Dragan Šolak er ifølge en Google-søgning omkring 1,5 mia. euro værd... Det er da en sjat mere end jeg er.gravballe skrev: ↑2. dec 2022, 10:22Men Rasmus Andersen må da vide det vil koste kassen at løfte AaB op, hvis man skal være nogen lunde sikker på at være top klub i dk. Har de økonomien til det?
Ny ejer/investor?
-
haghdk
- Landshold

- Favoritspiller: Robbie Fowler
- Geografisk sted: Aalborg
Re: Ny ejer/investor?
- KongGulerod
- Landshold

Jeg var til et oplæg med Rasmus Ankersen i sommers. Der spurgte jeg ham ind til, hvilke parametre de kigger efter, når de skal udvælge en potentiel investeringscase. Der nævnte han tre ting som var altafgørende - resten kunne ifølge ham nemt ændres/forbedres med den fornødne kapital.
De tre ting var:
1. En stor og aktiv fanbase
2. En stor eller større by
3. Et moderne stadion
I en dansk kontekst lever vi vel op til 1 og 2. Han nævnte i øvrigt, at hverken spillertrup eller den øvrige stab spiller den store rolle, da de nemt kan udskiftes. Du kan tværtimod ikke købe dig til flere fans eller indbyggere. Et stadion kan du godt købe, men det er en investering i en helt anden kaliber.
De tre ting var:
3. Et moderne stadion
I en dansk kontekst lever vi vel op til 1 og 2. Han nævnte i øvrigt, at hverken spillertrup eller den øvrige stab spiller den store rolle, da de nemt kan udskiftes. Du kan tværtimod ikke købe dig til flere fans eller indbyggere. Et stadion kan du godt købe, men det er en investering i en helt anden kaliber.
-
Gnu
- Allstar

- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
Til gengæld lever fx FC Nordsjælland ikke op til nogen af de kriterier (OK ét, hvis man strækker den og regner Farum som en del af København), men har alligevel været attraktiv for investorer ad flere omgange. Og det forstår man jo godt.KongGulerod skrev: ↑2. dec 2022, 11:18Jeg var til et oplæg med Rasmus Ankersen i sommers. Der spurgte jeg ham netop ind til, hvilke parametre de kigger efter, når de skal udvælge en potentiel investeringscase. Der nævnte han tre ting som var altafgørende - resten kunne ifølge ham nemt ændres/forbedres med den fornødne kapital.
De tre ting var:
3. Et moderne stadion
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
- Lucas Andersen 25. juli 2022
- Lucas Andersen 25. juli 2022
Held og lykke med at få lavet noget på det stadion. De originale planer med stadion blev jo ændret til det vi har nu frem for en tribune ovenover enderne så stadion havde været helt rundt og lige højtKongGulerod skrev: ↑2. dec 2022, 11:18Jeg var til et oplæg med Rasmus Ankersen i sommers. Der spurgte jeg ham netop ind til, hvilke parametre de kigger efter, når de skal udvælge en potentiel investeringscase. Der nævnte han tre ting som var altafgørende - resten kunne ifølge ham nemt ændres/forbedres med den fornødne kapital.
De tre ting var:
3. Et moderne stadion
Hele ja, der er sgu ikke plads eller goodwill til at gøre vores stadion præsentabelt. Til grin.gravballe skrev: ↑2. dec 2022, 11:25Held og lykke med at få lavet noget på det stadion. De originale planer med stadion blev jo ændret til det vi har nu frem for en tribune ovenover enderne så stadion havde været helt rundt og lige højtKongGulerod skrev: ↑2. dec 2022, 11:18Jeg var til et oplæg med Rasmus Ankersen i sommers. Der spurgte jeg ham netop ind til, hvilke parametre de kigger efter, når de skal udvælge en potentiel investeringscase. Der nævnte han tre ting som var altafgørende - resten kunne ifølge ham nemt ændres/forbedres med den fornødne kapital.
De tre ting var:
3. Et moderne stadion
Puha - en FCM mand ind i ejerkredsen. Det ville jeg have det lidt stramt med, men omvendt er han jo bevist dygtig selvom jeg har det lidt stramt med de der typer på min egen alder som aldrig har haft et rigtigt arbejde og mest kloger sig på ledelse uden at have arbejdet selv.gravballe skrev:Held og lykke med at få lavet noget på det stadion. De originale planer med stadion blev jo ændret til det vi har nu frem for en tribune ovenover enderne så stadion havde været helt rundt og lige højtKongGulerod skrev: ↑2. dec 2022, 11:18Jeg var til et oplæg med Rasmus Ankersen i sommers. Der spurgte jeg ham netop ind til, hvilke parametre de kigger efter, når de skal udvælge en potentiel investeringscase. Der nævnte han tre ting som var altafgørende - resten kunne ifølge ham nemt ændres/forbedres med den fornødne kapital.
De tre ting var:
3. Et moderne stadion
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
SSE22 Indexet
Skrid ad helvedes til 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Få en chance for at bevise de kan rette op på tingene
Skrid ad helvedes til 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Få en chance for at bevise de kan rette op på tingene
De to første parametre er vi 100 pct på.KongGulerod skrev: ↑2. dec 2022, 11:18Jeg var til et oplæg med Rasmus Ankersen i sommers. Der spurgte jeg ham netop ind til, hvilke parametre de kigger efter, når de skal udvælge en potentiel investeringscase. Der nævnte han tre ting som var altafgørende - resten kunne ifølge ham nemt ændres/forbedres med den fornødne kapital.
De tre ting var:
3. Et moderne stadion
Vores stadion er relativt moderne og er ikke er et issue i den her case. Ja det ser kikset ud men er ikke renoverings modent eller lign investering.
De vil være en drømme investor netop fordi de ved hvad der kræves - især Ankersen som er 100 pct i sync med hvad det kræver superligaen. Noget som jeg er bange for andre mere uvidende typer ikke kan gennemskue - at superligaen har et højere niveau end de først antager og derfor ikke har økonomien til at gennemføre en topplacering.
Ankersen er ret dygtigt udi i det her og vil kunne levere en masse viden til klubben.
Håber meget på dem.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
Enig han er afgjort en af de bedre muligheder der ude, og det giver nok også mening med at logo osv ikke skal ændres. Jeg hørte rygter om Red Bull tilbage da vi hørte om udenlandsk investor (er det 4 år siden snart?) og der faldt den på at AaB ikke ville ændre logo/navn. Om det passer eller ej ved jeg ikke, men det var fra ret troværdig kilde normalt.Maglau skrev: ↑2. dec 2022, 12:42De to første parametre er vi 100 pct på.KongGulerod skrev: ↑2. dec 2022, 11:18Jeg var til et oplæg med Rasmus Ankersen i sommers. Der spurgte jeg ham netop ind til, hvilke parametre de kigger efter, når de skal udvælge en potentiel investeringscase. Der nævnte han tre ting som var altafgørende - resten kunne ifølge ham nemt ændres/forbedres med den fornødne kapital.
De tre ting var:
3. Et moderne stadion
Vores stadion er relativt moderne og er ikke er et issue i den her case. Ja det ser kikset ud men er ikke renoverings modent eller lign investering.
De vil være en drømme investor netop fordi de ved hvad der kræves - især Ankersen som er 100 pct i sync med hvad det kræver superligaen. Noget som jeg er bange for andre mere uvidende typer ikke kan gennemskue - at superligaen har et højere niveau end de først antager og derfor ikke har økonomien til at gennemføre en topplacering.
Ankersen er ret dygtigt udi i det her og vil kunne levere en masse viden til klubben.
Håber meget på dem.
Mit spørgsmål er bare, har de penge nok, til at gennemføre det de siger? for at gøre AaB til en fast topklub vil hurtig kræve 100m om året i en periode hvis man skal være bare nogen lunde realistisk, og skal AaB der op, vil man vel have et overforbrug på 50m om året? Det nytter ikke man tager chancen og så med det samme det mislykkes skal smide det hele væk, det er jo typisk det der er gået galt i AaB alle de andre gange man har satset, at man ikke har haft midlerne hvis det slog galt til at holde ved sin invistering.
Selvfølgelig har de pengene… de gjorde det med FCMgravballe skrev: ↑2. dec 2022, 13:55Enig han er afgjort en af de bedre muligheder der ude, og det giver nok også mening med at logo osv ikke skal ændres. Jeg hørte rygter om Red Bull tilbage da vi hørte om udenlandsk investor (er det 4 år siden snart?) og der faldt den på at AaB ikke ville ændre logo/navn. Om det passer eller ej ved jeg ikke, men det var fra ret troværdig kilde normalt.Maglau skrev: ↑2. dec 2022, 12:42De to første parametre er vi 100 pct på.KongGulerod skrev: ↑2. dec 2022, 11:18Jeg var til et oplæg med Rasmus Ankersen i sommers. Der spurgte jeg ham netop ind til, hvilke parametre de kigger efter, når de skal udvælge en potentiel investeringscase. Der nævnte han tre ting som var altafgørende - resten kunne ifølge ham nemt ændres/forbedres med den fornødne kapital.
De tre ting var:
3. Et moderne stadion
Håber meget på dem.
Mit spørgsmål er bare, har de penge nok, til at gennemføre det de siger? for at gøre AaB til en fast topklub vil hurtig kræve 100m om året i en periode hvis man skal være bare nogen lunde realistisk, og skal AaB der op, vil man vel have et overforbrug på 50m om året? Det nytter ikke man tager chancen og så med det samme det mislykkes skal smide det hele væk, det er jo typisk det der er gået galt i AaB alle de andre gange man har satset, at man ikke har haft midlerne hvis det slog galt til at holde ved sin invistering.
Gjorde de?hje1980 skrev: ↑2. dec 2022, 15:43Selvfølgelig har de pengene… de gjorde det med FCMgravballe skrev: ↑2. dec 2022, 13:55Enig han er afgjort en af de bedre muligheder der ude, og det giver nok også mening med at logo osv ikke skal ændres. Jeg hørte rygter om Red Bull tilbage da vi hørte om udenlandsk investor (er det 4 år siden snart?) og der faldt den på at AaB ikke ville ændre logo/navn. Om det passer eller ej ved jeg ikke, men det var fra ret troværdig kilde normalt.Maglau skrev: ↑2. dec 2022, 12:42De to første parametre er vi 100 pct på.KongGulerod skrev: ↑2. dec 2022, 11:18Jeg var til et oplæg med Rasmus Ankersen i sommers. Der spurgte jeg ham netop ind til, hvilke parametre de kigger efter, når de skal udvælge en potentiel investeringscase. Der nævnte han tre ting som var altafgørende - resten kunne ifølge ham nemt ændres/forbedres med den fornødne kapital.
De tre ting var:
3. Et moderne stadion
Håber meget på dem.
FCM var da på røven da ham fra indien fik nok, og vil have sine penge, og så fandt de Benham?... Eller er det lidt en forsimpling?
-
Baatnakken
- 2. div

- Favoritspiller: Prica
Jeg vil til enhver tid veksle tørre Torben med Rasmus AnkersenJakobsen skrev: ↑2. dec 2022, 12:04Puha - en FCM mand ind i ejerkredsen. Det ville jeg have det lidt stramt med, men omvendt er han jo bevist dygtig selvom jeg har det lidt stramt med de der typer på min egen alder som aldrig har haft et rigtigt arbejde og mest kloger sig på ledelse uden at have arbejdet selv.gravballe skrev:Held og lykke med at få lavet noget på det stadion. De originale planer med stadion blev jo ændret til det vi har nu frem for en tribune ovenover enderne så stadion havde været helt rundt og lige højtKongGulerod skrev: ↑2. dec 2022, 11:18Jeg var til et oplæg med Rasmus Ankersen i sommers. Der spurgte jeg ham netop ind til, hvilke parametre de kigger efter, når de skal udvælge en potentiel investeringscase. Der nævnte han tre ting som var altafgørende - resten kunne ifølge ham nemt ændres/forbedres med den fornødne kapital.
De tre ting var:
3. Et moderne stadion
- MortenN
- Superliga

- Favoritspiller: Strandli
- Geografisk sted: Nibe
Tørre Torben.. come onBaatnakken skrev: ↑2. dec 2022, 17:04Jeg vil til enhver tid veksle tørre Torben med Rasmus AnkersenJakobsen skrev: ↑2. dec 2022, 12:04Puha - en FCM mand ind i ejerkredsen. Det ville jeg have det lidt stramt med, men omvendt er han jo bevist dygtig selvom jeg har det lidt stramt med de der typer på min egen alder som aldrig har haft et rigtigt arbejde og mest kloger sig på ledelse uden at have arbejdet selv.gravballe skrev:Held og lykke med at få lavet noget på det stadion. De originale planer med stadion blev jo ændret til det vi har nu frem for en tribune ovenover enderne så stadion havde været helt rundt og lige højtKongGulerod skrev: ↑2. dec 2022, 11:18Jeg var til et oplæg med Rasmus Ankersen i sommers. Der spurgte jeg ham netop ind til, hvilke parametre de kigger efter, når de skal udvælge en potentiel investeringscase. Der nævnte han tre ting som var altafgørende - resten kunne ifølge ham nemt ændres/forbedres med den fornødne kapital.
De tre ting var:
3. Et moderne stadion
The games you play
Make people say
You're either weird or lonely
Make people say
You're either weird or lonely
At vi er kommet dertil, hvor et salg og en løft hele vejen rundt er absolut nødvendigt, kan vi ikke lave om på. Vejen dertil er brolagt med dårligere beslutninger.
Men af alle er muligheder man kunne have forestillet sig, så er Sport Republic i mine øjne klart noget af det bedste, man havde turdet håbe på.
Men af alle er muligheder man kunne have forestillet sig, så er Sport Republic i mine øjne klart noget af det bedste, man havde turdet håbe på.
har du hørt ham snakke ? han snakker så langsomt at han får folk til at falde i søvn, derud over er han er uden tvivl den ringeste bestyrelseformand der nogensinde har været i AaBMortenN skrev: ↑2. dec 2022, 18:49Tørre Torben.. come onBaatnakken skrev: ↑2. dec 2022, 17:04Jeg vil til enhver tid veksle tørre Torben med Rasmus AnkersenJakobsen skrev: ↑2. dec 2022, 12:04Puha - en FCM mand ind i ejerkredsen. Det ville jeg have det lidt stramt med, men omvendt er han jo bevist dygtig selvom jeg har det lidt stramt med de der typer på min egen alder som aldrig har haft et rigtigt arbejde og mest kloger sig på ledelse uden at have arbejdet selv.gravballe skrev:Held og lykke med at få lavet noget på det stadion. De originale planer med stadion blev jo ændret til det vi har nu frem for en tribune ovenover enderne så stadion havde været helt rundt og lige højtKongGulerod skrev: ↑2. dec 2022, 11:18Jeg var til et oplæg med Rasmus Ankersen i sommers. Der spurgte jeg ham netop ind til, hvilke parametre de kigger efter, når de skal udvælge en potentiel investeringscase. Der nævnte han tre ting som var altafgørende - resten kunne ifølge ham nemt ændres/forbedres med den fornødne kapital.
De tre ting var:
3. Et moderne stadion
-
Red0Fox0Dk
- Lilleput

- Favoritspiller: Erik Bo
Synes i bør give Torben lidt respekt, han har trods alt givet en del til klubben.
Der udover har manden i i forrige måned været indlagt på hospitalet, med alvorlig sygdom.
Der udover har manden i i forrige måned været indlagt på hospitalet, med alvorlig sygdom.
Det er vist mere niveauet i debatten han mener her.Silver77 skrev: ↑2. dec 2022, 21:42har du hørt ham snakke ? han snakker så langsomt at han får folk til at falde i søvn, derud over er han er uden tvivl den ringeste bestyrelseformand der nogensinde har været i AaBMortenN skrev: ↑2. dec 2022, 18:49Tørre Torben.. come onBaatnakken skrev: ↑2. dec 2022, 17:04Jeg vil til enhver tid veksle tørre Torben med Rasmus AnkersenJakobsen skrev: ↑2. dec 2022, 12:04Puha - en FCM mand ind i ejerkredsen. Det ville jeg have det lidt stramt med, men omvendt er han jo bevist dygtig selvom jeg har det lidt stramt med de der typer på min egen alder som aldrig har haft et rigtigt arbejde og mest kloger sig på ledelse uden at have arbejdet selv.gravballe skrev:Held og lykke med at få lavet noget på det stadion. De originale planer med stadion blev jo ændret til det vi har nu frem for en tribune ovenover enderne så stadion havde været helt rundt og lige højtKongGulerod skrev: ↑2. dec 2022, 11:18Jeg var til et oplæg med Rasmus Ankersen i sommers. Der spurgte jeg ham netop ind til, hvilke parametre de kigger efter, når de skal udvælge en potentiel investeringscase. Der nævnte han tre ting som var altafgørende - resten kunne ifølge ham nemt ændres/forbedres med den fornødne kapital.
De tre ting var:
3. Et moderne stadion
Jeg medgiver at Torben Fristrup har været lidt bøvet og ikke virket særlig god på det seneste, men man kan for fanden da godt vise bare lidt respekt for en AaB mand.
- alithebeast
- Allstar

- Geografisk sted: Sønderholm
Aarh, Per Søndergaard kommer 100% til at tage den titel.Silver77 skrev: ↑2. dec 2022, 21:42har du hørt ham snakke ? han snakker så langsomt at han får folk til at falde i søvn, derud over er han er uden tvivl den ringeste bestyrelseformand der nogensinde har været i AaBMortenN skrev: ↑2. dec 2022, 18:49Tørre Torben.. come onBaatnakken skrev: ↑2. dec 2022, 17:04Jeg vil til enhver tid veksle tørre Torben med Rasmus AnkersenJakobsen skrev: ↑2. dec 2022, 12:04Puha - en FCM mand ind i ejerkredsen. Det ville jeg have det lidt stramt med, men omvendt er han jo bevist dygtig selvom jeg har det lidt stramt med de der typer på min egen alder som aldrig har haft et rigtigt arbejde og mest kloger sig på ledelse uden at have arbejdet selv.gravballe skrev:Held og lykke med at få lavet noget på det stadion. De originale planer med stadion blev jo ændret til det vi har nu frem for en tribune ovenover enderne så stadion havde været helt rundt og lige højtKongGulerod skrev: ↑2. dec 2022, 11:18Jeg var til et oplæg med Rasmus Ankersen i sommers. Der spurgte jeg ham netop ind til, hvilke parametre de kigger efter, når de skal udvælge en potentiel investeringscase. Der nævnte han tre ting som var altafgørende - resten kunne ifølge ham nemt ændres/forbedres med den fornødne kapital.
De tre ting var:
3. Et moderne stadion
Hader København!
-
R Rosenberg
- Allstar

Jeg kan konstatere, at ordet 'tør' når med i slutspurten på listen over krænkende ord 2022 her tæt på årsskiftet.
Kom nu, manden er så knastør og søvndyssende, som man kan blive. Var han ikke så inderligt ringe en formand, var det sikkert fint, men hans facon forstærker jo bare billedet i uhyrlig grad. Alt sejler jo i den klub.
Og så er 'tør' vist ikke værre...
Kom nu, manden er så knastør og søvndyssende, som man kan blive. Var han ikke så inderligt ringe en formand, var det sikkert fint, men hans facon forstærker jo bare billedet i uhyrlig grad. Alt sejler jo i den klub.
Og så er 'tør' vist ikke værre...
Ædruelighedens stemme
Jeg vil langt hellere have en "tør" og tilbagetrukket formand, end proaktiv og flamboyant formand - der har en mening om alt og alle.
-
R Rosenberg
- Allstar

Jeg vil bare gerne have en, der ved, hvad han laver, kan sætte en kurs og som har visioner og netværk - og ja, så må han da også godt fremstå udadtil, så folk ikke tænker, at det er et interview med en handelsmand på Hjallerup Marked anno 1983.
Ædruelighedens stemme