rigtige valg da han fravalgte Kuhn som cheftræner. At forfremme en assistent med Kuhns personlighed til cheftræner for den samme trup, hvor der næsten aldrig hentes nye spillere udefra ville være fyldt med faldgruber.
-
Pollack2
- Allstar

Elsker den måde han siger Ölburg på

Og Jesus, hvor var Rooney god dengang.
-
Eksil
- Allstar

frederikshavneren skrev:
Det er rigtig flot at Kuhn har fået jobbet i Malmö FF, men ifølge svenske mediespekulationer så var han ikke førstevalget. Hjulmand bl.a. skulle have takket nej til jobbet.
Det er da klart, at han ikke var deres førstevalg. Det kan også ses på, at han har fået en funktionærkontrakt fra dag 1. Det betyder, at hvis de beslutter sig for, at fyre ham, så koster et kun et års løn. Lars Søndergaard fik nok ligende, men dog med to års rigtig kontrakt før funtionærdelen træder til.
Derfor kan han dog sagtens blive et hit og med lidt held kan han tage de gode ting fra Kents boldomgang, Hamrens mandspleje og LSs pressspil med videre.
-
Trickster
- Superliga

- Favoritspiller: Lynge Jakobsen
- Geografisk sted: Aalborg
Når han forklarer medierne hvordan han vil spille, så lyder det i hvert fald til, at han vil kopiere AaBs spillestil. Så er spørgsmålet om han formår at få det implementeret, og hvor hurtigt han kan gøre det. Jeg tror på det. For når man tager et hurtigt kig på Malmö's holdkort, så har de en rigtig god spillertrup. Jeg er misundelig på mange af navnene.
Hair is not a right: it´s a privilege!
-
Køllen I Møllen
- Allstar

Fabbe skrev:Når Kuhn erklærer, at han var skuffet over at blive forbigået til cheftrænerposten i AaB, så dræber det myten om den lykkelige assistent, der nærmest var evigt salig men sin titel, og det er en uventet dramatisering af trænerskiftet sidste sommer, som pludselig lægger et uventet hårdt pres på Lars Søndergaard og i sidste ende også Allan Gaarde.
Hvis Malmø klarer sig godt i foråret og hvis AaB falder bare en smule fra nuværende position, så kommer spekulationerne: Var det flotte efterår Kuhns fortjeneste? Traf AaB et rigtigt møgvalg?
Gamle mediedrillerier om kammerateri - og endnu værre - indavl - i AaB kan vende tilbage i københavnermedierne, nu hvor valget faldt på en gammel AaB-dreng på bekostning af bornholmeren, som viste sig at være en af Nordens mest eftertragtede.
Så vil alle de eksperter, som fik et chok med Kuhns klubskifte pludselig være de, der hele tiden kunne se det komme.
Helt uenig. Kuhn blev ikke sorteret fra fordi man mente at han var en dårlig træner eller manglede evner. Han blev sorteret fra fordi han var assistent. Havde han været assistent i en anden klub havde han givetvis været med længere fremme i kapløbet og muligvis endda blevet valgt. Men man valgte ikke ham fordi det er et sats at forfremme hyggeonkler til bussemand fra den ene dag til den anden. Kuhn vil formentlig være et tema næste gang vi skal have en ny træner (hvis han da ikke er vokset for stor til os på det tidspunkt).
Bliver han et hit i Malmø er det ikke ensbetydende med at han ville være blevet det i AaB.
Janteloven eksisterer IKKE!
-
Jesper Schmidt
- Halftime

Køllen I Møllen skrev:Fabbe skrev:Når Kuhn erklærer, at han var skuffet over at blive forbigået til cheftrænerposten i AaB, så dræber det myten om den lykkelige assistent, der nærmest var evigt salig men sin titel, og det er en uventet dramatisering af trænerskiftet sidste sommer, som pludselig lægger et uventet hårdt pres på Lars Søndergaard og i sidste ende også Allan Gaarde.
Helt uenig. Kuhn blev ikke sorteret fra fordi man mente at han var en dårlig træner eller manglede evner. Han blev sorteret fra fordi han var assistent. Havde han været assistent i en anden klub havde han givetvis været med længere fremme i kapløbet og muligvis endda blevet valgt. Men man valgte ikke ham fordi det er et sats at forfremme hyggeonkler til bussemand fra den ene dag til den anden. Kuhn vil formentlig være et tema næste gang vi skal have en ny træner (hvis han da ikke er vokset for stor til os på det tidspunkt).
Bliver han et hit i Malmø er det ikke ensbetydende med at han ville være blevet det i AaB.
Der er vel heller ikke den store grund til at overdramatisere udtalelsen. Kuhn udtalte jo allerede i foråret/forsommeren at det var en skuffelse for ham ikke at at komme i betragtning til cheftrænerposten, men at han efter skuffelsen havde lagt sig var 100% engageret i assistentrollen. Jeg tror nu også skuffelsen var langt større første gang han blev forbigået, jeg tror godt han vidste at han ikke ville få jobbet denne gang, inderst inde.
-
seamann
Køllen I Møllen skrev:Fabbe skrev:Når Kuhn erklærer, at han var skuffet over at blive forbigået til cheftrænerposten i AaB, så dræber det myten om den lykkelige assistent, der nærmest var evigt salig men sin titel, og det er en uventet dramatisering af trænerskiftet sidste sommer, som pludselig lægger et uventet hårdt pres på Lars Søndergaard og i sidste ende også Allan Gaarde.
Jeg tror nok du har ret i at det er sådan AaB har set det, men spm er om det er rimeligt. Hvis tankegangen skal følges, medfører det jo i yderste konsekvens at du aldrig kan forfremme fold på en arbejdsplads. Og der er da også set mange eksempler på assistenter, der overtager chef-træner stolen (med succes og med fiasko til følge).
-
Bohemka
- 2. div

- Geografisk sted: Strandhusene/Ticino
Nitten skrev:Gamen skrev:Kuhn har efter eget udsagn følt ovenpå The Double i 2014, at det var tid til at være cheftræner igen. Så det har vel nok egentlig ligget i kortene ganske længe.
Det sjove i hans interview med de lokale medier, er at det skinner meget godt igennem, at dét der er dansk humor og kvikke bemærkninger godt kan falde lidt igennem.
Dét er også min personlige opfattelse efter at have boet der, og det bliver måske en af hans udfordringer. Hans evigt sjove side, hvor man konstant joker med spillerne, harmonerer ikke specielt godt med svenskere :-)
Jeg har dog ingen frygt for at det går med ham, som med Magnus Pehrsson i AaB, hvor han af spillerne blev set som assistent-træner typen fra dag 1, bl.a. fordi der aldrig var nogen konsekvens. Lynges største fadæse til dato.
Helt enig !! Svenskere forstår ikke humor og ironi
Så forstår jeg straks bedre at mit ægteskab er så dysfunktionelt og humørforladt.
This Heaven Gives Me Migraine
-
Køllen I Møllen
- Allstar

seamann skrev:Køllen I Møllen skrev:Fabbe skrev:Når Kuhn erklærer, at han var skuffet over at blive forbigået til cheftrænerposten i AaB, så dræber det myten om den lykkelige assistent, der nærmest var evigt salig men sin titel, og det er en uventet dramatisering af trænerskiftet sidste sommer, som pludselig lægger et uventet hårdt pres på Lars Søndergaard og i sidste ende også Allan Gaarde.
Jeg tror nok du har ret i at det er sådan AaB har set det, men spm er om det er rimeligt. Hvis tankegangen skal følges, medfører det jo i yderste konsekvens at du aldrig kan forfremme fold på en arbejdsplads. Og der er da også set mange eksempler på assistenter, der overtager chef-træner stolen (med succes og med fiasko til følge).
Jeg mener ikke at det er en altoverskyggende sandhed at assistenten ikke skal forfremmes. Der er også forskel på assistenttrænere. Kuhn er hyggeonklen. Andre kan være anderledes. Man bør vel se det store billede og vurdere fra gang mht om det er det rigtige at gøre. Og jeg mener at AaB så rigtigt. Uanset Kuhn nu går hen og vinder CL med Malmø.
Janteloven eksisterer IKKE!
-
Pastorius
- Allstar

- Geografisk sted: Sorø
-
Kontakt:
Køllen I Møllen skrev:
Jeg mener ikke at det er en altoverskyggende sandhed at assistenten ikke skal forfremmes. Der er også forskel på assistenttrænere. Kuhn er hyggeonklen. Andre kan være anderledes. Man bør vel se det store billede og vurdere fra gang mht om det er det rigtige at gøre. Og jeg mener at AaB så rigtigt. Uanset Kuhn nu går hen og vinder CL med Malmø.
Nemlig. Langt den overvejende del af alle chefers første job, er som leder af den afdeling de tidligere var en del af. Det giver god mening, hvis man i forvejen har skabt sig en autoritet ved at være en af de dygtigste i afdelingen. Det er bare ikke altid ensbetydende med at man har de rette kvalifikationer til at blive en god chef.
Med venlig Hilsen
--
Robert
-
Yankee
- Allstar

Pastorius skrev:
Nemlig. Langt den overvejende del af alle chefers første job, er som leder af den afdeling de tidligere var en del af. Det giver god mening, hvis man i forvejen har skabt sig en autoritet ved at være en af de dygtigste i afdelingen. Det er bare ikke altid ensbetydende med at man har de rette kvalifikationer til at blive en god chef.
Og lad os lige huske, at Kuhn i forvejen har været "souschef" - og ikke medarbejder. Han har været en del af ledergruppen og har siddet med ved svære beslutninger, interaktion med ledelsen, pressehåndtering, ledelse af staben osv. osv.
Jeg kan i øvrigt slet ikke genkende billedet af Kuhn som "hyggeonkel". Fra min stol har han virket til at have en kæmpe autoritet i spillertruppen. At være udadvendt og en jovial type følger jo lidt med jobbet - især når han har arbejdet under trænere som Kent Nielsen og Lars Søndergaard.
-
Fabbe
- Allstar

- Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
- Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra
Nu er "assistent-reglen" også et af AaB's trænertraumer. Det andet traume var at ansætte klubmanden. Begge traumer personificeret ved Lynges valg af eks-spiller og assistenttræner Per Westergaard i 1996. Opskriften på hvordan AaB aldrig nogensinde skulle gøre igen. Ikke nødvendigvis fordi Per Westergaard var den dårligste træner. AaB tværede også selv i det ved at fyre ham og beholde ham og fyre ham igen.
Dobbelttraumet udmundede nærmest i to dogme-regler, som han med få undtagelser fulgte i resten af sin tid.
Søren Thorst sagde efter fyringen af Per Westergaard, at "man skal aldrig gøre assistenttræneren til chef!" Det var den første dogme-regel, der trådte i kraft.
Og da Peter Rudbæk viste sig at være en nulbon, så turde Lynge vel nærmest aldrig mere at fastansætte en gammel AaB'er som varig løsning. Jeg husker, at han selv antydede et par gange, at han ikke skulle udsætte AaB for den kritik igen, når han valgte en træner. Det blev nødt til at være en træner udefra.
Jeg fornemmede endda, at dogmereglerne spøgte igen i foråret. Lars Søndergaard kunne undskyldes, fordi han har været væk længe og bevist noget i andre sammenhænge. Men at vælge assistenten var alligevel et nummer for groft. Som om 1996/1997-spøgelset stadig hjemsøger Hornevej.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam
-
Jesper Schmidt
- Halftime

Fabbe skrev:Nu er "assistent-reglen" også et af AaB's trænertraumer. Det andet traume var at ansætte klubmanden. Begge traumer personificeret ved Lynges valg af eks-spiller og assistenttræner Per Westergaard i 1996. Opskriften på hvordan AaB aldrig nogensinde skulle gøre igen. Ikke nødvendigvis fordi Per Westergaard var den dårligste træner. AaB tværede også selv i det ved at fyre ham og beholde ham og fyre ham igen.
Dobbelttraumet udmundede nærmest i to dogme-regler, som han med få undtagelser fulgte i resten af sin tid.
Søren Thorst sagde efter fyringen af Per Westergaard, at "man skal aldrig gøre assistenttræneren til chef!" Det var den første dogme-regel, der trådte i kraft.
Og da Peter Rudbæk viste sig at være en nulbon, så turde Lynge vel nærmest aldrig mere at fastansætte en gammel AaB'er som varig løsning. Jeg husker, at han selv antydede et par gange, at han ikke skulle udsætte AaB for den kritik igen, når han valgte en træner. Det blev nødt til at være en træner udefra.
Jeg fornemmede endda, at dogmereglerne spøgte igen i foråret. Lars Søndergaard kunne undskyldes, fordi han har været væk længe og bevist noget i andre sammenhænge. Men at vælge assistenten var alligevel et nummer for groft. Som om 1996/1997-spøgelset stadig hjemsøger Hornevej.
Jeg køber ikke den med at man har forbigået Kuhn fordi man ikke vil forfremme assistenten. Nu er det ikke fordi jeg vil bære mere brænde til bålet og at det skal forstås som om jeg mener han ikke er andet end den der hyggeonkel type, for selvfølgelig er han det, og jeg er sikker på at Kuhn er rigtig dygtig rent fagligt. Jeg synes at AaB lidt har sagt det mellem linjerne, når de har kaldt Allan for verdens bedste assistenttræner... vi er ikke allesammen skabte til at være chefer eller ledere, uanset hvor dygtige vi er til vores fag, eller hvor fantastiske menneskelige egenskaber vi iøvrigt har. Det behøver på ingen måde at være negativt ladet.
Jeg har den største respekt for Kuhn, som jeg synes er en fantastisk person, og jeg ønsker ham det bedste i hele verden og masser af succes i Malmø... men jeg tror også det bliver både rigtigt hårdt og svært for ham.