Fanforeningen
Fanforeningen
Jeg synes dette initiativ fortjener sin egen tråd, i stedet for det skal være sølet ind i SSE tråden
https://fanforeningen.dk/
https://fanforeningen.dk/
-
Dongdongwh0
- 2. div

- Indlæg: 164
- Tilmeldt: 28. apr 2025, 10:37
Re: Fanforeningen
Fedt initiativ, jeg smider glædeligt penge i fanforeningen, for at vi får indflydelse på bestyrelsesniveau.
Op med mulvappen folkens.
Op med mulvappen folkens.
Re: Fanforeningen
Op til 4 bestyrelsesmedlemmer på valg hvert år? “Op til”? Er det hvis der er kandidater?
Re: Fanforeningen
Take my money!!! Men indmeldelses-siden låser når man skal videre fra punkt 3 (adresse) til punkt 4…. :-/
Re: Fanforeningen
Melder mig gerne ind og smider mine aktier i puljen, når alt pyro og hærværk stopper fra såkaldte fans
-
R Rosenberg
- Allstar

- Indlæg: 7615
- Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45
Re: Fanforeningen
Pærer og bananer… imo. En fan aktie-pulje er en fin idé. En idé der er blevet vendt og drejet i mange år. Jeg støtter gerne op. (Hvis jeg ellers kunne få det til at virke)
Re: Fanforeningen
Så skal Fanforeningen bare melde klart ud om de som bestyrelse vil være Sugar Daddy for pyro og hærværk fans.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere
Re: Fanforeningen
Godt nok langt nede på min liste over vigtige ting vedr. AaB pt…….
Re: Fanforeningen
Jeg synes bestyrelsen skal bruge sine penge med rettidig omhu, det må være første forventning til bestyrelsen, og så svarede jeg bare på Remarks indlæg
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere
-
RufusTheDog
- 2. div

- Indlæg: 190
- Tilmeldt: 20. aug 2024, 07:21
Re: Fanforeningen
Jeg er lidt forvirret, hvorfor er det i kæder en nystartet fanforening sammen med pyro og hærværk?
Es ist nie zu früh für Frühburgunder und nie zu spät für Spätburgunder.
-
Noerresundby
- Drenge

- Indlæg: 40
- Tilmeldt: 31. aug 2022, 15:28
- Favoritspiller: Kusk
Re: Fanforeningen
Enig med Remark. Mine penge skal ikke gå til at betale for folk som føler sig hævet over loven. Man er velkommen til at synes at pyro er fedt (og nogle gange er det flot), jeg vil bare ikke finansiere andres lovovertrædelser. Så så lange fan-scenen ikke tager klart afstand for lovovertrædelser, så er jeg ikke med.
Dernæst - er vi sikre på at fodboldfans er bedre ejere end nordjyske millionærer, tyske fodboldspillere, eller velmenende idrætsledere?
Anyways, godt initiativ - jeg er spændt på hvor det fører hen.
Re: Fanforeningen
Sympatisk ide, men jeg ser også en del udfordringer. Det vil selvfølgelig være noget symbolsk at få en mand i bestyrelsen, men man risikerer også at blive en symbolsk installation, hvis vi har en majoritetsejer eller to store ejere som i praksis altid skal være enige. Jeg er med på, at det giver nogen indsigt for os fans, men hvor meget vil være ting, hvor AaB er bedst tjent med det bliver i bestyrelseslokalet eller ting der decideret bør være fortrolige. Man kan self. være heldige at være the swing vote, men den stol ville jeg foretrække vi havde nogle mere professionelle mennesker end hvad fanmiljøet lige kan grave op.
Så er der også bare noget i det der med, at stille sig op og sige, at man repræsenterer fanbasen. AaB har en stor og mangfoldig fanbase og man skal godt nok gøre det dygtig for, at der her er noget tilpas mange fans kan se sig selv i. Dealbreakere for mig ville klart være, hvis der var for stærke links til de uofficielle. Det kan noget da tyde på med de avatars man har valgt på sin "Om os" side https://fanforeningen.dk/om-os/. Jeg vil ikke være i paraply med folk der vurderer, at de bare uden videre har lov til påføre AaB flere hundredetusinde kroner i bøder og har så lidt røv i buksen at de render maskerede rundt på tribunen og ikke selv samler regningen op for det taber de påfører klubben. Jeg ville heller ikke kunne se mig selv, hvis det blev meget venstreorienteret f.eks. AaB er en stor klub og har på den led fans af alle politiske orienteringer og kom der nogen ind og arbejdede for det hele skulle være mega St. Pauli agtigt ville jeg heller ikke kunne se mig selv i det.
Så er der også bare noget i det der med, at stille sig op og sige, at man repræsenterer fanbasen. AaB har en stor og mangfoldig fanbase og man skal godt nok gøre det dygtig for, at der her er noget tilpas mange fans kan se sig selv i. Dealbreakere for mig ville klart være, hvis der var for stærke links til de uofficielle. Det kan noget da tyde på med de avatars man har valgt på sin "Om os" side https://fanforeningen.dk/om-os/. Jeg vil ikke være i paraply med folk der vurderer, at de bare uden videre har lov til påføre AaB flere hundredetusinde kroner i bøder og har så lidt røv i buksen at de render maskerede rundt på tribunen og ikke selv samler regningen op for det taber de påfører klubben. Jeg ville heller ikke kunne se mig selv, hvis det blev meget venstreorienteret f.eks. AaB er en stor klub og har på den led fans af alle politiske orienteringer og kom der nogen ind og arbejdede for det hele skulle være mega St. Pauli agtigt ville jeg heller ikke kunne se mig selv i det.
RAUS RAUS SSE!
-
Lyngehoevdingen
- 1. div

- Indlæg: 316
- Tilmeldt: 17. dec 2016, 15:16
- Favoritspiller: Milan Timko
Re: Fanforeningen
Jeg studsede også over de billeder. Jeg synes faktisk, at det er et ret bizart valg, når man gerne vil vise seriøsitet, vil håndtere aktier og være med til at sætte en retning for en fodboldklub.Jakobsen skrev: ↑2. jul 2025, 22:06Dealbreakere for mig ville klart være, hvis der var for stærke links til de uofficielle. Det kan noget da tyde på med de avatars man har valgt på sin "Om os" side https://fanforeningen.dk/om-os/. Jeg vil ikke være i paraply med folk der vurderer, at de bare uden videre har lov til påføre AaB flere hundredetusinde kroner i bøder og har så lidt røv i buksen at de render maskerede rundt på tribunen og ikke selv samler regningen op for det taber de påfører klubben. Jeg ville heller ikke kunne se mig selv, hvis det blev meget venstreorienteret f.eks. AaB er en stor klub og har på den led fans af alle politiske orienteringer og kom der nogen ind og arbejdede for det hele skulle være mega St. Pauli agtigt ville jeg heller ikke kunne se mig selv i det.
"Vi vil lokalsamfundet, vi vil bevare kulturen, vi går op i ordentlighed og troværdighed. Og nå ja, så maskerer vi os, når vi går til kamp."
Okay, så.
Det var Jens Kristian Sørensens mål mod Randers, der reddede os.
Det var Fossums brændte straffespark, der rykkede os ned.
Det var Fossums brændte straffespark, der rykkede os ned.
Re: Fanforeningen
Det skal Remark jo selv svare på, men min fornemmelse er at mange AaB fans gerne vil sende penge i fans aktie forening, men vi skal kunne bevare en værdighed med det, og vi vil ikke støtte bøller på Stadion som er hætteklædte med deres selv i scenesættende adfærd hvor de tror de er vigtigere end Klubben, og hvor ikke er voksne nok til at tage ansvar for deres egne handlinger.RufusTheDog skrev: ↑2. jul 2025, 21:58Jeg er lidt forvirret, hvorfor er det i kæder en nystartet fanforening sammen med pyro og hærværk?
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere
Re: Fanforeningen
Men undskyld, hvorfor i alverden er det så vigtigt at kapre en nystartets forening formål med om de er for eller imod der fyres nogle romerlys af til kampe? Som nævnt, det er da så uendelig langt nede på listen over ting i forhold til AaBs fremtid. Jeg kunne forstå hvis man stillede nogle spørgsmål til organisering, kompetencer i forhold til at træffe beslutninger i en fodboldklub eller hvordan der er gennemsigtighed i forhold til økonomien. Men at sætte pyro-spørgsmålet frem som det første efter en forening er startet virker virkelig malplaceret. Og hvis pyro vitterligt er så vigtigt, så er en fanforening med formål om at få en fan-stemme i bestyrelsen nok næppe den rette forening for ens støtte. Og virkelig ærgerligt at ville kapre foreningens mission over i et pyro-spørgsmål.634 skrev: ↑2. jul 2025, 22:37Det skal Remark jo selv svare på, men min fornemmelse er at mange AaB fans gerne vil sende penge i fans aktie forening, men vi skal kunne bevare en værdighed med det, og vi vil ikke støtte bøller på Stadion som er hætteklædte med deres selv i scenesættende adfærd hvor de tror de er vigtigere end Klubben, og hvor ikke er voksne nok til at tage ansvar for deres egne handlinger.RufusTheDog skrev: ↑2. jul 2025, 21:58Jeg er lidt forvirret, hvorfor er det i kæder en nystartet fanforening sammen med pyro og hærværk?
Jeg har i øvrigt intet med selve foreningen at gøre, men genkender da flere af personerne i foreningens bestyrelsefra AaB Support Clubs historie, hvilket jo ikke ligefrem leder i retning af pyro. Gode folk i øvrigt.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!
Re: Fanforeningen
Men man fremstår jo bare ikke særligt seriøse når man f.eks. bruger maskerede hooligan avatars på hjemmesiden. Det udstråler tværtimod mangel på seriøsitet og i hvert fald ikke at man vil være en fanforening for alle AaB fans.Frygah skrev: ↑2. jul 2025, 23:06Men undskyld, hvorfor i alverden er det så vigtigt at kapre en nystartets forening formål med om de er for eller imod der fyres nogle romerlys af til kampe? Som nævnt, det er da så uendelig langt nede på listen over ting i forhold til AaBs fremtid. Jeg kunne forstå hvis man stillede nogle spørgsmål til organisering, kompetencer i forhold til at træffe beslutninger i en fodboldklub eller hvordan der er gennemsigtighed i forhold til økonomien. Men at sætte pyro-spørgsmålet frem som det første efter en forening er startet virker virkelig malplaceret. Og hvis pyro vitterligt er så vigtigt, så er en fanforening med formål om at få en fan-stemme i bestyrelsen nok næppe den rette forening for ens støtte. Og virkelig ærgerligt at ville kapre foreningens mission over i et pyro-spørgsmål.634 skrev: ↑2. jul 2025, 22:37Det skal Remark jo selv svare på, men min fornemmelse er at mange AaB fans gerne vil sende penge i fans aktie forening, men vi skal kunne bevare en værdighed med det, og vi vil ikke støtte bøller på Stadion som er hætteklædte med deres selv i scenesættende adfærd hvor de tror de er vigtigere end Klubben, og hvor ikke er voksne nok til at tage ansvar for deres egne handlinger.RufusTheDog skrev: ↑2. jul 2025, 21:58Jeg er lidt forvirret, hvorfor er det i kæder en nystartet fanforening sammen med pyro og hærværk?
Jeg har i øvrigt intet med selve foreningen at gøre, men genkender da flere af personerne i foreningens bestyrelsefra AaB Support Clubs historie, hvilket jo ikke ligefrem leder i retning af pyro. Gode folk i øvrigt.
RAUS RAUS SSE!
-
RufusTheDog
- 2. div

- Indlæg: 190
- Tilmeldt: 20. aug 2024, 07:21
Re: Fanforeningen
Det er da meget rørende med din fornemmelse af, hvad mange AaB-fans vil og ikke vil. Måske skulle du overveje, at du ikke taler på vegne af nogen som helst andre end dig selv. Hvis værdighed er afhængig af, hvem der står med hætte på stadion, så siger det måske mere om din egen usikkerhed end om klubbens fanscene. Nogle foretrækker at støtte med handling frem for moralsk pegefinger.634 skrev: ↑2. jul 2025, 22:37Det skal Remark jo selv svare på, men min fornemmelse er at mange AaB fans gerne vil sende penge i fans aktie forening, men vi skal kunne bevare en værdighed med det, og vi vil ikke støtte bøller på Stadion som er hætteklædte med deres selv i scenesættende adfærd hvor de tror de er vigtigere end Klubben, og hvor ikke er voksne nok til at tage ansvar for deres egne handlinger.RufusTheDog skrev: ↑2. jul 2025, 21:58Jeg er lidt forvirret, hvorfor er det i kæder en nystartet fanforening sammen med pyro og hærværk?
Men hey, hvis det gør dig tryg at tro, at du er fan af den voksne slags, så skal du da bare blive ved med det. Nogle gør noget aktivt i virkeligheden, mens du overvejer, om du kan stå inde for hver eneste person i en fodboldtrøje.
Es ist nie zu früh für Frühburgunder und nie zu spät für Spätburgunder.
- morten_bertelsen
- Lilleput

- Indlæg: 19
- Tilmeldt: 27. jun 2025, 16:12
- Favoritspiller: Augo
- Kontakt:
Re: Fanforeningen
Jeg mangler virkelig et tal for, hvor stort et beløb der tænkes at skulle opkøbes aktier for. Jeg går ud fra, at samtlige indtægter fra start og op til dette beløb bruges til aktieopkøb for hurtigst muligt at opnå indflydelse. Men hvad er dette beløb? Det mangler jeg! Fx at de første 2 mio. udelukkende bruges til aktieopkøb.
Jeg vil vide, hvad mine penge (især her i starten/år 1) går til.
Jeg vil vide, hvad mine penge (især her i starten/år 1) går til.
-
Dongdongwh0
- 2. div

- Indlæg: 164
- Tilmeldt: 28. apr 2025, 10:37
Re: Fanforeningen
Enig, målet er at eje 5%. Hvor meget er det og kan man følge processenmorten_bertelsen skrev: ↑3. jul 2025, 01:23Jeg mangler virkelig et tal for, hvor stort et beløb der tænkes at skulle opkøbes aktier for. Jeg går ud fra, at samtlige indtægter fra start og op til dette beløb bruges til aktieopkøb for hurtigst muligt at opnå indflydelse. Men hvad er dette beløb? Det mangler jeg! Fx at de første 2 mio. udelukkende bruges til aktieopkøb.
Jeg vil vide, hvad mine penge (især her i starten/år 1) går til.
