Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
-
doukas
- Allstar

- Indlæg: 4630
- Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
Indlæg
af doukas » 4. jun 2024, 15:52
Der er planlagt fire træningskampe:
- Lørdag 29. juni kl. 14.00 – Hobro I.K.-AaB (Als Stadion)
- Lørdag 6. juli kl. 13.00 – OB-AaB (tre gange 45 minutter)
- Testkamp – Tirsdag 9. juli - ukendt modstander
- Testkamp – Lørdag 13. juli / Søndag 14. juli – Viborg F.F.-AaB
Men 2 ud af 3 modstandere er 1. divisionshold. Det er altså for uambitiøs

MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
-
RicoBR02
- Allstar

- Indlæg: 2334
- Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
- Favoritspiller: Strandli
Indlæg
af RicoBR02 » 4. jun 2024, 16:09
doukas skrev: ↑4. jun 2024, 15:52
Der er planlagt fire træningskampe:
- Lørdag 29. juni kl. 14.00 – Hobro I.K.-AaB (Als Stadion)
- Lørdag 6. juli kl. 13.00 – OB-AaB (tre gange 45 minutter)
- Testkamp – Tirsdag 9. juli - ukendt modstander
- Testkamp – Lørdag 13. juli / Søndag 14. juli – Viborg F.F.-AaB
Men 2 ud af 3 modstandere er 1. divisionshold. Det er altså for uambitiøs
Vi skal spille holdet sammen, vi skal ikke rende ind i kæmpe øretæver mod FCK, brøndby eller fcm. Ob og Viborg er absolut modstandere vi skal måle os med, Hobro skal vi have sat på plads..
-
Jakobsen
- Allstar

- Indlæg: 6758
- Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
- Favoritspiller: Augu
Indlæg
af Jakobsen » 4. jun 2024, 17:15
RicoBR02 skrev:doukas skrev: ↑4. jun 2024, 15:52
Der er planlagt fire træningskampe:
- Lørdag 29. juni kl. 14.00 – Hobro I.K.-AaB (Als Stadion)
- Lørdag 6. juli kl. 13.00 – OB-AaB (tre gange 45 minutter)
- Testkamp – Tirsdag 9. juli - ukendt modstander
- Testkamp – Lørdag 13. juli / Søndag 14. juli – Viborg F.F.-AaB
Men 2 ud af 3 modstandere er 1. divisionshold. Det er altså for uambitiøs
Vi skal spille holdet sammen, vi skal ikke rende ind i kæmpe øretæver mod FCK, brøndby eller fcm. Ob og Viborg er absolut modstandere vi skal måle os med, Hobro skal vi have sat på plads..
Synes det er røvsygt med endnu en Hobro kamp, men fair nok. Det giver god mening med en lokal modstander i opstarten, men vi har lige mødt både Hobro og Vendsyssel fucking fire gange værd. Tror dog Vendsyssel er det bedste hold af de to efter sommerpausen så havde gerne have mødt Vendsyssel i stedet.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
RAUS RAUS SSE!
-
Dennis Nielsen
- Allstar

- Indlæg: 1068
- Tilmeldt: 23. okt 2015, 10:07
Indlæg
af Dennis Nielsen » 4. jun 2024, 19:29
RicoBR02 skrev: ↑4. jun 2024, 16:09
doukas skrev: ↑4. jun 2024, 15:52
Der er planlagt fire træningskampe:
- Lørdag 29. juni kl. 14.00 – Hobro I.K.-AaB (Als Stadion)
- Lørdag 6. juli kl. 13.00 – OB-AaB (tre gange 45 minutter)
- Testkamp – Tirsdag 9. juli - ukendt modstander
- Testkamp – Lørdag 13. juli / Søndag 14. juli – Viborg F.F.-AaB
Men 2 ud af 3 modstandere er 1. divisionshold. Det er altså for uambitiøs
Vi skal spille holdet sammen, vi skal ikke rende ind i kæmpe øretæver mod FCK, brøndby eller fcm. Ob og Viborg er absolut modstandere vi skal måle os med, Hobro skal vi have sat på plads..
Enig. Også skal vi vel heller ikke lade som om, at vi er for fine til fx Hobro, der har klaret sig ganske fint imod os.
Ob er, på trods af nedrykning, trods alt et hold, der har superliga tempo i stængerne. Så selvom de er et 1 divisions hold, er det da en fin modstander. Givetvis også på det niveau, vi selv skal sammenligne os med. Nøjagtig som med Viborg.
For mig giver det god mening med sådan et program.
-
Sauer
- Allstar

- Indlæg: 3017
- Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Indlæg
af Sauer » 4. jun 2024, 20:44
Dennis Nielsen skrev: ↑4. jun 2024, 19:29
RicoBR02 skrev: ↑4. jun 2024, 16:09
doukas skrev: ↑4. jun 2024, 15:52
Der er planlagt fire træningskampe:
- Lørdag 29. juni kl. 14.00 – Hobro I.K.-AaB (Als Stadion)
- Lørdag 6. juli kl. 13.00 – OB-AaB (tre gange 45 minutter)
- Testkamp – Tirsdag 9. juli - ukendt modstander
- Testkamp – Lørdag 13. juli / Søndag 14. juli – Viborg F.F.-AaB
Men 2 ud af 3 modstandere er 1. divisionshold. Det er altså for uambitiøs
Vi skal spille holdet sammen, vi skal ikke rende ind i kæmpe øretæver mod FCK, brøndby eller fcm. Ob og Viborg er absolut modstandere vi skal måle os med, Hobro skal vi have sat på plads..
Enig. Også skal vi vel heller ikke lade som om, at vi er for fine til fx Hobro, der har klaret sig ganske fint imod os.
Ob er, på trods af nedrykning, trods alt et hold, der har superliga tempo i stængerne. Så selvom de er et 1 divisions hold, er det da en fin modstander. Givetvis også på det niveau, vi selv skal sammenligne os med. Nøjagtig som med Viborg.
For mig giver det god mening med sådan et program.
Niveaumæssigt giver det også fint mening for mig. Havde større kvababbelser, da vi var et semi-tophold, som nærmest udelukkende spillede træningskampe mod Superettan- og 1. divisionshold. Eller sådan husker jeg det hvert fald.
-
calciomania
- 2. div

- Indlæg: 140
- Tilmeldt: 12. jun 2024, 13:36
- Geografisk sted: Aalborg
Indlæg
af calciomania » 12. jun 2024, 13:39
Hobro, OB og Viborg virker som fornuftige modstandere. Stærke nok til at give modstand, men ikke så stærke, at man behøver bliver kørt over, så man får en dårlig oplevelse og mister selvtilliden. Jeg ser heller ingen grund til at se ned på Hobro, i betragtning af hvordan det gik i den netop overståede sæson.
Eneste anke er, at der ikke ser ud til at blive en kamp i Aalborg-området. Als er ikke lige ved Aalborg. Jeg kan dog se, at der er en dato, hvor der ikke er fastsat en kamp endnu. Måske bliver den i Aalborg. Gerne på stadion.
-
RicoBR02
- Allstar

- Indlæg: 2334
- Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
- Favoritspiller: Strandli
Indlæg
af RicoBR02 » 12. jun 2024, 14:32
calciomania skrev: ↑12. jun 2024, 13:39
Hobro, OB og Viborg virker som fornuftige modstandere. Stærke nok til at give modstand, men ikke så stærke, at man behøver bliver kørt over, så man får en dårlig oplevelse og mister selvtilliden. Jeg ser heller ingen grund til at se ned på Hobro, i betragtning af hvordan det gik i den netop overståede sæson.
Eneste anke er, at der ikke ser ud til at blive en kamp i Aalborg-området. Als er ikke lige ved Aalborg. Jeg kan dog se, at der er en dato, hvor der ikke er fastsat en kamp endnu. Måske bliver den i Aalborg. Gerne på stadion.
Der er dog kun 50 km til Als så det er ikke fordi man skal på en længere tur
-
calciomania
- 2. div

- Indlæg: 140
- Tilmeldt: 12. jun 2024, 13:36
- Geografisk sted: Aalborg
Indlæg
af calciomania » 12. jun 2024, 14:44
RicoBR02 skrev: ↑12. jun 2024, 14:32
calciomania skrev: ↑12. jun 2024, 13:39
Hobro, OB og Viborg virker som fornuftige modstandere. Stærke nok til at give modstand, men ikke så stærke, at man behøver bliver kørt over, så man får en dårlig oplevelse og mister selvtilliden. Jeg ser heller ingen grund til at se ned på Hobro, i betragtning af hvordan det gik i den netop overståede sæson.
Eneste anke er, at der ikke ser ud til at blive en kamp i Aalborg-området. Als er ikke lige ved Aalborg. Jeg kan dog se, at der er en dato, hvor der ikke er fastsat en kamp endnu. Måske bliver den i Aalborg. Gerne på stadion.
Der er dog kun 50 km til Als så det er ikke fordi man skal på en længere tur
Ja, jeg holdt faktisk ferie der for to år siden, så jeg kender godt Als.
Dog ejer jeg ikke bil, så foretrækker stadig at kunne gå eller cykle over og se kampen her i byen.
Men du har da ret i, at Als ikke er helt uoverkommeligt. Selv uden bil.
-
R Rosenberg
- Allstar

- Indlæg: 7615
- Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45
Indlæg
af R Rosenberg » 12. jun 2024, 14:47
RicoBR02 skrev: ↑12. jun 2024, 14:32
calciomania skrev: ↑12. jun 2024, 13:39
Hobro, OB og Viborg virker som fornuftige modstandere. Stærke nok til at give modstand, men ikke så stærke, at man behøver bliver kørt over, så man får en dårlig oplevelse og mister selvtilliden. Jeg ser heller ingen grund til at se ned på Hobro, i betragtning af hvordan det gik i den netop overståede sæson.
Eneste anke er, at der ikke ser ud til at blive en kamp i Aalborg-området. Als er ikke lige ved Aalborg. Jeg kan dog se, at der er en dato, hvor der ikke er fastsat en kamp endnu. Måske bliver den i Aalborg. Gerne på stadion.
Der er dog kun 50 km til Als så det er ikke fordi man skal på en længere tur
Men er det øen Als? Eller Als ovre ved Kattegat? For sidstnævnte tager det jf Google Maps 10 timer og 47 minutter at gå til - så måske ikke længere, men muligt længerevarende.
Ædruelighedens stemme
-
RicoBR02
- Allstar

- Indlæg: 2334
- Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
- Favoritspiller: Strandli
Indlæg
af RicoBR02 » 12. jun 2024, 15:06
R Rosenberg skrev: ↑12. jun 2024, 14:47
RicoBR02 skrev: ↑12. jun 2024, 14:32
calciomania skrev: ↑12. jun 2024, 13:39
Hobro, OB og Viborg virker som fornuftige modstandere. Stærke nok til at give modstand, men ikke så stærke, at man behøver bliver kørt over, så man får en dårlig oplevelse og mister selvtilliden. Jeg ser heller ingen grund til at se ned på Hobro, i betragtning af hvordan det gik i den netop overståede sæson.
Eneste anke er, at der ikke ser ud til at blive en kamp i Aalborg-området. Als er ikke lige ved Aalborg. Jeg kan dog se, at der er en dato, hvor der ikke er fastsat en kamp endnu. Måske bliver den i Aalborg. Gerne på stadion.
Der er dog kun 50 km til Als så det er ikke fordi man skal på en længere tur
Men er det øen Als? Eller Als ovre ved Kattegat? For sidstnævnte tager det jf Google Maps 10 timer og 47 minutter at gå til - så måske ikke længere, men muligt længerevarende.
Jeg håber og tror at det er Als ved øster hurup og ikke i Sønderjylland. Men det kræver selvfølgelig en bil uanset hvilke af de 2 steder det er
-
calciomania
- 2. div

- Indlæg: 140
- Tilmeldt: 12. jun 2024, 13:36
- Geografisk sted: Aalborg
Indlæg
af calciomania » 12. jun 2024, 15:32
Jeg regner da med at de taler om Als ved Øster Hurup. Det andet Als ligger i hvert fald noget længere væk.
-
R Rosenberg
- Allstar

- Indlæg: 7615
- Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45
Indlæg
af R Rosenberg » 12. jun 2024, 15:51
RicoBR02 skrev: ↑12. jun 2024, 15:06
R Rosenberg skrev: ↑12. jun 2024, 14:47
RicoBR02 skrev: ↑12. jun 2024, 14:32
calciomania skrev: ↑12. jun 2024, 13:39
Hobro, OB og Viborg virker som fornuftige modstandere. Stærke nok til at give modstand, men ikke så stærke, at man behøver bliver kørt over, så man får en dårlig oplevelse og mister selvtilliden. Jeg ser heller ingen grund til at se ned på Hobro, i betragtning af hvordan det gik i den netop overståede sæson.
Eneste anke er, at der ikke ser ud til at blive en kamp i Aalborg-området. Als er ikke lige ved Aalborg. Jeg kan dog se, at der er en dato, hvor der ikke er fastsat en kamp endnu. Måske bliver den i Aalborg. Gerne på stadion.
Der er dog kun 50 km til Als så det er ikke fordi man skal på en længere tur
Men er det øen Als? Eller Als ovre ved Kattegat? For sidstnævnte tager det jf Google Maps 10 timer og 47 minutter at gå til - så måske ikke længere, men muligt længerevarende.
Jeg håber og tror at det er Als ved øster hurup og ikke i Sønderjylland. Men det kræver selvfølgelig en bil uanset hvilke af de 2 steder det er
Mon ikke - det er der, de plejer at spille sommerkampe.
Og kører der ikke bus? Det gjorde der i mine unge dage, når der skulle støves op i Øster Hurup.
Ædruelighedens stemme
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Indlæg: 6760
- Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
- Geografisk sted: Middelfart
Indlæg
af FlæskeFrank » 22. jun 2024, 10:07
Til den opstartende træning har AaB lagt følgende navne ud fra den såkaldte B-liste:
31 Anders Noshe 1/0
35 Eugene Amankwah 0/0
36 Marcus Bonde 0/0
44 Malthe Kjølby 0/0
47 Amar Diagne 1/0
49 Valdemar Møller 0/0
50 Bertil Grønkjær 0/0
De fleste navne kender jeg af omtale, men Malthe Kjølby og Marcus Bonde er nye for mig. Kan se, at de vist nok kun er 17 år. Men er der nogle, som kan sætte lidt flere ord på dem.
Og mindst ligeså vigtigt kunne de optræde i nogle af træningskampene eller er det for tidligt. Skal se OB-AaB træningskampen og det er jo 3 halvlege, så der skal jo bruges lidt ekstra.
- FlæskeFrank
-
KongGulerod
- Landshold

- Indlæg: 856
- Tilmeldt: 12. jul 2018, 01:36
Indlæg
af KongGulerod » 22. jun 2024, 11:05
FlæskeFrank skrev: ↑22. jun 2024, 10:07
Til den opstartende træning har AaB lagt følgende navne ud fra den såkaldte B-liste:
31 Anders Noshe 1/0
35 Eugene Amankwah 0/0
36 Marcus Bonde 0/0
44 Malthe Kjølby 0/0
47 Amar Diagne 1/0
49 Valdemar Møller 0/0
50 Bertil Grønkjær 0/0
De fleste navne kender jeg af omtale, men Malthe Kjølby og Marcus Bonde er nye for mig. Kan se, at de vist nok kun er 17 år. Men er der nogle, som kan sætte lidt flere ord på dem.
Og mindst ligeså vigtigt kunne de optræde i nogle af træningskampene eller er det for tidligt. Skal se OB-AaB træningskampen og det er jo 3 halvlege, så der skal jo bruges lidt ekstra.
Bonde er 6’er. Det er efterhånden et års tid siden jeg har set ham spille, men ud fra hvad jeg har set tidligere vil jeg mene at han minder meget om Højholt i spillestil og statur.
-
R Rosenberg
- Allstar

- Indlæg: 7615
- Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45
Indlæg
af R Rosenberg » 22. jun 2024, 12:28
KongGulerod skrev: ↑22. jun 2024, 11:05
FlæskeFrank skrev: ↑22. jun 2024, 10:07
Til den opstartende træning har AaB lagt følgende navne ud fra den såkaldte B-liste:
31 Anders Noshe 1/0
35 Eugene Amankwah 0/0
36 Marcus Bonde 0/0
44 Malthe Kjølby 0/0
47 Amar Diagne 1/0
49 Valdemar Møller 0/0
50 Bertil Grønkjær 0/0
De fleste navne kender jeg af omtale, men Malthe Kjølby og Marcus Bonde er nye for mig. Kan se, at de vist nok kun er 17 år. Men er der nogle, som kan sætte lidt flere ord på dem.
Og mindst ligeså vigtigt kunne de optræde i nogle af træningskampene eller er det for tidligt. Skal se OB-AaB træningskampen og det er jo 3 halvlege, så der skal jo bruges lidt ekstra.
Bonde er 6’er. Det er efterhånden et års tid siden jeg har set ham spille, men ud fra hvad jeg har set tidligere vil jeg mene at han minder meget om Højholt i spillestil og statur.
Altså en AaB-signaturspiller...
Ædruelighedens stemme
-
Jakobsen
- Allstar

- Indlæg: 6758
- Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
- Favoritspiller: Augu
Indlæg
af Jakobsen » 29. jun 2024, 13:18
Så er start 11 ude til Hobro kampen
Müller
Kjølby, Thelander, Otoa, Caballo
Jasson, Bonde, Davidsen
M. Jørgensen, Helenius, Diagne
MvD har meldt at man går efter alle får en halvleg så vi skal nok ikke ligge det store i de blandede hold.
Dog spændt på Jasson - både at se den nye mand men også at se ham som 8'er og ikke kant.
Hobro kommer med vel nærmest stærkeste hold
Andreas Søndergaard
Emil Søgaard, Marius Jacobsen, Frederik Dietz
Oliver Klitten, Mads Freundlich, Alexander Nathan, Mathias Kristensen, Lukas Klitten
Richmond Gyamfi, Frederik Christensen.
RAUS RAUS SSE!
-
jonas386
- Allstar

- Indlæg: 12535
- Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Indlæg
af jonas386 » 29. jun 2024, 13:24
Jakobsen skrev: ↑29. jun 2024, 13:18
Så er start 11 ude til Hobro kampen
Müller
Kjølby, Thelander, Otoa, Caballo
Jasson, Bonde, Davidsen
M. Jørgensen, Helenius, Diagne
MvD har meldt at man går efter alle får en halvleg så vi skal nok ikke ligge det store i de blandede hold.
Dog spændt på Jasson - både at se den nye mand men også at se ham som 8'er og ikke kant.
Hobro kommer med vel nærmest stærkeste hold
Andreas Søndergaard
Emil Søgaard, Marius Jacobsen, Frederik Dietz
Oliver Klitten, Mads Freundlich, Alexander Nathan, Mathias Kristensen, Lukas Klitten
Richmond Gyamfi, Frederik Christensen.
Diagne skulle ifølge Stegosaurus og andre være 8’er, så mon ikke der skal byttes rundt på de to i din opstilling?
Når det så er sagt, så ville transferen give bedre mening imo, nu hvor vi efterhånden har mange kantspillere, men stadig mangler kvalitet centralt på banen. Så det kunne da være interessant, hvis det viser sig at være tilfældet.
-
Trickster
- Superliga

- Indlæg: 653
- Tilmeldt: 22. feb 2014, 22:27
- Favoritspiller: Lynge Jakobsen
- Geografisk sted: Aalborg
Indlæg
af Trickster » 29. jun 2024, 13:48
En u19 midterforsvar som højre back er et tegn på, at vi virkelig mangler en gardering til Kasper Jørgensen.
Det samme på modsatte back, hvor Caballo ligner en starter, med mindre Otoa skal spille ude af position. Eugene Amankwah er venstre back, men det ligner ikke, at der er tiltro til, at han er klar til Superliga-bold.
Hair is not a right: it´s a privilege!
-
jonas386
- Allstar

- Indlæg: 12535
- Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Indlæg
af jonas386 » 29. jun 2024, 14:10
Hurtigt bagud 1-0. Ikke ligefrem lovende, men det er selvfølgelig også langt fra stærkeste og tidligt i opstarten.
-
Jakobsen
- Allstar

- Indlæg: 6758
- Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
- Favoritspiller: Augu
Indlæg
af Jakobsen » 29. jun 2024, 14:12
Pis 1-0 til Hobro på mål af Gymfi.
Vores højre side er svag. Kjølby er ikke en løsning på backen.
Jasson spiller højre 8’er, men synes mere han ligner en kant.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
RAUS RAUS SSE!