AaB og betting-sponsorater

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 16012
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

AaB og betting-sponsorater

Indlæg af Funky » 14. jul 2025, 20:37

Jeg vil ikke lægge skjul på, at AaB’s partnerskab med Soft2bet, eller Bettinia, eller hvad de nu hedder, er et grimt skår i mit tilhørsforhold til klubben. Jeg synes simpelthen, det er moralsk uforsvarlig og uansvarligt af AaB, uanset hvor meget man kan henvise til, at DBU i forvejen har åbnet døren for betting-firmaer. En alvorlig fejl fra Tuxen Bolls side, efter min mening. Og jeg kommer ikke til at købe en trøje, hvis der er betting-firmaer på.

Øv, AaB. Hvor er det ringe af jer.

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/AaB- ... ns/5658177
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Pontoppi
1. div
1. div
Indlæg: 494
Tilmeldt: 25. jun 2025, 10:28
Favoritspiller: Nomvethe

Re: AaB og betting-sponsorater

Indlæg af Pontoppi » 14. jul 2025, 20:40

Funky skrev:
14. jul 2025, 20:37
Jeg vil ikke lægge skjul på, at AaB’s partnerskab med Soft2bet, eller Bettinia, eller hvad de nu hedder, er et grimt skår i mit tilhørsforhold til klubben. Jeg synes simpelthen, det er moralsk uforsvarlig og uansvarligt af AaB, uanset hvor meget man kan henvise til, at DBU i forvejen har åbnet døren for betting-firmaer. En alvorlig fejl fra Tuxen Bolls side, efter min mening. Og jeg kommer ikke til at købe en trøje, hvis der er betting-firmaer på.

Øv, AaB. Hvor er det ringe af jer.

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/AaB- ... ns/5658177
man kan vende den om og sige… hvilken dansk klub har IKKE en eller anden grad af bettingsponsor?
hjertet i nord :aabfan:

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 16012
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: AaB og betting-sponsorater

Indlæg af Funky » 14. jul 2025, 20:41

Pontoppi skrev:
14. jul 2025, 20:40
Funky skrev:
14. jul 2025, 20:37
Jeg vil ikke lægge skjul på, at AaB’s partnerskab med Soft2bet, eller Bettinia, eller hvad de nu hedder, er et grimt skår i mit tilhørsforhold til klubben. Jeg synes simpelthen, det er moralsk uforsvarlig og uansvarligt af AaB, uanset hvor meget man kan henvise til, at DBU i forvejen har åbnet døren for betting-firmaer. En alvorlig fejl fra Tuxen Bolls side, efter min mening. Og jeg kommer ikke til at købe en trøje, hvis der er betting-firmaer på.

Øv, AaB. Hvor er det ringe af jer.

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/AaB- ... ns/5658177
man kan vende den om og sige… hvilken dansk klub har IKKE en eller anden grad af bettingsponsor?
Det er bare ikke noget særligt stærkt argument, i min bog. Man har et eget ansvar for, hvordan man opfører sig, uanset hvad andre gør.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

gwailo
Allstar
Allstar
Indlæg: 1099
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:38
Geografisk sted: Aarhus N

Re: AaB og betting-sponsorater

Indlæg af gwailo » 14. jul 2025, 20:47

Pontoppi skrev:
14. jul 2025, 20:40
Funky skrev:
14. jul 2025, 20:37
Jeg vil ikke lægge skjul på, at AaB’s partnerskab med Soft2bet, eller Bettinia, eller hvad de nu hedder, er et grimt skår i mit tilhørsforhold til klubben. Jeg synes simpelthen, det er moralsk uforsvarlig og uansvarligt af AaB, uanset hvor meget man kan henvise til, at DBU i forvejen har åbnet døren for betting-firmaer. En alvorlig fejl fra Tuxen Bolls side, efter min mening. Og jeg kommer ikke til at købe en trøje, hvis der er betting-firmaer på.

Øv, AaB. Hvor er det ringe af jer.

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/AaB- ... ns/5658177
man kan vende den om og sige… hvilken dansk klub har IKKE en eller anden grad af bettingsponsor?
Jeg er med på at vi er fattige, men her er en oplagt mulighed for at genopbygge nogle principper der måske er gået tabt de sidste 5 år.
At alle andre gør det er ikke noget godt argument - selv om det dog for nogle kan retfærdiggøre det.
Mediano fx har som medie vist at der er en farbar vej uden betting.
// gwailo

Brugeravatar
Winterburn
Landshold
Landshold
Indlæg: 754
Tilmeldt: 7. jul 2005, 19:00
Favoritspiller: Frank Strandli
Geografisk sted: New York

Re: AaB og betting-sponsorater

Indlæg af Winterburn » 14. jul 2025, 21:43

Jeg er ogsaa modstander - isaer efter at have lyttet til diverse podcast om den afhaengighed der driver rigtig mange danskere, saa er dette sponsorat et dicederet modsagt hvad klubben staar for.
Lynge's engagement i at faa spille-udbydere ud af dansk fodbold er forbilledligt, og AaB burde sige tak, men nej tak kaere betting firma. Saa hellere undvaere den million eller hvad de spytter i kassen.

Det er sgu en ommer gode Tuxen Boll
En god fodboldspiller skal være temperamentsfuld. 80 % temperament og 20 % fuld.
-Erik "Myggen" Mykland.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 6759
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: AaB og betting-sponsorater

Indlæg af Jakobsen » 14. jul 2025, 21:51

Jeg er bestemt ikke fan, af at vi har en bettingsponsor og det er også noget jeg har ytret flere andre steder.
Vil dog nok ikke gå så vidt at sige, at det skader mit forhold til klubben. Det er jo også i et eller andet omfang mekanismerne i markedet og noget der bør reguleres. Jeg har det dog også sådan, at skal vi endelig have en bettingpartner så lad det være Dansk Tipstjeneste.
RAUS RAUS SSE!

AaBager
1. div
1. div
Indlæg: 283
Tilmeldt: 24. jun 2020, 11:38
Favoritspiller: Peter Rasmussen

Re: AaB og betting-sponsorater

Indlæg af AaBager » 14. jul 2025, 22:36

Jeg er glad for alle, der gider smide penge i klubben. Bettingfirmaer tjener milliarder på fodboldklubber, så fint de smider lidt den vej også.
Legaliser pyro!

Brugeravatar
Winterburn
Landshold
Landshold
Indlæg: 754
Tilmeldt: 7. jul 2005, 19:00
Favoritspiller: Frank Strandli
Geografisk sted: New York

Re: AaB og betting-sponsorater

Indlæg af Winterburn » 14. jul 2025, 22:48

AaBager skrev:
14. jul 2025, 22:36
Jeg er glad for alle, der gider smide penge i klubben. Bettingfirmaer tjener milliarder på fodboldklubber, så fint de smider lidt den vej også.
Nja - det er en sandhed med modifikationer. De tjener penge paa folks traeng til at gamble paa fodbold. Klubberne som saadan tjener de ikke et dyt paa.
Dog enig i din paastand om vi skal vaere glade for nogle gider smide penge efter et sponsorat i AaB. Dog havde jeg oensket mig at AaB forholdte sig til dens kodeks, og sagde nej tak til spil-udbydere.

Har faaet et godt indsyn gennem Mediano isaer, men ogsaa andre podcasts hvor Lynge har vaeret hovednavn.

https://www.danskmisbrugsbehandling.dk/ ... 20ludomani.

https://www.mediano.nu/oversigt/2025/6/ ... tting-i-pl

https://www.mediano.nu/oversigt/2021/1/ ... rq=betting

https://www.mediano.nu/oversigt/2024/4/ ... rq=betting
En god fodboldspiller skal være temperamentsfuld. 80 % temperament og 20 % fuld.
-Erik "Myggen" Mykland.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 6759
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: AaB og betting-sponsorater

Indlæg af Jakobsen » 14. jul 2025, 23:00

Winterburn skrev:
14. jul 2025, 22:48
AaBager skrev:
14. jul 2025, 22:36
Jeg er glad for alle, der gider smide penge i klubben. Bettingfirmaer tjener milliarder på fodboldklubber, så fint de smider lidt den vej også.
Nja - det er en sandhed med modifikationer. De tjener penge paa folks traeng til at gamble paa fodbold. Klubberne som saadan tjener de ikke et dyt paa.
Dog enig i din paastand om vi skal vaere glade for nogle gider smide penge efter et sponsorat i AaB. Dog havde jeg oensket mig at AaB forholdte sig til dens kodeks, og sagde nej tak til spil-udbydere.

Har faaet et godt indsyn gennem Mediano isaer, men ogsaa andre podcasts hvor Lynge har vaeret hovednavn.

https://www.danskmisbrugsbehandling.dk/ ... 20ludomani.

https://www.mediano.nu/oversigt/2025/6/ ... tting-i-pl

https://www.mediano.nu/oversigt/2021/1/ ... rq=betting

https://www.mediano.nu/oversigt/2024/4/ ... rq=betting
Det er super gode udsendelse og udstiller virklig, hvordan bettingbranchen (selvfølgelig) er indrettet ud fra det samme princip som der, hvor de putter salt i øllet i Jeppe på bjerget. Moderne betting er designet til at være afhængighedsskabende på samme måde som hårde stoffer og derfor bør det reguleres. Jeg vil ikke kriminalisere det lave en tipskupon og det bør der være plads til, men den moderne form for betting er gået for vidt og fylder derudover alt for meget i vores sport.
RAUS RAUS SSE!

AaBager
1. div
1. div
Indlæg: 283
Tilmeldt: 24. jun 2020, 11:38
Favoritspiller: Peter Rasmussen

Re: AaB og betting-sponsorater

Indlæg af AaBager » 14. jul 2025, 23:09

Jakobsen skrev:
14. jul 2025, 23:00
Winterburn skrev:
14. jul 2025, 22:48
AaBager skrev:
14. jul 2025, 22:36
Jeg er glad for alle, der gider smide penge i klubben. Bettingfirmaer tjener milliarder på fodboldklubber, så fint de smider lidt den vej også.
Nja - det er en sandhed med modifikationer. De tjener penge paa folks traeng til at gamble paa fodbold. Klubberne som saadan tjener de ikke et dyt paa.
Dog enig i din paastand om vi skal vaere glade for nogle gider smide penge efter et sponsorat i AaB. Dog havde jeg oensket mig at AaB forholdte sig til dens kodeks, og sagde nej tak til spil-udbydere.

Har faaet et godt indsyn gennem Mediano isaer, men ogsaa andre podcasts hvor Lynge har vaeret hovednavn.

https://www.danskmisbrugsbehandling.dk/ ... 20ludomani.

https://www.mediano.nu/oversigt/2025/6/ ... tting-i-pl

https://www.mediano.nu/oversigt/2021/1/ ... rq=betting

https://www.mediano.nu/oversigt/2024/4/ ... rq=betting
Det er super gode udsendelse og udstiller virklig, hvordan bettingbranchen (selvfølgelig) er indrettet ud fra det samme princip som der, hvor de putter salt i øllet i Jeppe på bjerget. Moderne betting er designet til at være afhængighedsskabende på samme måde som hårde stoffer og derfor bør det reguleres. Jeg vil ikke kriminalisere det lave en tipskupon og det bør der være plads til, men den moderne form for betting er gået for vidt og fylder derudover alt for meget i vores sport.
Jeg ville ikke have noget imod det blev forbudt at reklamere for betting, men så længe det er lovligt, synes jeg at det er fint at dem som skaber produktet - fodboldklubberne - får noget igen.
Legaliser pyro!

Brugeravatar
bonanza
Landshold
Landshold
Indlæg: 875
Tilmeldt: 21. aug 2019, 14:28
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: København S

Re: AaB og betting-sponsorater

Indlæg af bonanza » 15. jul 2025, 07:17

Det er noget der skal reguleres bedre af myndighederne. Vi kan ikke give ludomanerne og fodboldklubberne skylden, gør vi det har vi mistet virkelighedsfornemmelsen. Det er jo en helt håbløs situation hvis man som fodboldklub ikke er konkurrencedygtig uden et bettingsponsorat, det er for alvor konkurrencevridende.

Betting er totalt ukontrolleret siden monopolet blev ophævet og det er et samfundsproblem at der bliver flere og flere afhængige. Det er Christiansborg der skal gøre noget ved udbredelsen og ikke AaB. Har man skår i sin AaB support fordi vi nu har en bettingsponsor, så bliver det svært at seen eneste fodboldkamp. Find en anden sport..

Jeg mener klart det er myndighederne der har et ansvar her.

haghdk
Landshold
Landshold
Indlæg: 957
Tilmeldt: 17. sep 2012, 17:56
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB og betting-sponsorater

Indlæg af haghdk » 15. jul 2025, 07:29

Det er helt ærligt ikke noget der rykker særligt meget på min puls.

Jeg er med på at er der er noget etik osv. men det er jeg meget meget tryg ved at MTB har overvejet og vægtet.

Vi har en forretning der skal køre meget bedre og hvis Soft2Bet betaler mere i sponsorat end "Tonjas-efterladte- hundehvalpeinternat" så synes jeg ikke valget er så svært.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 16012
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: AaB og betting-sponsorater

Indlæg af Funky » 15. jul 2025, 08:39

bonanza skrev:
15. jul 2025, 07:17
Det er noget der skal reguleres bedre af myndighederne. Vi kan ikke give ludomanerne og fodboldklubberne skylden, gør vi det har vi mistet virkelighedsfornemmelsen. Det er jo en helt håbløs situation hvis man som fodboldklub ikke er konkurrencedygtig uden et bettingsponsorat, det er for alvor konkurrencevridende.

Betting er totalt ukontrolleret siden monopolet blev ophævet og det er et samfundsproblem at der bliver flere og flere afhængige. Det er Christiansborg der skal gøre noget ved udbredelsen og ikke AaB. Har man skår i sin AaB support fordi vi nu har en bettingsponsor, så bliver det svært at seen eneste fodboldkamp. Find en anden sport..

Jeg mener klart det er myndighederne der har et ansvar her.
Kun de afstumpede giver ludomanerne skylden. Den slags synspunkter møder man desværre også, men idioter slipper man nok desværre aldrig for. De må bare parkeres i bodega-hjørnet.

Fodboldklubberne er ikke på samme måde ofre, og de vælger helt selv, om de vil agere ud fra et etisk værdigrundlag, som ligger oven på love og regler, eller om de ikke vil. AaB har hér solgt ud på at tage noget selvstændigt ansvar, og det klinger fælt hult næste gang, MTB eller andre derude vil slå sig op på socialt ansvar.

Og så er jeg i øvrigt helt enig i, at myndighederne også burde vågne op og tage noget mere ansvar.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Belwas
2. div
2. div
Indlæg: 243
Tilmeldt: 1. jul 2024, 19:27

Re: AaB og betting-sponsorater

Indlæg af Belwas » 15. jul 2025, 08:45

Funky skrev:
15. jul 2025, 08:39
bonanza skrev:
15. jul 2025, 07:17
Det er noget der skal reguleres bedre af myndighederne. Vi kan ikke give ludomanerne og fodboldklubberne skylden, gør vi det har vi mistet virkelighedsfornemmelsen. Det er jo en helt håbløs situation hvis man som fodboldklub ikke er konkurrencedygtig uden et bettingsponsorat, det er for alvor konkurrencevridende.

Betting er totalt ukontrolleret siden monopolet blev ophævet og det er et samfundsproblem at der bliver flere og flere afhængige. Det er Christiansborg der skal gøre noget ved udbredelsen og ikke AaB. Har man skår i sin AaB support fordi vi nu har en bettingsponsor, så bliver det svært at seen eneste fodboldkamp. Find en anden sport..

Jeg mener klart det er myndighederne der har et ansvar her.
Kun de afstumpede giver ludomanerne skylden. Den slags synspunkter møder man desværre også, men idioter slipper man nok desværre aldrig for. De må bare parkeres i bodega-hjørnet.

Fodboldklubberne er ikke på samme måde ofre, og de vælger helt selv, om de vil agere ud fra et etisk værdigrundlag, som ligger oven på love og regler, eller om de ikke vil. AaB har hér solgt ud på at tage noget selvstændigt ansvar, og det klinger fælt hult næste gang, MTB eller andre derude vil slå sig op på socialt ansvar.

Og så er jeg i øvrigt helt enig i, at myndighederne også burde vågne op og tage noget mere ansvar.
I praksis vælger en superliga klub jo at spille med økonomisk handicap ift. alle andre, hvis man ikke har en betting partner. Fuld respekt og kadeau til de (få) klubber der vægter de etiske overvejelser over det, men jeg har ingen illusioner om at AaB i aktuelle situation kan være én af de klubber. Det skal løses enten af myndighederne eller ligaen/divisionsforeningen i fællesskab, hvis det skal ændres.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 16012
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: AaB og betting-sponsorater

Indlæg af Funky » 15. jul 2025, 08:50

Belwas skrev:
15. jul 2025, 08:45
Funky skrev:
15. jul 2025, 08:39
bonanza skrev:
15. jul 2025, 07:17
Det er noget der skal reguleres bedre af myndighederne. Vi kan ikke give ludomanerne og fodboldklubberne skylden, gør vi det har vi mistet virkelighedsfornemmelsen. Det er jo en helt håbløs situation hvis man som fodboldklub ikke er konkurrencedygtig uden et bettingsponsorat, det er for alvor konkurrencevridende.

Betting er totalt ukontrolleret siden monopolet blev ophævet og det er et samfundsproblem at der bliver flere og flere afhængige. Det er Christiansborg der skal gøre noget ved udbredelsen og ikke AaB. Har man skår i sin AaB support fordi vi nu har en bettingsponsor, så bliver det svært at seen eneste fodboldkamp. Find en anden sport..

Jeg mener klart det er myndighederne der har et ansvar her.
Kun de afstumpede giver ludomanerne skylden. Den slags synspunkter møder man desværre også, men idioter slipper man nok desværre aldrig for. De må bare parkeres i bodega-hjørnet.

Fodboldklubberne er ikke på samme måde ofre, og de vælger helt selv, om de vil agere ud fra et etisk værdigrundlag, som ligger oven på love og regler, eller om de ikke vil. AaB har hér solgt ud på at tage noget selvstændigt ansvar, og det klinger fælt hult næste gang, MTB eller andre derude vil slå sig op på socialt ansvar.

Og så er jeg i øvrigt helt enig i, at myndighederne også burde vågne op og tage noget mere ansvar.
I praksis vælger en superliga klub jo at spille med økonomisk handicap ift. alle andre, hvis man ikke har en betting partner. Fuld respekt og kadeau til de (få) klubber der vægter de etiske overvejelser over det, men jeg har ingen illusioner om at AaB i aktuelle situation kan være én af de klubber. Det skal løses enten af myndighederne eller ligaen/divisionsforeningen i fællesskab, hvis det skal ændres.
Nogen bliver tydeligvis nødt til at gå foran. Jeg havde gerne set, det var AaB. Nu er de bare som en hvilken som helst anden betting-pushende klub.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Belwas
2. div
2. div
Indlæg: 243
Tilmeldt: 1. jul 2024, 19:27

Re: AaB og betting-sponsorater

Indlæg af Belwas » 15. jul 2025, 09:18

Funky skrev:
15. jul 2025, 08:50
Belwas skrev:
15. jul 2025, 08:45
Funky skrev:
15. jul 2025, 08:39
bonanza skrev:
15. jul 2025, 07:17
Det er noget der skal reguleres bedre af myndighederne. Vi kan ikke give ludomanerne og fodboldklubberne skylden, gør vi det har vi mistet virkelighedsfornemmelsen. Det er jo en helt håbløs situation hvis man som fodboldklub ikke er konkurrencedygtig uden et bettingsponsorat, det er for alvor konkurrencevridende.

Betting er totalt ukontrolleret siden monopolet blev ophævet og det er et samfundsproblem at der bliver flere og flere afhængige. Det er Christiansborg der skal gøre noget ved udbredelsen og ikke AaB. Har man skår i sin AaB support fordi vi nu har en bettingsponsor, så bliver det svært at seen eneste fodboldkamp. Find en anden sport..

Jeg mener klart det er myndighederne der har et ansvar her.
Kun de afstumpede giver ludomanerne skylden. Den slags synspunkter møder man desværre også, men idioter slipper man nok desværre aldrig for. De må bare parkeres i bodega-hjørnet.

Fodboldklubberne er ikke på samme måde ofre, og de vælger helt selv, om de vil agere ud fra et etisk værdigrundlag, som ligger oven på love og regler, eller om de ikke vil. AaB har hér solgt ud på at tage noget selvstændigt ansvar, og det klinger fælt hult næste gang, MTB eller andre derude vil slå sig op på socialt ansvar.

Og så er jeg i øvrigt helt enig i, at myndighederne også burde vågne op og tage noget mere ansvar.
I praksis vælger en superliga klub jo at spille med økonomisk handicap ift. alle andre, hvis man ikke har en betting partner. Fuld respekt og kadeau til de (få) klubber der vægter de etiske overvejelser over det, men jeg har ingen illusioner om at AaB i aktuelle situation kan være én af de klubber. Det skal løses enten af myndighederne eller ligaen/divisionsforeningen i fællesskab, hvis det skal ændres.
Nogen bliver tydeligvis nødt til at gå foran. Jeg havde gerne set, det var AaB. Nu er de bare en hvilken som en hvilken som helst anden betting-pushende klub.
Det er jo ikke nyt. De har bare fået ny betting partner. Før var det Mr. Green, og inden da danske spil.
https://aabsport.dk/nyheder/2020/august ... pil-i-AaB/

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 7615
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: AaB og betting-sponsorater

Indlæg af R Rosenberg » 15. jul 2025, 10:03

Coming up:

- Frandsens Fentanyl ser en stor værdi i at være partner i AaB og derfor ønsker at bakke op om vores klub i den kommende sæson, siger Michael Tuxen Boll.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
bonanza
Landshold
Landshold
Indlæg: 875
Tilmeldt: 21. aug 2019, 14:28
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: København S

Re: AaB og betting-sponsorater

Indlæg af bonanza » 15. jul 2025, 10:16

R Rosenberg skrev:
15. jul 2025, 10:03
Coming up:

- Frandsens Fentanyl ser en stor værdi i at være partner i AaB og derfor ønsker at bakke op om vores klub i den kommende sæson, siger Michael Tuxen Boll.
Du kunne jo erstatte AaB med samtlige andre klubber i dit ironiske udsagn. Det er en god gammeldags don’t hate the player, hate the game. Problemet er generelt, ikke at AaB også deltager, for ikke at gøre det er ikke nødvendigvis en mulighed. Det er hvert fald ikke foreneligt med mange af de andre ambitioner folk har for AaB på dette forum.

Selvfølgelig ville det være smukt hvis AaB havde en anden position og kunne være en af dem der stod imod.

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3153
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: AaB og betting-sponsorater

Indlæg af Frygah » 15. jul 2025, 11:16

R Rosenberg skrev:
15. jul 2025, 10:03
Coming up:

- Frandsens Fentanyl ser en stor værdi i at være partner i AaB og derfor ønsker at bakke op om vores klub i den kommende sæson, siger Michael Tuxen Boll.
Men hvad tænker vi så med Royal Unibrew? Og ølsalg på stadion? Det er jo hvis ikke lige så slemt, så måske endda værre afhængighed for rigtig mange mennesker, og smadrer tusindvis af familier. Kan AaB være bekendt at stå og lokke med øl direkte i fjæset på folk der kommer på stadion? Derudover er de også sponsorer.

Nu er vi ude i de store whatabout-snakke, skal AaB tage etisk stilling til Aalborg Portlands sponsorat, med landets største Co2-udledning? Er det sådan en virksomhed AaB skal tage penge fra? Hvad med Danish Crown og den måde grise bliver behandlet på i Danmark?

Det er nemt at være puritansk, men vi har jo alle forskellige holdninger til hvad der er etisk forsvarligt, så jeg kan godt se AaB få en svær opgave i at balancere hvor grænsen skal gå. Og jeg er glad for jeg ikke skal træffe den, med den situation AaB befinder sig i.

Når det så er sagt, så fuck betting-firmaer, og hurra for øl!
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
bonanza
Landshold
Landshold
Indlæg: 875
Tilmeldt: 21. aug 2019, 14:28
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: København S

Re: AaB og betting-sponsorater

Indlæg af bonanza » 15. jul 2025, 11:43

Frygah skrev:
15. jul 2025, 11:16
R Rosenberg skrev:
15. jul 2025, 10:03
Coming up:

- Frandsens Fentanyl ser en stor værdi i at være partner i AaB og derfor ønsker at bakke op om vores klub i den kommende sæson, siger Michael Tuxen Boll.
Men hvad tænker vi så med Royal Unibrew? Og ølsalg på stadion? Det er jo hvis ikke lige så slemt, så måske endda værre afhængighed for rigtig mange mennesker, og smadrer tusindvis af familier. Kan AaB være bekendt at stå og lokke med øl direkte i fjæset på folk der kommer på stadion? Derudover er de også sponsorer.

Nu er vi ude i de store whatabout-snakke, skal AaB tage etisk stilling til Aalborg Portlands sponsorat, med landets største Co2-udledning? Er det sådan en virksomhed AaB skal tage penge fra? Hvad med Danish Crown og den måde grise bliver behandlet på i Danmark?

Det er nemt at være puritansk, men vi har jo alle forskellige holdninger til hvad der er etisk forsvarligt, så jeg kan godt se AaB få en svær opgave i at balancere hvor grænsen skal gå. Og jeg er glad for jeg ikke skal træffe den, med den situation AaB befinder sig i.

Når det så er sagt, så fuck betting-firmaer, og hurra for øl!
Men Royal Unibrew laver satme en ringe pilsner. Det stopper mig selvfølgelig aldrig på stadion, men tror ikke det sprøjt videnskabeligt kan bevises at være en direkte eller indirekte årsag til alkoholisme i en grad der tilnærmelsesvis kan sammenlignes med betting og ludomani. Overordnet set har du ret i at AaB aldrig kommer til at være et moralsk forbillede i den grad der efterspørges her. Det er der nok ikke mange klubber på verdens plan der er eller kan blive. I sær ikke hvis der samtidig stilles krav om sportslige præstationer og store transfers. De ting balancere bare ikke. Folk må kigge på veganer klubben Forest Green i Englands 5. Bedste række hvis de vil se fodboldhold gennem de moralske 3D briller.

Besvar