Træningskamp AaB VS ÍBV Vestmannaeyjar 16.02.26, kl. 12
Træningskamp AaB VS ÍBV Vestmannaeyjar 16.02.26, kl. 12
Træningskamp i dag mod islandske ÍBV Vestmannaeyjar, som jeg tror spiller i den bedste række deroppe, udover det ved jeg ikke meget. Islandske hold plejer at være utroligt velorganiseret.
Det blev beskrevet i Nordjyske i går at man forventer at give 45 minutter til alle i truppen. Kampen kan følges på Nordjyske i liveblog. Derudover kan kampen også ses direkte på Direktesport.Dk eller jfmplay, som er en del af de forskellige stiftstidende aviserne i Danmark. Det koster 89 kr for en måned.
Det blev beskrevet i Nordjyske i går at man forventer at give 45 minutter til alle i truppen. Kampen kan følges på Nordjyske i liveblog. Derudover kan kampen også ses direkte på Direktesport.Dk eller jfmplay, som er en del af de forskellige stiftstidende aviserne i Danmark. Det koster 89 kr for en måned.
Re: Træningskamp AaB VS ÍBV Vestmannaeyjar 16.02.26, kl. 12
Start 11 ude
Grønkjær
Tcancenco, Olsson, Andersson, Nielsen
Jasson, Superpøleren
Kaase
Noshe, Helenius, Adedeji
Undrer mig lidt, at man ikke kører lidt mere med en enten fuld reserve opstilling eller fuld starter opstilling.
Kaasa, Jasson og Andersson/Nielsen må formodes at være startere eller tæt på.
Grønkjær
Jasson, Superpøleren
Kaase
Noshe, Helenius, Adedeji
Undrer mig lidt, at man ikke kører lidt mere med en enten fuld reserve opstilling eller fuld starter opstilling.
RAUS RAUS SSE!
-
Milan Timko
- Miniput

- Favoritspiller: Andreas Johansson
Jeg ser dagens opstilling, som en ren reserveopstilling. Opstillingen på fredag, i den egentlige generalprøve, bliver stort set den samme som mod Thisted.
Forsvarskæden der spilles sammen
Kallesøe Makolli Tidemann Arnorsson
Midtbanen som spilles sammen
Bonde Håpness
Møller
I forreste linje har vi så Kubel med, som var skadet mod Thisted.
Når det er sagt, tror jeg da mange spillere er tæt på start 11'eren og der er god konkurrence. Det kan jo også afhænge af modstanderen hvem man stiller med på enkelte positioner. Jeg tror Arnorsson fører på venstreback. Andersson benyttes jo for anden træningskamp i træk i centerforsvaret. Jason og Kaasa er nok også et mulehår efter, men det kan jo hurtigt ændre sig.
Forsvarskæden der spilles sammen
Kallesøe Makolli Tidemann Arnorsson
Midtbanen som spilles sammen
Bonde Håpness
Møller
I forreste linje har vi så Kubel med, som var skadet mod Thisted.
Når det er sagt, tror jeg da mange spillere er tæt på start 11'eren og der er god konkurrence. Det kan jo også afhænge af modstanderen hvem man stiller med på enkelte positioner. Jeg tror Arnorsson fører på venstreback. Andersson benyttes jo for anden træningskamp i træk i centerforsvaret. Jason og Kaasa er nok også et mulehår efter, men det kan jo hurtigt ændre sig.
Måske er det mere nogle mindre gruppe/par-relationer, man gerne vil se på. Eks. Nielsen, ja, jeg vil også tro, han er ret tæt på start-11, men det tror jeg også om Helenius, og måske vil man gerne se, om man har lagt noget på potentialet i indlæg fra Nielsen til netop Helenius - uafhængigt af, hvem der ellers er på banen.Jakobsen skrev: ↑16. feb 2026, 11:03Start 11 ude
Grønkjær
Jasson, Superpøleren
Kaase
Noshe, Helenius, Adedeji
I øvrigt enig i, at det mere ligner B- and A-holdet.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
et hold der bliver kørt rundt og er heldige med ikke at komme bagud 3-0Funky skrev: ↑16. feb 2026, 11:27Måske er det mere nogle mindre gruppe/par-relationer, man gerne vil se på. Eks. Nielsen, ja, jeg vil også tro, han er ret tæt på start-11, men det tror jeg også om Helenius, og måske vil man gerne se, om man har lagt noget på potentialet i indlæg fra Nielsen til netop Helenius - uafhængigt af, hvem der ellers er på banen.Jakobsen skrev: ↑16. feb 2026, 11:03Start 11 ude
Grønkjær
Jasson, Superpøleren
Kaase
Noshe, Helenius, Adedeji
I øvrigt enig i, at det mere ligner B- and A-holdet.
Rystende ringe B kæde 
Bagud 0-2 ved pausen til mægtige IBV.. Jeg ved godt det bare er en træningskamp, men altså.. Her er bare lidt udpluk fra livebloggen af Ydesen:
"AaB-spillerne er på hælene: AaB–spillerne ligner en flok, der helst bare vil have de sidste minutter overstået i en fart. Der er ikke bid i duellerne, og man er hele tiden et skridt efter sin direkte modspiller. Det ser ikke godt ud."
"Dårlige takter: AaB–spillerne er gået helt i stå. Man hænger ikke sammen kollektivt, og de individuelle aktioner er uden vilje og intensitet. Man er heldig med ikke at komme bagud med 0–3."
"Adedeji brokker sig: Adedeji er meget frustreret. Han skændes med Børsting, der prøver at få lidt styr på hans presposition."
Tjoo, tjaaaa...
"AaB-spillerne er på hælene: AaB–spillerne ligner en flok, der helst bare vil have de sidste minutter overstået i en fart. Der er ikke bid i duellerne, og man er hele tiden et skridt efter sin direkte modspiller. Det ser ikke godt ud."
"Dårlige takter: AaB–spillerne er gået helt i stå. Man hænger ikke sammen kollektivt, og de individuelle aktioner er uden vilje og intensitet. Man er heldig med ikke at komme bagud med 0–3."
"Adedeji brokker sig: Adedeji er meget frustreret. Han skændes med Børsting, der prøver at få lidt styr på hans presposition."
Tjoo, tjaaaa...
"Elendig halv time fra AaB
Det er meget få af de her AaB–spillere, der kan gøre sig håb om at spille sig tættere på en startplads. Den sidste halve time i første halvleg har været meget nedslående. Både i forhold til niveauet på bolden og et manglende presspil. Desuden har der ikke været meget godt at sige om attituden, hvor Nielsen, Børsting og Andersson har forsøgt at bringe lidt mod ind i en flok spillere, der ser ud til at have lidt ondt af sig selv. Særligt Adedeji og Jasson har haft lidt dårlige attituder undervejs."
Jeg synes da det er ekstrem bekymrende læsning, at attituden på holdet er så dårlig
Det er meget få af de her AaB–spillere, der kan gøre sig håb om at spille sig tættere på en startplads. Den sidste halve time i første halvleg har været meget nedslående. Både i forhold til niveauet på bolden og et manglende presspil. Desuden har der ikke været meget godt at sige om attituden, hvor Nielsen, Børsting og Andersson har forsøgt at bringe lidt mod ind i en flok spillere, der ser ud til at have lidt ondt af sig selv. Særligt Adedeji og Jasson har haft lidt dårlige attituder undervejs."
Jeg synes da det er ekstrem bekymrende læsning, at attituden på holdet er så dårlig
Jeg er ikke bekymret for attituden osv. Brokkeri er fint, når tingene ikke kører. Spillerne må gerne stille krav til hinanden, aftalerne skal overholdes osv.Sapiens skrev: ↑16. feb 2026, 12:52"Elendig halv time fra AaB
jeg er heller ikke bekymret for attitude, brokkeri osv. det mangler derude - at de er mere efter hinanden.FIDEL skrev: ↑16. feb 2026, 13:01Jeg er ikke bekymret for attituden osv. Brokkeri er fint, når tingene ikke kører. Spillerne må gerne stille krav til hinanden, aftalerne skal overholdes osv.Sapiens skrev: ↑16. feb 2026, 12:52"Elendig halv time fra AaB
MEN jeg er satme bekymret for den midtbane. LIGE nu er det vmøller, håpness og bonde der er A kæden - ingen af dem var i start 11eren kontinuerligt inden pausen og ingen har erfaringen til kampe der spidser til. men de 3 er lige nu vores bedste kort. det gør mig sgu lidt nervøs, men fedt de får spilletid og skal vise deres værd, bevares.
Det er i hvert fald spillemæssigt og strukturelt et helt andet hold på banen her i 2.halveg. De mangler bare at få scoret lidt mål. Islændinge har knap været i vores felt her i 2.halveg. Jeg er nok ikke så nervøs for selve start-elleverens kvalitet og spil, men om vi har de målfarlige spillere der skal til for at afgøre de tætte kampe. VI har ingen Gytkjær desværre.
Hold nu kæft Kubel er hurtig. Han går forbi sin modstander efter behag. Selv fra stående. Wow!
Hvis ikke man kan score mere end 1 mål mod et islandsk middelmådigt hold - endda på en fin bane i godt vejr, så lover det ikke godt. Men igen.....træningskamp.
er bange for at vores midtbane bliver udslagsgivende og at vi taktisk ikke nok ud af den 4-3-3 netop pga. midtbane konstellationen. Det var sgu bedre at få en 10er ind og så 2 rene 6ere. jeg kan simpelthen ikke se hvordan møller, bonde og håpness kan blive vores nye motorrum med nok kvalitet.
møller bliver kvast fysisk i 1. div, håpness er ingen ørn på bolden og bonde er LIGE startet og skal være ANKERET som 6er. Det er satme store krav til den konstellation og ingen af dem har været fast mand før lige nu.....
jeg så gerne en midtbane ala.
bonde med feks kaasa, håpness eller jasson som 6er (i mangel af bedre)
med 3 foran
kubel - møller - normann (her kan adedeji sikkert også være i spil til en plads)
john
Men vi skal spille 4-3-3 jeg tror bare ikke det bliver forløst
Man er jo for fanden selv ude om, at den midtbane sjældent har styr på tingene. Man henter ikke kvalitet til en vigtig position. Det er jammerligt! Men igen, det er en træningskamp.baresi skrev: ↑16. feb 2026, 13:43er bange for at vores midtbane bliver udslagsgivende og at vi taktisk ikke nok ud af den 4-3-3 netop pga. midtbane konstellationen. Det var sgu bedre at få en 10er ind og så 2 rene 6ere. jeg kan simpelthen ikke se hvordan møller, bonde og håpness kan blive vores nye motorrum med nok kvalitet.
møller bliver kvast fysisk i 1. div, håpness er ingen ørn på bolden og bonde er LIGE startet og skal være ANKERET som 6er. Det er satme store krav til den konstellation og ingen af dem har været fast mand før lige nu.....
med 3 foran
kubel - møller - normann (her kan adedeji sikkert også være i spil til en plads)
john
Der er mange spillere i vores trup, som ikke bør være fuldtidsproffer.
Selvom det er en træningskamp, så må det da bekymre trænerteamet, at vi er så impotente offensivt. Man må ud at hente en transferfri angriber.
Nå, det blev så en testkamp, hvor man vist skal gå rundt og messe "det handler ikke om resultatet" for sig selv i nogle omgange.
Ærligt talt troede vi vel alle, at man netop havde gjort det med Kaasa. Og Håpnes. Og Jasson.FIDEL skrev: ↑16. feb 2026, 13:47Man er jo for fanden selv ude om, at den midtbane sjældent har styr på tingene. Man henter ikke kvalitet til en vigtig position. Det er jammerligt! Men igen, det er en træningskamp.baresi skrev: ↑16. feb 2026, 13:43er bange for at vores midtbane bliver udslagsgivende og at vi taktisk ikke nok ud af den 4-3-3 netop pga. midtbane konstellationen. Det var sgu bedre at få en 10er ind og så 2 rene 6ere. jeg kan simpelthen ikke se hvordan møller, bonde og håpness kan blive vores nye motorrum med nok kvalitet.
med 3 foran
john
man troede vel at man havde hentet en ny profil i Kaasa - helt enig. de andre 2 ser jeg ikke som nogen hvor man troede man havde hentet profilerFunky skrev: ↑16. feb 2026, 13:52Ærligt talt troede vi vel alle, at man netop havde gjort det med Kaasa. Og Håpnes. Og Jasson.FIDEL skrev: ↑16. feb 2026, 13:47Man er jo for fanden selv ude om, at den midtbane sjældent har styr på tingene. Man henter ikke kvalitet til en vigtig position. Det er jammerligt! Men igen, det er en træningskamp.baresi skrev: ↑16. feb 2026, 13:43er bange for at vores midtbane bliver udslagsgivende og at vi taktisk ikke nok ud af den 4-3-3 netop pga. midtbane konstellationen. Det var sgu bedre at få en 10er ind og så 2 rene 6ere. jeg kan simpelthen ikke se hvordan møller, bonde og håpness kan blive vores nye motorrum med nok kvalitet.
med 3 foran
john
Jeg husker bare Jasson som det største 'navn' vi hentede i det vindue, hvor han kom til, og ud fra hans cv havde vi vist halvstore forventninger. Så er det nok rigtigt, at der ikke var ret meget hype om Håpnes.baresi skrev: ↑16. feb 2026, 13:55man troede vel at man havde hentet en ny profil i Kaasa - helt enig. de andre 2 ser jeg ikke som nogen hvor man troede man havde hentet profilerFunky skrev: ↑16. feb 2026, 13:52Ærligt talt troede vi vel alle, at man netop havde gjort det med Kaasa. Og Håpnes. Og Jasson.FIDEL skrev: ↑16. feb 2026, 13:47Man er jo for fanden selv ude om, at den midtbane sjældent har styr på tingene. Man henter ikke kvalitet til en vigtig position. Det er jammerligt! Men igen, det er en træningskamp.baresi skrev: ↑16. feb 2026, 13:43er bange for at vores midtbane bliver udslagsgivende og at vi taktisk ikke nok ud af den 4-3-3 netop pga. midtbane konstellationen. Det var sgu bedre at få en 10er ind og så 2 rene 6ere. jeg kan simpelthen ikke se hvordan møller, bonde og håpness kan blive vores nye motorrum med nok kvalitet.
med 3 foran
john
tænker da at man så håpnes som en der skulle ind og udvikles og det ser det jo åbentbart også ud til lige nu siden han er i A kædenFunky skrev: ↑16. feb 2026, 14:03Jeg husker bare Jasson som det største 'navn' vi hentede i det vindue, hvor han kom til, og ud fra hans cv havde vi vist halvstore forventninger. Så er det nok rigtigt, at der ikke var ret meget hype om Håpnes.baresi skrev: ↑16. feb 2026, 13:55man troede vel at man havde hentet en ny profil i Kaasa - helt enig. de andre 2 ser jeg ikke som nogen hvor man troede man havde hentet profilerFunky skrev: ↑16. feb 2026, 13:52Ærligt talt troede vi vel alle, at man netop havde gjort det med Kaasa. Og Håpnes. Og Jasson.FIDEL skrev: ↑16. feb 2026, 13:47Man er jo for fanden selv ude om, at den midtbane sjældent har styr på tingene. Man henter ikke kvalitet til en vigtig position. Det er jammerligt! Men igen, det er en træningskamp.baresi skrev: ↑16. feb 2026, 13:43er bange for at vores midtbane bliver udslagsgivende og at vi taktisk ikke nok ud af den 4-3-3 netop pga. midtbane konstellationen. Det var sgu bedre at få en 10er ind og så 2 rene 6ere. jeg kan simpelthen ikke se hvordan møller, bonde og håpness kan blive vores nye motorrum med nok kvalitet.
med 3 foran
john
MEN mig en gåde at Kaasa fuldstændig falder igennem. havde han nu været en 8er profil havde det set bedre ud.