Fanforeningen

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Belwas
2. div
2. div
Indlæg: 243
Tilmeldt: 1. jul 2024, 19:27

Fanforeningen

Indlæg af Belwas » 2. jul 2025, 10:12

Jeg synes dette initiativ fortjener sin egen tråd, i stedet for det skal være sølet ind i SSE tråden
https://fanforeningen.dk/

Dongdongwh0
2. div
2. div
Indlæg: 164
Tilmeldt: 28. apr 2025, 10:37

Re: Fanforeningen

Indlæg af Dongdongwh0 » 2. jul 2025, 10:58

Fedt initiativ, jeg smider glædeligt penge i fanforeningen, for at vi får indflydelse på bestyrelsesniveau.

Op med mulvappen folkens.

Brugeravatar
Dr.Jones
Allstar
Allstar
Indlæg: 1013
Tilmeldt: 18. jul 2005, 15:22
Favoritspiller: Andersen og Thomsen

Re: Fanforeningen

Indlæg af Dr.Jones » 2. jul 2025, 13:09

Op til 4 bestyrelsesmedlemmer på valg hvert år? “Op til”? Er det hvis der er kandidater?

Brugeravatar
Dr.Jones
Allstar
Allstar
Indlæg: 1013
Tilmeldt: 18. jul 2005, 15:22
Favoritspiller: Andersen og Thomsen

Re: Fanforeningen

Indlæg af Dr.Jones » 2. jul 2025, 19:28

Take my money!!! Men indmeldelses-siden låser når man skal videre fra punkt 3 (adresse) til punkt 4…. :-/

Remark
1. div
1. div
Indlæg: 489
Tilmeldt: 19. feb 2009, 11:35
Geografisk sted: Amager

Re: Fanforeningen

Indlæg af Remark » 2. jul 2025, 19:53

Melder mig gerne ind og smider mine aktier i puljen, når alt pyro og hærværk stopper fra såkaldte fans

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 7615
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Fanforeningen

Indlæg af R Rosenberg » 2. jul 2025, 20:02

Remark skrev:
2. jul 2025, 19:53
Melder mig gerne ind og smider mine aktier i puljen, når alt pyro og hærværk stopper fra såkaldte fans
Fedt! Nu tænker jeg, at det hører op i morgen.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Dr.Jones
Allstar
Allstar
Indlæg: 1013
Tilmeldt: 18. jul 2005, 15:22
Favoritspiller: Andersen og Thomsen

Re: Fanforeningen

Indlæg af Dr.Jones » 2. jul 2025, 20:02

Pærer og bananer… imo. En fan aktie-pulje er en fin idé. En idé der er blevet vendt og drejet i mange år. Jeg støtter gerne op. (Hvis jeg ellers kunne få det til at virke)

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 2079
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Fanforeningen

Indlæg af 634 » 2. jul 2025, 21:10

Remark skrev:
2. jul 2025, 19:53
Melder mig gerne ind og smider mine aktier i puljen, når alt pyro og hærværk stopper fra såkaldte fans
Så skal Fanforeningen bare melde klart ud om de som bestyrelse vil være Sugar Daddy for pyro og hærværk fans.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
Dr.Jones
Allstar
Allstar
Indlæg: 1013
Tilmeldt: 18. jul 2005, 15:22
Favoritspiller: Andersen og Thomsen

Re: Fanforeningen

Indlæg af Dr.Jones » 2. jul 2025, 21:26

634 skrev:
2. jul 2025, 21:10
Remark skrev:
2. jul 2025, 19:53
Melder mig gerne ind og smider mine aktier i puljen, når alt pyro og hærværk stopper fra såkaldte fans
Så skal Fanforeningen bare melde klart ud om de som bestyrelse vil være Sugar Daddy for pyro og hærværk fans.
Godt nok langt nede på min liste over vigtige ting vedr. AaB pt…….

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 2079
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Fanforeningen

Indlæg af 634 » 2. jul 2025, 21:43

Dr.Jones skrev:
2. jul 2025, 21:26
634 skrev:
2. jul 2025, 21:10
Remark skrev:
2. jul 2025, 19:53
Melder mig gerne ind og smider mine aktier i puljen, når alt pyro og hærværk stopper fra såkaldte fans
Så skal Fanforeningen bare melde klart ud om de som bestyrelse vil være Sugar Daddy for pyro og hærværk fans.
Godt nok langt nede på min liste over vigtige ting vedr. AaB pt…….
Jeg synes bestyrelsen skal bruge sine penge med rettidig omhu, det må være første forventning til bestyrelsen, og så svarede jeg bare på Remarks indlæg
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

RufusTheDog
2. div
2. div
Indlæg: 190
Tilmeldt: 20. aug 2024, 07:21

Re: Fanforeningen

Indlæg af RufusTheDog » 2. jul 2025, 21:58

634 skrev:
2. jul 2025, 21:43
Dr.Jones skrev:
2. jul 2025, 21:26
634 skrev:
2. jul 2025, 21:10
Remark skrev:
2. jul 2025, 19:53
Melder mig gerne ind og smider mine aktier i puljen, når alt pyro og hærværk stopper fra såkaldte fans
Så skal Fanforeningen bare melde klart ud om de som bestyrelse vil være Sugar Daddy for pyro og hærværk fans.
Godt nok langt nede på min liste over vigtige ting vedr. AaB pt…….
Jeg synes bestyrelsen skal bruge sine penge med rettidig omhu, det må være første forventning til bestyrelsen, og så svarede jeg bare på Remarks indlæg
Jeg er lidt forvirret, hvorfor er det i kæder en nystartet fanforening sammen med pyro og hærværk?
Es ist nie zu früh für Frühburgunder und nie zu spät für Spätburgunder.

Noerresundby
Drenge
Drenge
Indlæg: 40
Tilmeldt: 31. aug 2022, 15:28
Favoritspiller: Kusk

Re: Fanforeningen

Indlæg af Noerresundby » 2. jul 2025, 22:02

Remark skrev:
2. jul 2025, 19:53
Melder mig gerne ind og smider mine aktier i puljen, når alt pyro og hærværk stopper fra såkaldte fans
Enig med Remark. Mine penge skal ikke gå til at betale for folk som føler sig hævet over loven. Man er velkommen til at synes at pyro er fedt (og nogle gange er det flot), jeg vil bare ikke finansiere andres lovovertrædelser. Så så lange fan-scenen ikke tager klart afstand for lovovertrædelser, så er jeg ikke med.

Dernæst - er vi sikre på at fodboldfans er bedre ejere end nordjyske millionærer, tyske fodboldspillere, eller velmenende idrætsledere?

Anyways, godt initiativ - jeg er spændt på hvor det fører hen.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 6759
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Fanforeningen

Indlæg af Jakobsen » 2. jul 2025, 22:06

Sympatisk ide, men jeg ser også en del udfordringer. Det vil selvfølgelig være noget symbolsk at få en mand i bestyrelsen, men man risikerer også at blive en symbolsk installation, hvis vi har en majoritetsejer eller to store ejere som i praksis altid skal være enige. Jeg er med på, at det giver nogen indsigt for os fans, men hvor meget vil være ting, hvor AaB er bedst tjent med det bliver i bestyrelseslokalet eller ting der decideret bør være fortrolige. Man kan self. være heldige at være the swing vote, men den stol ville jeg foretrække vi havde nogle mere professionelle mennesker end hvad fanmiljøet lige kan grave op.

Så er der også bare noget i det der med, at stille sig op og sige, at man repræsenterer fanbasen. AaB har en stor og mangfoldig fanbase og man skal godt nok gøre det dygtig for, at der her er noget tilpas mange fans kan se sig selv i. Dealbreakere for mig ville klart være, hvis der var for stærke links til de uofficielle. Det kan noget da tyde på med de avatars man har valgt på sin "Om os" side https://fanforeningen.dk/om-os/. Jeg vil ikke være i paraply med folk der vurderer, at de bare uden videre har lov til påføre AaB flere hundredetusinde kroner i bøder og har så lidt røv i buksen at de render maskerede rundt på tribunen og ikke selv samler regningen op for det taber de påfører klubben. Jeg ville heller ikke kunne se mig selv, hvis det blev meget venstreorienteret f.eks. AaB er en stor klub og har på den led fans af alle politiske orienteringer og kom der nogen ind og arbejdede for det hele skulle være mega St. Pauli agtigt ville jeg heller ikke kunne se mig selv i det.
RAUS RAUS SSE!

Lyngehoevdingen
1. div
1. div
Indlæg: 316
Tilmeldt: 17. dec 2016, 15:16
Favoritspiller: Milan Timko

Re: Fanforeningen

Indlæg af Lyngehoevdingen » 2. jul 2025, 22:26

Jakobsen skrev:
2. jul 2025, 22:06
Dealbreakere for mig ville klart være, hvis der var for stærke links til de uofficielle. Det kan noget da tyde på med de avatars man har valgt på sin "Om os" side https://fanforeningen.dk/om-os/. Jeg vil ikke være i paraply med folk der vurderer, at de bare uden videre har lov til påføre AaB flere hundredetusinde kroner i bøder og har så lidt røv i buksen at de render maskerede rundt på tribunen og ikke selv samler regningen op for det taber de påfører klubben. Jeg ville heller ikke kunne se mig selv, hvis det blev meget venstreorienteret f.eks. AaB er en stor klub og har på den led fans af alle politiske orienteringer og kom der nogen ind og arbejdede for det hele skulle være mega St. Pauli agtigt ville jeg heller ikke kunne se mig selv i det.
Jeg studsede også over de billeder. Jeg synes faktisk, at det er et ret bizart valg, når man gerne vil vise seriøsitet, vil håndtere aktier og være med til at sætte en retning for en fodboldklub.

"Vi vil lokalsamfundet, vi vil bevare kulturen, vi går op i ordentlighed og troværdighed. Og nå ja, så maskerer vi os, når vi går til kamp."

Okay, så.
Det var Jens Kristian Sørensens mål mod Randers, der reddede os.

Det var Fossums brændte straffespark, der rykkede os ned.

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 2079
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Fanforeningen

Indlæg af 634 » 2. jul 2025, 22:37

RufusTheDog skrev:
2. jul 2025, 21:58
634 skrev:
2. jul 2025, 21:43
Dr.Jones skrev:
2. jul 2025, 21:26
634 skrev:
2. jul 2025, 21:10
Remark skrev:
2. jul 2025, 19:53
Melder mig gerne ind og smider mine aktier i puljen, når alt pyro og hærværk stopper fra såkaldte fans
Så skal Fanforeningen bare melde klart ud om de som bestyrelse vil være Sugar Daddy for pyro og hærværk fans.
Godt nok langt nede på min liste over vigtige ting vedr. AaB pt…….
Jeg synes bestyrelsen skal bruge sine penge med rettidig omhu, det må være første forventning til bestyrelsen, og så svarede jeg bare på Remarks indlæg
Jeg er lidt forvirret, hvorfor er det i kæder en nystartet fanforening sammen med pyro og hærværk?
Det skal Remark jo selv svare på, men min fornemmelse er at mange AaB fans gerne vil sende penge i fans aktie forening, men vi skal kunne bevare en værdighed med det, og vi vil ikke støtte bøller på Stadion som er hætteklædte med deres selv i scenesættende adfærd hvor de tror de er vigtigere end Klubben, og hvor ikke er voksne nok til at tage ansvar for deres egne handlinger.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3153
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Fanforeningen

Indlæg af Frygah » 2. jul 2025, 23:06

634 skrev:
2. jul 2025, 22:37
RufusTheDog skrev:
2. jul 2025, 21:58
634 skrev:
2. jul 2025, 21:43
Dr.Jones skrev:
2. jul 2025, 21:26
634 skrev:
2. jul 2025, 21:10
Remark skrev:
2. jul 2025, 19:53
Melder mig gerne ind og smider mine aktier i puljen, når alt pyro og hærværk stopper fra såkaldte fans
Så skal Fanforeningen bare melde klart ud om de som bestyrelse vil være Sugar Daddy for pyro og hærværk fans.
Godt nok langt nede på min liste over vigtige ting vedr. AaB pt…….
Jeg synes bestyrelsen skal bruge sine penge med rettidig omhu, det må være første forventning til bestyrelsen, og så svarede jeg bare på Remarks indlæg
Jeg er lidt forvirret, hvorfor er det i kæder en nystartet fanforening sammen med pyro og hærværk?
Det skal Remark jo selv svare på, men min fornemmelse er at mange AaB fans gerne vil sende penge i fans aktie forening, men vi skal kunne bevare en værdighed med det, og vi vil ikke støtte bøller på Stadion som er hætteklædte med deres selv i scenesættende adfærd hvor de tror de er vigtigere end Klubben, og hvor ikke er voksne nok til at tage ansvar for deres egne handlinger.
Men undskyld, hvorfor i alverden er det så vigtigt at kapre en nystartets forening formål med om de er for eller imod der fyres nogle romerlys af til kampe? Som nævnt, det er da så uendelig langt nede på listen over ting i forhold til AaBs fremtid. Jeg kunne forstå hvis man stillede nogle spørgsmål til organisering, kompetencer i forhold til at træffe beslutninger i en fodboldklub eller hvordan der er gennemsigtighed i forhold til økonomien. Men at sætte pyro-spørgsmålet frem som det første efter en forening er startet virker virkelig malplaceret. Og hvis pyro vitterligt er så vigtigt, så er en fanforening med formål om at få en fan-stemme i bestyrelsen nok næppe den rette forening for ens støtte. Og virkelig ærgerligt at ville kapre foreningens mission over i et pyro-spørgsmål.

Jeg har i øvrigt intet med selve foreningen at gøre, men genkender da flere af personerne i foreningens bestyrelsefra AaB Support Clubs historie, hvilket jo ikke ligefrem leder i retning af pyro. Gode folk i øvrigt.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 6759
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Fanforeningen

Indlæg af Jakobsen » 2. jul 2025, 23:22

Frygah skrev:
2. jul 2025, 23:06
634 skrev:
2. jul 2025, 22:37
RufusTheDog skrev:
2. jul 2025, 21:58
634 skrev:
2. jul 2025, 21:43
Dr.Jones skrev:
2. jul 2025, 21:26
634 skrev:
2. jul 2025, 21:10


Så skal Fanforeningen bare melde klart ud om de som bestyrelse vil være Sugar Daddy for pyro og hærværk fans.
Godt nok langt nede på min liste over vigtige ting vedr. AaB pt…….
Jeg synes bestyrelsen skal bruge sine penge med rettidig omhu, det må være første forventning til bestyrelsen, og så svarede jeg bare på Remarks indlæg
Jeg er lidt forvirret, hvorfor er det i kæder en nystartet fanforening sammen med pyro og hærværk?
Det skal Remark jo selv svare på, men min fornemmelse er at mange AaB fans gerne vil sende penge i fans aktie forening, men vi skal kunne bevare en værdighed med det, og vi vil ikke støtte bøller på Stadion som er hætteklædte med deres selv i scenesættende adfærd hvor de tror de er vigtigere end Klubben, og hvor ikke er voksne nok til at tage ansvar for deres egne handlinger.
Men undskyld, hvorfor i alverden er det så vigtigt at kapre en nystartets forening formål med om de er for eller imod der fyres nogle romerlys af til kampe? Som nævnt, det er da så uendelig langt nede på listen over ting i forhold til AaBs fremtid. Jeg kunne forstå hvis man stillede nogle spørgsmål til organisering, kompetencer i forhold til at træffe beslutninger i en fodboldklub eller hvordan der er gennemsigtighed i forhold til økonomien. Men at sætte pyro-spørgsmålet frem som det første efter en forening er startet virker virkelig malplaceret. Og hvis pyro vitterligt er så vigtigt, så er en fanforening med formål om at få en fan-stemme i bestyrelsen nok næppe den rette forening for ens støtte. Og virkelig ærgerligt at ville kapre foreningens mission over i et pyro-spørgsmål.

Jeg har i øvrigt intet med selve foreningen at gøre, men genkender da flere af personerne i foreningens bestyrelsefra AaB Support Clubs historie, hvilket jo ikke ligefrem leder i retning af pyro. Gode folk i øvrigt.
Men man fremstår jo bare ikke særligt seriøse når man f.eks. bruger maskerede hooligan avatars på hjemmesiden. Det udstråler tværtimod mangel på seriøsitet og i hvert fald ikke at man vil være en fanforening for alle AaB fans.
RAUS RAUS SSE!

RufusTheDog
2. div
2. div
Indlæg: 190
Tilmeldt: 20. aug 2024, 07:21

Re: Fanforeningen

Indlæg af RufusTheDog » 2. jul 2025, 23:49

634 skrev:
2. jul 2025, 22:37
RufusTheDog skrev:
2. jul 2025, 21:58
634 skrev:
2. jul 2025, 21:43
Dr.Jones skrev:
2. jul 2025, 21:26
634 skrev:
2. jul 2025, 21:10
Remark skrev:
2. jul 2025, 19:53
Melder mig gerne ind og smider mine aktier i puljen, når alt pyro og hærværk stopper fra såkaldte fans
Så skal Fanforeningen bare melde klart ud om de som bestyrelse vil være Sugar Daddy for pyro og hærværk fans.
Godt nok langt nede på min liste over vigtige ting vedr. AaB pt…….
Jeg synes bestyrelsen skal bruge sine penge med rettidig omhu, det må være første forventning til bestyrelsen, og så svarede jeg bare på Remarks indlæg
Jeg er lidt forvirret, hvorfor er det i kæder en nystartet fanforening sammen med pyro og hærværk?
Det skal Remark jo selv svare på, men min fornemmelse er at mange AaB fans gerne vil sende penge i fans aktie forening, men vi skal kunne bevare en værdighed med det, og vi vil ikke støtte bøller på Stadion som er hætteklædte med deres selv i scenesættende adfærd hvor de tror de er vigtigere end Klubben, og hvor ikke er voksne nok til at tage ansvar for deres egne handlinger.
Det er da meget rørende med din fornemmelse af, hvad mange AaB-fans vil og ikke vil. Måske skulle du overveje, at du ikke taler på vegne af nogen som helst andre end dig selv. Hvis værdighed er afhængig af, hvem der står med hætte på stadion, så siger det måske mere om din egen usikkerhed end om klubbens fanscene. Nogle foretrækker at støtte med handling frem for moralsk pegefinger.

Men hey, hvis det gør dig tryg at tro, at du er fan af den voksne slags, så skal du da bare blive ved med det. Nogle gør noget aktivt i virkeligheden, mens du overvejer, om du kan stå inde for hver eneste person i en fodboldtrøje.
Es ist nie zu früh für Frühburgunder und nie zu spät für Spätburgunder.

Brugeravatar
morten_bertelsen
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 19
Tilmeldt: 27. jun 2025, 16:12
Favoritspiller: Augo
Kontakt:

Re: Fanforeningen

Indlæg af morten_bertelsen » 3. jul 2025, 01:23

Jeg mangler virkelig et tal for, hvor stort et beløb der tænkes at skulle opkøbes aktier for. Jeg går ud fra, at samtlige indtægter fra start og op til dette beløb bruges til aktieopkøb for hurtigst muligt at opnå indflydelse. Men hvad er dette beløb? Det mangler jeg! Fx at de første 2 mio. udelukkende bruges til aktieopkøb.

Jeg vil vide, hvad mine penge (især her i starten/år 1) går til.

Dongdongwh0
2. div
2. div
Indlæg: 164
Tilmeldt: 28. apr 2025, 10:37

Re: Fanforeningen

Indlæg af Dongdongwh0 » 3. jul 2025, 07:52

morten_bertelsen skrev:
3. jul 2025, 01:23
Jeg mangler virkelig et tal for, hvor stort et beløb der tænkes at skulle opkøbes aktier for. Jeg går ud fra, at samtlige indtægter fra start og op til dette beløb bruges til aktieopkøb for hurtigst muligt at opnå indflydelse. Men hvad er dette beløb? Det mangler jeg! Fx at de første 2 mio. udelukkende bruges til aktieopkøb.

Jeg vil vide, hvad mine penge (især her i starten/år 1) går til.
Enig, målet er at eje 5%. Hvor meget er det og kan man følge processen

Besvar