Kolding IF - AaB (19. juli 2025)

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar

Kolding IF - AaB (19. juli 2025)

Indlæg af Kokkefar » 18. jul 2025, 12:00

Tid: 14.00
Sted: Autocentralen Park Kolding
Dommer: Jonas Bøgelund
Karantæne Kolding: ?
Karantæne AaB: Pudel
TV: Viaplay

Sæsonens første kamp og første lakmustest i forhold, hvad vi kan forvente af holdet i 1. division.
På baggrund af træningskampene tror jeg på følgende startopstilling:

Billede

Remark
1. div
1. div
Geografisk sted: Amager

Re: Kolding IF - AaB (19. juli 2025)

Indlæg af Remark » 18. jul 2025, 12:25

Tror Børsting spiller i stedet for Møller, men ellers er opstillingen nok det bedste vi har. Heldigvis masser af talent, men forstår ikke snakken om superliga. Der er vi langt fra.

Vi var et dårligt superligahold, og er blevet ringere i hvert fald i midterforsvaret med Kramers farvel. Defensivt og offensivt halter vi stadig på venstreback, og Kasper Jørgensens defensive mangler til trods, kommer vi til at mangle noget power fra højresiden. Kallesøe er jeg meget tilfreds med. Centralt tror jeg det er nogenlunde status quo, håber at Håpnes er mindst samme niveau som Davidsen. Angrebsmæssigt er det Mathias Jørgensen, der skal løse det for os.

Vi taber relativt klart 3-1 i Kolding.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 18. jul 2025, 12:37

Har købt billet.

Tror ikke, at vi holder Kolding fra at score, men tror på sejren.

Men vi kan leve med uafgjort ude.

Generelt tror vi har lært meget fra sidste gang vi var nede.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar

Indlæg af Kokkefar » 18. jul 2025, 13:04

Remark skrev:
18. jul 2025, 12:25
Tror Børsting spiller i stedet for Møller, men ellers er opstillingen nok det bedste vi har. Heldigvis masser af talent, men forstår ikke snakken om superliga. Der er vi langt fra.

Vi var et dårligt superligahold, og er blevet ringere i hvert fald i midterforsvaret med Kramers farvel. Defensivt og offensivt halter vi stadig på venstreback, og Kasper Jørgensens defensive mangler til trods, kommer vi til at mangle noget power fra højresiden. Kallesøe er jeg meget tilfreds med. Centralt tror jeg det er nogenlunde status quo, håber at Håpnes er mindst samme niveau som Davidsen. Angrebsmæssigt er det Mathias Jørgensen, der skal løse det for os.

Jeg ville foretrække, at Børsting starter, men Møller skulle have startet på 8'eren mod Viborg i generalprøven. Desuden har Bo talt godt om ham i optakten, så jeg tror han har fidus til ham. Møller skal nok have erobret den fast plads inden sæsonen er slut.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 18. jul 2025, 13:18

Hvem mon der render rundt med anførerbindet til kampen?
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar

Indlæg af Kokkefar » 18. jul 2025, 13:26

Forza skrev:
18. jul 2025, 13:18
Hvem mon der render rundt med anførerbindet til kampen?
Børsting eller Bommeren.

Pollack2
Allstar
Allstar

Indlæg af Pollack2 » 18. jul 2025, 13:31

FlæskeFrank skrev:
18. jul 2025, 12:37
Har købt billet.

Tror ikke, at vi holder Kolding fra at score, men tror på sejren.

Men vi kan leve med uafgjort ude.

Generelt tror vi har lært meget fra sidste gang vi var nede.
Ikke for at være fræk, men hvad har vi lært siden sidst? Jeg konstaterer, at vi ikke har lært betydningen af en klar organisation, der skaber kontinuitet med at have træner, sportschef og valg af anfører (har jeg misset det?) på plads. Såvidt jeg kan se, har vi heller ikke lært betydningen af erfaring på banen, da vi har endnu færre, der kommer med solid SL erfaring (eller tilsvarende) på holdet.

Brugeravatar
bonanza
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: København S

Indlæg af bonanza » 18. jul 2025, 13:48

Jeg forventer at Børsting starter og får bindet, i stedet for Møller i oplægget. Møller skal nok komme ind fra bænken da Zinck har fidus til ham.

Folk siger vi er ringere nu, men jeg har aldrig nogensinde set et lys i Lars Kramer. Håpnes ligner en klar forstærkning og jeg forventer at vi spiller lige op med Kolding. Uafgjort eller spil til et mål. Jeg håber vi kommer foran. Vi har Skovgård at smide for løverne hvis John ikke fungere mod den solide Kolding defensiv. Oplægget må være at dominere boldbesiddelse og lægge et højt pres når vi mister bolden. Der vil også være perioder hvor vi skal modstå et tryk fra Kolding og hvor Zinck vil skrige sit mantra: Restforsvar!

Spændende om Kolding har Jallal med, det kan vi håbe at de ikke har.

En anden ting som vi ikke har haft længe er en reel trussel på dødbolde, der mener jeg afgjort vi ser stærkere ud end vi gjorde i indeværende sæson, så det håber jeg de har haft fokus på her i opstarten.

Pollack2
Allstar
Allstar

Indlæg af Pollack2 » 18. jul 2025, 14:33

bonanza skrev:
18. jul 2025, 13:48
Jeg forventer at Børsting starter og får bindet, i stedet for Møller i oplægget. Møller skal nok komme ind fra bænken da Zinck har fidus til ham.

Folk siger vi er ringere nu, men jeg har aldrig nogensinde set et lys i Lars Kramer. Håpnes ligner en klar forstærkning og jeg forventer at vi spiller lige op med Kolding.
Kramer havde så afgjort sine mangler, men han havde erfaring og var det eneste bud på en leder i forsvaret efter T. røg ud. Det betyder også noget. Håpnes lyder spændende, men jeg skal se ham i aktion inden jeg vil sige han kan være en positiv faktor ifht vores chancer mod Kolding.

Raptorr
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af Raptorr » 18. jul 2025, 14:49

bonanza skrev:

Folk siger vi er ringere nu, men jeg har aldrig nogensinde set et lys i Lars Kramer. Håpnes ligner en klar forstærkning og jeg forventer at vi spiller lige op med Kolding. Uafgjort eller spil til et mål. Jeg håber vi kommer foran. Vi har Skovgård at smide for løverne hvis John ikke fungere mod den solide Kolding defensiv. Oplægget må være at dominere boldbesiddelse og lægge et højt pres når vi mister bolden. Der vil også være perioder hvor vi skal modstå et tryk fra Kolding og hvor Zinck vil skrige sit mantra: Restforsvar!

En anden ting som vi ikke har haft længe er en reel trussel på dødbolde, der mener jeg afgjort vi ser stærkere ud end vi gjorde i indeværende sæson, så det håber jeg de har haft fokus på her i opstarten.
Jeg håber og tror vores træner er konsekvent med udskiftning af Børsting (og alle andre for den sags skyld) hvis han ikke leverer. Mon Håpnes eller Maarup kan sparke dødbolde? Kunne være rart med et løft på det punkt.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 18. jul 2025, 15:22

Kokkefar skrev:
18. jul 2025, 12:00
Tid: 14.00
Sted: Autocentralen Park Kolding
Dommer: Jonas Bøgelund
Karantæne Kolding: ?
Karantæne AaB: Pudel
TV: Viaplay

Sæsonens første kamp og første lakmustest i forhold, hvad vi kan forvente af holdet i 1. division.
På baggrund af træningskampene tror jeg på følgende startopstilling:

Billede
Jeg forventer Børsting for Møller og håber på Marc N for Arnorsson.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Bombommelom
2. div
2. div
Favoritspiller: Kosten

Indlæg af Bombommelom » 18. jul 2025, 17:45

Remark skrev:
18. jul 2025, 12:25

På papiret ser det godt nok svært ud mod Kolding, men man må altså lade AaB, at de også gør deres, for at give modstanderne optimale forhold. Hvor ofte sker det lige, at en klub starter turneringen uden træner, uden sportsdirektør og uden nævneværdige forsøg på at erstatte spillere, der har forladt truppen, endsige nogen form for reel forstærkning?

Balken
Drenge
Drenge
Favoritspiller: Ahlmann

Indlæg af Balken » 18. jul 2025, 17:59

bonanza skrev:

Sami Jalal spiller ikke i morgen ifølge Farzam

Pontoppi
1. div
1. div
Favoritspiller: Nomvethe

Indlæg af Pontoppi » 18. jul 2025, 18:02

Bombommelom skrev:
18. jul 2025, 17:45
På papiret ser det godt nok svært ud mod Kolding, men man må altså lade AaB, at de også gør deres, for at give modstanderne optimale forhold. Hvor ofte sker det lige, at en klub starter turneringen uden træner, uden sportsdirektør og uden nævneværdige forsøg på at erstatte spillere, der har forladt truppen, endsige nogen form for reel forstærkning?
det må godt nok være svært at sku holde styr på sine forskellige brugere herinde…

Transfervinduet er ikke slut og nu er en klub som Viborg f.eks. i samme situation som os og der er mange uger tilbage af vinduet
hjertet i nord :aabfan:

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 18. jul 2025, 18:24

Pontoppi skrev:
18. jul 2025, 18:02
Bombommelom skrev:
det må godt nok være svært at sku holde styr på sine forskellige brugere herinde…

Transfervinduet er ikke slut og nu er en klub som Viborg f.eks. i samme situation som os og der er mange uger tilbage af vinduet
Nej, Viborg er ikke i den samme situation som AaB. De har en sportschef, deres træner blev købt af AGF og skiftede 19. juni.
AaB fyrede Wichmann efter 5 kampe den 26. maj, samme dag som de fyrede James Gow.
To vidt forskellige scenarier.

Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold

Indlæg af emenike » 18. jul 2025, 18:39

Pontoppi skrev:
Bombommelom skrev:

Viborg står selvfølgelig i en langt bedre situation end os på alle tænkelige fronter, det kan der vist ikke være to meninger om…

jens fup
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Søren Thorst, Søren Dissing, Calle Facius, David Nielsen
Geografisk sted: Et langskud fra Hornevej

Indlæg af jens fup » 18. jul 2025, 19:29

Det her er vel pt den bedste start-ellever, vi har - men jeg regner med at Pudel er tilbage i midterforsvaret efter karantænen:

Ross-John-MJ
Børsting-Bomholt
Håpnes
Atli-Olsson-Makolli-Kallesøe
Müller

Mest oplagt må vel være at give anførerbindet til Børsting.
'If you are first you are first.
If you are second you are nothing.'
Bill Shankly

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 18. jul 2025, 19:32

Ham Maarup må godt nok være ringe så.
Ædruelighedens stemme

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 18. jul 2025, 20:08

emenike skrev:
18. jul 2025, 18:39
Pontoppi skrev:
Bombommelom skrev:

Viborg står selvfølgelig i en langt bedre situation end os på alle tænkelige fronter, det kan der vist ikke være to meninger om…
Man skal i hvert fald hige og søge i mere end 10 år gamle bøger for at finde fans af Viborg eller nogen som helst anden klub i dette kongerige (1. division nu inklusive!), der ville ønske, at deres klub var ligesom AaB...

Nok ønsker ingen at træne os, nok ønsker ingen at være vores sportsdirektør, nok ønsker ingen at spille for os, nok ønsker færre og færre at sponsere klubben, og nok bliver køerne foran billetlugerne stadig kortere. Men én ting kan ingen tage fra os: nemlig vores helt egen bæredygtighed - her ganske vist defineret meget langt ud over ordets bredeste betydning i Rest-Danmark, men alligevel.

Så meget desto højere fra vores stadig mindre fanskare bør råbene gjalde ud over et måbende Kolding Stadion, når AaB i morgen tager hul på endnu et surrealistisk kapitel: "VI ER BÆREDYGTIGE - HVAD ER I?"

Bombommelom
2. div
2. div
Favoritspiller: Kosten

Indlæg af Bombommelom » 18. jul 2025, 20:14

Pontoppi skrev:
Bombommelom skrev:

Mærkværdigt ad hominem angreb du sætter ind der, men i det mindste positivt, at du kan skrive et helt indlæg uden at agere som apologet for SSE22, det fortjener du faktisk ros for.

Viborgs situation er bestemt ikke god, men den minder altså ikke ret meget om AaB's ditto. Viborg har en sportsdirektør, og de har ikke vist sig som et galehus.

Og hvad i alverden har det forhold, at der er "mange uger tilbage af vinduet" at gøre med, at AaB starter turneringen i den sølle forfatning, som nu engang er tilfældet?

Besvar