Milfix skrev:Det er da en skræmmende negativ indstilling til vores unge spillere. Giv dem nu lige chancen og mon ikke de så vil udvikle sig med tiden!
Der var en gang en ung angriber i AaB, han hed Simon Bræmer, han var et stort talent, han kom ind og lavede en masse mål i en halvsæson. Fremtiden så meget lys ud for ham, han blev udråbt til frelser for AaB. Fik en lang og godt betalt kontrakt. Nu skulle han vise hvad han kunne. Det viste sig desværre bare, presset var for stort. Han startede sin karriere på toppen og siden er det kun gået ned af bakke.
Ved stædigt at fastholde en ung spiller som Helenius SKAL spille og han ER den bedste, uanset hvilke præstationer han levere, så risikere man at ødelægge ham.
De unge talenter skal hel bestemt have spilletid, hvilket de også får i AaB, gennemsnitsalderen er omkring 23!!! Men af en eller anden grund så fastholdes det at Helenius er det eneste unge talent der spiller, selvom vi ser masser af helt unge spillere af egen avl stå på spring for at få spilletid.
Jeg ser Helenius som et talent, men også en spiller der mangler MEGET i at gå fra talent til en god og stabil spiller. Umiddelbart synes jeg det virker til han har problemer med selvtilliden, hans skænderi med Kuhn efter udskiftning, holde på bolden frem for at spille den frie spiller og opgivende attitude når bolden mistes.
Jeg ser den helt store mangle i hans hovedspil, han burde have højden til at gøre sig gældende, men han kommer slet ikke frem til nok i hovedspillet. Han er ikke en gennembruds stærk spiller der flænser forsvaret op. Han har en god placerings evne, og er en god afslutter. Jeg tror dog bare han vil have godt af en pause, så nogle af de andre talenter også kan få afprøvet sig selv på banen