Tv penge

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Geografisk sted: DK

Re: Tv penge

Indlæg af Halil » 3. apr 2014, 11:21

Jesper:

Tjaa, det ved jeg sgu ikke, hvor meget jeg tillægger det betydning. Igen, så burde det jo betyde et markant hop i totalshare, når bif bliver vist.

Viasat hælder dog, ganske rigtigt, flere penge ud på promovering af bif kampe end ellers.

Gad godt få en fyldig og overskuelig liste med diverse tal for bif, AaB osv.

Er der ikke en der har en student under sig, hvor det ikke vil virke alt for underligt, som kan sættes til denne opgave?
Uden Synd Ingen Frelse

BoomZ0R
Allstar
Allstar

Indlæg af BoomZ0R » 3. apr 2014, 11:56

Det skulle være muligt at smide det i et Excel ark og så udregne gennemsnittet for den enkelte klub.

Joker
1. div
1. div

Indlæg af Joker » 3. apr 2014, 13:40

Jeg har læst på de seneste par sider i tråden at man bør boycutte TV3+ og Viasat i deres ensidige dækning af superligaen, ja, ligefrem fravælge kanalen i sit kanal-udbud. For mig at se er der en lille hage ved det. Hvis nu at AaB vinder mesterskabet, og hvis nu de kvalificere sig til Champions League-gruppespillet, så bliver AaB`s kampe jo vist på TV3+..de vil vi jo ikke gå glip af, vel? :)

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Sv: Tv penge

Indlæg af Hanga » 3. apr 2014, 13:49

Joker skrev:Jeg har læst på de seneste par sider i tråden at man bør boycutte TV3+ og Viasat i deres ensidige dækning af superligaen, ja, ligefrem fravælge kanalen i sit kanal-udbud. For mig at se er der en lille hage ved det. Hvis nu at AaB vinder mesterskabet, og hvis nu de kvalificere sig til Champions League-gruppespillet, så bliver AaB`s kampe jo vist på TV3+..de vil vi jo ikke gå glip af, vel? :)
Og? Sig ikke at du har tænkt sig at se eventuelle CHL kampe fra sofaen i stedet for tribunen.

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 3. apr 2014, 14:02

Hanga skrev:
Joker skrev:Jeg har læst på de seneste par sider i tråden at man bør boycutte TV3+ og Viasat i deres ensidige dækning af superligaen, ja, ligefrem fravælge kanalen i sit kanal-udbud. For mig at se er der en lille hage ved det. Hvis nu at AaB vinder mesterskabet, og hvis nu de kvalificere sig til Champions League-gruppespillet, så bliver AaB`s kampe jo vist på TV3+..de vil vi jo ikke gå glip af, vel? :)
Og? Sig ikke at du har tænkt sig at se eventuelle CHL kampe fra sofaen i stedet for tribunen.

Det er vel ikke altid lige let at skaffe billetter til ChL på Aalborg Stadion. Jeg præsterede kun selv at skaffe billet til Celtic-kampen sidst...
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

Joker
1. div
1. div

Indlæg af Joker » 3. apr 2014, 14:04

Hanga skrev:

Jeg bor i den forkerte ende af landet til bare lige at løbe over på Aalborg stadion, når AaB spiller kampe, så JO, jeg ser kampene i lænestolen.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 3. apr 2014, 14:43

Man må i bund og grund også håbe på, at der er flere AaB fans end de der kan proppes ind på stadion til en CL kamp.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Geografisk sted: DK

Indlæg af Halil » 7. apr 2014, 17:11

http://omtv2.tv2.dk/index.php?id=205&tx ... 2014-04-05" onclick="window.open(this.href);return false;

Flotte seertal og totalshare andele til topkampen i lørdags. Folk var sikkert meget godt underholdt.

Jeg er ret begejstret for totalshare enheden ved tv2's undersøgelser.
Uden Synd Ingen Frelse

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 7. apr 2014, 17:42

61000 til Viborg - OB på Canal 8 sport
76000 til FCK - Sønderjyske på Canal 9

- Brøndbys lakajer må da snart lukke røven om at de to kanalers seertal skulle være direkte sammenlignelige med dem på 3+.

Og så vil jeg vove den påstand, at hvis vores kamp i Herning havde været match of the week, havde det været sæsonens mest sete kamp.

Hvordan skal det der "totalshare" iøvrigt forstås?

Krushave
1. div
1. div
Geografisk sted: Nørresundby

Indlæg af Krushave » 7. apr 2014, 19:25

Jesper Schmidt skrev:61000 til Viborg - OB på Canal 8 sport
76000 til FCK - Sønderjyske på Canal 9

- Brøndbys lakajer må da snart lukke røven om at de to kanalers seertal skulle være direkte sammenlignelige med dem på 3+.

Og så vil jeg vove den påstand, at hvis vores kamp i Herning havde været match of the week, havde det været sæsonens mest sete kamp.

Hvordan skal det der "totalshare" iøvrigt forstås?
Så vidt jeg husker er totalsharen, et spørgsmål om hvor stor en del af alle dem der så fjernsyn, som så det pågældende program på det pågældende tidspunkt. I dette tilfælde så havde 18% af alle dem der så fjernsyn klokken 18.04, stillet ind på TV3SPORT1 og så 2. halvleg af FCM-AaB.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 7. apr 2014, 19:36

Findes der egentlig en statistik over hvor mange der ser fjernsyn, sådan helt generelt, på de forskellige tidspunkter af døgnet? Mere så man kan se om der er en nævneværdig forskel på lørdag klokken 17, søndag klokken 17 og søndag klokken 19.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sønderholm

Indlæg af alithebeast » 7. apr 2014, 19:52

jonas386 skrev:Findes der egentlig en statistik over hvor mange der ser fjernsyn, sådan helt generelt, på de forskellige tidspunkter af døgnet? Mere så man kan se om der er en nævneværdig forskel på lørdag klokken 17, søndag klokken 17 og søndag klokken 19.
Den kan du ud fra totalshare selv regne ud. ;)
Hader København!

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 7. apr 2014, 19:54

alithebeast skrev:
jonas386 skrev:Findes der egentlig en statistik over hvor mange der ser fjernsyn, sådan helt generelt, på de forskellige tidspunkter af døgnet? Mere så man kan se om der er en nævneværdig forskel på lørdag klokken 17, søndag klokken 17 og søndag klokken 19.
Den kan du ud fra totalshare selv regne ud. ;)
Nu var det ikke bare i den her uge, men sådan helt generelt, et gennemsnit altså :)

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 7. apr 2014, 23:45

Det mest tankevækkende er vel, hvor få som ser Onside. 66.000 i søndags og 90.000 forrige søndag.

Det skriger da til himmels, at de ikke kan få flere seere.

DR fodboldmagasin havde 350.000 seere. Det ville selvfølgelig kun en journalist sammenligne direkte og det er jeg ikke.

Men med 66.000 bør programmet altså være lukningstruet. Det skulle vel være deres flagskib. Det bare fodbold kunne vel mønstre samme antal.
- FlæskeFrank

white splash
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen

Indlæg af white splash » 8. apr 2014, 07:02

FlæskeFrank skrev:Det mest tankevækkende er vel, hvor få som ser Onside. 66.000 i søndags og 90.000 forrige søndag.

DR fodboldmagasin havde 350.000 seere. Det ville selvfølgelig kun en journalist sammenligne direkte og det er jeg ikke.

Men med 66.000 bør programmet altså være lukningstruet. Det skulle vel være deres flagskib. Det bare fodbold kunne vel mønstre samme antal.
Haha ja det er satme et sørgeligt seer-antal. De må da snart vågne op og indse at folk ikke gider at se 1 times analyse af Brøndby, Tennis, golf, bordtennis osv..

Folk flygter vel til dr1 fordi de bare vil have highlights fra ALLE kampe i stedet.
1 2 3 Jimmy er en mur!

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Indlæg af sulakvelidze » 8. apr 2014, 13:12

FlæskeFrank skrev:Det mest tankevækkende er vel, hvor få som ser Onside. 66.000 i søndags og 90.000 forrige søndag.

Hahaha, de tal er jo nærmest ynkelige! Og det er jo bare det totale bevis på, at de høje seertal til Brøndbys mange søndagskampe kommer fra folk, der ønsker at se Brøndby tabe. Når kampen er forbi, har de lugtet lunten og gider ikke blive hængende til Onsides kvalmende hype af Brøndby på bekostning af alle de andre klubber.

Det er utroligt, at Viasat kan leve med så pinlige seertal på det, der skal forestille at være ugens hovedprogram om Superligaen. Det program, der med aktuelle resultater som grundlag samler op på runden. Ingen gider se det, og årsagen er åbenlys for alle.

Joker
1. div
1. div

Indlæg af Joker » 8. apr 2014, 15:29

http://www.mx.dk/sport/sportsnyheder/story/11629741" onclick="window.open(this.href);return false;

I linket kan man læse at der var 5000 færre tilskuere til BIF`s kamp mod fiskerne i søndags. Kunne GODT tænke mig at se seertallene for både BIF-Esbjerg og i særdeleshed FcK-Sønderjyske, som blev spillet samtidig med Formel 1 - kørselen med Magnussen.

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar

Indlæg af jernskjorten » 8. apr 2014, 15:48

"General Magnussen"? suk

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 8. apr 2014, 16:09

Haha, jeg fattede det først som et lamt kaldenavn, indtil jeg fangede det var MetroEpress og at de sætter en dyd i ikke at kunne stave.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 9. apr 2014, 12:24

Nu så jeg lige dækningsgraden for 3+ og TV3sport1(som vi blev vist på i lørdags). 50% flere husstande kan se 3+. Så med over 200.000 seere til anden halvleg af lørdagens kamp ville på 3+ svare til over 300.000 seere på 3+.

Det ville være seermæssigt være lig en godkendt FCK-BIF kamp.

Og her snakker vi altså uden 3-4 ugers intens optakt til kampen, som 3+ normalt gør med FCK-BIF.

Det gør tallet bare endnu bedre.
- FlæskeFrank

Besvar