50 m fra stadion, kan jeg berette om gråt og kedeligt vejr, uden den mindste antydning af sne indtil videre.
Kamptråd: AaB - FC København, 03.02.2021
Re: Kamptråd: AaB - FC København, 03.02.2021
-
KlaskmyggenNoah
- Superliga

- Favoritspiller: Søren Thorst
- Geografisk sted: 9610
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... heftraenerKlaskmyggenNoah skrev: ↑3. feb 2021, 12:18Min pointe er vist at bare det at få tanken at en totalt uprøvet U19 spiller skulle gøre nogen forskel mod FCK, viser hvor dybt vi fans graver efter et lille bitte håb...jonas386 skrev: ↑3. feb 2021, 11:15Du kunne jo også lige tage resten af min kommentar med. Flere af de andre er dårligere versioner af eksisterende spillere. Helsingør manden har i det mindste noget fysik der kan skabe ravage sidst i kampen
Bolden er heldigvis stadig rund og håbet grønt, der er set større mirakler end at vi får point i aften. Men lad os nu indse at vi er i gang med projekt genopretning og at det tager tid at bygge et hold op, jeg lever med et nederlag i aften, hvis jeg bare hen over foråret og sommerens transfervindue ser en positiv trend
IAO:
Skulle de kedelige tendenser blive trukket med ind i de betydende kampe, kommer det dog næppe til at rokke ved AaB-båden. Sportschef Inge André Olsen kalder ansættelsen af Marti Cifuentes for et langsigtet projekt.
- Vi skal huske, at vi er i gang med en femårsplan, for at vi kan blive endnu bedre over tid. Der har været lidt udskiftning omkring superligastaben i de sidste seks-syv måneder. Derfor er vi stadig ambitiøse, men vi skal også huske, at det er et projekt, som skal udvikles.
.
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.
Han lyder heller ikke som en mand, der har den store tro på at vi kan klaske FCK.KlaskmyggenNoah skrev: ↑3. feb 2021, 12:38https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... heftraenerKlaskmyggenNoah skrev: ↑3. feb 2021, 12:18Min pointe er vist at bare det at få tanken at en totalt uprøvet U19 spiller skulle gøre nogen forskel mod FCK, viser hvor dybt vi fans graver efter et lille bitte håb...jonas386 skrev: ↑3. feb 2021, 11:15Du kunne jo også lige tage resten af min kommentar med. Flere af de andre er dårligere versioner af eksisterende spillere. Helsingør manden har i det mindste noget fysik der kan skabe ravage sidst i kampen
Bolden er heldigvis stadig rund og håbet grønt, der er set større mirakler end at vi får point i aften. Men lad os nu indse at vi er i gang med projekt genopretning og at det tager tid at bygge et hold op, jeg lever med et nederlag i aften, hvis jeg bare hen over foråret og sommerens transfervindue ser en positiv trend
IAO:
Skulle de kedelige tendenser blive trukket med ind i de betydende kampe, kommer det dog næppe til at rokke ved AaB-båden. Sportschef Inge André Olsen kalder ansættelsen af Marti Cifuentes for et langsigtet projekt.
- Vi skal huske, at vi er i gang med en femårsplan, for at vi kan blive endnu bedre over tid. Der har været lidt udskiftning omkring superligastaben i de sidste seks-syv måneder. Derfor er vi stadig ambitiøse, men vi skal også huske, at det er et projekt, som skal udvikles.
.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Eller til en top6 i år for den sags skyld.Pastorius skrev: ↑3. feb 2021, 12:48Han lyder heller ikke som en mand, der har den store tro på at vi kan klaske FCK.KlaskmyggenNoah skrev: ↑3. feb 2021, 12:38https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... heftraenerKlaskmyggenNoah skrev: ↑3. feb 2021, 12:18Min pointe er vist at bare det at få tanken at en totalt uprøvet U19 spiller skulle gøre nogen forskel mod FCK, viser hvor dybt vi fans graver efter et lille bitte håb...jonas386 skrev: ↑3. feb 2021, 11:15Du kunne jo også lige tage resten af min kommentar med. Flere af de andre er dårligere versioner af eksisterende spillere. Helsingør manden har i det mindste noget fysik der kan skabe ravage sidst i kampen
IAO:
.
Jeg vil blive skuffet hvis vi misser den. Men qua skader og nu nr. 3 træner i sæsonen kan jeg acceptere det.
Vi skal bruge foråret til at undgå stræbe efter top 6, undgå nedrykning og få implementeret Cifuente-stilen.
// gwailo
I sommervinduet må vi også formode at vi kan få gennemført nogle af de afgange der skal til, for at trupsammensætning og -størrelse bliver mere ideel.
Til den tid må Cifuentes også have besluttet hvem der skal med videre og hvem klubben skal arbejde på at sælge.
Det er vel for at imødekomme en evt. panikstemning. Den (top-6) kan meget snart være væk. Efter FCK, har vi BIF, Randers og FCM efterfulgt af en udebanetur til Farum.gwailo skrev: ↑3. feb 2021, 12:54Eller til en top6 i år for den sags skyld.Pastorius skrev: ↑3. feb 2021, 12:48Han lyder heller ikke som en mand, der har den store tro på at vi kan klaske FCK.KlaskmyggenNoah skrev: ↑3. feb 2021, 12:38https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... heftraenerKlaskmyggenNoah skrev: ↑3. feb 2021, 12:18Min pointe er vist at bare det at få tanken at en totalt uprøvet U19 spiller skulle gøre nogen forskel mod FCK, viser hvor dybt vi fans graver efter et lille bitte håb...
IAO:
.
Jeg vil blive skuffet hvis vi misser den. Men qua skader og nu nr. 3 træner i sæsonen kan jeg acceptere det.
Vi skal bruge foråret til at undgå stræbe efter top 6, undgå nedrykning og få implementeret Cifuente-stilen.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Jeg er ikke i tvivl om, at vi taber. Det interessante bliver lidt at følge mængden af raseri og bitterhed herinde. Altså forstår pøblen, at vi er i en opbygningsfase og på papiret FCK markant underlegne?
Mit gæt er nej.
Mit gæt er nej.
-
KlaskmyggenNoah
- Superliga

- Favoritspiller: Søren Thorst
- Geografisk sted: 9610
Det er vel det nærmeste vi kan komme en jobbeskrivelse til IAO....skaf os resultater mens du bygger et nyt hold op.Pastorius skrev: ↑3. feb 2021, 12:48Han lyder heller ikke som en mand, der har den store tro på at vi kan klaske FCK.KlaskmyggenNoah skrev: ↑3. feb 2021, 12:38https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... heftraenerKlaskmyggenNoah skrev: ↑3. feb 2021, 12:18Min pointe er vist at bare det at få tanken at en totalt uprøvet U19 spiller skulle gøre nogen forskel mod FCK, viser hvor dybt vi fans graver efter et lille bitte håb...jonas386 skrev: ↑3. feb 2021, 11:15Du kunne jo også lige tage resten af min kommentar med. Flere af de andre er dårligere versioner af eksisterende spillere. Helsingør manden har i det mindste noget fysik der kan skabe ravage sidst i kampen
IAO:
.
https://www.youtube.com/watch?v=SVGgvevWnls
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.
Eller for at forventningsafstemme med omverdenen ifht. det valg bestyrelsen har taget ved at ansætte Inge, med et langt sigte.
I en sæson med 3 forskellige trænere, skader til vores hidtil bedste spiller denne sæson, vores bedste spiller de sidste to sæsoner og et prestige-indkøb, så er det vist ikke forventeligt at alt går glat. Efter 5 års dødvande skal det dog være velkomment med et eller andet vi kan klynge vores håb op på.
David Nielsen var også udskældt i AGF den første periode, den del tror jeg ikke man kan undgå når man forsøger at implementere sin egen filosofi. Men det vigtigste det første hele til halve år er vel at spillerne køber ind på den.
Enig, kun debatside eliten fatter hvad der sker i og omkring AaB.
- Brodernumsi
- Allstar

- Favoritspiller: Enevoldsen
- Geografisk sted: Vestbyen
Jeg er altid bitter, når AaB taber, lige meget hvilken proces vi er inde i. Problemet er dog, som jeg ser det, vores program i de næste 5 kampe. Jeg ser os ikke få mange point der, og top-6 kan meget vel være væk, inden vi er ude af februar.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.
-
9520AaB
- Allstar

- Favoritspiller: Maradona
- Geografisk sted: Skørping
Enig, og i den henseende en smule skuffende at vi ikke fik overskydende spillere ud allerede i dette vindue. Okore, MC, Kaketo, Klitten etc, bliver i mine øjne ikke del af en fremtidig top 6 klub. Vi kunne med succes have brugt tiden frem til sommer på at lade nogle af U-19 snuse til førsteholdsfodbold og givet dem få minutter her og der. Det ville i mine øjne have rustet os bedre til fremtiden, end at have dødvægt med i bagagen indtil sommer.Julgranen skrev:I sommervinduet må vi også formode at vi kan få gennemført nogle af de afgange der skal til, for at trupsammensætning og -størrelse bliver mere ideel.
Til den tid må Cifuentes også have besluttet hvem der skal med videre og hvem klubben skal arbejde på at sælge.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!
-
Uldahl
- Allstar

- Favoritspiller: Rade Prica
- Geografisk sted: Spanien
Forhåbningerne til i aften er at min VPN virker så Eurosport.dk, som jeg lige har købt for at kunne se kampen virker. Så jeg kan se kampen.
Og vi ikke får en snitter af FCK. jeg tror ikke på point.
Der næst at man får en ide om hvad Cifuentes vil med holdet, selvom han også kan være en pragmatisk træner, så vil det være rart at se nogle af hans ideer ført ud i praksis. Men hvis hold opstillingen i Nordjyske holder skal man væbne sig lidt med noget tålmodighed.
Der næst at man får en ide om hvad Cifuentes vil med holdet, selvom han også kan være en pragmatisk træner, så vil det være rart at se nogle af hans ideer ført ud i praksis. Men hvis hold opstillingen i Nordjyske holder skal man væbne sig lidt med noget tålmodighed.
-
Fromthecradle
- Landshold

- Favoritspiller: Ebbe Andersen
Jeg tror ikke du behøver VPN. Blocking pga landets IP er inden for EU vist ikke lovligt og Eurosport.dk virker fint fra Spanien.Uldahl skrev: ↑3. feb 2021, 13:29Forhåbningerne til i aften er at min VPN virker så Eurosport.dk, som jeg lige har købt for at kunne se kampen virker. Så jeg kan se kampen.Og vi ikke får en snitter af FCK. jeg tror ikke på point.
You pay for this?
-
Mogens
- Allstar

- Favoritspiller: Mig selv
- Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk
Udover din evige jagt på Børsting og din ligeledes evige lovprisning af Inge og Kusk, så har du mange interessante indspark - TAK.Julgranen skrev: ↑3. feb 2021, 10:25I de gennemgange der ligger af Cifuentes' måde at ville spille på, så er det i presspillet et stærkt varierende pres der helt og aldeles afhænger af, hvordan modstandernes forsvars boldbehandling og udgangsposition er - jo dårligere udspil, jo hurtigere trigges presset.
Samtidig flyttes den centrale spiller (formentlig Fossum) op og dækker modstandernes 6'er op i opspillet.
Vi vil formentlig ligeledes se noget mere direkte spil. Martí sværger kraftigt til U-B-T-spil som man bruger meget i Spanien: https://www.youtube.com/watch?v=j89ZzKWztYQ
Det fordrer selvfølgelig spillere som kan spille bolden videre på første touch.
Her er en gang interessant læsning, om de systemer trænerskolen med Martí, Pep og andre spanske trænere gør enormt meget brug af i deres spillestil:
https://www.developingthefuture.club/po ... an-concept
I Sandefjord startede han også meget traditionelt ud de første kampe. Ikke de store ændringer. Det tror jeg dagens opstilling skal ses i lyset af - når vi kommer lidt længere hen får vi nok bedre en fornemmelse af hvilke spillere han vil bruge.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14
95-99-08-14
-
Uldahl
- Allstar

Jo jeg prøvede igår der blev jeg henvist til eurosportplayer i Spanien, og at de måske viste programmet. Troede det også var nok at jeg var inden for EU.Fromthecradle skrev: ↑3. feb 2021, 13:37Jeg tror ikke du behøver VPN. Blocking pga landets IP er inden for EU vist ikke lovligt og Eurosport.dk virker fint fra Spanien.Uldahl skrev: ↑3. feb 2021, 13:29Forhåbningerne til i aften er at min VPN virker så Eurosport.dk, som jeg lige har købt for at kunne se kampen virker. Så jeg kan se kampen.Og vi ikke får en snitter af FCK. jeg tror ikke på point.
-
Aalborg frederikshavner
- Allstar

- Favoritspiller: Johansson
Problemet er at vi har været i en opbygningsfase siden The Double i '14 og nu skal i gang med endnu et nyt projekt. Tålmodigheden er tyndslidt og det er ikke til at overskue endnu et projekt med en ny træner hvor risikoen bestemt er at det ikke fører os ud af det dødvande vi konstant har befundet os i siden de glade dage i '14.
Vi har et meget dyrt hold efter AaB standard og det er nu at holdet skulle toppe, der er postet rigtig mange penge i en erfaren trup med spillere som Andersen, Kusk, Hiljemark, Fossum, Rinne mv. at det ikke kan ses på resultaterne er dybt problematisk.
Derudover er der også for mit vedkommende den kedelige fornemmelse af at vi er ved at blive kørt agterud. For ikke mange år siden var vi Jyllands måske førende klub, nu har FCM kørt os over og AGF begynder i den grad at røre på sig og vi skal virkelig oppe os for at følge med.
Vi har været i ombygningsfase siden 2015.
På et tidspunkt skal vi gerne tage nogle store skridt fremad. Jeg siger ikke jeg forventer det sker nu, men man er nød til at kunne se et potentiale i det hvis det skal være troværdigt. Især når man har snakket om at spille for europa og at ville vinde noget igen.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
-
Uldahl
- Allstar

Det jo det vi er i gang med med den nye sportsdirektør og træner. Før var den fornemmeste kvalifikation at man var en gammel AaB dreng, så betød evnerne, og erfaring meget mindre. Gaarde host host.Aalborg frederikshavner skrev: ↑3. feb 2021, 14:00Problemet er at vi har været i en opbygningsfase siden The Double i '14 og nu skal i gang med endnu et nyt projekt. Tålmodigheden er tyndslidt og det er ikke til at overskue endnu et projekt med en ny træner hvor risikoen bestemt er at det ikke fører os ud af det dødvande vi konstant har befundet os i siden de glade dage i '14.
Vi har et meget dyrt hold efter AaB standard og det er nu at holdet skulle toppe, der er postet rigtig mange penge i en erfaren trup med spillere som Andersen, Kusk, Hiljemark, Fossum, Rinne mv. at det ikke kan ses på resultaterne er dybt problematisk.
Derudover er der også for mit vedkommende den kedelige fornemmelse af at vi er ved at blive kørt agterud. For ikke mange år siden var vi Jyllands måske førende klub, nu har FCM kørt os over og AGF begynder i den grad at røre på sig og vi skal virkelig oppe os for at følge med.
Bestyrelsen har endeligt set det i brillen at det holder ikke, det jo der for vi har været igennem en opbygning siden 14. Men det kommer til at tage tid, synes dog vi er godt på vej nu, og jeg er fortrøstningsfuld med de nye folk der er ansat i klubben nu. Men de skal have tid, noget vi fans har det svært med.