I dagens Nordjyske (papirudgaven) er der en uhyre interessant og sjælden artikel om Poul Erik Andreasen og hans rolle i AaB. Den rolle er langt større end jeg umiddelbart forestillede mig.
Og så er artiklen sprængfyldt med fodboldmæssige godbidder. Fx startede AaB's langsigtede og målbevidste arbejde med at frembringe talenter som Kasper Kusk og Nikolaj Thomsen i 2008 i Spanien, da vi blev kørt ud på røv og albuer af Villareal med 6-3. Villareals brug af kanter, der trak ind centralt i banen og meget højt liggende backs kunne vi slet ikke styre og det er det koncept, der er adopteret af AaB og gennemsyrer hele klubbens talentarbejde.
Artiklen nedtoner Kent Nielsens andel i alt dette en smule uden på nogen måde at nedgøre cheftrænerens arbejde, men betoner, at konceptet er vigtigere end den til en hver tid siddende træner.
Nordjyske overgår i øvrigt sig selv i dag med en anden tosiders artikel om Rolf Tofts start i Stjarnan, Island. Men det er en anden historie...
Artikel om AaB's fodboldnestor, PEA, i Nordjyske
-
DonSilicone
- 1. div

- Geografisk sted: Aalborg
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
Re: Artikel om AaB's fodboldnestor, PEA, i Nordjyske
Meget interessant hvis de blev inspireret af Villarreal.DonSilicone skrev:I dagens Nordjyske (papirudgaven) er der en uhyre interessant og sjælden artikel om Poul Erik Andreasen og hans rolle i AaB. Den rolle er langt større end jeg umiddelbart forestillede mig.
Og så er artiklen sprængfyldt med fodboldmæssige godbidder. Fx startede AaB's langsigtede og målbevidste arbejde med at frembringe talenter som Kasper Kusk og Nikolaj Thomsen i 2008 i Spanien, da vi blev kørt ud på røv og albuer af Villareal med 6-3. Villareals brug af kanter, der trak ind centralt i banen og meget højt liggende backs kunne vi slet ikke styre og det er det koncept, der er adopteret af AaB og gennemsyrer hele klubbens talentarbejde.
Artiklen nedtoner Kent Nielsens andel i alt dette en smule uden på nogen måde at nedgøre cheftrænerens arbejde, men betoner, at konceptet er vigtigere end den til en hver tid siddende træner.
Nordjyske overgår i øvrigt sig selv i dag med en anden tosiders artikel om Rolf Tofts start i Stjarnan, Island. Men det er en anden historie...
En af årsagerne til at vi blev kørt ud på røv og albuer i 2. halvleg i Villarreal var pga. Bruce Riochs besynderlige ageren. Selv om flere spillere var meget trætte og ønskede at blive skiftet ud nægtede Rioch at gøre det.
Flere spillere havde krampe, men den stædig skotte nægtede at reagere.
Efter kampen havde Rioch et kæmpe skænderi med Lynge og der var eftersigende iskold stemning i flyet retur. Det betød at Rioch kort efter blev fyret.
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Du har lige tjent nordjyske 13 kr fra mig :-)DonSilicone skrev:I dagens Nordjyske (papirudgaven) er der en uhyre interessant og sjælden artikel om Poul Erik Andreasen og hans rolle i AaB. Den rolle er langt større end jeg umiddelbart forestillede mig.
Og nu er den læst. Helt sikkert anbefalelsesværdigt hvis man vil have lidt hints om det dybere arbejde i klubben og forholdet mellem talentudvikling og førstehold. Tak for tippet!
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Dejligt. Sidder i venteværelset på et værksted, og så dit opslag. Spottede de gamle aviser, og fandt mandagsudgaven. Spændende læsning, tak for opslaget!
Rioch blev fyret fordi han udfordrede Lynge om hvem der bestemte, og så var der for lynge kun en mulighed, når han forand spillerne sætter spørgsmåls ved om lynge bestemmer noget. Det udtalte Lynge selv på hans foredrag sidste år.frederikshavneren skrev:Meget interessant hvis de blev inspireret af Villarreal.DonSilicone skrev:I dagens Nordjyske (papirudgaven) er der en uhyre interessant og sjælden artikel om Poul Erik Andreasen og hans rolle i AaB. Den rolle er langt større end jeg umiddelbart forestillede mig.
En af årsagerne til at vi blev kørt ud på røv og albuer i 2. halvleg i Villarreal var pga. Bruce Riochs besynderlige ageren. Selv om flere spillere var meget trætte og ønskede at blive skiftet ud nægtede Rioch at gøre det.
Flere spillere havde krampe, men den stædig skotte nægtede at reagere.
Efter kampen havde Rioch et kæmpe skænderi med Lynge og der var eftersigende iskold stemning i flyet retur. Det betød at Rioch kort efter blev fyret.
-
Fabbe
- Allstar

- Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
- Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra
Lynge var ikke altid skarp til det med træneransættelser, og han skulle aldrig have gravet sådan et skotsk mosefund op på Fyn. Det ryster mig at tænke på, at man står med et mesterhold og ikke har rekrutteret en seriøs afløser til at tage over i sommerpausen. Hvis det ikke var for lodtrækningsheldet i sommeren '08, havde det måske været endnu mere miserabelt. Det tog også Magnus Pehrsson et stykke tid at om at lade Kuhns sprudlende medgangshold forfalde.gravballe skrev:Rioch blev fyret fordi han udfordrede Lynge om hvem der bestemte, og så var der for lynge kun en mulighed, når han forand spillerne sætter spørgsmåls ved om lynge bestemmer noget. Det udtalte Lynge selv på hans foredrag sidste år.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam