FCM -AaB

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Re: FCM -AaB

Indlæg af Sauer » 28. feb 2016, 01:29

Hovedet skrev:Ahlmann er min suverænt største bekymring op til denne sæson. Jeg synes, at vores defensiv tager sig ualmindelig tynd ud, og yderligere skader sender os helt ud i de alternative og eksotiske nødløsninger. Vi har end ikke en Anders Due, vi kan hive ind på de pladser.

Med andre ord: Offensiven skal shine stærkere end nogen sol for nu at parafrasere over Anne Linnet. Her er det opløftende, at Enevoldsen har scoret oftere, end en kartoffelavler snører 50 punds sække sammen, og at Nikolaj Thomsen synes at lægge yderligere på i forhold til det i øvrigt glimrende efterår. Spalvis har været totalt fraværende, men det bekymrer mig i grunden ikke det store. Der er lidt Elkjær over den mand, om end man ikke helt kan afvise, at kontrakten med Sporting får indflydelse på hans præstation i foråret. Dybest set har han jo ikke det store at spille for på det personlige plan, og han har jo allerede både mesterskab og pokal med AaB.
Ja, det er spændende at se, hvordan Spalvis kommer i gang i foråret. Vælger at hæfte mig ved, at Søndergaard i efteråret nævnte, hvordan Spalvis havde været ret elendig på træningsbanen, inden han alligevel fik chancen mod AGF og kvitterede med et par mål og startede målstimen.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 28. feb 2016, 02:25

Hovedet skrev:Ahlmann er min suverænt største bekymring op til denne sæson. Jeg synes, at vores defensiv tager sig ualmindelig tynd ud, og yderligere skader sender os helt ud i de alternative og eksotiske nødløsninger. Vi har end ikke en Anders Due, vi kan hive ind på de pladser.

Med andre ord: Offensiven skal shine stærkere end nogen sol for nu at parafrasere over Anne Linnet. Her er det opløftende, at Enevoldsen har scoret oftere, end en kartoffelavler snører 50 punds sække sammen, og at Nikolaj Thomsen synes at lægge yderligere på i forhold til det i øvrigt glimrende efterår. Spalvis har været totalt fraværende, men det bekymrer mig i grunden ikke det store. Der er lidt Elkjær over den mand, om end man ikke helt kan afvise, at kontrakten med Sporting får indflydelse på hans præstation i foråret. Dybest set har han jo ikke det store at spille for på det personlige plan, og han har jo allerede både mesterskab og pokal med AaB.
Jeg synes altså ikke det ser SÅ skidt ud med bredden i forsvaret. Som jeg ser det, er det først et problem hvis vi mangler begge midterforsvarere samtidig. Gilli er en fin backup på begge backs, og han kan uden de store problemer afløse Blåbjerg, som så vil være frigjort til at være backup i midterforsvaret. Derudover kan jeg sagtens se Børsting være en løsning på højre back a la Due i 14, han har jo faktisk vikarieret på backpladsen i perioder i kampe før... og så er jeg altså ikke supernervøs ved tanken om en enkelt kamp med Augo i midterforsvaret, så længe det ikke er mod de andre tophold. Men jeg synes godt nok vi skal være uheldige hvis der skal blive brug for det.

I første omgang bliver det spændende at se hvordan de enkelte spillere står, og vi bliver jo meget klogere mandag aften.

At citere Anne Linnet burde i øvrigt være lig med en øjeblikkelig lifetime ban fra debatsiden ;)

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 28. feb 2016, 18:25

Så er truppen, som skal smadre bønderne udtaget. Jeg gætter på følgende opstilling

Eneste realistiske ændring jeg ser er, at Spalvis fortrænger Jönsson til kanten. Mon ikke Würtz spiller når der ikke er meldt noget officielt ud? Håber det satme. Skulle Würtz være ukampdygtig så ser jeg Augu glide ind da han kan er brugbar mod FCMs spillestil, hvis man da kan kalde dødbolde det.

Bænken:

9 Thomas Augustinussen
15 Gilli Rólantsson
16 Mathias Thrane
17 Christian Bassogog
22 Carsten Christensen
26 Robert Kakeeto
27 Oliver Abildgaard
30 Andreas Bruhn,
33 Lukas Spalvis.

Der sies vel et par mand fra. Umiddelbart spændende da de fleste har haft en god optakt.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 28. feb 2016, 18:31

thomasjn skrev:Så er truppen, som skal smadre bønderne udtaget. Jeg gætter på følgende opstilling

Eneste realistiske ændring jeg ser er, at Spalvis fortrænger Jönsson til kanten. Mon ikke Würtz spiller når der ikke er meldt noget officielt ud? Håber det satme. Skulle Würtz være ukampdygtig så ser jeg Augu glide ind da han kan er brugbar mod FCMs spillestil, hvis man da kan kalde dødbolde det.

Bænken:

9 Thomas Augustinussen
15 Gilli Rólantsson
16 Mathias Thrane
17 Christian Bassogog
22 Carsten Christensen
26 Robert Kakeeto
27 Oliver Abildgaard
30 Andreas Bruhn,
33 Lukas Spalvis.

Der sies vel et par mand fra. Umiddelbart spændende da de fleste har haft en god optakt.
Er Spalvis klar, tror jeg ikke et sekund på at de splitter ham og Ene op.

Gamen

Indlæg af Gamen » 28. feb 2016, 19:00

Jesper Schmidt skrev:
Jeg synes altså ikke det ser SÅ skidt ud med bredden i forsvaret. Som jeg ser det, er det først et problem hvis vi mangler begge midterforsvarere samtidig. Gilli er en fin backup på begge backs, og han kan uden de store problemer afløse Blåbjerg, som så vil være frigjort til at være backup i midterforsvaret.
Vi har haft den før, men med den måde vi spiller på hvor backs kommer med i overlap, så nytter det ikke at have en højre-benet spiller på venstre back. Det er samme problemstilling som da PK var venstre back. Alt for megen spillen tilbage og bremsen op - hele tiden. Gilli's venstreben er ikke noget at råbe hurra for.

Brugeravatar
Trickster
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Lynge Jakobsen

Indlæg af Trickster » 28. feb 2016, 19:01

Selvfølgelig spiller Spalvis. Superligaens suveræne topscorer bænkes ikke, fordi han ikke har gjort meget væsen af sig i nogle træningskampe.

Billede

Jeg så gerne Sugerøret på højrekanten. Jeg tror han kommer til at spille her i mange kampe i foråret, selvom Børsting ikke på nogen måde har spillet sig af. Jeg tror dog Lars S. vælger den 'sikre' løsning i Børsten i morgen, for selvom vores primære kvaliteter er i det offensive, så finder Lars S. det nok nødvendigt med en højremidt, der arbejder meget tilbage i banen. Sisto er jo ved at finde formen igen, så han bliver en stor mundfuld for PK alene. Når Herning har etableret spil på vores banehalvdel, så kan vi godt forvente dobbeltdækning på Sisto.

Jeg er ikke umiddelbart nervøs for hverken Pusic, Ureña eller Paul. Pusic har været dårlig hele sæsonen og har kun scoret tre mål. Paul var god mod Man U i Herning, men i den omvendte kamp blev han udstillet hver eneste gang, der blev skruet lidt op for tempoet. Han er ikke til at blive klog på som fodboldspiller, men jeg tror KEP og KP kan holde ham i kort snor. Ureña kommer nok ikke til at spille.

Det skal komme fra dødbolde eller individualister som Sisto, Kadlec og Hassan, hvis Herning skal vinde kampen. Generelt spiller Herning langt fra ligeså skræmmende, som da de praktiserede Ridderholms overfaldsfodbold. Den største bekymring for mig er, at Herning har to Man U-kampe i benene.

Selvom det kan være svært at vurdere ud fra deres kamp i Manchester, så synes jeg ikke, at deres nye bulgarer i midterforsvaret så særlig overbevisende ud. Det er en stor nedgradering i forhold til Sviatchenko. Jeg er også langt fra imponeret af Novak og Rømer. Derfor tror jeg vi vinder 1-3, Spalvis og Enevoldsen x2. Herning vil forsøge at skabe kampen på hjemmebane, men det har de slet ikke kvaliteterne til, synes jeg. Thomsen får en nøglerolle i at omsætte omstillinger til store chancer.
Hair is not a right: it´s a privilege!

Gamen

Indlæg af Gamen » 28. feb 2016, 19:04

Trickster skrev:Selvfølgelig spiller Spalvis. Superligaens suveræne topscorer bænkes ikke, fordi han ikke har gjort meget væsen af sig i nogle træningskampe.

Billede

Jeg så gerne Sugerøret på højrekanten. Jeg tror han kommer til at spille her i mange kampe i foråret, selvom Børsting ikke på nogen måde har spillet sig af.
Alt afhænger af Jönssons løb. Hans tempo har været decideret fornærmende i denne kontraktperiode, men mod Malmö forekom det mig at han løb noget mere igennem og havde en snert af det drive vi så i guldsæsonen. HVIS, og kun hvis, det kan hives frem igen, så bør han selvfølgelig foretrækkes fremfor Børsting. Men laller han rundt i samme tempo som det seneste år, så er han en forhindring for vores høje tempo i boldomgangen, og bør ikke have den plads.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 28. feb 2016, 19:04

Interessant at Bassogog er med i truppen, selv om det på ingen måde er overraskende.

Startopstillingen giver efter min mening næsten sig selv. Som jeg ser det, er det kun højrekanten der kan være lidt tvivl om, for jeg kan på ingen måde forestille mig at man starter med Spalvis på bænken. Men om man vælger Børsting eller Jönsson på kanten er et godt spørgsmål, som vel også afhænger af om Jönsson er kommet sig 100% over den lille skade han fil mod Malmø. Defensivt kunne jeg godt få lidt kryb over tanken om Sisto overfor PK & Jönsson, og vi kunne vel også godt få brug for Børstings arbejdsraseri i det hele taget... men på den anden side har jeg virkelig fidus til at Jönsson igen kunne drive gæk med FCM's forsvar. Desuden virker Jönsson til at være i rigtig god form, han imponerede mig mod Malmø.

Jeg ville nok gå all-in offensivt og starte med Jönsson.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 28. feb 2016, 19:15

Gamen skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Jeg synes altså ikke det ser SÅ skidt ud med bredden i forsvaret. Som jeg ser det, er det først et problem hvis vi mangler begge midterforsvarere samtidig. Gilli er en fin backup på begge backs, og han kan uden de store problemer afløse Blåbjerg, som så vil være frigjort til at være backup i midterforsvaret.
Vi har haft den før, men med den måde vi spiller på hvor backs kommer med i overlap, så nytter det ikke at have en højre-benet spiller på venstre back. Det er samme problemstilling som da PK var venstre back. Alt for megen spillen tilbage og bremsen op - hele tiden. Gilli's venstreben er ikke noget at råbe hurra for.
Men han er jo også backup og 3. valg på positionen. Vi spillede glimrende kampe med ham på venstreback i efteråret, og jeg kan ikke se hvorfor vi ikke skulle kunne det igen. Vi vinder jo også andre ting ved at have så hurtig en spiller på banen, og han er vant til at spille positionen fra landsholdet. Jeg synes i øvrigt ikke vores system er specielt sårbart i forhold til om det er en venstrebenet eller højrebenet back der spiller - vores offensiv er jo ikke specielt meget baseret på indlægsspil.

Hvad angår PK som venstreback, så føler han sig af en eller andengrund tydeligvis utryg i venstre side, og derudover har han fået langt de fleste kampe på positionen mens han har været i skidt form.

Gamen

Indlæg af Gamen » 28. feb 2016, 19:28

Jesper Schmidt skrev: Men han er jo også backup og 3. valg på positionen. Vi spillede glimrende kampe med ham på venstreback i efteråret, og jeg kan ikke se hvorfor vi ikke skulle kunne det igen. Vi vinder jo også andre ting ved at have så hurtig en spiller på banen, og han er vant til at spille positionen fra landsholdet. Jeg synes i øvrigt ikke vores system er specielt sårbart i forhold til om det er en venstrebenet eller højrebenet back der spiller - vores offensiv er jo ikke specielt meget baseret på indlægsspil.

Hvad angår PK som venstreback, så føler han sig af en eller andengrund tydeligvis utryg i venstre side, og derudover har han fået langt de fleste kampe på positionen mens han har været i skidt form.
Så længe Ahlmann ikke er klar, er han jo 2. valg. Ja, i perioder måske endda 1. valg, afhængigt af skades- og karantænesituationen centralt.

Det ved jeg nu ikke, vi har lavet pænt mange mål på overlap fra backs - mener du ikke Dalsgaards overlap og løb til baglinien var en ekstremt vigtig dimension i vores offensive spil da?
Der er væsentligt forskel på om en back kan gå mod baglinien, eller om han er nødt til at stoppe op, for at slå et indlæg med sit gode ben. Det har vores backspil de sidste par sæsoner da om nogen vist. Vi har aldrig været mere tamme dér, end da PK spillede venstre back.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 28. feb 2016, 19:42

Gamen skrev:
Jesper Schmidt skrev: Men han er jo også backup og 3. valg på positionen. Vi spillede glimrende kampe med ham på venstreback i efteråret, og jeg kan ikke se hvorfor vi ikke skulle kunne det igen. Vi vinder jo også andre ting ved at have så hurtig en spiller på banen, og han er vant til at spille positionen fra landsholdet. Jeg synes i øvrigt ikke vores system er specielt sårbart i forhold til om det er en venstrebenet eller højrebenet back der spiller - vores offensiv er jo ikke specielt meget baseret på indlægsspil.

Så længe Ahlmann ikke er klar, er han jo 2. valg. Ja, i perioder måske endda 1. valg, afhængigt af skades- og karantænesituationen centralt.

Det ved jeg nu ikke, vi har lavet pænt mange mål på overlap fra backs - mener du ikke Dalsgaards overlap og løb til baglinien var en ekstremt vigtig dimension i vores offensive spil da?
Der er væsentligt forskel på om en back kan gå mod baglinien, eller om han er nødt til at stoppe op, for at slå et indlæg med sit gode ben. Det har vores backspil de sidste par sæsoner da om nogen vist. Vi har aldrig været mere tamme dér, end da PK spillede venstre back.
Han spillede i hvert fald venstreback i landskampene i efteråret, jeg ved ikke om han regnes for fast mand der, det er da klart muligt du har ret.

Jeg synes nu der kom masser af overlap og efterfølgende farlige situationer fra Gilli i de kampe han spillede i efteråret, og selv om der kommer mange overlap fra vore backs, så er opgaven jo lige så tit at trække forsvarsspillere med og spille bolden retur til en midtbanespiller.

Helt ærligt kan jeg ikke se problemet skulle være så stort, og under alle omstændigheder er situationen i venstre forsvarsside status quo i forhold til efteråret, indtil Ahlmann forhåbentlig er klar.

Hvad angår hele grundtanken om en højrebenet på venstre back, tror jeg bare vi må være enige om at være uenige ;)

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 28. feb 2016, 20:48

Så blev topopgøret pludselig helt ordinært:

1. FC København 18 11 5 2 32 - 13 38
2. AaB 18 11 1 6 39 - 23 34
3. SønderjyskE 19 10 2 7 29 - 21 32
4. Brøndby IF 19 9 5 5 28 - 20 32
5. FC Midtjylland 17 9 4 4 26 - 14 31

Hvor vi for 48 timer siden havde en kamp mellem nr. 3 og 2 er det nu mellem nr. 5 og 2.

Jeg forstår ikke, at folk er så vilde med at fjerne Børsting på kanten. Tror I vi kan klare os uden hans fysiske/aggressive spil og erstatte det med Jönssons noget anden stil ? Jönsson bliver i foråret giftig som i 2013/2014, men ikke på kanten.
- FlæskeFrank

Gamen

Indlæg af Gamen » 28. feb 2016, 21:01

FlæskeFrank skrev:
Jeg forstår ikke, at folk er så vilde med at fjerne Børsting på kanten. Tror I vi kan klare os uden hans fysiske/aggressive spil og erstatte det med Jönssons noget anden stil ? Jönsson bliver i foråret giftig som i 2013/2014, men ikke på kanten.
Hvor vil du så placere ham, hvis ikke på bænken? Han kan ikke slå hverken Spalvis eller Ene i topform af holdet.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 28. feb 2016, 21:08

Gamen skrev:Hvor vil du så placere ham, hvis ikke på bænken?
Fuldstændigt rigtig på bænken.

Han er en rigtig dygtig angriber, men han skal satme ikke spille venstreback eller højrekant, bare fordi han er for god til at sidde på bænken.

Vi har den helt rigtige kantsammensætning til kampen mod FCM. To løbevillige spillere. Og på højrekanten har vi endda en spiller, som kan lave mål!

Hvis Jönsson skal spille må det være i stedet for Spalvis som i optakten ikke har leveret varen. Børsting har leveret varen.
- FlæskeFrank

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 28. feb 2016, 21:14

FlæskeFrank skrev:
Gamen skrev:Hvor vil du så placere ham, hvis ikke på bænken?
Fuldstændigt rigtig på bænken.

Han er en rigtig dygtig angriber, men han skal satme ikke spille venstreback eller højrekant, bare fordi han er for god til at sidde på bænken.

Vi har den helt rigtige kantsammensætning til kampen mod FCM. To løbevillige spillere. Og på højrekanten har vi endda en spiller, som kan lave mål!

Hvis Jönsson skal spille må det være i stedet for Spalvis som i optakten ikke har leveret varen. Børsting har leveret varen.
Træningskampene har vidnet om en ret åben kamp mellem Børsting og Jönsson på kanten, og mod FCM kunne jeg godt forestille mig at vi kunne nyde rigtigt godt af Jönssons evner, i hvert fald i en del af kampen. Man kan jo sagtens lave det valg uden det er et fravalg af Børsting, som jeg fortsat er overbevist om får sit gennembrud i foråret.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 29. feb 2016, 00:26

Nu bliver jeg nok endnu engang beskyldt for at være negativ, men jeg har svært ved at se hvordan vi kan undgå et nederlag.

FCM har allerede spillet to betydende kampe i et højt tempo mod en stærk modstander, det er naturligvis en stor fordel for dem. Jeg gætter på at FCM vil spille i et højt tempo og med et aggressivt presspil som vil slå vores spil fuldstændig i stykker.

Traditionelt har vi det svært mod FCM. Vi har tabt de seneste tre indbyrdes opgør og har generelt haft problemer mod dem. Med undtagelse af den magiske sejr i foråret '14 har vi haft problemer i Herning.

Sæsonens første møde i Aalborg var ildevarslende. Vi tabte kampen på personlige fejl, men jeg kan ikke erindre hvornår vi sidst er blevet udklasseret i Superliga regi på samme måde på hjemmebane, som vi blev i
1. halvleg hvor vi ikke var over midterlinjen. FCMs tempo, fysik, presspil og aggressivitet kunne vi slet ikke håndtere før pausen. Thorup vil sikkert forsøge at gentage samme gameplan.

Endelig så har FCM i Sisto, Hassan og Kadlec individualisterne der kan afgøre kampen. Især Sisto ser skarp ud, hvis han kan holde sig skadesfri så genvinder FCM guldet. Vores gavmilde defensiv får mere end svært ved at holde styr på disse spillere.

Gætter på at FCM vinder 3-1 :@

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sønderholm

Indlæg af alithebeast » 29. feb 2016, 07:46

frederikshavneren skrev: Gætter på at FCM vinder 3-1 :@
Tak. Så er vi vel reelt sikret en sejr! ;)
Hader København!

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 29. feb 2016, 08:56

Jeg har på fornemmelsen, at AaB kommer ud som lyn og torden i håbet om at blæse Herning om kuld. De har en hård kamp i benene og hovederne, så et hurtigt mål kan være guld værd (eller måske sølv). Dog skal vi have respekt for hvordan de løb Man United tør i Herning, det var imponerende. Som det har været de sidste par år så skal AaBerne spille uden om deres spillere, da kun Spalvis rigtigt er bygget til nærkampe, når vi er i offensiven. Især Enevoldsen bliver vigtig her, da han har sidste eller næstsidste fod på rigtigt meget af hvad der sker offensivt.. Selvom Børsting har gjort det godt håber jeg at Jønsson får den ene kant, da han er den slags spiller de har svært ved at fange. Defensivt handler det om at ramme balancen mellem at stå højt og ikke at blive overløbet af deres hurtige individualister. Som oftest er Würtz nøglen her. Rammer han dagen er han landets bedste på den defensive midtbane. Personligt bekymrer backerne Blåbjerg og PK mig, da ingen af de to har speed og derfor ikke kan levere de samme løb, da de skal nå ned i forsvar igen.

Frygter vi bliver mast af en fysisk bedre modstander i kampform, men satser på 1-1. Spalvis i første og Kadlec i anden.

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 29. feb 2016, 08:59

frederikshavneren skrev:Nu bliver jeg nok endnu engang beskyldt for at være negativ, men jeg har svært ved at se hvordan vi kan undgå et nederlag.

FCM har allerede spillet to betydende kampe i et højt tempo mod en stærk modstander, det er naturligvis en stor fordel for dem. Jeg gætter på at FCM vil spille i et højt tempo og med et aggressivt presspil som vil slå vores spil fuldstændig i stykker.

Traditionelt har vi det svært mod FCM. Vi har tabt de seneste tre indbyrdes opgør og har generelt haft problemer mod dem. Med undtagelse af den magiske sejr i foråret '14 har vi haft problemer i Herning.

Sæsonens første møde i Aalborg var ildevarslende. Vi tabte kampen på personlige fejl, men jeg kan ikke erindre hvornår vi sidst er blevet udklasseret i Superliga regi på samme måde på hjemmebane, som vi blev i
1. halvleg hvor vi ikke var over midterlinjen. FCMs tempo, fysik, presspil og aggressivitet kunne vi slet ikke håndtere før pausen. Thorup vil sikkert forsøge at gentage samme gameplan.

Endelig så har FCM i Sisto, Hassan og Kadlec individualisterne der kan afgøre kampen. Især Sisto ser skarp ud, hvis han kan holde sig skadesfri så genvinder FCM guldet. Vores gavmilde defensiv får mere end svært ved at holde styr på disse spillere.

Traditionelt er det helt lige mellem de 2 klubber... og vi har kun tabt 1 ud af de sidste 5 opgør i Herning, og har aldrig tabt 2 i streg på udebane. Så helt skidt ser det altså heller ikke ud...!!!

At vi tabte klart i første kamp giver jeg ikke en skid for. Der var vi stadig i en fase hvor Søndergaards spillestil skulle ind under huden på spillerne.
FCM kom i højt tempo i første kamp mod United (altså FCM's første betydende kamp), så hvorfor skal vi ikke kunne komme i et højt tempo i vores første betydende kamp. Og traditionelt har vi en god statistik i forårets første kamp...

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar

Indlæg af Kokkefar » 29. feb 2016, 09:18

hje1980 skrev:
frederikshavneren skrev:Nu bliver jeg nok endnu engang beskyldt for at være negativ, men jeg har svært ved at se hvordan vi kan undgå et nederlag.

Traditionelt er det helt lige mellem de 2 klubber... og vi har kun tabt 1 ud af de sidste 5 opgør i Herning, og har aldrig tabt 2 i streg på udebane. Så helt skidt ser det altså heller ikke ud...!!!

At vi tabte klart i første kamp giver jeg ikke en skid for. Der var vi stadig i en fase hvor Søndergaards spillestil skulle ind under huden på spillerne.
FCM kom i højt tempo i første kamp mod United (altså FCM's første betydende kamp), så hvorfor skal vi ikke kunne komme i et højt tempo i vores første betydende kamp. Og traditionelt har vi en god statistik i forårets første kamp...
Det har vel heller aldrig været et problem, at vores modstandere kommer aggressivt i presspillet og møder os højt. Det giver tværtimod plads til omstillinger, samt plads til, at vores angribere kan arbejde i dybden. I min optik har vi større problemer når vi møder hold der står lavt, og intet selv vil skabe. Vi har længe været gode mod topholdene, hvor modstanderne forsøger at skabe kampene, og vi får muligheden for at slå til på omstillinger. Jeg anerkender dog at midtjylland har en skarp offensiv, så vores forsvar skal spille op til deres bedste, men jeg tror på vi kan få 3 point i aften, hvis vores offensiv fortsætter deres hidtige form. Vi skal nok få et mål imod os, men jeg tror vi selv laver 3 ;)

Besvar